abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150207868
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lt-harder-aanpakken/
quote:
Het Openbaar Ministerie heeft besloten de hennepteelt “volledig de nek om te draaien”. Dat zegt hoofdofficier van justitie in Den Bosch Bart Nieuwenhuizen, lid van de justitiële taskforce hennep, vandaag in een interview met NRC.

Na een wijziging van de Opiumwet die sinds dit weekeinde van kracht is, bereidt het OM extra controles voor. Nieuwenhuizen:

“We moeten echt af van het romantische beeld van de tevreden stickieroker. Softdrugs maken gebruikers lamlendig. Het gaat om georganiseerde, de samenleving ernstig ondermijnende misdaad die bovendien heel schadelijk is voor de volksgezondheid.”

Initiatieven om te komen tot een ander drugsbeleid wijst het OM van de hand. De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) heeft vorige week een werkgroep van burgemeesters ingesteld die gaat bekijken of de verkoop van softdrugs op een andere manier kan worden geregeld. D66 kwam vorige week met een wetsvoorstel dat de teelt van cannabis moet regelen.

“Die gecontroleerde teelt die hier en daar wordt voorgesteld, leidt echt niet tot een fijne gezellige samenleving. Dat gaat gewoon niet gebeuren omdat er altijd een groot circuit buiten de overheid om blijft bestaan.”

Rechters

Nieuwenhuizen zegt te hopen dat de Hoge Raad als hoogste rechter uitspraken vernietigt waarin lagere rechters steeds vaker coulant oordelen over hennepteelt en handel:

“Rechters begonnen eerst het OM niet ontvankelijk te verklaren bij vervolging, omdat teelt te lang zou zijn gedoogd. Nu komen er vonnissen waarin henneptelers schuldig worden verklaard zonder oplegging van straf. Rechters schrijven prachtig gemotiveerde vonnissen waarin ze keurige telers vrijuit laten gaan omdat ze netjes belasting betalen en de stroomrekening. Het OM is het niet eens met die opvatting en is daarom in beroep gegaan. Het is wel duidelijk dat er nog het een en ander uitgekristalliseerd moet worden in de jurisprudentie.”

Het OM is vooral geschrokken over de omvang van de hennepteelt na een studie die de Universiteit van Tilburg vorig jaar deed naar de omvang van de illegale teelt van hennep in deze Brabantse stad. Uit onderzoek bleek dat in Tilburg jaarlijks tussen de 728 en 884 miljoen euro wordt verdiend met hennepteelt. In totaal zijn er tussen de 600 à 900 hennepplantages in Tilburg. Het aantal personen dat dagelijks in de stad in deze bedrijfstak actief is bedraagt ongeveer 2.500 personen. Het vermoeden bestaat dat de situatie in veel andere steden in het zuiden van Nederland niet veel anders is.
Welkom in de jaren 30, Nederland! Fijn dat voor ons besloten wordt dat "softdrugs lamlendig maakt". Bedankt overheid dat jullie ons daartegen "beschermen". Want tuurlijk, hennepteelt kun je gewoon "de nek omdraaien". Succes! En ga ondertussen lekker door met bakken aan geld verdienen aan alcohol en sigaretten. Zonder de accijns zou het overheidstekort nog veel groter zijn. En wiet is moeilijk te belasten, zo'n plantje dat overal groeit en wat moeilijk te controleren is door de grote corporaties. Dus ik begrijp best dat men er een hekel aan heeft.

Maar verpak het allemaal maar in een of ander doorgeslagen lulverhaal waar men doet alsof het allemaal voor onze eigen bestwil is. Wiet kweken veroorzaakt terrorisme!! Maatschappijontwrichtend! Het is een hard drug geworden! Levensgevaarlijk!!

En daarom gaan we gewoon weer met de repressieve hamer slaan. Want dat is het enige instrument wat we hebben. Ogen dicht en doortimmeren! Dit werkte vroeger toch ook zo goed? En als het niet werkt, nou dan slaan we toch gewoon wat harder? Desnoods pakken we er wat botte bijlen bij en zetten we het leger in!

Wat is er in dit land toch aan de hand? Ik weet niet wat die gasten in Den Haag roken of slikken, maar ik hoef het niet in ieder geval.
pi_150207925
Als ze alleen al in Tilburg zoveel mislopen verzinnen ze er wel wat leugens bij om er toch vooral maar voor te zorgen dat dat geld weer naar de 'rechtmatige' eigenaar gaat natuurlijk.
pi_150207955
De misdaad is inderdaad vrij makkelijk de nek om te draaien, decriminaliseer de teelt gewoon en het probleem is weg. Ja dan heb je nog steeds "lamlendige" gebruikers maar of die nu erger zijn dan lamlendige gebruiker van alchohol durft ik te betwijffelen.

Decriminaliseer het en justitie kan zich bezig houden met criminaliteit die de burger echt raakt.
pi_150207956
Met dit beleid wordt het alleen maar lucratiever om die plantjes te gaan verbouwen: schaarste, hogere prijzen.
pi_150207970
Vreselijk zulke uitspraken. :r
  maandag 2 maart 2015 @ 11:05:41 #6
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_150207978
Goed zo. Aanpakken dat tuig.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_150207990
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:05 schreef Juicyhil het volgende:
Goed zo. Aanpakken dat tuig.
Jij was toch grootgebruiker?
  maandag 2 maart 2015 @ 11:06:33 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_150207995
Terwijl de rest van de wereld steeds losser wordt met cannabis, gaat Nederland terug in de tijd. Zo'n conservatieve overheid is echt dodelijk.
pi_150207999
quote:
“We moeten echt af van het romantische beeld van de tevreden stickieroker. Softdrugs maken gebruikers lamlendig. Het gaat om georganiseerde, de samenleving ernstig ondermijnende misdaad die bovendien heel schadelijk is voor de volksgezondheid.”
Vrijheid om over eigen lichaam te beschikken much?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 2 maart 2015 @ 11:07:41 #10
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_150208011
Geef de teelt dan uit handen aan gemeentes, of zoals een ander voorstel van de gemeentes was: aan de coffeeshops zelf, waar de leden kunnen telen. Maar dat wil opaatje Opstelten niet.

Uiteraard draai je dan niet de hele hennepteelt de nek om, de buitenlandmarkt blijft een aanzienlijke bestaande component, maar je weet in die situatie in ieder geval direct dat een teler een crimineel is. Nu kan een teler ook uit idealen kweken voor coffeeshops e.d. en dat wordt nu op één hoop gegooid met georganiseerde misdaad die voor de export kweekt.
pi_150208022
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:04 schreef Chewie het volgende:
De misdaad is inderdaad vrij makkelijk de nek om te draaien, decriminaliseer de teelt gewoon en het probleem is weg. Ja dan heb je nog steeds "lamlendige" gebruikers maar of die nu erger zijn dan lamlendige gebruiker van alchohol durft ik te betwijffelen.

Decriminaliseer het en justitie kan zich bezig houden met criminaliteit die de burger echt raakt.
Maar dan snijden ze al snel 50% van de werkgelegenheid weg. En dat gaan ze ook nooit doen.
  maandag 2 maart 2015 @ 11:08:17 #12
66825 Reya
Fier Wallon
pi_150208024
Hier is natuurlijk ook gewoon sprake van een bureaucraat die voor zijn eigen stal pleit. Als minder zaken gecriminaliseerd zijn, is er ook minder werk voor het OM.
pi_150208032
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:04 schreef MaGNeT het volgende:
Met dit beleid wordt het alleen maar lucratiever om die plantjes te gaan verbouwen: schaarste, hogere prijzen.
Dat hoeft nog niet eens, de prijzen van harddrugs zijn sinds de war on drugs alleen maar gezakt.

Maar goed dit is weer typisch stoere praat van de hoofdofficier van justitie, heeft die man toevallig een dochter/zoon die dit lekkere goedje ontdekt heeft? Justitie is nog nooit in staat gebleken een illegaal product wat mensen graag gebruiken de nek om te draaien en in het slechtste geval vinden mensen wel wat anders om te gebruiken met ingredienten die te vinden zijn in elk gootsteenkastje.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-03-2015 11:09:56 ]
  maandag 2 maart 2015 @ 11:08:58 #14
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_150208037
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:06 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Jij was toch grootgebruiker?
Nee absoluut niet. Drugs verpest onze maatschappij en daarom vind ik dat er hogere straffen op moeten komen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_150208055
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:08 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Nee absoluut niet. Drugs verpest onze maatschappij en daarom vind ik dat er hogere straffen op moeten komen.
Wat wordt er dan precies verpest?
  maandag 2 maart 2015 @ 11:10:35 #16
66825 Reya
Fier Wallon
pi_150208064
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:08 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat hoeft nog niet eens, de prijzen van harddrugs zijn sinds de war on drugs alleen maar gezakt.

Maar goed dit is weer typisch stoere praat van de hoofdofficier van justitie, heeft die man toevallig een dochter/zoon die dit lekkere goedje ontdekt heeft? Justitie is nog nooit in staat gebleken een illegaal product wat mensen graag gebruiken de nek om te draaien en in het slechtste geval vinden mensen wel wat anders om te gebruiken met ingredienten die te vinden zijn in elk gootsteenkastje.
Triest is ook dat dit beleid ten koste gaat van het bestrijden van daadwerkelijke bedreigingen voor mensen, zoals kleine criminaliteit.
pi_150208071
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wat wordt er dan precies verpest?
Ga nou niet in op dat getroll. Heeft geen zin. Meer gebruikers zijn je voorgegaan en allemaal bedrogen uitgekomen.
  maandag 2 maart 2015 @ 11:12:34 #18
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_150208115
Huh, post weg. Opnieuw dan maar:
quote:
We moeten echt af van het romantische beeld van de tevreden stickieroker. Softdrugs maken gebruikers lamlendig. Het gaat om georganiseerde, de samenleving ernstig ondermijnende misdaad die bovendien heel schadelijk is voor de volksgezondheid.
Heilige neuk. Zijn dit serieus de woorden van een hoofdofficier van Justitie? Want het raakt kant noch wal...

Ten eerste is het niet aan de overheid om te voorkomen dat mensen lamlendig worden. Ten tweede ondermijnt wietgebruik de samenleving niet, en de ondermijnende functie van wietteelt verdwijnt zodra er legale alternatieven zijn. Ten derde is het niet aan de overheid om te voorkomend at mensen hun eigen gezondheid verneuken. En wetten tegen meeroken etc. zijn er al...

Die man moet zich serieus gaan schamen voor deze brol.

[ Bericht 100% gewijzigd door Ser_Ciappelletto op 02-03-2015 11:19:15 ]
  maandag 2 maart 2015 @ 11:12:40 #19
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_150208116
Ontkennen dat mensen die veel wiet roken stuk voor stuk waardeloze lamzakken zijn, misschien moet je zelf ook eens wat minder roken TS. :')
pi_150208122
Mij raakt het persoonlijk niet, ik hoef die Nederlandse boerenkool toch niet, maar ik word wel schijtziek van enerzijds de ongelooflijke hypocrisie en anderzijds de schrijnende domheid van het OM. We worden voorgelogen en belazerd, en dit beleid brengt ons terug naar de vorige eeuw. Hebben ze dan echt helemaal niks geleerd?
pi_150208142
quote:
Softdrugs maken gebruikers lamlendig.
De vvd'er heeft liever dat er niet geblowd wordt, want mensen die blowen hebben geen zin om zich te laten uitbuiten door hun vvd-baas.
pi_150208167
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:12 schreef Farenji het volgende:
Mij raakt het persoonlijk niet, ik hoef die Nederlandse boerenkool toch niet, maar ik word wel schijtziek van enerzijds de ongelooflijke hypocrisie en anderzijds de schrijnende domheid van het OM. We worden voorgelogen en belazerd, en dit beleid brengt ons terug naar de vorige eeuw. Hebben ze dan echt helemaal niks geleerd?
Nou, dat juist niet ;)
  † In Memoriam † maandag 2 maart 2015 @ 11:14:45 #23
230491 Zith
pls tip
pi_150208181
VVDers :')
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_150208188
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:12 schreef Nobu het volgende:
Ontkennen dat mensen die veel wiet roken stuk voor stuk waardeloze lamzakken zijn, misschien moet je zelf ook eens wat minder roken TS. :')
Maar wat maakt ze ergere lamzakken dan mensen die veel alcohol gebruiken om wiet veel harder aan te pakken?
pi_150208195
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 11:12 schreef Nobu het volgende:
En waar baseer je dat op?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')