abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2015 @ 08:12:26 #1
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150305360

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant O+ )
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant O+ ).
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ ).

In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER

SPOILER
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.

pi_150305439
Jeuj nieuw topic :) Ik ga zo in Delft even kijken bij het nieuwe station :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_150305457
Vergeet ook niet even naar de oude loopbrug te lopen, kan je een mooi plaatje van boven het spoor schieten :)
pi_150305464
Timbiels twitterde op donderdag 05-03-2015 om 08:16:08 #NS heeft vannacht wederom meermaals tientallen reizigers 50 min in kou laten wachten op traject Den Haag-Rotterdam. reageer retweet
Dus....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 5 maart 2015 @ 08:24:56 #5
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_150305472
Iemand al een leuke frontsein foto in Delft voor in de OP?
pi_150305487
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 08:23 schreef Ireyon het volgende:
Vergeet ook niet even naar de oude loopbrug te lopen, kan je een mooi plaatje van boven het spoor schieten :)
Weet niet of ik daar ook nog tijd voor heb.. Ben al een kwartier kwijt dankzij ProRail en ik wil vandaag wel vroeg op werk zijn.
  donderdag 5 maart 2015 @ 08:55:06 #7
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150305796
Ergens tussen Barneveld Zuid en Ede Wageningen staat een valleilijntrein defect... Levert behoorlijk vertraging op.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 5 maart 2015 @ 09:12:01 #8
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_150306033
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 08:23 schreef Ireyon het volgende:
Als je er nog op kan, de brug is nu buiten gebruik.
pi_150306075
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:12 schreef ReisT het volgende:

[..]

Als je er nog op kan, de brug is nu buiten gebruik.
Er is een bruggetje aangelegd over het spoor, op perronhoogte.
pi_150306128
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2015 08:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Jeuj nieuw topic :) Ik ga zo in Delft even kijken bij het nieuwe station :)
Ja durf je het aan joh? Weet je zeker dat je geen aids, tyfus en hepatitis A t/m F krijgt van al die moderne nieuwigheid?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 maart 2015 @ 09:36:15 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_150306392
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 08:55 schreef Fiorano het volgende:
Ergens tussen Barneveld Zuid en Ede Wageningen staat een valleilijntrein defect... Levert behoorlijk vertraging op.
Komt door rijp op de bovenleiding ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 maart 2015 @ 09:39:25 #12
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150306442
quote:
15s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Komt door rijp op de bovenleiding ...
Dat is toch wel een serieus probleem aan het worden met die Protossen
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_150306451
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:19 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja durf je het aan joh? Weet je zeker dat je geen aids, tyfus en hepatitis A t/m F krijgt van al die moderne nieuwigheid?
Als ik eraan dood ga heb ik er zelf nog het minste last van :P

2 van de 3 draaideuren zijn inmiddels buiten dienst in de hal. Verder ziet het er mooi uit met die gewelfjes en zo. En de pianist speelde ook wat anders dan Yann tiersen. Geen idee wat dan maar hij had bladmuziek bij zich dus ik neem aan dat het niet de eerste de beste prorailkoekenbakker was. Maar het is een giga tochthol, zowel die hal zelf als de perrons. Verder leuk om een keer gezien te hebben, maar ik zal er niet snel nogeens uitstappen denk ik :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 maart 2015 @ 09:44:07 #14
Maffe Fries
pi_150306540
quote:
8s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:39 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dat is toch wel een serieus probleem aan het worden met die Protossen
Niet alleen met de Protos, maar met alle moderne treinen. De treinen gaan veel efficiënter met de energie om, waardoor de bovenleiding niet meer warm wordt als er een trein passeert. Hierdoor smelt het ijs niet meer van de bovenleiding.

Er moet iets op verzonnen gaan worden.
  donderdag 5 maart 2015 @ 09:54:48 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150306741
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Niet alleen met de Protos, maar met alle moderne treinen. De treinen gaan veel efficiënter met de energie om, waardoor de bovenleiding niet meer warm wordt als er een trein passeert. Hierdoor smelt het ijs niet meer van de bovenleiding.

Er moet iets op verzonnen gaan worden.
Niet helemaal.

Door de rijp maakt de stroomafnemer soms wel en soms niet contact en door die dipjes gaat de elektronica in de trein over de zeik.
pi_150306858
quote:
Interessant hoe ACM dit vaststelt
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_150306883
Wat heeft dit voor gevolgen? Krijgen we nieuwe gunning of wordt Abellio uitgesloten en komt Arriva met een veel kutter aanbod te rijden?
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:07:00 #19
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_150306942
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet helemaal.

Door de rijp maakt de stroomafnemer soms wel en soms niet contact en door die dipjes gaat de elektronica in de trein over de zeik.
Duidelijk :)
  donderdag 5 maart 2015 @ 10:10:08 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_150307000
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:03 schreef b2py het volgende:
Wat heeft dit voor gevolgen? Krijgen we nieuwe gunning of wordt Abellio uitgesloten en komt Arriva met een veel kutter aanbod te rijden?
Dat is een goede vraag. Met deze vaststelling in de hand zie ik Arriva wel bezwaar maken tegen de gunning.
pi_150307003
Tegenwoordig wel ja. Vroeger was de techniek nog robuust.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
pi_150307042
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is een goede vraag. Met deze vaststelling in de hand zie ik Arriva wel bezwaar maken tegen de gunning.
Als het alleen om toegang tot kaartautomaten en incheckpaaltjes gaat denk ik niet dat ze alsnog winnen, het puntenverschil was te groot.
pi_150307077
Ja, maar als Arriva een zelfde prijs was berekend had men meer geld gehad voor dienstverlening en dus ook meer punten kunnen scoren.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
pi_150307089
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 10:13 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Ja, maar als Arriva een zelfde prijs was berekend had men meer geld gehad voor dienstverlening en dus ook meer punten kunnen scoren.
Ze gaan geen 200/250 punten goedmaken met paaltjes..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 maart 2015 @ 10:14:56 #25
Maffe Fries
pi_150307109
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 09:55 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet helemaal.

eh ja, dat is deel twee ja, dat ik er nog even bij had moeten zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')