Zeg het maar, ik kan er niet inkijken. Overbelast door piekbelasting, klein scheurtje, in de krampgeschoten, of de meer moderne term ' myofasciale triggerpoint'. Allemaal 1-pot-nat, en zo niet te zeggen. Met het rekken moeten de klachten in ieder geval afnemen, doen ze dit niet (en houd die ene week maar wat ruim aan..) dan even naar huisarts of direct naar een bij voorkeur naar een manueel therapeut in de buurt. Hij/zij kan dan ook je SI-gewricht onderzoeken om uit te sluiten dat deze betrokken zou zijn. Is overigens ook prima te behandelen, maar kan wat langer duren.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:34 schreef Zoev het volgende:
Thanks. Goed rekken dus maar.
Is dan een spiervezel beschadigd oid?
Fysio inderdaad, maar is allemaal onschuldig hoor!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:45 schreef Zoev het volgende:
Top uitleg ForumGek, dankjewel.
Je klinkt als een fysiotherapeut![]()
Kun je van zoiets nu ook erge klachten krijgen in de zin van niet meer kunnen lopen etc?
Of is het allemaal relatief onschuldig en valt het enkel onder de noemer vervelend
ik moest lachenquote:Op zaterdag 28 februari 2015 15:15 schreef Zoev het volgende:
Gisteren op het werk zag ik een hoge drempel over het hoofd, waardoor ik tijdens het lopen opeens 10 cm lager stond met mijn linkerbeen. Gelukkig liep ik de goede kant op, anders had ik op mijn gezicht gelegen. "Sorry, niet aangegeven" zei de eigenaar van de drempel.
Enfin kan gebeuren, ik ga er niet dood van.
Sinds gisteravond heb ik een tinteling in het been (geen pijn) en voel ik wat pijn in de bil.
Ik sprak de huisarts vanmorgen op het sportveld en deze heeft even gekeken.
Hij denkt dat het mijn spiervormige peer is die de klap heeft opgevangen en daardoor wat beschadigd is geraakt.
Gewoon blijven bewegen, moet dagelijks een oefening doen (been optrekken, schuin naar de andere schouder en voet naar binnen trekken ..... is behoorlijk auw), zalfje voor stijve spieren halen en als het eind van de week niet minder is moet ik naar een fysio.
Die kunnen dat blijkbaar los masseren zei hij.
Maar vaak schijnt het vanzelf gewoon weer over te gaan.
Zou ook een spierknoop ofzoiets kunnen zijn tgv de misstap.
Iemand zoiets als eens gehad aan de peervormige spier? Al dan niet in combinatie met een spierknoop?
Das het mooie van FOK!quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:04 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Fysio inderdaad, maar is allemaal onschuldig hoor!
Waarschijnlijk wel jaquote:Op zondag 1 maart 2015 00:25 schreef Zoev het volgende:
[..]
Das het mooie van FOK!
Je komt vaak de juiste mensen tegen.
Maar degene (voetballende advocaat) die zei; "man, jij gaat weken strompelen. Begint vaak ineens. Wil je opstaan kun je niet meer lopen" sprak dus lulkoek?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |