abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 maart 2015 @ 03:56:19 #226
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_150519811
Mike O+
pi_150521709
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 00:10 schreef showtimer het volgende:

[..]

Hoe zit het nou met die scene dan? Zij kan er dus niet mee leven? Maar dat kan chronologisch niet kloppen met de gebeurtenissen erna en uit ep6 lijkt me. Ik ben volgens mij het overzicht een beetje kwijt tussen "heden" en verleden in de Mike en schoondochter relatie. :@
Die tijdsprongen waren wel lastig ja.. ik moest aan het begin van die scene met die agenten echt even de hints zoeken. 'Oh er ligt sneeuw, dus we zijn niet in New Mexico, dus dit is weer het verleden'.

Overigens denk ik dat die straatverbod theorie nog steeds wel kan kloppen.
pi_150522026
quote:
14s.gif Op woensdag 11 maart 2015 00:12 schreef Jovatov het volgende:
Wat een fantastische aflevering _O_

Trouwens, vinden jullie de leader ook schijtirritant met dat deuntje dat zo lelijk wordt afgekapt?
Dat is een soort van arthousy achtig ook met die knipperende nintendo achtige creators.

Trouwens denk ik juist omdat we Breaking Bad al kennen en hier dus veel van verwachten de serie erg goed is. En niet dat veel mensen dit leuk vinden omdat Breaking Bad zo goed was.

Ben overigens wel heel erg benieuwd hoe ik de serie zou vinden zonder de karakters te kennen. Iemand hier?
  woensdag 11 maart 2015 @ 10:02:14 #229
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_150522431
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:37 schreef JDx het volgende:
Ben overigens wel heel erg benieuwd hoe ik de serie zou vinden zonder de karakters te kennen. Iemand hier?
Ik vraag me wel af of er überhaupt een grote groep mensen is die zonder iets van BB te hebben gezien, nu BCS kijken. Afgezien van het feit dat de "premise" van de serie voor een leek misschien niet erg aanspreekt denk ik dat de meesten wanneer ze er eenmaal lucht van krijgen dat dit een spin-off prequel is, zullen denken: "Laat maar, want ik ken BB niet". Of zit ik verkeerd en zijn er hier een aantal van aanwezig?

Valt het jullie op dat de afleveringen steeds korter worden trouwens? :P "Five-O" was nog maar 42 minuten, daarmee zit je op de duur van standaard 1-uur series van de grote zenders (bijv. ABC, NBC etc.). Terwijl de eerste paar BCS afleveringen meer richting BB gingen qua duur (tegen of voorbij de 50 minuten).
pi_150522494
Is er trouwens nog iets bekend over dat alle afleveringen op een O eindigen?

Zou Alpine Shepard Boy of ASB nog iets betekenen? :P
pi_150522575
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:05 schreef JDx het volgende:
Is er trouwens nog iets bekend over dat alle afleveringen op een O eindigen?

Zou Alpine Shepard Boy of ASB nog iets betekenen? :P
De aflevering had eerst de titel Jell-O (ze wilde elke titel van de aflevering met -o eindigen) Maar dat hebben ze moeten wijzigen omdat Kraft Foods er niet blij mee was.
pi_150522714
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:09 schreef FredVleespet het volgende:

[..]

De aflevering had eerst de titel Jell-O (ze wilde elke titel van de aflevering met -o eindigen) Maar dat hebben ze moeten wijzigen omdat Kraft Foods er niet blij mee was.
Jello is een merknaam? Dacht dat dat gewoon drilpudding betekende.
  woensdag 11 maart 2015 @ 10:23:11 #233
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_150522845
Waarom steeds nu al die vergelijkingen met de middelmatige serie BB (die af en toe steeg naar 'goed')? Gelukkig dat dit geen kopie is en op zichzelf staat. En met Saul ontkom je sowieso niet aan comedy. Dat is zijn personage bijna altijd _O_

Maar als ik het zou vergelijken: BB 6,3/10 BCS 9/10
  woensdag 11 maart 2015 @ 11:01:04 #234
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_150523659
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:23 schreef Che_ het volgende:
Waarom steeds nu al die vergelijkingen met de middelmatige serie BB (die af en toe steeg naar 'goed')? Gelukkig dat dit geen kopie is en op zichzelf staat. En met Saul ontkom je sowieso niet aan comedy. Dat is zijn personage bijna altijd _O_

Maar als ik het zou vergelijken: BB 6,3/10 BCS 9/10
jij grappige man
Deathlift or Die.
pi_150523778
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:23 schreef Che_ het volgende:
Waarom steeds nu al die vergelijkingen met de middelmatige serie BB (die af en toe steeg naar 'goed')? Gelukkig dat dit geen kopie is en op zichzelf staat. En met Saul ontkom je sowieso niet aan comedy. Dat is zijn personage bijna altijd _O_

Maar als ik het zou vergelijken: BB 6,3/10 BCS 9/10
6,3 als in net voldoende? Wat geef jij gemiddelde series op tv dan een 3?
  woensdag 11 maart 2015 @ 11:09:01 #236
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_150523849
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:06 schreef JDx het volgende:

[..]

6,3 als in net voldoende? Wat geef jij gemiddelde series op tv dan een 3?
Net voldoende is nog altijd een 5,5..
pi_150524300
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 11:09 schreef Che_ het volgende:

[..]

Net voldoende is nog altijd een 5,5..
Je hebt helemaal gelijk!
pi_150524349
Prima aflevering over de achtergrond van Mike maar volgende week graag weer wat meer Saul en zijn malle strapatsen.
pi_150525741
Briljante aflevering de laatste ^O^
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_150529091
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:20 schreef Bigs het volgende:

[..]

Die tijdsprongen waren wel lastig ja.. ik moest aan het begin van die scene met die agenten echt even de hints zoeken. 'Oh er ligt sneeuw, dus we zijn niet in New Mexico, dus dit is weer het verleden'.

Overigens denk ik dat die straatverbod theorie nog steeds wel kan kloppen.
Waarmee je dus zegt dat alles uit ep6 chronologisch voor die "Stacey negeert Mike scene" uit ep5 heeft plaatsgevonden? Dat zou toch wat ongelukkig/matig gemonteerd zijn dan. Aangezien een scene later in ep5 die agenten al op de stoep staan bij Mike en Mike aan de hand van zijn gestolen boekje halverwege ep6 lijkt te concluderen dat ze naar Albuquerque zijn gekomen door haar telefoontje(s).
pi_150529663
Hoe ik het zie:

1. Mike in bar naar die twee agenten 'I know it was you'. Doet alsof ie ladderzat is (?) en laat zich oppikken door hun, eigen pistool al onklaar gemaakt en andere verstopt. Schietpartij waarbij ie gewond raakt.
2. Vertrekt meteen naar Albuquerque, fixed zn wond zelf zo goed als mogelijk, spreekt meteen af met weduwe van matty.
3. Gaat er even op uit, bezoekt dierenarts om wond te laten fixen
4. Komt terug en emoties komen los over de laatste dagen met Matty en laat doorschemeren dat hij die twee vermoord heeft en of ze daar mee kan leven
5. Blijkbaar kan ze daar toch minder mee leven dan ze dacht en hoeft ze hem niet meer in buurt van haar/haar kind te hebben
6. Hij blijft in Albuquerque werken als slagboomopenenvoorstickertjesdude, leert Saul kennen
7. Na een dienst rijdt ie naar haar huis
8. Politie Philadelphia op de stoep
9. Schakelt hulp Saul in

Tussen 4 en 7 zit aardig wat tijd denk ik. Alleen onduidelijk of 8 gevolg is van 7 of dat ze tijdens 7 al onderweg waren vanuit Philadelphia, want in de aflevering lijken ze vlak nadat ie bij haar op de stoep stond bij hem op de stoep te staan
pi_150529909
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:23 schreef VacaLoca het volgende:
Hoe ik het zie:
Thanks voor het meedenken, maar dat kan niet kloppen denk ik:
10. Mike heeft dat boekje.
11. Stacey denkt blijkbaar dat Matty corrupt was en dat zint Mike helemaal niet.
12. Jouw punt 4+5.

Of mis ik iets? :)
pi_150531315
Hoe lang was ie nou parkeerdude? Is dat duidelijk? Hoe lang geleden was ie richting ABQ vertrokken?
pi_150535886
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 14:32 schreef showtimer het volgende:

[..]

Thanks voor het meedenken, maar dat kan niet kloppen denk ik:
10. Mike heeft dat boekje.
11. Stacey denkt blijkbaar dat Matty corrupt was en dat zint Mike helemaal niet.
12. Jouw punt 4+5.

Of mis ik iets? :)
11 zit tussen 4 en 5 in denk ik. Maar hoeveel tijd er tussen 4/11 en 5 + 7 zit? Het maakt voor het verhaal niet zovelel uit, maar het is wel een beetje verwarrend zo.

[edit]
Trouwens hij zegt tegen die vrouw ook iets van je hebt toch niet Philly PD gebeld? Ik dacht toen dat dat naar punt 8 verwees, maar dat is dan waarschijnlijk niet zo.
  woensdag 11 maart 2015 @ 17:40:22 #245
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_150536003
Dit is denk ik de juiste volgorde:

1. Mike in bar naar die twee agenten 'I know it was you'. Doet alsof ie ladderzat is (?) en laat zich oppikken door hun, eigen pistool al onklaar gemaakt en andere verstopt. Schietpartij waarbij ie gewond raakt.
2. Vertrekt meteen naar Albuquerque, fixed zn wond zelf zo goed als mogelijk, spreekt meteen af met weduwe van matty.
3. Gaat er even op uit, bezoekt dierenarts om wond te laten fixen
6. Hij blijft in Albuquerque werken als slagboomopenenvoorstickertjesdude, leert Saul kennen
7. Na een dienst rijdt ie naar haar huis
8. Politie Philadelphia op de stoep
9. Schakelt hulp Saul in
10. Mike heeft dat boekje.
11. Stacey denkt blijkbaar dat Matty corrupt was en dat zint Mike helemaal niet.
4. Komt terug en emoties komen los over de laatste dagen met Matty en laat doorschemeren dat hij die twee vermoord heeft en of ze daar mee kan leven.
5. Blijkbaar kan ze daar toch minder mee leven dan ze dacht en hoeft ze hem niet meer in buurt van haar/haar kind te hebben Dat blijkt nergens uit.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_150536333
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:35 schreef Bigs het volgende:

[..]

11 zit tussen 4 en 5 in denk ik. Maar hoeveel tijd er tussen 4/11 en 5 + 7 zit? Het maakt voor het verhaal niet zovelel uit, maar het is wel een beetje verwarrend zo.

[edit]
Trouwens hij zegt tegen die vrouw ook iets van je hebt toch niet Philly PD gebeld? Ik dacht toen dat dat naar punt 8 verwees, maar dat is dan waarschijnlijk niet zo.
Ze heeft de politie gebeld nadat ze die 5k vond en dacht dat Matty corrupt was.
American ninja, Ninja Gaiden, Real Motherfucking ninja shit.
pi_150537400
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 17:35 schreef Bigs het volgende:
[edit]
Trouwens hij zegt tegen die vrouw ook iets van je hebt toch niet Philly PD gebeld? Ik dacht toen dat dat naar punt 8 verwees, maar dat is dan waarschijnlijk niet zo.
Juist wel toch? Omdat het andere duo inmiddels ook is vermoord hoopt Philly PD als een soort long shot dat Mike wellicht meer info heeft over de stinkende zaakjes van het trio. Vraag is dan alleen waarom Mike daar zo kwaad om wordt, voor zijn eigen rol in het geheel of meer dat het verhaal van een corrupte vermoorde zoon zo een eigen leven gaat leiden.
pi_150537449
Ik vond het een kwalitatief sterke aflevering _O_
  woensdag 11 maart 2015 @ 18:39:10 #249
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_150537666
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 09:20 schreef Bigs het volgende:

'Oh er ligt sneeuw, dus we zijn niet in New Mexico, dus dit is weer het verleden'.

2 weken geleden in Albuquerque:


Er valt daar veel meer sneeuw dan in NL.
reset
pi_150538461
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 15:20 schreef JDx het volgende:
Hoe lang was ie nou parkeerdude? Is dat duidelijk? Hoe lang geleden was ie richting ABQ vertrokken?
Negen maanden geleden, dat is letterlijk gezegd. Je gaat je toch afvragen wat sommige mensen doen tijdens het kijken van die afleveringen als ze er zo weinig van meekrijgen...

edit: correctie, drie maanden geleden.
Negen maanden geleden werd Matty vermoord, zo'n zes maanden later die twee andere agenten. De volgende dag vertrok Mike naar ABQ.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')