Er zit nog steeds samenvatten in het examen. Echter nu kleine opdrachten i.p.v. één grote.quote:Op zaterdag 25 april 2015 15:03 schreef Rickertman96 het volgende:
Sinds dit jaar is het examenprogramma veranderd waardoor je alleen tekstverklaring hebt en geen samenvatting meer, wat de voorgaande jaren wel het geval was.
Nu ben ik op zoek naar oefenexamens die ik kan maken met ALLEEN in z'n geheel tekstverklaring, met correctie en normering. Op examenblad ik vind namelijk alleen de oude examens met zowel samenvatten als tekstverklaren.
Ja dat is fijner, maar ik ben dus op zoek naar die examensquote:Op zondag 26 april 2015 12:43 schreef Shenti het volgende:
[..]
Er zit nog steeds samenvatten in het examen. Echter nu kleine opdrachten i.p.v. één grote.
De examenbundel Nederlands van dit jaar bevat aangepaste en samengestelde examens die overeenkomen met het examen van dit jaar.quote:Op zondag 26 april 2015 13:48 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Ja dat is fijner, maar ik ben dus op zoek naar die examens
Oh maar dat ding heb ik helaas niet..quote:Op zondag 26 april 2015 13:56 schreef Shenti het volgende:
[..]
De examenbundel Nederlands van dit jaar bevat aangepaste en samengestelde examens die overeenkomen met het examen van dit jaar.
Opzich kan je ook gewoon oude examens gebruiken hoor. Je moet er alleen rekening mee houden dat de vragen verdeeld worden over 6 a 7 kleine teksten en het samenvatten bijvoorbeeld alinea's betreft i.p.v. een tekst. De vaardigheden blijven natuurlijk gewoon hetzelfde en de "leerstof" zoals drogredenen etc. ook.quote:Op zondag 26 april 2015 15:33 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Oh maar dat ding heb ik helaas niet..
6 a 7 kleine teksten? Volgens mij niet hoor, maximaal 4 waarvan de laatste 3 kleiner zijn dan de 1equote:Op zondag 26 april 2015 16:05 schreef Shenti het volgende:
[..]
Opzich kan je ook gewoon oude examens gebruiken hoor. Je moet er alleen rekening mee houden dat de vragen verdeeld worden over 6 a 7 kleine teksten en het samenvatten bijvoorbeeld alinea's betreft i.p.v. een tekst. De vaardigheden blijven natuurlijk gewoon hetzelfde en de "leerstof" zoals drogredenen etc. ook.
Als ik in examenbundel kijk:quote:Op zondag 26 april 2015 17:05 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
6 a 7 kleine teksten? Volgens mij niet hoor, maximaal 4 waarvan de laatste 3 kleiner zijn dan de 1e
Ja 5 dan. Maar nooit 6 a 7quote:Op donderdag 30 april 2015 18:08 schreef Shenti het volgende:
[..]
Als ik in examenbundel kijk:
Oefenexamen 1:
1 grote tekst - 1 tekstfragment - 1 redelijk grote tekst - 2 tekstfragmenten
Oefenexamen 2:
1 grote, 1 tekstfragment, 2 redelijk grote teksten, 1 tekstfragment
etc.
Dus wel ietsjes meer dan 4. Maar de laatste paar zijn inderdaad stúkken kleiner dan de 1e.
weet iemand btw waar je de normering kan zien van dit examen?quote:Op maandag 4 mei 2015 17:00 schreef Wildebrand het volgende:
Rickert, als je in de syllabus van dit jaar kijkt, dan zie je vanaf pagina 19 een voorbeeldexamen "nieuwe stijl" met correctiemodel.
Neem hem bijna helemaal over dan. Iig wil mijn docent daarvoor geen punten geven omdat je dan niks 'samengevat' hebt.quote:Op donderdag 7 mei 2015 18:01 schreef Rickertman96 het volgende:
Met andere woorden: neem heel de alinea over lol
In een betoog heeft de schrijver een eigen vaste mening. In een beschouwing laat de schrijver meerdere standpunten zien en probeert neutraal te blijven.quote:Op zondag 10 mei 2015 13:50 schreef darthsideaus1 het volgende:
Kan iemand me trouwens uitleggen wanneer een tekst nou een betoog is met beschouwende elementen of een beschouwing met betogende elementen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |