Zal voor de pakjes zijn die men terwijl TS op zijn werk zat bij de voordeur heeft aangenomen. Of factuur en bezorgadres zijn verschillend bij latere pakjes.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:02 schreef Peter het volgende:
Vreemd, waarom stuurt Zalando aanmaningen voor pakketjes die retour zijn gekomen?
Dit dus. Gebeurd helaas vaak genoeg.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:07 schreef hottentot het volgende:
Zal voor de pakjes zijn die men terwijl TS op zijn werk zat bij de voordeur heeft aangenomen.
Dat eerste had ik nog aan gedacht ja, maar omdat er nooit iemand langs is geweest om deze pakketjes te claimen en omdat mij ook nooit is gevraagd te tekenen voor pakketjes leek mij dat niet waarschijnlijk.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
Klinkt als zoiets: http://m.ad.nl/ad/m/nl/10(...)es-van-Wehkamp.dhtml
En deze:
http://www.noordhollandsd(...)Zalando-in-Zaanstad_
Maar dat bericht kun je alleen maar lezen als je geabonneerd/geregistreerd bent..![]()
Anderhalf jaar hier. Gelukkig heb ik op mijn werk een labelprinter tot mijn beschikking.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:00 schreef Ivo1985 het volgende:
Reken er maar op dat je er niet snel vanaf bent.
Ik woon in een groot flatgebouw en ik ben op zeer onregelmatige tijden thuis, ik ben dus ook niet het makkelijkste slachtoffer voor zoiets. Maar het is wel iets dat mij momenteel een aannemelijk scenario lijkt.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:09 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Dit dus. Gebeurd helaas vaak genoeg.
Houden ze in de gaten wanneer jij altijd zo'n beetje weg bent en dan zorgen hun dat rond die tijd ongeveer een pakketje geleverd wordt. 'Ja ik ben Piet Klaas, kwam net thuis en zag dat jullie mijn pakketje komen bezorgen'. Hup pakket gaat mee naar die man.
En dit is dus waar ik me het meeste zorgen over maak. Ik ben niet van plan veel tijd en aandacht aan dit te besteden, vooral omdat ik dit niet mijn probleem acht. Ik vind eigenlijk dat ik al te goed ben door de rekeningen retour te sturen ipv rechtstreeks bij het oud papier te gooien.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:00 schreef Ivo1985 het volgende:
Als jij niets besteld hebt en de facturen/aanmaningen niet op jouw naam staan dan hoef jij je nergens zorgen om te maken.
Iedereen kan jouw adres opgeven, daarmee ben jij nog geen betaling verschuldigd. Je zult echter moeten slikken dat je lastig gevallen wordt totdat de zaak bij een gerechtsdeurwaarder ligt. Voordat het zover is zul je een tijdlang worden gestalkt door een incassobureau.
Pas als het bij de gerechtsdeurwaarder ligt zal er een GBA-check gedaan worden op de naam en op het adres. Als er dan geen match is, weten ze dat ze pech hebben en jou niks kunnen maken.
Aan jou de taak om elke brief die niet aan jou gerecht is retour afzender te sturen met de melding "geadresseerde persoon onbekend op dit adres".
Dan kan het ook zijn dat ze sowieso (zonder dat jij dus weg bent) die pakketjes man opwachten om de hoek, zie je toch niet zo snel in een grote flat. Voor dat die beste man op de bel kan drukken lopen hun die kant op en vragen omdat pakketje 'Ik had ook iets besteld, is het voor Piet Klaas? Kom net thuis'.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:14 schreef stephano1990 het volgende:
Ik woon in een groot flatgebouw en ik ben op zeer onregelmatige tijden thuis, ik ben dus ook niet het makkelijkste slachtoffer voor zoiets. Maar het is wel iets dat mij momenteel een aannemelijk scenario lijkt.
Dat acht ik goed mogelijk. Ik heb zelf ervaren dat postbezorgers het vaak erg laks lijken te nemen met de regels.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:29 schreef Amarantha het volgende:
an het ook zijn dat ze sowieso die pakketjes man opwachten om de hoek, zie je toch niet zo snel in een grote flat. Voor dat die beste ma
Klopt. Ik heb van de week nog pakketje aangenomen voor een huisgenoot terwijl ik net aan kwam fietsen, ik had ook gewoon een random ander persoon kunnen zijnquote:Op donderdag 5 maart 2015 00:33 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Dat acht ik goed mogelijk. Ik heb zelf ervaren dat postbezorgers het vaak erg laks lijken te nemen met de regels.
Dat soort dingen ja, of dat ik de deur uitloop en dat de postbode al klaar staat om mij een pakket in de hand te duwen terwijl ik geen pakketje kwam ophalen. Ik had gewoon het pakketje kunnen aannemen en rechtsomkeert kunnen maken, geen hond die er achter zou zijn gekomenquote:Op donderdag 5 maart 2015 00:34 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb van de week nog pakketje aangenomen voor een huisgenoot terwijl ik net aan kwam fietsen, ik had ook gewoon een random ander persoon kunnen zijnMaar hij vertrouwde mij volledig toen ik zei 'Oh ik kwam net thuis, wie zoek je?'' *naam* 'Oh ik neem het wel aan joh!'.
Daarom is het helemaal geen rare gedachte dat andere mensen dus gewoon de pakketjes aangenomen hebben. In sommige gevallen te laat waren waardoor ze dus wel hebben aangebeld maar in andere gevallen wel zijn geslaagd.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:38 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Dat soort dingen ja, of dat ik de deur uitloop en dat de postbode al klaar staat om mij een pakket in de hand te duwen terwijl ik geen pakketje kwam ophalen. Ik had gewoon het pakketje kunnen aannemen en rechtsomkeert kunnen maken, geen hond die er achter zou zijn gekomen
Ze kunnen al binnen een paar minuten op https://mijnpakket.postnl.nl zien dat de postbode aan de deur is geweest en of het pakje is achtergelaten. Als er staat dat het pakje is geweigerd dan komen ze zich natuurlijk niet melden.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:11 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Dat eerste had ik nog aan gedacht ja, maar omdat er nooit iemand langs is geweest om deze pakketjes te claimen en omdat mij ook nooit is gevraagd te tekenen voor pakketjes leek mij dat niet waarschijnlijk.
Dat klopt ook.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:01 schreef joepvd het volgende:
[..]
Ze kunnen al binnen een paar minuten op https://mijnpakket.postnl.nl zien dat de postbode aan de deur is geweest en of het pakje is achtergelaten. Als er staat dat het pakje is geweigerd dan komen ze zich natuurlijk niet melden.
"Handtekening voor ontvangst" is een extra dienst, de afzender moet extra betalen als hij dit wil. Zalando kiest hier niet voor, blijkbaar is het zo voor hun goedkoper en calculeren ze in dat er af en toe een pakketje kwijtraakt door fraude.quote:Op donderdag 5 maart 2015 10:05 schreef stephano1990 het volgende:
Maar wat ik altijd begrepen heb, is dat wanneer er nog niet betaald is voor een pakketje, de postbode zal vragen om een handtekening als bewijs van ontvangst. Echter wil de postbode mij deze pakketjes altijd zo meegeven zonder dat ik eerst gevraagd word voor ontvangst te tekenen.
Nee, ik heb geen account. Ik heb ook kenbaar gemaakt aan Zalando dat ik nog nooit iets bij hun gekocht heb.quote:
Hoe bedoel je? Communicatie met Zalando loopt ook via E-mail (lees: Ik heb maandag een mailtje verstuurd, daar heb ik een korte ontvangstreactie op gehad). Maar enveloppen kan ik moeilijk inscannen en digitaal terug sturen. Daar markeer ik gewoon met een rode viltstift op: Retour afzender, persoon niet bekend".quote:Op donderdag 5 maart 2015 14:45 schreef Wuss het volgende:
moet je niet overschakelen op email? Dan heb je alles digitaal gedocumenteerd incl. verzenddag en -tijdstip.
Ik neem aan van wel, ik heb ook op klacht.nl een bericht teruggevonden van iemand die met het zelfde te maken heeft gehad. Hier staat echter niet bij hoe Zalando deze klacht opgelost heeft.quote:Op donderdag 5 maart 2015 14:55 schreef Amarantha het volgende:
Mag toch aannemen dat Zalando ook wel bekend is met dit soort oplichtpraktijken?
Je kunt alle post aangetekend terugsturen op kosten van de geadresseerde.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:19 schreef stephano1990 het volgende:
Ik ben nu een weekje weg geweest en mijn postbus ligt vol met post van allerlei webwinkels, op naam van verschillende personen. Zalando heeft in ieder geval geen nieuwe facturen meer gestuurd, dus ik neem aan dat dat nu is opgelost. Maar deze persoon gaat nog wel gewoon door met het bestellen van pakketten op mijn adres bij andere webshops (allemaal kleding winkels ook).
Ik heb zojuist de politie gebeld om te kijken of ik ergens aangifte van kan doen, maar die kunnen niets voor mij betekenen. Ik kan enkel de aanmaningen retour afzender blijven sturen en me berusten op het feit dat zij moeten bewijzen dat ik die pakketten besteld en ontvangen heb wat dus niet mogelijk is.
misschien zit de postbode in het complot?quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:02 schreef Peter het volgende:
Vreemd, waarom stuurt Zalando aanmaningen voor pakketjes die retour zijn gekomen?
Super kut dat ze door gaan.quote:Op maandag 16 maart 2015 09:19 schreef stephano1990 het volgende:
Ik ben nu een weekje weg geweest en mijn postbus ligt vol met post van allerlei webwinkels, op naam van verschillende personen. Zalando heeft in ieder geval geen nieuwe facturen meer gestuurd, dus ik neem aan dat dat nu is opgelost. Maar deze persoon gaat nog wel gewoon door met het bestellen van pakketten op mijn adres bij andere webshops (allemaal kleding winkels ook).
Ik heb zojuist de politie gebeld om te kijken of ik ergens aangifte van kan doen, maar die kunnen niets voor mij betekenen. Ik kan enkel de aanmaningen retour afzender blijven sturen en me berusten op het feit dat zij moeten bewijzen dat ik die pakketten besteld en ontvangen heb wat dus niet mogelijk is.
is het niet een ex die je zit te zieken?quote:Op maandag 16 maart 2015 09:19 schreef stephano1990 het volgende:
Ik ben nu een weekje weg geweest en mijn postbus ligt vol met post van allerlei webwinkels, op naam van verschillende personen.
Die zou gewoon zijn echte naam gebruiken toch?quote:Op maandag 16 maart 2015 11:59 schreef computergirl het volgende:
[..]
is het niet een ex die je zit te zieken?
Of de gerechtsdeurwaarder zegt dat TS wellicht zelf een valse naam heeft opgegeven.quote:Op donderdag 5 maart 2015 00:00 schreef Ivo1985 het volgende:
Als jij niets besteld hebt en de facturen/aanmaningen niet op jouw naam staan dan hoef jij je nergens zorgen om te maken.
Iedereen kan jouw adres opgeven, daarmee ben jij nog geen betaling verschuldigd. Je zult echter moeten slikken dat je lastig gevallen wordt totdat de zaak bij een gerechtsdeurwaarder ligt. Voordat het zover is zul je een tijdlang worden gestalkt door een incassobureau.
Pas als het bij de gerechtsdeurwaarder ligt zal er een GBA-check gedaan worden op de naam en op het adres. Als er dan geen match is, weten ze dat ze pech hebben en jou niks kunnen maken.
Aan jou de taak om elke brief die niet aan jou gerecht is retour afzender te sturen met de melding "geadresseerde persoon onbekend op dit adres".
Denk dat ze ook moeten bewijzen dat je het ontvangen hebt.quote:Op maandag 16 maart 2015 12:31 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Of de gerechtsdeurwaarder zegt dat TS wellicht zelf een valse naam heeft opgegeven.
Zou anders wel makkelijke manier zijn om ergens onderuit te komen, gewoon alles onder een andere naam laten bezorgen op je eigen adres
Nog steeds lucratief, dus ik kan onbeperkt pakketjes van bijvoorbeeld BOL.com achterover drukken?quote:Op maandag 16 maart 2015 13:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Denk dat ze ook moeten bewijzen dat je het ontvangen hebt.
Dat is inderdaad hoe het werkt eigenlijk.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:40 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nog steeds lucratief, dus ik kan onbeperkt pakketjes van bijvoorbeeld BOL.com achterover drukken?
Die scam ken ik. Maar Ivo maakt het nog een stuk makkelijker, gewoon op je eigen adres laten bezorgen met een valse naam.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is inderdaad hoe het werkt eigenlijk.
Ga naar een internet cafe, maak een account aan op iemand anders zijn of haar naam en adres (best makkelijk tot dusver) en bestellen maar.
Desnoods andere naam maar wel andermans adres, daarna kom je langs om het pakket op te halen.
Dat is de grote fout in het online webshop gebeuren, en de meeste shops weten het maar nemen het voor lief, klein percentage immers dat zo de boel probeert te flessen.
Werkt lastiger als er een handtekening nodig is, maar enfin dat kun je vervalsen.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:47 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Die scam ken ik. Maar Ivo maakt het nog een stuk makkelijker, gewoon op je eigen adres laten bezorgen met een valse naam.
Indien niet getekend hoeft te worden voor ontvangst, is dat inderdaad best mogelijk. De eiser moet bewijzen dat de bewoner het heeft besteld óf dat de bewoner zich het pakket heeft toegeëigend door het in ontvangst te nemen. Voor dat laatste is een handtekening nodig.quote:Op maandag 16 maart 2015 13:47 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Die scam ken ik. Maar Ivo maakt het nog een stuk makkelijker, gewoon op je eigen adres laten bezorgen met een valse naam.
En als ik nou een random handtekening neerzet en daarna ontken dat ik heb getekend?quote:Op maandag 16 maart 2015 13:59 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Indien niet getekend hoeft te worden voor ontvangst, is dat inderdaad best mogelijk. De eiser moet bewijzen dat de bewoner het heeft besteld óf dat de bewoner zich het pakket heeft toegeëigend door het in ontvangst te nemen. Voor dat laatste is een handtekening nodig.
Wie eist, bewijst... Al kan de pakketbezorger dan natuurlijk wel getuigen in de zaak.quote:Op maandag 16 maart 2015 14:04 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En als ik nou een random handtekening neerzet en daarna ontken dat ik heb getekend?
Iets zegt me dat het zo makkelijk niet werkt
Maar dat kan ook zonder handtekeningquote:Op maandag 16 maart 2015 14:12 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wie eist, bewijst... Al kan de pakketbezorger dan natuurlijk wel getuigen in de zaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |