abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2015 @ 20:11:55 #26
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_150823695
Bedankt voor de reacties! Ik zat even in het buitenland; wat betreft de keuze: we zijn er nog niet uit en bekijken wat andere opties. Thailand onder andere.
pi_150919636
In Costa Rica ben ik nooit geweest, maar onlangs wel twee weken in Cuba. Ik denk dat de landen moeilijk te vergelijken zijn. Cuba heeft niet zo heel veel ruige natuur (iets waar ik wel aan denk bij Costa Rica). Het grootste deel van het landschap is gecultiveerd. Maar er is natuurlijk wel heel veel cultuur: bijzondere steden, en af en toe net alsof je 60 jaar terug in de tijd bent gestapt. Heel bijzonder. Daarnaast enkele mooie stranden als daar je interesse naar uitgaat. Het landschap bij Vinales vond ik wel heel erg mooi en bijzonder.

Qua eten viel het mij zeer mee. Ik had inderdaad mensen gehoord die zeiden dat je alleen maar rijst met bonen kan krijgen en beter je eigen mueslirepen meeneemt, maar die ervaring deel ik niet. In steden als Havana en Trinidad kan je gevarieerd eten (er zijn zelfs tapasbars). Ik neem aan dat het land in dat opzicht gewoon heel snel aan het veranderen is. Wanneer je in casa particulars slaapt (sowieso de leukste ervaring) kunnen die mensen heerlijke maaltijden voor je koken. Een gemiddelde maaltijd die wij daar hadden bestond uit rijst, bonen (jawel) maar daarnaast naar keuze ei, kip, rund, varkensvlees, vis of kreeft, diverse groene salades of gestoomde/gegrilde groentes en vers fruit. Ik vond het helemaal niet verkeerd! Wel is het waar dat je buiten de maaltijden om niet altijd even makkelijk een snack kan vinden.

Succes met je keuze! Wij waren blij dat we nu Cuba hebben gezien, zeker nu het zo snel aan het veranderen is en straks ongetwijfeld nog sneller verandert.

(waar is het Cuba topic eigenlijk gebleven? Ik zie hem niet meer in de lijst?)
  zondag 22 maart 2015 @ 18:43:32 #28
78918 SeLang
Black swans matter
pi_150920186
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 12:13 schreef SeLang het volgende:

Reisverslag volgt over een weekje of twee... maar ik verklap alvast dat het een erg mooie reis was :)
Mijn reisverslag van Costa Rica is trouwens af, dus als TS die nog niet had gevonden:
TRV / [Reisverslag] Costa Rica
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')