Ik denk ook dat een deel van de oorzaak daar ligt inderdaad. Als er thuis altijd (Arabisch/Turks o.i.d.) zal worden gesproken, zal een kind de taal minder goed meekrijgen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:44 schreef Glucosamine het volgende:
[..]
Inderdaad, probeer ook elke zondag wat cito-training te geven (vrijwillig) aan Turkse kinderen uit groep 7/8. Tis jammer dat zij later minder kansen krijgen, puur omdat ze de taal niet machtig zijn. Ik denk ook dat het met de komende generaties wat beter zal gaan, aangezien de oorzaak vaak ligt bij de opvoeding. De Turkse cultuur is wat westerser dan de Marokkaanse, vandaar ook de verschillen. Maar goed, dat is weer een hele andere discussie.
In veel andere culturen dan de Nederlandse is het überhaupt niet gebruikelijk om met/tegen kleine kinderen te praten. Alleen al daardoor loop je een achterstand, nog helemaal afgezien van welke taal er al dan niet gesproken wordt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:48 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik denk ook dat een deel van de oorzaak daar ligt inderdaad. Als er thuis altijd (Arabisch/Turks o.i.d.) zal worden gesproken, zal een kind de taal minder goed meekrijgen.
Eet jij de schil van een sinaasappel? Ik vind juist dat als je zelf sinaasappels perst, je er meer uithaalt. Cultuurverschil misschien xDquote:Op woensdag 4 maart 2015 18:48 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Bij sap mis je de vezels, je mist b.v. de pectine uit de schil, hogere GI etc.
Precies, en daardoor de rekensommen minder goed begrijpen (wat resulteert in lager advies), terwijl ze even goed kunnen rekenen als de Nederlandse kinderen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:48 schreef SgtPorkbeans het volgende:
[..]
Ik denk ook dat een deel van de oorzaak daar ligt inderdaad. Als er thuis altijd (Arabisch/Turks o.i.d.) zal worden gesproken, zal een kind de taal minder goed meekrijgen.
In dat roostertje van de sinaasappelpers blijven toch altijd van die fliebertjes achter?quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:53 schreef Glucosamine het volgende:
[..]
Eet jij de schil van een sinaasappel? Ik vind juist dat als je zelf sinaasappels perst, je er meer uithaalt. Cultuurverschil misschien xD
Haha die 'fliebertjes' knal ik er altijd bij.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:55 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
In dat roostertje van de sinaasappelpers blijven toch altijd van die fliebertjes achter?
Als je gewoon de sinaasappel eet, krijg je die wel binnen. En die witte draadjes moet er er inderdaad juist NIET vanaf trekken
Jeps! Normaal heb ik er een hekel aan maar ik kon het wel waarderen dat je je in 1e instantie niet liet opnaaien door negatieve reacties en daarna lekker mee kletste zonder Engels onnodig tussendoor te typen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:57 schreef Glucosamine het volgende:
Maarreh wordt mijn enquête nog ingevuld?
quote:Hoe vaak doet u gewoonlijk in een week uw dagelijkse boodschappen?
Top! Dankjewel! Haha ja goed dat je het zegt, was me niet opgevallen. Achja, schoonheidsfoutje. Wat vond je verder van het onderzoek?quote:Op woensdag 4 maart 2015 19:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jeps! Normaal heb ik er een hekel aan maar ik kon het wel waarderen dat je je in 1e instantie niet liet opnaaien door negatieve reacties en daarna lekker mee kletste zonder Engels onnodig tussendoor te typen.
Vond deze wel grappig trouwens:
[..]
Succes met het afronden van je studie.
Haha het is juist de bedoeling dat de test een totale score voor kennis van voeding (sorry, ik mag geen nutrition knowledge zeggen) bepaalt. Dan wordt er bepaald of je kennis laag, gemiddeld of hoog is. Na dat gedaan te hebben, kijk ik of die score invloed heeft op jouw bereidheid tot kopen (nogmaals, sorry) van een bepaald product. Er is nog een cruciaal element in het onderzoek, maar dat kan ik pas na afloop vertellen, want het betreft een experiment.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:32 schreef vannelle het volgende:
Er was 1 ding dat me opviel:
Die vragen over die verzadigde en onverzadigde vetten, op de opleiding hebben jullie dat ws. uitgebreid behandeld.
In je vraagstelling ga je er van uit dat iedereen weet wat het is, voor jou is het parate kennis.
Nou, voor mij niet. Ik heb er werkelijk waar geen idee van, ik weet dat het bestaat maar daar houdt het dan ook mee op.
Het zou dus zomaar kunnen dat goedbedoelde antwoorden alsnog hartstikke fout (in de zin van: dit bedoelt die persoon eigenlijk niet, eerder het tegenovergestelde) zijn waardoor je resultaten niet geheel representatief zijn.
En het voelde voor mij wél als een examen, nu wil ik de antwoorden weten ook verdorie.
Wat een onzin, klinkklare onzin.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:21 schreef Glucosamine het volgende:
Nee, heeft niets met hip zijn of voelen te maken. Als jij een internationale opleiding volgt en dagelijks Engels spreekt, ga je automatisch Engelse woorden in je zinnen stoppen.
Ging inderdaad onnodig in op de provocaties. Excuses. Had meer te maken met mensen die mij als 'Turk' zagen ipv als student.quote:
Thnx! Inderdaad, ik heb in de jaren dat ik orderpicker was gewerkt met een piloot, die deed dat werk omdat hij niet aan een baan kon komen. Niets ten nadele van orderpickers hoor. Reageerde inderdaad wat gepikeerd, had ik niet moeten doen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 23:01 schreef whoeier het volgende:
Wow lets FOK it up
Maar ff serieus ik ken een gast die na 2 masters zich dusdanig zwaar verveelde in het vak waar hij voor afgestudeerd is.. Dat hij nu dus orderpicker is geworden..
Het leven is een keus, jij hebt die van jouw, maar spreek je niet uit over die van een ander, je weet namelijk niet waarom.
Succes met je onderzoek, hoop dat je experiment en het resultaat je doen slagen.
Dankje! Ik heb er zeker wat aan!quote:Op woensdag 4 maart 2015 23:08 schreef Lotusss het volgende:
Ingevuld. Hoop dat je er wat aan hebt. Succes met je afstuderen!
Ik snap je reactie, maak je niet druk, vandaar ook mijn eerste zinquote:Op woensdag 4 maart 2015 23:07 schreef Glucosamine het volgende:
[..]
Thnx! Inderdaad, ik heb in de jaren dat ik orderpicker was gewerkt met een piloot, die deed dat werk omdat hij niet aan een baan kon komen. Niets ten nadele van orderpickers hoor. Reageerde inderdaad wat gepikeerd, had ik niet moeten doen.
Mja, ik kom hier op dit forum om wat extra respondenten te vinden en krijg er van alle kanten langs. Zomaar.
De enquête is mobiel vriendelijk (zie je wel, klinkt totaal niet).quote:Op woensdag 4 maart 2015 23:12 schreef whoeier het volgende:
[..]
Ik snap je reactie, maak je niet druk, vandaar ook mijn eerste zinMocht ik morgen de tijd vinden ( via mobiel lijkt me echt geen plan ) zal ik hem ook even invullen.
Komt door de ergernis die er is over enquêtes.quote:Op woensdag 4 maart 2015 23:07 schreef Glucosamine het volgende:
Mja, ik kom hier op dit forum om wat extra respondenten te vinden en krijg er van alle kanten langs. Zomaar.
Ja snap ik, ik wilde de respondenten extra motiveren om de vragenlijst in te vullen, vandaar dat ik dat met mijn begeleider heb afgesproken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 23:22 schreef frederik het volgende:
[..]
Komt door de ergernis die er is over enquêtes.
FHF wordt overspoelt met enquêtes, vaak ook gepost door mensen die net geregistreerd zijn. Het gevoel heerst dan ook dat FHF een beetje het afvalputje voor enquêtes is (hee, fokkers helpen fokkers, ik wil geholpen worden ergens mee, laat ik het eens in dat forum proberen), in combinatie met de grote hoeveelheid enquêtes die langskomen (op heel fok), en het regelmatige gedrag van de eendagsvlieg die hier een topic start en vervolgens nooit meer langskomt, ook niet om vragen in het topic te beantwoorden. Gevolg is dat mensen hier nog wel eens uit de slof kunnen schieten als er weer eens een vragenlijst ingevuld moet worden.
De edit reden in je eigen startpost kan ook een trigger geweest zijn (jij heb zelf die regels opgezocht, en je tekst daarop aangepast, maar blijkbaar had je in eerste instantie dus ook een verloting, een overtreding van de regels die je regelmatig tegenkomt, maar waar de onderzoeker in tegenstelling tot bij jou meestal op gewezen moet worden)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |