abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150112318
Ik moet geld overmaken naar een bankrekening buiten Europa.

Op het formulier van de ING ("buitenland opdracht") kan je echter alleen maar de gegevens van de ontvangende (begunstigde/benificiary) bank invullen (zoals SWIFT/BIC, rek. nr, adres, enz.).

Nu moet ik echter ook gegevens (SWIFT/BIC etc) van de "bemiddelende bank" (intermediary bank) invullen, maar het formulier biedt hier helaas geen ruimte voor.

Vraag is nu waar ik de gegevens van de bemiddelende bank kwijt moet. Dit zou kunnen in het opmerkingen veld.

Kan ook zijn dat de gegevens van de bemiddelende bank ingevuld moeten worden op de plaats waar je normaal de gegevens van de ontvangende bank invult en vervolgens alle gegevens van de ontvangende bank invult in het opmerkingenveld.

Snap je het nog...

Ik heb het nagevraagd bij de ING en bij de ontvangende bank in het buitenland, maar de antwoorden zijn tegenstrijdig.

Mag ik vragen of er hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Bedankt voor je reactie.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 22:58:15 #2
154052 RobertVH
I am your father
pi_150129658
Beetje afhankelijk waar het heen gaat maar voor wat het waard is:

Als ik geld overmaak naar de VS gaat het ook via een andere bank.
Ik vul de gegevens van het account van de intermediary bank in en in de comments de extra routing nummers/account/naam van de eindelijke bank/account waar het heen gaat.

Mijn advies: luister naar de bank waar het geld heen moet, die zou ik eerder vertrouwen dan iemand op een callcenter van de ING
  vrijdag 27 februari 2015 @ 23:13:39 #3
425331 BloedendeVagina
Steun het rode kruis!
pi_150130441
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 22:58 schreef RobertVH het volgende:
Beetje afhankelijk waar het heen gaat maar voor wat het waard is:

Als ik geld overmaak naar de VS gaat het ook via een andere bank.
Ik vul de gegevens van het account van de intermediary bank in en in de comments de extra routing nummers/account/naam van de eindelijke bank/account waar het heen gaat.

Mijn advies: luister naar de bank waar het geld heen moet, die zou ik eerder vertrouwen dan iemand op een callcenter van de ING
Ik zou juist eerder de medewerker van de ING vertrouwen. Dat is namelijk je bank, bij hen moet je aankloppen als er toch iets verkeerd gaat.

Wellicht voor de zekerheid even bellen (gesprek opnemen) of mailen zodat je het zwart op wit hebt.
Het Rode Kruis is met ruim 97 miljoen vrijwilligers in 186 landen de grootste humanitaire organisatie in de wereld.
  zaterdag 28 februari 2015 @ 10:42:36 #4
335938 tuurke77
Annuncio vobis gaudium magnum
pi_150139051
Je kunt ook naar een kantoor gaan van de ING en de betaling daar laten doen.
Op zaterdag open tot 13:00 (geloof ik)
pi_150155491
Waarschijnlijk hoef je geen intermediary op te geven. Ik heb vaak genoeg van dit soort overboekingen gehad en in principe kunnen ze gewoon in het SWIFT systeem de juiste intermediary vinden. Geld is altijd aangekomen, houdt er wel rekening mee dat een intermediary soms ook geld beurt en het dus niet heel vreemd is als er 20 USD minder aankomt.
pi_150155667
Handig dat IBAN. Daarmee zijn dit soort problemen echt verholpen _O_

Hadden ze veel eerder moeten doen _O_

:')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_150155868
Heeft niks met IBAN vandoen. Sowieso hanteren slecht 66 landen op moment een IBAN-compatible formaat. Houdt er wel rekening mee dat sommige landen geen dingen als 9 proeven hebben en soms dus opvolgende bankrekening nummers, dus controleer altijd heel goed het nummer bij Internationale Overboekingen.
pi_150156240
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:54 schreef Talemetarius het volgende:
Kan ook zijn dat de gegevens van de bemiddelende bank ingevuld moeten worden op de plaats waar je normaal de gegevens van de ontvangende bank invult en vervolgens alle gegevens van de ontvangende bank invult in het opmerkingenveld.
Dit moet je dus nooit doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')