abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_152296319
Ligt het aan mij of vallen de SE gemiddelden in dit topic dit jaar lager dan de voorgaande jaren? (natuurlijk ligt het deels aan mij, hehe)
pi_152296370
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:07 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Ligt het aan mij of vallen de SE gemiddelden in dit topic dit jaar lager dan de voorgaande jaren? (natuurlijk ligt het deels aan mij, hehe)
Op onze school is dit het beste jaar sinds 10 jaar ofzo. Normaal zijn er elk jaar 3 vd 70 cum laude ongeveer. Dit jaar ziet 't er naar uit dat het er ~15 worden (toevallig allemaal NT'ers :')).
The road to success is always under construction.
pi_152296471
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:09 schreef Census het volgende:

[..]

Op onze school is dit het beste jaar sinds 10 jaar ofzo. Normaal zijn er elk jaar 3 vd 70 cum laude ongeveer. Dit jaar ziet 't er naar uit dat het er ~15 worden (toevallig allemaal NT'ers :')).
Wij hebben geen cum laude. Er zijn wel een aantal leerlingen die waarschijnlijk met een gemiddelde boven de 8,0 slagen. Twee zelfs die geen enkel cijfer onder de 9 hebben (beide N&T/N&G'ers). Lijkt me fijn, om nu al je diploma te hebben. Bij ons is er ook geen enkele leerling met E&M met een >8,0 gemiddelde. Then again, er zijn er maar 13 t.o.v. 27 N&T'ers.
pi_152296490
ja NTers zijn bikkels, wij EMers doen alles rustig aan

Bij ons was vorig jaar btw op het VWO 18% direct gezakt, was nog nooit voor gekomen op onze school. :')
pi_152297029
Ik denk eerder dat E&M vakken een niet evenredige kennis/examencijfer hebben. Bijv. een magere 7 halen is erg makkelijk, maar om een 9 te halen moet je echt diepgaande kennis hebben over het onderwerp. Bij vakken als natuurkunde, scheikunde en bio krijg je juist meer rendement door dat extra uurtje er tóch aan te besteden. Misschien motiveert dat wat meer. Of N&T'ers zijn wat meer gemotiveerd.
pi_152297174
Dat laatste sowieso. Ik heb als ik kijk naar de bovenbouw nooit écht gebikkeld, een dag van te voren beginnen lukte m'n hele VWO carrière. Ik heb geen idee of je voor vakken als wisb/natuurkunde een dag van te voren zou kunnen beginnen.

Maar goed, dit verschilt uiteraard per persoon.

Btw, ik zat net ff te rekenen, stel ik haal dit voor m'n CE (stel, ga ik niet van uit want dit is shit):
NL 5,5 (7)
EN 5,0 (6.5)
FR 4,7 (7)
MAW 7 (7)
ECO 4,4 (6,4)
GS 7 (8)
WISA 5,0 (6,7)

Voor 2 leervakken bikkelen (ges en maw) en derest verneuken en gemiddelde hiervan is gewoon een 5,51 dus geslaagd. Tussenhaakjes staat mn SE gemiddelde, genoeg compensatie dus geslaagd.

Nee, hier ga ik dus niet van uit. Ik ga namelijk strijden. Maar dit is wel ff geinig
pi_152297323
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:40 schreef Rickertman96 het volgende:
Dat laatste sowieso. Ik heb als ik kijk naar de bovenbouw nooit écht gebikkeld, een dag van te voren beginnen lukte m'n hele VWO carrière. Ik heb geen idee of je voor vakken als wisb/natuurkunde een dag van te voren zou kunnen beginnen.

Maar goed, dit verschilt uiteraard per persoon.

Btw, ik zat net ff te rekenen, stel ik haal dit voor m'n CE (stel, ga ik niet van uit want dit is shit):
NL 5,5 (7)
EN 5,0 (6.5)
FR 4,7 (7)
MAW 7 (7)
ECO 4,4 (6,4)
GS 7 (8)
WISA 5,0 (6,7)

Voor 2 leervakken bikkelen (ges en maw) en derest verneuken en gemiddelde hiervan is gewoon een 5,51 dus geslaagd. Tussenhaakjes staat mn SE gemiddelde, genoeg compensatie dus geslaagd.

Nee, hier ga ik dus niet van uit. Ik ga namelijk strijden. Maar dit is wel ff geinig
Ik denk dat het wel te doen is, maar ik kan het niet. :P
Ik heb tot nu toe alles redelijk bij moeten houden om bij te blijven. Jij staat er ongeveer hetzelfde voor als ik (weliswaar met een ander profiel).
pi_152297376
vmbo-t:

Nederlands: 7,7
Engels: 7,8
geschiedenis: 7,6
aardrijkskunde: 6,2
wiskunde: 7,8
economie: 7,8
(she/her)
pi_152297382
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:46 schreef GeorgeArArMartin het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel te doen is, maar ik kan het niet. :P
Ik heb tot nu toe alles redelijk bij moeten houden om bij te blijven. Jij staat er ongeveer hetzelfde voor als ik (weliswaar met een ander profiel).
Als ik zou bikkelen had ik echt veel hoger gestaan, ben ik van overtuigd. Niet dat ik er nu slecht voor sta ofzo, ik vind het wel prima zo. Ik wil slagen: hoe boeit me geen fuck, cijferlijst boeit verder niet op m'n vervolgstudie.
pi_152297472
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:47 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

Als ik zou bikkelen had ik echt veel hoger gestaan, ben ik van overtuigd. Niet dat ik er nu slecht voor sta ofzo, ik vind het wel prima zo. Ik wil slagen: hoe boeit me geen fuck, cijferlijst boeit verder niet op m'n vervolgstudie.
Oh, ik zou niet weten of ik hoger kan scoren. Ik denk het wel, maar de opbrengst van een 9 t.o.v. een 7 is te laag w.m.b.
pi_152297592
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:50 schreef GeorgeArArMartin het volgende:

[..]

Oh, ik zou niet weten of ik hoger kan scoren. Ik denk het wel, maar de opbrengst van een 9 t.o.v. een 7 is te laag w.m.b.
Ik zou heel hard kunnen werken en met allemaal 7-7.5s kunnen slagen, maar ik zou cum laude toch niet gered hebben. Dan vind ik het ook de moeite niet waard om hard te werken.
pi_152297665
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:53 schreef Census het volgende:

[..]

Ik zou heel hard kunnen werken en met allemaal 7-7.5s kunnen slagen, maar ik zou cum laude toch niet gered hebben. Dan vind ik het ook de moeite niet waard om hard te werken.
Ik denk dat ik het ook niet zou kunnen. Als je met alleen maar 9's weet te slagen zul je toch wel bruut slim moeten zijn en veel tijd willen/kunnen investeren, maar vooral bruut slim zijn. Ik denk dat ik gemiddeld ben.
pi_152297670
cum laude is het idd niet waard imo, ik wil ook nog een leven hebben :')
pi_152297740
Als het gemiddelde van m'n CE's een 9,2 is, kan ik nog cum laude halen. GL George :').
pi_152297742
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:55 schreef GeorgeArArMartin het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het ook niet zou kunnen. Als je met alleen maar 9's weet te slagen zul je toch wel bruut slim moeten zijn en veel tijd willen/kunnen investeren, maar vooral bruut slim zijn. Ik denk dat ik gemiddeld ben.
8jes he. 't is goed te doen, maar alleen als je echt de discipline hebt om altijd je stof bij te houden, op te letten in de klas etc.
pi_152297761
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:57 schreef Census het volgende:
op te letten in de klas etc.
Meestal teken ik vlinders in de les, is dat de goede manier?
pi_152297805
Vooral NT'ers staan cum laude omdat 't goed te doen is een 9 te staan voor zowel Informatica/WisD/Combinatiecijfer. Dan mag je alweer 3 zevens staan en de rest gewoon 8jes. Wellicht ben je ook goed in WisB en Natuurkunde.. dan ben je er al ^.^
pi_152297835
Een 9 voor wisD? *knielt voor de koning*
pi_152297891
Voor de rest ben ik het wel met je eens. Als je goed bent in wisb, ben je vaak ook goed in wisd. Biologie en scheikunde hebben wat samenhang, en als je geïnteresseerd bent in een biologische/scheikundige studie, verdiep je je meestal ook wel in de ander. Idem voor natuurkunde.
pi_152297950
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:59 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Een 9 voor wisD? *knielt voor de koning*
Ik ken genoeg mensen die vwo hebben afgesloten met 9 a 10 voor zowel wisb en wisd. Ik verdenk onze school er overigens wel van dat het wisd niveau lager ligt dan in de rest van NL (schoolexamen) :S.
pi_152298063
Zou heel goed kunnen hoor. Ik had 8en en 9ens voor de kansrekening en statistiek onderwerpen (vorig jaar gingen de eerste vier toetsen erover en dit jaar ook één meen ik), maar ik scoorde 4'en op analytische meetkunde. Voor dynamische modellen en complexe getallen zesjes.

Het gaat er vooral om of jij de onderwerpen interessant vindt, en het zijn er een HOOP. Ik vond het vooral vermoeiend omdat er zo weinig samenhang tussen zat en we om de vier weken aan een heel ander onderwerp begonnen. WisB lijkt redelijk op elkaar te bouwen.
pi_152298119
Vond 't altijd wel grappig wanneer zo'n chappie een blokuur wisb en wisd na elkaar had.. vrijdag 5-6-7-8e uur :'D.
pi_152298328
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:08 schreef Census het volgende:
Vond 't altijd wel grappig wanneer zo'n chappie een blokuur wisb en wisd na elkaar had.. vrijdag 5-6-7-8e uur :'D.
vreselijk :')
pi_152298425
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 14:14 schreef Rickertman96 het volgende:
ja NTers zijn bikkels, wij EMers doen alles rustig aan

Bij ons was vorig jaar btw op het VWO 18% direct gezakt, was nog nooit voor gekomen op onze school. :')
18%? Teringggg

Bij ons altijd 5% ofzo :O.
pi_152298649
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2015 15:15 schreef Census het volgende:

[..]

18%? Teringggg

Bij ons altijd 5% ofzo :O.
idd:') normaal ook, was een uitschietertje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')