Ik vind eerder de gedachte rottig dat je je kat eerder laat inslapen dan nodig is omdat jij naar het buitenland gaat/moet.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:33 schreef houdjemond het volgende:
Hm lastig TS, sterkte alvast!
Ik zou het ook moeilijk vinden, maar stel hij overlijd als jij in het buitenland zit, dat lijkt me helemaal rottig..
Ik wil mijn kat eigenlijk niet door de stress van een operatie en dergelijke heen slepen in zijn laatste dagen/weken. Dierenarts was dat ook met me eens, de tijdwinst bij elke behandeling zou minimaal zijn en de stress voor de kat extreem. Is het niet waard naar mijn idee.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:37 schreef Sarasi het volgende:
Dit klinkt misschien heel dom, maar als hij alleen praktische problemen ondervindt van die tumor, kun je dan niet een stuk wegsnijden om hem meer tijd te geven, omdat hij dan weer kan eten?
Die gedachte vind ik ook verschrikkelijk. Aan de andere kant vind ik het ook geen fijne gedachte om hem 5 dagen alleen te laten en hem dan waarschijnlijk, als ik terug kom, alsnog moet laten inslapen. Juist in die 5 dagen kan hij sterk achteruit gaan, en als hij moet worden ingeslapen wil ik daar wel graag zelf bij zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:35 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik vind eerder de gedachte rottig dat je je kat eerder laat inslapen dan nodig is omdat jij naar het buitenland gaat/moet.
Verder inderdaad heel lastig. Maar ik zou iemand regelen die hem 5 dagen op de goede manier eten kan geven.
Het stomme van katten is dat ze vrijwel nooit uit zichzelf overlijden. Ik zou niets liever zien dan hem kalm in zijn slaap zien overlijden, maar de realiteit is dat als hij uit zichzelf overlijdt, dat waarschijnlijk gepaard gaat met veel pijn en lijden of verhongering. En dat wil ik hem zeker niet aan doen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:33 schreef davako het volgende:
Ik zou hem nog lekker laten leven, maar besef wel dat er dan een kans bestaat dat hij dood kan gaan in de tijd dat jij op vakantie bent.
Hoe is je kat überhaupt met andere mensen, kan je niet iemand in je huis laten zitten?
Het gaat om 5 dagen en TS heeft het nergens over vakantie. Ik gok dat hij voor zijn werk weg moet.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:54 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Dan zeg je die vakantie maar af. Je kat is belangrijker - nu - vind ik!
Je hebt niet een goede vriend of familielid die die 5 dagen in jouw huis wil gaan zitten?quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:49 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Die gedachte vind ik ook verschrikkelijk. Aan de andere kant vind ik het ook geen fijne gedachte om hem 5 dagen alleen te laten en hem dan waarschijnlijk, als ik terug kom, alsnog moet laten inslapen.
Dat snap ik, maar vind ik eigenlijk ook geen argument hem dan maar nu in te laten slapen. Dat moet echt puur op hoe het met je kat gaat gebaseerd zijn.quote:Juist in die 5 dagen kan hij sterk achteruit gaan, en als hij moet worden ingeslapen wil ik daar wel graag zelf bij zijn.
Heb je een goed punt, en je oplossing is ook goed, hoop dat dat kan TS!quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:35 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik vind eerder de gedachte rottig dat je je kat eerder laat inslapen dan nodig is omdat jij naar het buitenland gaat/moet.
Verder inderdaad heel lastig. Maar ik zou iemand regelen die hem 5 dagen op de goede manier eten kan geven.
Ik vind dat hij dat verplicht is naar zijn kat toe.quote:Op woensdag 4 maart 2015 13:10 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Het gaat om 5 dagen en TS heeft het nergens over vakantie. Ik gok dat hij voor zijn werk weg moet.
Dat hij wat verplicht is? Zijn werk afzeggen? Zijn baas ziet hem al aankomen. 'Nee, ik kan niet op zakenreis want mijn kat is ziek.'quote:Op woensdag 4 maart 2015 15:29 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Ik vind dat hij dat verplicht is naar zijn kat toe.
Hoe lang wil je wachten?quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:46 schreef TigerXtrm het volgende:
Bedankt iedereen voor de adviezen. Ik zit er letterlijk elke seconden over te peinzen. Sinds gisteren bloed hij ook uit zijn bek bij alles wat hij eet. Er ligt nu een spoor van bloed kwijl over de vloer. Ben bang dat het er toch snel van zal moeten komen
Ik denk dat als je dit in de OP erbij had vermeldt, je andere reacties had gehad van sommige mensen. Die reis over een paar weken doet er niet echt toe TS, als die tumor in 2 weken al zo hard was gegroeid en je kat sinds gister al aan het bloeden is, dan weet je dat zelf denk ik ook wel. De kans dat het beestje pijn heeft of op zijn minst ongemak er van heeft en misselijk is van het bloed wat ie ook binnenkrijgt, lijkt me heel groot. Hoe moeilijk het ook is, de uitkomst staat al lang vast, en ik zou je beestje niet langer laten wachten. Het is het laatste wat je voor hem kan doen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:46 schreef TigerXtrm het volgende:
Bedankt iedereen voor de adviezen. Ik zit er letterlijk elke seconden over te peinzen. Sinds gisteren bloed hij ook uit zijn bek bij alles wat hij eet. Er ligt nu een spoor van bloed kwijl over de vloer. Ben bang dat het er toch snel van zal moeten komen
Wie zegt dat het werk is? Maar ja, daar kies je voor als je een kat aanschaft. Als het een kind was geweest, was hij ook niet op reis gegaan.quote:Op woensdag 4 maart 2015 16:31 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat hij wat verplicht is? Zijn werk afzeggen? Zijn baas ziet hem al aankomen. 'Nee, ik kan niet op zakenreis want mijn kat is ziek.'
Een kat vergelijken met een kindquote:Op woensdag 4 maart 2015 19:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Wie zegt dat het werk is? Maar ja, daar kies je voor als je een kat aanschaft. Als het een kind was geweest, was hij ook niet op reis gegaan.
Een kind zou ook al lang in een lang chemo traject zitten. Ga geen dieren met mensen vergelijkenquote:Op woensdag 4 maart 2015 19:19 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Wie zegt dat het werk is? Maar ja, daar kies je voor als je een kat aanschaft. Als het een kind was geweest, was hij ook niet op reis gegaan.
Klinkt wel zo. Sterkte ermeequote:Op woensdag 4 maart 2015 14:46 schreef TigerXtrm het volgende:
Sinds gisteren bloed hij ook uit zijn bek bij alles wat hij eet. Er ligt nu een spoor van bloed kwijl over de vloer. Ben bang dat het er toch snel van zal moeten komen
quote:Op woensdag 4 maart 2015 14:46 schreef TigerXtrm het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:
Een kat is voor mij belangrijker dan werk. Als iemand werk af mag zeggen vanwege een kind. Dan mag ik dat ook vanwege mijn "kindje" (een kat dus). Zo zou TS ook moeten denken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:01 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Een kind zou ook al lang in een lang chemo traject zitten. Ga geen dieren met mensen vergelijken
Een dier laten inslapen kan alleen te laat, niet te vroeg.quote:Op woensdag 4 maart 2015 12:35 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Gelukkig móet TS dat helemaal niet.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:39 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
[..]
Een kat is voor mij belangrijker dan werk. Als iemand werk af mag zeggen vanwege een kind. Dan mag ik dat ook vanwege mijn "kindje" (een kat dus). Zo zou TS ook moeten denken.
Maar heel waarschijnlijk kan hij de kat eerder laten inslapen aangezien het rap slechter gaat met de kat.
Misschien biedt het troost. Sterkte in ieder geval.quote:Als ik straks oud ben, ziek en zwak
en pijn verjaagt de slaap,
als onrust neemt van mij bezit,
doe dan wat onvermijdelijk is,
….. laat me gaan……
de laatste goede daad.
Beslis dan voor mij,
en wees niet laf.
Past eigenliefde bij
de vriendschap die ik gaf,
of uitstel tot het beter past,
bij een verloren strijd?
Ik ben niet bang
tijdens die laatste gang.
Jij loopt niet weg,
je kijkt me aan,
je noemt me bij de liefste naam
en houdt mij stevig vast.
Vandaag voor het laatst
groet ik je met mijn kattenstaart…..
Wat jij liet doen
deed je voor mij,
je hebt me nog meer pijn bespaard,
voor zinloos lijden mij bewaard.
Een zwaar besluit?
- nee, huil nu niet -
Een wijs besluit dan werd gegrond
jij en ik, nog maar even,
maar we waren vrienden voor het leven
Een mooi gedicht.maar mijn tranen moet ik echt inhouden.quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:53 schreef MissLuna het volgende:
Laat ik beginnen met melden dat ik niet één of andere sentimentele doos ben, maar toen ik vorig jaar onverwachts de beslissing moest nemen om mijn kat in te laten slapen (acuut ernstig nierfalen) kwam ik dit gedichtje tegen.
De boodschap heeft mij wel geholpen met de beslissing, hoe moeilijk het ook was..
[..]
Misschien biedt het troost. Sterkte in ieder geval..
Poeh...die komt wel even binnen. Heel mooi!quote:Op donderdag 5 maart 2015 21:53 schreef MissLuna het volgende:
Laat ik beginnen met melden dat ik niet één of andere sentimentele doos ben, maar toen ik vorig jaar onverwachts de beslissing moest nemen om mijn kat in te laten slapen (acuut ernstig nierfalen) kwam ik dit gedichtje tegen.
De boodschap heeft mij wel geholpen met de beslissing, hoe moeilijk het ook was..
[..]
Misschien biedt het troost. Sterkte in ieder geval..
Het is nooit leuk om zo'n beslissing te moeten maken, maar ik ben van mening dat dit het beste is voor de kat. En dat is het belangrijkste. Sterkte!quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Iedereen heel erg bedankt voor de steun en het advies. Ik heb zojuist de dierenarts gebeld en in overleg met haar besloten om er volgende week een punt achter te zetten. Aangezien hij op het moment nog goed eet is dat eigenlijk het belangrijkste. Wanneer dat niet meer lukt is het eigenlijk al te laat, en dat punt wil ik liever niet bereiken. Hij heeft een respectabele leeftijd bereikt, een kleine maand voor zijn 20e verjaardag. Voor zover mogelijk in dit soort situaties heb ik er nu vrede mee
Nogmaals bedankt iedereen
Het blijft een moeilijke beslissing hoe gaat het nu met je.quote:Op vrijdag 6 maart 2015 16:41 schreef TigerXtrm het volgende:
Iedereen heel erg bedankt voor de steun en het advies. Ik heb zojuist de dierenarts gebeld en in overleg met haar besloten om er volgende week een punt achter te zetten. Aangezien hij op het moment nog goed eet is dat eigenlijk het belangrijkste. Wanneer dat niet meer lukt is het eigenlijk al te laat, en dat punt wil ik liever niet bereiken. Hij heeft een respectabele leeftijd bereikt, een kleine maand voor zijn 20e verjaardag. Voor zover mogelijk in dit soort situaties heb ik er nu vrede mee
Nogmaals bedankt iedereen
Het gaat goed hoor. Uiteindelijk heb ik de kat afgelopen maandag al moeten laten inslapen. Zondag at hij ineens niet meer en kon hij eigenlijk alleen nog maar een beetje vloeistoffen oplikken. Toen heb ik gewoon gezegd; nee, dit kan niet meer. Hij is heel vredig ingeslapen bij me op bank. Zo snel kan het ineens gaanquote:Op zondag 15 maart 2015 01:10 schreef vronie het volgende:
[..]
Het blijft een moeilijke beslissing hoe gaat het nu met je.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |