quote:Bas Dost gaat de wereld over
Bas Dost blijft de doelpunten uit zijn mouw schudden en dat valt op. Op Twitter kwam de naam van de 25-jarige spits van VfL Wolfsburg zo vaak voorbij dat hij zelfs wereldwijd trending topic werd.
Dost maakte in het Bundesliga-duel met Werder Bremen eigenhandig een 3-2 achterstand van zijn Duitse werkgever ongedaan. Dost scoorde in de 48e en 51e minuut. Beide keren verzorgde assistkoning Kevin de Bruyne de voorbereiding.
In twaalf competitieduels scoorde de oud-spits van sc Heerenveen en Heracles Almelo dit seizoen al dertien keer. Dost trof in zijn laatste zeven officiële duels twaalf keer doel voor Wolfsburg.
Onder andere dankzij de scoringsdrift van de aanvaller uit Deventer staat Wolfsburg tweede in de Bundesliga
quote:Dost rijgt records aaneen met doelpuntenregen
De prestaties van Bas Dost bij VfL Wolfsburg grenzen aan het waanzinnige. Zondag tegen Werder Bremen (3-5) maakte hij zijn tiende en elfde competitiedoelpunt van 2015, waardoor hij opnieuw een aantal records verbrak.
Voor die elf goals had Dost slechts zes wedstrijden nodig. Het gebeurde in de historie van de Bundesliga nog nooit dat een speler na de eerste zes competitieduels in de Rückrunde al dubbele cijfers behaalde. In de laatste drie duels alleen maakte Dost liefst acht goals; dat presteerde geen enkele andere speler in de historie van de Bundesliga.
Met zijn imponerende productie laat Dost zelfs de Europese topscorer Cristiano Ronaldo achter zich. De Portugees van Real Madrid heeft gemiddeld 64 minuten voor een doelpunt nodig, terwijl de Deventer doelpuntenmachine in Duitse dienst elke 63 minuten scoort.
Met de doelpuntrijke triomf op Werder evenaarde Wolfsburg overigens een clubrecord, want de Volkswagenclub is nu al elf duels ongeslagen (acht zeges, drie gelijke spelen). Met zestien punten sinds de jaarwisseling is Wolfsburg de meest succesvolle Duitse club in 2015.
Door de treffers van Dost behoort de nummer twee van de Bundesliga qua doelpunten sinds de jaarwisseling overigens tot de Europese top. Van de clubs uit de grote vijf competities maakten alleen Barcelona (29) en Bayern München (22) meer goals dan Wolfsburg (20).
Weet ik, maar daar valt niet meer in te posten.quote:Op maandag 2 maart 2015 19:07 schreef Elan het volgende:
VBL / Het Bas Dost Topic: Ongepolijst, maar zeer talentvol
Huntelaar zag ik zaterdag nog spelen dus die zal wel weer fit zijn. Weet niet of die 2 samen kunnen spelen (zou zomaar eens niet kunnen) maar aangezien Van Perziek is mag Dost het van mij samen met Huntelaar gaan doenquote:Op maandag 2 maart 2015 20:12 schreef GGMM het volgende:
Hoe dan ook, eind deze maand is er weer interlandvoetbal.
Van Persie en vooral Huntelaar doen het niet echt goed bij hun club. Zijn ook beide geblesseerd momenteel, al weet ik niet voor hoelang.. Ben benieuwd of hij geselecteerd wordt.
Huntelaar verliet het veld met een blessure toch?quote:Op maandag 2 maart 2015 21:11 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Huntelaar zag ik zaterdag nog spelen dus die zal wel weer fit zijn. Weet niet of die 2 samen kunnen spelen (zou zomaar eens niet kunnen) maar aangezien Van Perziek is mag Dost het van mij samen met Huntelaar gaan doen
Zou kunnen.. ik heb niet de hele wedstrijd gezien. Dan moet Bassie het maar doen.. Alle ballen op Bassiequote:Op maandag 2 maart 2015 21:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Huntelaar verliet het veld met een blessure toch?
Snel naturaliseren die gast!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:16 schreef misteriks het volgende:
Benieuwd of hij het zonder Kevin de Bruyne ook zou kunnen doen.
Eens. Het loopt nu geweldig, maar het blijft een speler die van anderen afhankelijk is. Volgend jaar in de CL gaan we ervan genietenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:16 schreef misteriks het volgende:
Benieuwd of hij het zonder Kevin de Bruyne ook zou kunnen doen.
En Folkert Velten dan?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:41 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Enige Heraclied die succesvol is geworden trouwens
FC Emmenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 15:41 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Enige Heraclied die succesvol is geworden trouwens
We hebben Willems en vdWiel, die kunnen een aardig voorzetje geven.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:59 schreef Wouterw17 het volgende:
Sowieso een kans geven. RVP valt toch continu tegen in Oranje en Huntelaar is niet in vorm. Ben overigens wel benieuwd of hij het goed zal doen aangezien hij veel minder voorzetten zal krijgen dan bij Wolfsburg. Hij is toch een type spits die juist voorzetten nodig heeft.
Speler van de maand.quote:Eretitel voor Dost in Duitsland
Bas Dost (25) is in Duitsland verkozen tot speler van de maand. De VfL Wolfsburg-aanvaller was dit seizoen in elke 63 minuten goed voor gemiddeld één doelpunt, een all-time record in de Bundesliga. In februari was hij in 4 duels 7 keer trefzeker.
Zelfs wereldsterren Cristiano Ronaldo en Lionel Messi kunnen op dit moment niet tippen aan de scoringsdrift van Dost.
Dost heeft zich met zijn uitstekende doelpuntenmoyenne diverse bijnamen verschaft. Zo wordt hij inmiddels Bum-Bum-Bas, Dost the Destroyer en 'Plattfuß-Bomber' genoemd.
Twee individualisten op de flankenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 14:52 schreef KingRoland het volgende:
Waarom zou je Huntelaar erbij willen hebben? Gewoon Memphis, Bas Dost en Robben en de rest kun je zelf invullen. Als je nog iemand voorin zet krijgt diegene toch niet de bal dus wat voor nut heeft het nou?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |