abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 november 2002 @ 22:10:57 #51
38354 pinkeltje0912
visit kaspersfunpage.com
pi_7010857
Ben vandaag in het ziekenhuis geweest....er is helemaal nix uit alle onderzoeken gekomen...ben dus weer nix wijzer.. . Ze gaan nu verder zoeken...weer 24 uur mijn ontlasting opvangen weer 2x bloedprikken (stelletje vampiers). Een nieuw ding is aan de lijst toegevoegd.....mogelijk de ziekte van crown
B12 was nu weer veels te hoog (normaal +/- 200) ik zat boven de 600
Samenvatting...veel wijzer ben ik na 8 maanden nog steeds niet.
Lekker hoor zo een spijker in je neus......moet je ook maar is proberen :)
  zaterdag 30 november 2002 @ 23:37:44 #52
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_7078694
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 22:10 schreef pinkeltje0912 het volgende:
Ben vandaag in het ziekenhuis geweest....er is helemaal nix uit alle onderzoeken gekomen...ben dus weer nix wijzer.. . Ze gaan nu verder zoeken...weer 24 uur mijn ontlasting opvangen weer 2x bloedprikken (stelletje vampiers). Een nieuw ding is aan de lijst toegevoegd.....mogelijk de ziekte van crown
B12 was nu weer veels te hoog (normaal +/- 200) ik zat boven de 600
Samenvatting...veel wijzer ben ik na 8 maanden nog steeds niet.
Hmm .... echt opschieten doet het niet he ? Je zit midden in die mallemolen van de geneeskunde en ze slingeren je maar heen en weer !

Zelf heb ik vandeweek te horen gekregen dat ze zeker nog wel een groot aantal maanden doorgaan met het geven van mijn prikken. Daarnaast had het geen zin om nu bloed te prikken, omdat mijn vitamine B12 gehalte dan prima op peil zou zijn.

Het zou zich namelijk wel al in mijn bloed bevinden, maar mijn lichaam zou het nog niet opgenomen hebben .... vaag verhaal wat ik zelf nog geen eens helemaal snap.

Maar ja, morgen (zondag 1 december) ga ik gelukkig met mijn beste vriend en beste vriendin een weekje naar Londen ! Heb ik echt zin in .... en heb ik ook wel verdiend vind ik zelf!

Sterkte Pinkeltje !

Smell the flowers while you can....
  zondag 1 december 2002 @ 00:17:25 #53
38354 pinkeltje0912
visit kaspersfunpage.com
pi_7079334
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 23:37 schreef Miss_MacPhisto het volgende:

Zelf heb ik vandeweek te horen gekregen dat ze zeker nog wel een groot aantal maanden doorgaan met het geven van mijn prikken. Daarnaast had het geen zin om nu bloed te prikken, omdat mijn vitamine B12 gehalte dan prima op peil zou zijn.

Het zou zich namelijk wel al in mijn bloed bevinden, maar mijn lichaam zou het nog niet opgenomen hebben .... vaag verhaal wat ik zelf nog geen eens helemaal snap.

De b12 moet door je lever opgenomen worden. Dit gaat gelijkmatig..dus het duurt even voordat je bloed is gezuiverd door je lever...en dus je b12 is opgenomen.
quote:
Maar ja, morgen (zondag 1 december) ga ik gelukkig met mijn beste vriend en beste vriendin een weekje naar Londen ! Heb ik echt zin in .... en heb ik ook wel verdiend vind ik zelf!

Sterkte Pinkeltje !

He fijne vakantie...en tot na je vakantie maar weer !!!
  woensdag 11 december 2002 @ 20:44:05 #54
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_7277732
Daar ben ik dan weer, terug van vakantie. Het was echt geweldig leuk, maar vrat wel energie! Maar ja, alle leuke dingen drongen dat een beetje op de achtergrond. Heb maar één dag (meer alleen de avond) gehad dat ik me even wat minder voelde en toen zijn we op de hotelkamer gebleven (was daar met een goede vriend en goede vriendin van me) en dat was ook heel gezellig.

Maar ja, nu wil ik wel graag weer een injectie hebben. Dus ging ik vandeweek op zoek naar de vervangende huisarts (het toeval wil dat mijn eigen huisarts de week na mij op vakantie is gegaan), maar die wou er niet aan beginnen! Ik kon best even zonder ..... en dat terwijl ik gewoon duidelijk merkte dat ik me rot(ter) voelde!

Ik heb alles en iedereen geprobeerd te bellen >> huisartsenpost, mijn nieuwe huisarts in Zoetermeer, ziekenhuis, serviceapotheek en zelfs de GGD. Niemand die je kan helpen! Je raadt nooit wie hem nu morgen gaat zetten .... mijn schoonmoeder ! Tja, zij werkt in een verzorgingstehuis en is ook bevoegd. Maar 't is toch absurd ?? Idiote medische molen!

Dat was mijn beetje lange verhaal weer. Wou het gewoon ff typen .... lucht op!

En hoe's het met jou Pinkeltje ?

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 december 2002 @ 20:54:31 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_7277995
Inmiddels ben ik ook bij de huisarts beland vanwege aanhoudende diarree. Uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Gelukkig weinig mis, alleen een leverwaarde en... B12. Leverwaarde is inmiddels weer gezakt. B12 was 0,12 en dat schijnt net nog niet kritiek te zijn, maar wel zodanig dat ik nu vitamine B-complex moet slikken. Hopelijk is dat afdoende.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 12 december 2002 @ 00:21:56 #56
38354 pinkeltje0912
visit kaspersfunpage.com
pi_7283493
Tja...ik ken het....maar het voordeel is dat ik zelf mag spuiten en ik van een vervangend arts gewoon injecties meekreeg. Maar een vervangend arts doet daar meestal wel moeilijk over. Maar bij viel het wel mee. Hoe het voor de rest met me gaat....ik weet het niet. Ben op dit moment in het bezit van een griepje....er is van de week heel veel op me afgekomen...ben geestelijk er ook een beetje aan het onder doorgaan....tja 9 maanden ziek...en nog geen einde in zicht. Begint een beetje op te breken. En het probleem is dat me gevoelens erg moeilijk uit. Ik heb 1 hele goede vriendin waar ik dat wel kan doen....en ga van de week ook ff naar de huisarts om hier iets tegen te doen. Lig hele nachten wakker...te malen. Tis klote....maar blijf ook wel positief hoor. Eens gaat het over. Jij heb je injectie weer das het belangrijkste...ik mag ze niet meer omdat mijn b12 gehalte veeeeeeeels te hoog is.....dus bij mij valt de b12 een beetje af. De enige houvast die ik had is onder me voeten weggeschopt. Weer alleen onzekerheid. 7 januari 2003 mag ik weer naar het ziekenhuis waar dan mogelijk de uitslag binnen is van het onderzoek naar de ziekte van crown. Maar ja ik weet het niet hoor......
  donderdag 12 december 2002 @ 00:27:07 #57
38354 pinkeltje0912
visit kaspersfunpage.com
pi_7283564
quote:
Op woensdag 11 december 2002 20:54 schreef Rewimo het volgende:
Inmiddels ben ik ook bij de huisarts beland vanwege aanhoudende diarree. Uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Gelukkig weinig mis, alleen een leverwaarde en... B12. Leverwaarde is inmiddels weer gezakt. B12 was 0,12 en dat schijnt net nog niet kritiek te zijn, maar wel zodanig dat ik nu vitamine B-complex moet slikken. Hopelijk is dat afdoende.
Goh.....wat komt me dit bekend voor. Zo is het bij mij ook 9 maanden geleden allemaal begonnen. Bij mij blijkt het toch weer niet me b12 te zijn maar iets anders....maar wat. Ik heb ook nog steeds dunne ontlasting....een verhoogde leverfunctie...en volgens de huisarts ook een b12 tekort. Het enige verschil is dat ik injecties hiervoor heb gehad. En geen pillen (pillen zouden toch niet bij mij aanslaan). He sterkte ermee.....en hou ons op de hoogte
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 14 december 2002 @ 22:59:45 #58
13151 crew  Rewimo
pi_7338890
Dank je Tja, voorlopig gebeurt er niks. Over een tijdje maar weer eens laten prikken. Ik baal er wel van dat ik nu nog steeds niet weet waar die dunne ontlasting vandaan komt. Ik slik af en toe wel Loperamide, bijvoorbeeld als ik een dag weg moet of zo. Maar daarna komt het altijd weer terug. Ik vraag me ook af of het iets te maken kan hebben met mijn verwijderde galblaas (de klachten begonnen een dik half jaar na de operatie).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 18 december 2002 @ 22:46:56 #59
38354 pinkeltje0912
visit kaspersfunpage.com
pi_7417951
Weer ff een berichtje van mij....
Het gaat helemaal niet goed met me.
Ik ben het ziek zijn zat.....en goed zat....na 9 maanden nog steeds geen duidelijkheid wat het nu is. Daarnaast een hoop problemen in de prive sfeer. Ik trek het allemaal ff niet meer. Heb nu sinds 3 dagan antidepresiva van de huisarts....hopen dat dat iets helpt.
Het duurt ongeveer 2 weken voordat je daar iets van gaat merken...maar de bijverschijselen heb ik al wel. Joepie (not) .
Ik hou julie op de hoogte.....
  donderdag 26 december 2002 @ 15:05:01 #60
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_7547807
Hallo maar weer eens,

Dat klinkt zwaar rot Pinkeltje! Volhouden hoor, ik hoop dat je je snel wat beter voelt! Maar laten we vooral hopen dat ze snel uitvinden wat je nu werkelijk mankeert, want die wetenschap helpt al een heleboel.

Met mij gaat het ook raar. Ik ging vorige week zaterdag met mijn moeder naar de Kerstmarkt in Lille. Voor ik aankwam al misselijk. Daar aangekomen nog steeds misselijk, kon niets eten, was doodmoe (mijn ogen vielen dicht terwijl ik liep!) en kon mijn ene been zowat niet voor mijn andere krijgen. Toen ik uiteindelijk om een uur of acht ´s avonds thuis kwam had ik het gevoel alsof ik een hele nacht zwaar stappen achter de rug had.

Nu opnieuw laten prikken, want dit kan niet alleen de B12 zijn. Er wordt nu ook serieus gezocht op Pheiffer (waarom deed hij dat niet al bij de eerste oververmoeidheidsklachten? ). Als er toch niets "nieuws" komt uit dit bloedonderzoek, gaan ze dieper graven naar de oorzaak van het B12 tekort.

En om alles erger te maken heb ik gisteren, tijdens een val, op Eerste Kerstdag (met een huis vol bezoek, verder heel geslaagd) mijn kniebanden lichtelijk verrekt. Dat doet zéér! Vandaag gelukkig bij mijn ouders (Tweede Kerstdag) om me lekker te laten vertroetelen!

Ach, 2002 was op het gebied van gezondheidskwaaltjes niet zo succesvol !

Succes allemaal voor de posters hier en hou ons op de hoogte!

donderdag 2 januari 2003 @ 13:58:10 #61
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_7664823
*schopje*

Nou ja, gaat wel iets beter met me nu, maar ben toch maar thuis gebleven van mijn werk. 't is nog niet optimaal en ik heb echt even een weekje of zo nodig om bij te komen van de Kerst, Oud en Nieuw en dergelijke. Toch stom dat ik daar weer zo'n terugslag van heb gekregen!

Uitslag van mijn bloedonderzoek was binnen, op de valreep zo bleek, want de dokter is de aankomende twee weken niet aanwezig i.v.m. bijscholing (op zich een goede zaak natuurlijk). Het bleek geen Pheiffer te zijn, alhoewel "die waarde" wel iets gestegen was ten opzichte van het gemiddelde. En als ik last kreeg, moest ik na de 14e (als 'ie terug was), maar weer even langs komen op spreekuur .... ik voel me genaaid! Ik wil gewoon weten wat me mankeert! Dan maar dieper gaan zoeken naar die oorzaak van dat B12 tekort, maar ik laat het hier niet bij zitten .....

Maar goed, nu dus even thuis en zo dadelijk even langs mijn schoonmoeder om weer een nieuwe injectie te halen (toch wel handig dat zij dat nu mag blijven doen).

Tot zo ver mijn update ....

dinsdag 7 januari 2003 @ 19:48:35 #62
38354 pinkeltje0912
visit kaspersfunpage.com
pi_7762247
Hallo allemaal

Ja met mij gaat het nog niet echt goed....ben nog steeds niet echt happy.
Maar mag donderdag weer terug naar ome doc...gaan we is kijken of me pillen aanslaan of niet. Ik ben nog steeds nix wijzer over mijn gezondheid....maar het begint er op te lijken dat het wat minder wordt.
Nou ben ik ook al weer een maand thuis...en doe erg weinig....dus misschien heeft dat er ook iets mee te maken. Mag morgen weer voor onderzoeken naar rijswijk naar de candans....me wao uitkering begint nu echt in zicht te komen....help

Groetjes Pinkeltje

pi_8334598
Ik zou maar eens een goede heilpraktiker raadplegen
Ook mijn vrouw kwam er niet uit met dokteren bij de huisarts en allerlei bloedonderzoeken. Ook haar leverfuntie is gestoort.
Wij zijn naar Dokter Gunter Brinkman geweest in Duitsland deze dokter doet op een dag alle onderzoeken die noodzakelijk zijn ook een bloedonderzoek, hartfilmpje, stofwisselingsonderzoek, urineonderzoek.
en ja hoor voor hem was het duidelijk de ziekte van Morbus Ossler
Wij hebben natuurlijk het een en ander zelf bekeken en inderdaat de simptonen klopen heel goed.

het telefoon nummer is 0049(5941)8488
veel succes

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 mei 2003 @ 20:35:02 #64
13151 crew  Rewimo
pi_10544604
*maar weer eens een schopje*

Ben vandaag weer bij de huisarts geweest voor de uitslag van het bloedprikken 2 weken geleden. B12 is 0,12, net op het randje dus. En dat terwijl ik dus (was wel de bedoeling) niet een week voor het prikken gestopt was Voorlopig moet ik doorgaan met B--complex slikken en dan in het najaar weer laten prikken. Gelukkig was mijn leverfunctie nu wel weer helemaal okee Dat is goed nieuws.

woensdag 21 mei 2003 @ 01:45:47 #65
38354 pinkeltje0912
visit kaspersfunpage.com
pi_10577459
quote:
Op maandag 19 mei 2003 20:35 schreef Rewimo het volgende:
*maar weer eens een schopje*

Ben vandaag weer bij de huisarts geweest voor de uitslag van het bloedprikken 2 weken geleden. B12 is 0,12, net op het randje dus. En dat terwijl ik dus (was wel de bedoeling) niet een week voor het prikken gestopt was Voorlopig moet ik doorgaan met B--complex slikken en dan in het najaar weer laten prikken. Gelukkig was mijn leverfunctie nu wel weer helemaal okee Dat is goed nieuws.

Dat had ik dus ook..de lever functie was eerst verminderd maar na aan tijdje is die weer goed. En dat niet stoppen ken ik... ik krijg al een tijdje geen b12 meer toegedient maar heb hier nog wel liggen...als ik me zo af en toe een week rot voel dan gaat de spuit er toch echt in. Maar over het algemeen gaat alles goed met me nu.

Succes met slikken dan maar

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 augustus 2003 @ 22:39:44 #66
13151 crew  Rewimo
pi_12392392
*schopje*

Mijn B12 is inmiddels weer een beetje gestegen naar 0,16 Da's mooi. De darmklachten zijn er echter nog steeds. Da's niet zo mooi

woensdag 17 september 2003 @ 19:17:27 #67
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_13243279
hallo allemaal,

wat is dat Fok toch een wonderlijk forum, bij mij is er ook een behoorlijk tekort aan vitamine B12 ontdekt en ff via de seach gekeken, en ja hoor, hier is ook al een topic over.

Morgen moet ik weer naar de internist. Voor verdere uitslagen. Er is nog een referentiebloedtest gedaan om te kijken of de vitamine B12 en ijzer echt zo laag zijn. Verder moest ik ook drie keer mijn ontlasting inleveren en ff langs bij de dietiste.

Het heeft bij mij ook superlang geduurd voordat er iets echt onderzocht werd. Vitamine B12 schijnt niet zo standaard te zijn om op te testen.
Ik ben al sinds april aan het tobben, eigenlijk al veel eerder, maar in april ging het niet langer, ben een paar maandjes ziek thuis geweest. Nu werk ik 4 halve dagen. Ik leef ook eigenlijk maar halve dagen. Als ik uit mijn werk kom ga ik slapen, en als ik wakker word is het tijd voor het avond eten. Rond 22.00 uur ga ik dan weer naar bed. Ik word hier echt moedeloos van.

Afgelopen weekend zijn we naar Duitsland geweest, met als dieptepunt dat we een stukje zijn gaan lopen in Koblenz. Ik zat daarna nog maar een minuut in de auto en toen sliep ik al. Ik word hier echt supermoedeloos van.

Hoe is het inmiddels met jullie? Knap je snel op na het toedienen van B12 via injecties?

(Ik kwam tijdens mijn zoektocht op internet nog een hele duidelijke site tegen nl. http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/index.html
Ik hoop niet dat dit als spam wordt beschouwd, tis nl niet mijn eigen site! Ik plaats het alleen om mensen te helpen!)

That's the way the cookie crumbles
pi_13248897
Ik ga me binnenkort ook ff laten testen op vitamine B gehalte.

Teveel van een bepaalde vitamine B, kan deficiency veroorzaken bij andere vitamine B's. Dit kan je tegen gaan/verminderen door B-complex te nemen. Heb zelf net B-100 complex gekocht, maar ik wacht nog ff met nemen, eerst moet mijn bloed gemeten worden.

woensdag 24 september 2003 @ 19:48:46 #69
36568 s00z
geboren voor het geluk
pi_13418845
Ik heb ook best veel problemen met mijn gezondheid laatste tijd, enne... B12... dat is toch ook boter enzo?
  woensdag 24 september 2003 @ 20:01:25 #70
43790 IJzercookie
De specialiteit uit Vld
pi_13419160
B12 zit in dierlijke producten, ook in melk, dus ook in boter! Maar aan boter wordt ook vitamine A en D toegevoegd.
That's the way the cookie crumbles
  woensdag 24 september 2003 @ 20:23:17 #71
36568 s00z
geboren voor het geluk
pi_13419680
quote:
Op woensdag 24 september 2003 20:01 schreef IJzercookie het volgende:
B12 zit in dierlijke producten, ook in melk, dus ook in boter! Maar aan boter wordt ook vitamine A en D toegevoegd.
TOEgevoegd......
pi_13419999
Leuk bijverschijnsel: je zal zien dat als je meer B12 in je lichaam hebt dat je ook geestelijk evenwichtiger wordt.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_13420437
Deze informatie kwam ik nog niet tegen:

--Vit B12 wordt niet zomaar in het bloed opgenomen. In de maag zit een stofje (intrinsic factor) die de vitamine mee naar binnen neemt. Als dit stofje, bijvoorbeeld na een maagzweer of ontsteking, er niet meer is dan wordt er geen vit B12 in het bloed opgenomen. Je kunt dan vlees eten wat je wilt en vitamine pillen slikken wat je wilt, het zal geen effect hebben. Injecties, dus direct in het bloed, zijn dan nog de enige opties.--

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')