abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150278668
Een paar weken geleden ben ik met mijn oude kat (19 jaar) naar de dierenarts geweest omdat hij erg mager begon te worden en moeite had met eten. Na een kort onderzoek werd de oorzaak duidelijk; een tumor onder de tong. Ik kreeg enkele medicijnen mee tegen de infectie en tegen de pijn, maar de DA was vrij duidelijk. Het zou niet meer over 'maanden' gaan, maar over 'weken'. Tot die tijd mocht de kat weer van zijn nierdieet af en mocht ik hem alles geven wat hij maar lekker vond. Zijn nieren waren immers zijn laatste zorg nu. De DA gaf aan dat behandeling absoluut geen zin zou hebben en dat euthanasie vroeg of laat de enige oplossing zou zijn.

Dit heb ik twee weken aangekeken, de kat verwend met van alles en nog wat. Toen het medicijn op was ging ik met de kat terug voor een controle. Hij was wat aangekomen (in ieder geval niet verder afgevallen) maar de tumor in zijn bek was aanzienlijk gegroeid. De dierenarts liet de keus verder aan mij. Als de kat niet meer wilde of kon eten of op een andere manier niet meer van zijn leven genoot was de tijd toch daar.

Ik ben nu op een punt waar het me niet lukt om objectief te zien wat hij nodig heeft. Ik zie dat hij nog enorm levendig is. Hij eet enorm graag, drinkt volgens mij goed, bij de eerste tekenen van eten staat hij luid miauwend naast me en gaat dan gulzig eten. Maar erg makkelijk gaat het allemaal niet meer. Het eten moet eigenlijk met water verdund worden en geprakt worden tot een soepje omdat hij het anders niet weg krijgt. En dan nog is het moeilijk voor hem om weg te krijgen. Een hoop kwijlen en eten dat uit zijn bek valt, maar het bakje is altijd leeg als hij uiteindelijk klaar is, waarna hij zich probeert te wassen en gaat slapen tot de volgende maaltijd.

Over twee weken ga ik naar het buitenland, wat de zaak nog verder bemoeilijkt. Normaal vraag ik een kennis om de katten te voeren, maar in deze situatie moet hij gewoon meerdere keren per dag gevoerd worden dus dat is eigenlijk niet praktisch. Ik zit nu dus te twijfelen of het überhaupt wenselijk is om hem 5 dagen alleen te laten met alleen iemand die hem voert, of dat het beter is hem voor die tijd te laten inslapen.

De keus is voor mij enorm moeilijk, want voor zover ik kan zien is hij enorm levendig en eet hij graag. Daarom hoop ik dat mensen hier mij misschien een objectieve kijk kunnen geven op de situatie. Deze week laten inslapen? Volgende week? Of pas als ik terug ben uit het buitenland? Ik weet het niet :N
No amount of money ever bought a second of time.
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:33:05 #2
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_150278882
Ik zou hem nog lekker laten leven, maar besef wel dat er dan een kans bestaat dat hij dood kan gaan in de tijd dat jij op vakantie bent.
Hoe is je kat überhaupt met andere mensen, kan je niet iemand in je huis laten zitten?
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:33:44 #3
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_150278903
Hm lastig TS, sterkte alvast!

Ik zou het ook moeilijk vinden, maar stel hij overlijd als jij in het buitenland zit, dat lijkt me helemaal rottig..
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_150278996
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:33 schreef houdjemond het volgende:
Hm lastig TS, sterkte alvast!

Ik zou het ook moeilijk vinden, maar stel hij overlijd als jij in het buitenland zit, dat lijkt me helemaal rottig..
Ik vind eerder de gedachte rottig dat je je kat eerder laat inslapen dan nodig is omdat jij naar het buitenland gaat/moet.
Verder inderdaad heel lastig. Maar ik zou iemand regelen die hem 5 dagen op de goede manier eten kan geven.
pi_150279062
Dit klinkt misschien heel dom, maar als hij alleen praktische problemen ondervindt van die tumor, kun je dan niet een stuk wegsnijden om hem meer tijd te geven, omdat hij dan weer kan eten?
Your opinion of me is none of my business.
pi_150279446
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:37 schreef Sarasi het volgende:
Dit klinkt misschien heel dom, maar als hij alleen praktische problemen ondervindt van die tumor, kun je dan niet een stuk wegsnijden om hem meer tijd te geven, omdat hij dan weer kan eten?
Ik wil mijn kat eigenlijk niet door de stress van een operatie en dergelijke heen slepen in zijn laatste dagen/weken. Dierenarts was dat ook met me eens, de tijdwinst bij elke behandeling zou minimaal zijn en de stress voor de kat extreem. Is het niet waard naar mijn idee.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:35 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ik vind eerder de gedachte rottig dat je je kat eerder laat inslapen dan nodig is omdat jij naar het buitenland gaat/moet.
Verder inderdaad heel lastig. Maar ik zou iemand regelen die hem 5 dagen op de goede manier eten kan geven.
Die gedachte vind ik ook verschrikkelijk. Aan de andere kant vind ik het ook geen fijne gedachte om hem 5 dagen alleen te laten en hem dan waarschijnlijk, als ik terug kom, alsnog moet laten inslapen. Juist in die 5 dagen kan hij sterk achteruit gaan, en als hij moet worden ingeslapen wil ik daar wel graag zelf bij zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:33 schreef davako het volgende:
Ik zou hem nog lekker laten leven, maar besef wel dat er dan een kans bestaat dat hij dood kan gaan in de tijd dat jij op vakantie bent.
Hoe is je kat überhaupt met andere mensen, kan je niet iemand in je huis laten zitten?
Het stomme van katten is dat ze vrijwel nooit uit zichzelf overlijden. Ik zou niets liever zien dan hem kalm in zijn slaap zien overlijden, maar de realiteit is dat als hij uit zichzelf overlijdt, dat waarschijnlijk gepaard gaat met veel pijn en lijden of verhongering. En dat wil ik hem zeker niet aan doen.
  woensdag 4 maart 2015 @ 12:51:08 #7
441366 QueenKong
xoxo Queen Kong
pi_150279503
Bij twijfel altijd doen.
Als hij niet meer beter kan worden, kan je hem beter de pijn besparen dan dat hij omkomt van de pijn en je eindelijk inziet dat hij pijn heeft. (dieren geven altijd pas laat pijn aan)
Het verdriet wordt toch niet minder als je het uitstelt. ;)
Sterkte ermee. O+
Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.
pi_150279607
Dan zeg je die vakantie maar af. Je kat is belangrijker - nu - vind ik!
pi_150279691
Daar kies je voor als je een huisdier aanschaft.
pi_150279757
-edit-

[ Bericht 91% gewijzigd door senesta op 05-03-2015 21:00:58 (Doe even normaal) ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_150279761
Dan zou ik de kat voor je vakantie laten inslapen. Het blijft een beest en voor die twee, drie extra dagen zou ik m'n vakantie niet afzeggen, persoonlijk. Ik zou het zelf ook wel fijn vinden om het pijnlijke stadium voor te zijn. Maar dan moet je het wel kunnen loslaten op vakantie en dan ook gewoon genieten, anders kun je die vakantie net zo goed annuleren.
Your opinion of me is none of my business.
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:05:40 #12
361899 thom_05
Ondertitel
pi_150279955
Uiteraard in laten slapen. Het beestje zit je toch maar in de weg.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
pi_150280102
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dan zeg je die vakantie maar af. Je kat is belangrijker - nu - vind ik!
Het gaat om 5 dagen en TS heeft het nergens over vakantie. Ik gok dat hij voor zijn werk weg moet.
pi_150280155
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 12:49 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]

Die gedachte vind ik ook verschrikkelijk. Aan de andere kant vind ik het ook geen fijne gedachte om hem 5 dagen alleen te laten en hem dan waarschijnlijk, als ik terug kom, alsnog moet laten inslapen.
Je hebt niet een goede vriend of familielid die die 5 dagen in jouw huis wil gaan zitten?
quote:
Juist in die 5 dagen kan hij sterk achteruit gaan, en als hij moet worden ingeslapen wil ik daar wel graag zelf bij zijn.
Dat snap ik, maar vind ik eigenlijk ook geen argument hem dan maar nu in te laten slapen. Dat moet echt puur op hoe het met je kat gaat gebaseerd zijn.
  woensdag 4 maart 2015 @ 13:13:43 #15
280022 houdjemond
Sicker than the rest.
pi_150280184
quote:

[..]

Heb je een goed punt, en je oplossing is ook goed, hoop dat dat kan TS!
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje"
-Scorpion_17
pi_150280224
Je schrijft dat de kat enorm levendig is, maar tegelijkertijd schrijf je dat de kat erg moeilijk eet, na het eten gaat slapen tot de volgende maaltijd, en zich probeert te wassen.
Nog los van je reis, je weet dat je kat binnen nu en enkele weken ingeslapen zal worden, en besluiten wanneer dat dan precies is, is gewoon enorm moeilijk en iets dat wij niet kunnen beslissen. Maar ik denk dat je wil gaan voorkomen dat de kat het heel duidelijk laat zien, want dat doen ze niet zomaar, en dan krijg je misschien later het idee dat je te laat was.

Dus gebaseerd op wat je schrijft, zou ik de kat niet bij een oppas achterlaten (helemaal niet als die persoon niet bij de kat in huis blijft en de kat niet heel goed kent), maar de kat daarvoor al in laten slapen. Het beestje heeft een hele mooie leeftijd bereikt, ik zou dan ook kiezen voor een zo goed mogelijk einde, en dus niet riskeren dat een oppas de kat moet laten inslapen, of dat je achteraf gezien misschien te laat bent geweest. Als een kat al slecht kan eten, kwijlt (en waarschijnlijk ook op zichzelf), zichzelf niet goed schoon kan houden, en veel slaapt (dat zou door de ouderdom kunnen komen, maar ook omdat ie zich misschien toch minder goed voelt dan ie laat zien), dan zou ik niet al te lang meer wachten. Maar het blijft gewoon een enorm moeilijke beslissing, en ik denk dat je dit ook beter met je dierenarts verder kan overleggen. Die heeft de kat gezien, wij niet, en kan je misschien meer duidelijkheid geven. Hoe dan ook, veel sterkte.
pi_150280521
ik zou zelf heel bang zijn dat degene die op hem past de kat uiteindelijk moet laten inslapen, of de kat niet goed genoeg kent om te weten wanneer het moment daar is.
Ik heb twee katten in laten slapen en bij beiden heb ik een schuldgevoel aan over gehouden dat ik de beslissing niet eerder heb gemaakt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 4 maart 2015 @ 13:34:09 #18
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_150280784
misschien een optie om ook te vragen wat de DDA ervan vind?
F&F / Stel je vragen aan de dierenarts! deel 30
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_150281516
Ik het zelfde ervaren met mijn poes van 20 jaar ook tumor onder de tong.Naar de DA geweest die vond het nog om het nog even aan te kijken.
In het weekend ging het slechter met haar dus naar een andere DA gegaan.En die constateerde dat ook al haar lymfeklieren waren opgezet
Volgens de DA was zij niet meer te redden.Ik heb haar toen in laten slapen.
Een moeilijke beslissing,maar zeker de beste voor haar.
pi_150281740
Voor je weggaat afscheid nemen. Nu doet ze het nog redelijk. Ik zou het liever doen voor ze echt gaat lijden.
pi_150283091
Bedankt iedereen voor de adviezen. Ik zit er letterlijk elke seconden over te peinzen. Sinds gisteren bloed hij ook uit zijn bek bij alles wat hij eet. Er ligt nu een spoor van bloed kwijl over de vloer. Ben bang dat het er toch snel van zal moeten komen :'(
  woensdag 4 maart 2015 @ 15:02:42 #22
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_150283700
:'( Sterkte!
pi_150284537
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 13:10 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het gaat om 5 dagen en TS heeft het nergens over vakantie. Ik gok dat hij voor zijn werk weg moet.
Ik vind dat hij dat verplicht is naar zijn kat toe.
pi_150286675
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 15:29 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik vind dat hij dat verplicht is naar zijn kat toe.
Dat hij wat verplicht is? Zijn werk afzeggen? Zijn baas ziet hem al aankomen. 'Nee, ik kan niet op zakenreis want mijn kat is ziek.'
pi_150286964
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 14:46 schreef TigerXtrm het volgende:
Bedankt iedereen voor de adviezen. Ik zit er letterlijk elke seconden over te peinzen. Sinds gisteren bloed hij ook uit zijn bek bij alles wat hij eet. Er ligt nu een spoor van bloed kwijl over de vloer. Ben bang dat het er toch snel van zal moeten komen :'(
Hoe lang wil je wachten?
Bij elk dier dat ik ooit in heb laten slapen heb ik achteraf gezien te lang gewacht.
Waarom laten lijden als er geen vooruitzicht op verbetering is? Het is heel moeilijk om de beslissing te maken, maar doe je hem er een plezier mee om hem zo rond te laten lopen?

Sterkte met je beslissing.
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:45:38 #26
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_150287168
Lastig. Zo'n beest kan niet laten weten wat het wil. Maar zeker in zo'n situatie dat het diertje zichtbaar lijdt maar aan de andere kant nog zo vol leven is maakt het de keuze alleen maar moeilijker.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_150288835
quote:
Ik denk dat als je dit in de OP erbij had vermeldt, je andere reacties had gehad van sommige mensen. Die reis over een paar weken doet er niet echt toe TS, als die tumor in 2 weken al zo hard was gegroeid en je kat sinds gister al aan het bloeden is, dan weet je dat zelf denk ik ook wel. De kans dat het beestje pijn heeft of op zijn minst ongemak er van heeft en misselijk is van het bloed wat ie ook binnenkrijgt, lijkt me heel groot. Hoe moeilijk het ook is, de uitkomst staat al lang vast, en ik zou je beestje niet langer laten wachten. Het is het laatste wat je voor hem kan doen.
pi_150289461
Ik had het met m'n hondje...wist dat het niet goed ging. ;( De dierenarts praatte me ervan af, maar het beestje zien overlijden op 'n morgen gaat je niet in de koude kleren zitten. :N

Moeilijke beslissing misschien maar het beestje kan ineens afzien en wat was dan beter geweest achteraf? Het blijft moelijk maar miss heb je er dan meer vrede bij...

Sterkte!
pi_150291357
Ik denk dat het het beste is om het beestje nu in te laten slapen.

Alleen thuis zijn met een vreemde/ ander die over de vloer komt is voor veel katten toch stressvol. (Volgens mij hebben ze het liefst elke dag dezelfde vertrouwde sleur)

Zeker met de klachten die nu ernstiger worden zou ik niet te lang wachten.

Vraag of de DA het bij je thuis wil komen doen. Dan heeft ie de stress van het vervoer naar de DA niet.

Heel veel sterkte Tiger ;(
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_150292628
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:31 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat hij wat verplicht is? Zijn werk afzeggen? Zijn baas ziet hem al aankomen. 'Nee, ik kan niet op zakenreis want mijn kat is ziek.'
Wie zegt dat het werk is? Maar ja, daar kies je voor als je een kat aanschaft. Als het een kind was geweest, was hij ook niet op reis gegaan.
pi_150294015
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Wie zegt dat het werk is? Maar ja, daar kies je voor als je een kat aanschaft. Als het een kind was geweest, was hij ook niet op reis gegaan.
Een kat vergelijken met een kind :')
pi_150294330
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Een kind zou ook al lang in een lang chemo traject zitten. Ga geen dieren met mensen vergelijken :{w
pi_150294519
quote:
Sinds gisteren bloed hij ook uit zijn bek bij alles wat hij eet. Er ligt nu een spoor van bloed kwijl over de vloer. Ben bang dat het er toch snel van zal moeten komen :'(
Klinkt wel zo. Sterkte ermee
pi_150295989
quote:
;(

Ik zelf zou niet wachten tot je op reis gaat. Het gaat nu zo snel, als het beestje het al niet heeft opgegeven voor je weg bent, dan zadel je de oppas op met een moeilijke beslissing. En slaapt je kat in zonder dat jij erbij bent. Je kat in laten slapen in een uitzichtloze situatie is ook dierenliefde. En dat je daarbij rekening houdt met dat het beestje in jouw vertrouwde armen kan inslapen en niet bij een oppas... Dat is al helemaal dierenliefde.

Die paar dagen maken dan ook niks meer uit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150296047
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:54 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:01 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Een kind zou ook al lang in een lang chemo traject zitten. Ga geen dieren met mensen vergelijken :{w
Een kat is voor mij belangrijker dan werk. Als iemand werk af mag zeggen vanwege een kind. Dan mag ik dat ook vanwege mijn "kindje" (een kat dus). Zo zou TS ook moeten denken.

Maar heel waarschijnlijk kan hij de kat eerder laten inslapen aangezien het rap slechter gaat met de kat.
pi_150296656
Ik heb ook voor dit dilemma gestaan. Zetten we er een punt achter of proberen we nog één spuitje. Uiteindelijk een punt erachter gezet omdat het een aflopende zaak was. Achterpoten deden het niet meer, blind (waarschijnlijk hoge bloeddruk) en de dag voor het laatste bezoek aan de dierenarts de poes in haar eigen plas aantreffen.

Je ziet dat het achteruit gaat. Je kat gaat dood. Het is wel duidelijk dat de kwaliteit van leven voor je kat niet meer aanwezig is. In laten slapen is onvermijdelijk. Het is alleen de vraag of het beest in jouw armen inslaapt of in die van de oppas. (ik zou het wel weten)
...
pi_150296666
quote:

[..]

Een dier laten inslapen kan alleen te laat, niet te vroeg.

Nuancering: alleen als het nodig is natuurlijk.
Regenboog, regenboog
gelukkig ben je krom,
anders heette je regenstreep,
en dat klinkt toch wel zo stom
  woensdag 4 maart 2015 @ 20:57:20 #38
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_150296715
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 19:54 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat gevoel wat ''normale'' vrouwen met kinderen/baby's hebben, heb ik met katten.
pi_150296826
Zo te lezen ben je eigenlijk al even voor God aan het spelen. Ik zou zeggen: inslapen.. hoe vervelend en naar het ook is.

Sterkte :*.
pi_150296863
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2015 20:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

[..]

Een kat is voor mij belangrijker dan werk. Als iemand werk af mag zeggen vanwege een kind. Dan mag ik dat ook vanwege mijn "kindje" (een kat dus). Zo zou TS ook moeten denken.

Maar heel waarschijnlijk kan hij de kat eerder laten inslapen aangezien het rap slechter gaat met de kat.
Gelukkig móet TS dat helemaal niet.
  donderdag 5 maart 2015 @ 00:32:18 #41
414422 Kettingsmeer
Remsporen all over the place
pi_150303689
Beste TS,
Wat een buitengewoon lastige keuze. Ik heb dergelijke keuzes drie maal moeten maken bij honden die me eveneens buitengewoon dierbaar waren. Daarom hieronder mijn overwegingen naar aanleiding van wat ik uit de praktijk (óók en vooral door kennis van vrienden en familie) heb mogen ervaren en concluderen:

- als je door de aandoening redelijkerwijs binnen 7 dagen ernstige belemmeringen verwacht ten aanzien van het algemene en algehele functioneren en welvaren van het betreffende dier, dien je actie te ondernemen om de gevolgen van de aandoening te verminderen, danwel het betreffende dier het lijden op enige wijze te ontnemen. Dit laatste zou in het geval van een (lethale) vorm van kanker betekenen dat het betreffende dier dient te worden geëuthanaseerd;

- als het betekent dat de periode waarin jij verwacht dat lijden bij het betreffende dier kan ontstaan zoals boven vermeld, dien je je aanwezigheid nabij het betreffende dier te heroverwegen. M.a.w.: denk na, en reis niet. Je dier is er altijd als je hem/haar nodig hebt; gun hem/haar dan ook een waardige uittocht en uitvaart. De aanschaf van een dier staat namelijk niet op zichzelf; je betaalt ook voor eten, zorgkosten en je offert carrièrekansen op. So be it;

- blijf nuchter. Het is een dier. Sommigen zullen zeggen: 'het is maar een dier'. Derhalve is de waarheid dat als op enig moment de dood heeft ingetreden, het dier slechts een object wordt. Indien dit gevoel niet optreedt en je 'snoepie' een Godenkind dreigt te worden, gelieve een psychiater te raadplegen.

Voorts, succes en sterkte! Mijn woorden komen uit betrokkenheid, geloof me.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kettingsmeer op 05-03-2015 00:41:37 (O yeah) ]
  donderdag 5 maart 2015 @ 15:55:36 #42
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_150317317
Heel veel sterkte TS!
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_150320323
Je geeft aan dat de kat al sinds dinsdag uit zijn bek bloedt. Een kat zal als het even kan niet laten zien dat hij pijn heeft. Met dat in het achterhoofd denk ik dat je het je kat moet gunnen om nu afscheid te nemen, hoe moeilijk ook.
pi_150329349
Laten leven!
  donderdag 5 maart 2015 @ 21:38:53 #45
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_150330965
Het beest is negentien. Doodmaken.
pi_150331782
Laat ik beginnen met melden dat ik niet één of andere sentimentele doos ben, maar toen ik vorig jaar onverwachts de beslissing moest nemen om mijn kat in te laten slapen (acuut ernstig nierfalen) kwam ik dit gedichtje tegen.
De boodschap heeft mij wel geholpen met de beslissing, hoe moeilijk het ook was. ;(.

quote:
Als ik straks oud ben, ziek en zwak
en pijn verjaagt de slaap,
als onrust neemt van mij bezit,
doe dan wat onvermijdelijk is,
….. laat me gaan……
de laatste goede daad.

Beslis dan voor mij,
en wees niet laf.
Past eigenliefde bij
de vriendschap die ik gaf,
of uitstel tot het beter past,
bij een verloren strijd?

Ik ben niet bang
tijdens die laatste gang.
Jij loopt niet weg,
je kijkt me aan,
je noemt me bij de liefste naam
en houdt mij stevig vast.

Vandaag voor het laatst
groet ik je met mijn kattenstaart…..
Wat jij liet doen
deed je voor mij,
je hebt me nog meer pijn bespaard,
voor zinloos lijden mij bewaard.

Een zwaar besluit?
- nee, huil nu niet -
Een wijs besluit dan werd gegrond
jij en ik, nog maar even,
maar we waren vrienden voor het leven
Misschien biedt het troost. Sterkte in ieder geval. :*.

[ Bericht 1% gewijzigd door MissLuna op 05-03-2015 21:58:24 ]
Karma is a fucking bitch.
pi_150340759
quote:
9s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:53 schreef MissLuna het volgende:
Laat ik beginnen met melden dat ik niet één of andere sentimentele doos ben, maar toen ik vorig jaar onverwachts de beslissing moest nemen om mijn kat in te laten slapen (acuut ernstig nierfalen) kwam ik dit gedichtje tegen.
De boodschap heeft mij wel geholpen met de beslissing, hoe moeilijk het ook was. ;(.

[..]

Een mooi gedicht.maar mijn tranen moet ik echt inhouden.
pi_150348746
quote:
9s.gif Op donderdag 5 maart 2015 21:53 schreef MissLuna het volgende:

[..]

Poeh...die komt wel even binnen. Heel mooi!
We have far more in common than that which devides us..
pi_150357339
Iedereen heel erg bedankt voor de steun en het advies. Ik heb zojuist de dierenarts gebeld en in overleg met haar besloten om er volgende week een punt achter te zetten. Aangezien hij op het moment nog goed eet is dat eigenlijk het belangrijkste. Wanneer dat niet meer lukt is het eigenlijk al te laat, en dat punt wil ik liever niet bereiken. Hij heeft een respectabele leeftijd bereikt, een kleine maand voor zijn 20e verjaardag. Voor zover mogelijk in dit soort situaties heb ik er nu vrede mee :)

Nogmaals bedankt iedereen O+
pi_150357415
Goed besluit, hoe moeilijk het ook is. Dit weekend nog lekker verwennen en knuffelen O+ ;(

Sterkte.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_150358792
Heel veel sterkte TS, dat het zo te horen de goede beslissing is en dat hij een hele mooie leeftijd heeft bereikt, maakt het niet minder moeilijk en verdrietig ;(
pi_150362790
Goed dat je een beslissing hebt genomen.
Heel moeilijk, maar uiteindelijk het beste voor je kat.
Mooie leeftijd. Ik hoop dat mijn katten die leeftijd mogen halen.

Sterkte!
pi_150367164
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Iedereen heel erg bedankt voor de steun en het advies. Ik heb zojuist de dierenarts gebeld en in overleg met haar besloten om er volgende week een punt achter te zetten. Aangezien hij op het moment nog goed eet is dat eigenlijk het belangrijkste. Wanneer dat niet meer lukt is het eigenlijk al te laat, en dat punt wil ik liever niet bereiken. Hij heeft een respectabele leeftijd bereikt, een kleine maand voor zijn 20e verjaardag. Voor zover mogelijk in dit soort situaties heb ik er nu vrede mee :)

Het is nooit leuk om zo'n beslissing te moeten maken, maar ik ben van mening dat dit het beste is voor de kat. En dat is het belangrijkste. Sterkte!
Karma is a fucking bitch.
  zondag 8 maart 2015 @ 10:11:28 #54
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_150412815
Sterkte TS ;(

Ik had de kat niet alleen gelaten voor 5 dagen. Ik weet dat mijn kat ons altijd ontzettend mist als we weg zijn. Dat zou ik haar in de laatste dagen van haar leven absoluut niet aan doen. Dus dan was in laten slapen de keuze geweest aangezien dat toch moet gebeuren uiteindelijk.
Spoilers!
pi_150651884
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 16:41 schreef TigerXtrm het volgende:

Het blijft een moeilijke beslissing hoe gaat het nu met je.
pi_150656881
quote:
0s.gif Op zondag 15 maart 2015 01:10 schreef vronie het volgende:

[..]

Het blijft een moeilijke beslissing hoe gaat het nu met je.
Het gaat goed hoor. Uiteindelijk heb ik de kat afgelopen maandag al moeten laten inslapen. Zondag at hij ineens niet meer en kon hij eigenlijk alleen nog maar een beetje vloeistoffen oplikken. Toen heb ik gewoon gezegd; nee, dit kan niet meer. Hij is heel vredig ingeslapen bij me op bank. Zo snel kan het ineens gaan ;(
pi_150657027
Sterkte ;(
pi_150670595
Dit was gewoon het beste voor hem.
Heel veel sterkte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')