abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 26 februari 2015 @ 09:14:09 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_150058436
D66 wil een einde maken aan illegale hennepkwekerijen. Telers mogen met een vergunning wietplanten kweken, staat in een initiatiefwet die D66-Kamerlid Magda Berndsen vandaag presenteert. ,,Hennepteelt moet een normale bedrijfstak worden.''

Derrick Bergman wilde laatst in Amsterdam 'een lekker wietje' kopen. ,,Dat kostte maar liefst 14 euro per gram. En dan heb je geen flauw idee wat je rookt,'' zegt het bestuurslid van de Vereniging voor Opheffing van het Cannabisverbod (VOC).

Magda Berndsen wil van deze schimmigheid af. Ze komt met een oplossing voor het 'achterdeurprobleem' van het Nederlandse gedoogbeleid. Coffeeshops mogen wel wiet verkopen, maar de teelt ervan is illegaal. ,,Dat is een risico voor de volksgezondheid,'' zegt Berndsen. ,,We hebben geen idee wat er tijdens de teelt gebeurt, misschien worden er wel verboden pesticiden gebruikt.''

D66 wil verantwoord biologisch geteelde wiet, in een keurige verpakking met ingrediëntenlijst. Hierover moet ook accijns worden afgedragen. De teelt blijft in het voorstel strafbaar, dat moet nu eenmaal vanwege internationale verdragen. Maar telers kunnen onder voorwaarden een ontheffing krijgen van de minister van Volksgezondheid.

Berndsen: ,,Er zullen gecertificeerde telers moeten komen. Het moet een normale bedrijfstak worden, alleen voor de binnenlandse markt. Zo komt er een duidelijke scheiding tussen de legale en de zwarte markt.''

Overvallen
De politietop ziet het niet zitten, bleek vorig jaar uit een uitgelekte notitie in de Volkskrant. De vrees bestaat dat de 'legale' hennepkwekerijen worden overvallen door criminelen, waardoor ze zwaar beveiligd moeten worden. Een ander kritiekpunt is dat het merendeel van de wietteelt in Nederland bestemd is voor de export, waardoor illegale hennepteelt blijft bestaan en daarmee een grotere kans op woningbranden.

Berndsen wuift die kritiek weg. ,,We hebben ook medicinale wietteelt, ik heb nog nooit gehoord dat daar iets is gestolen.'' D66 heeft berekend dat gereguleerde teelt 200 miljoen euro bespaart op politie en justitie en 300 miljoen oplevert aan accijnsinkomsten.

Een andere moeilijkheid is dat coffeeshophouders moeten meewerken. Die zijn verdeeld, weet Bergman van lobbyclub VOC. ,,Het verschilt per ondernemer of ze hiervoor zijn. Een aantal haalt de wiet liever illegaal, want daar kunnen ze veel op verdienen. Maar er zijn ook coffeeshophouders bij ons aangesloten, die vinden: al draai ik de helft minder omzet, ik wil mijn klanten goed spul verkopen.''

D66 voelt zich gesteund door veel gemeenteraden, de burgemeesters van 23 grote steden, VVD-jongerenvereniging JOVD en prominenten als oud-politicus Frits Bolkestein. Maar in de Tweede Kamer zijn nog altijd meer tegen- dan voorstanders

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-legaliseren.dhtml

Ben zelf na dertig jaar gerookt te hebben 6 maanden geleden gestopt. Heb slechte ervaringen met wiet en hash, combineerde het met alcohol. Maar dit is een goed voorstel. Er zijn legale zaken waar een harddrug wordt getollereerd. Die noemen ze café's. Denk dat er meer incidenten zijn in de samenleving na café-bezoek, dan na het bezoeken van een koffieshop.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_150058466
stort dan je loon direct naar Griekenland
  Moderator / Redactie Sport donderdag 26 februari 2015 @ 09:17:35 #3
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_150058526
Je word steeds verstandiger ;)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Trouwste user 2022 donderdag 26 februari 2015 @ 09:17:40 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_150058533
quote:
99s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:15 schreef OmniRocket het volgende:
stort dan je loon direct naar Griekenland
Deze begrijp ik niet. Leg eens uit.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_150058593
Goed standpunt van D66 , één van hun weinige :)
-XOXO-
  donderdag 26 februari 2015 @ 09:21:01 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_150058600
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

Deze begrijp ik niet. Leg eens uit.

Grote EU gevaar, buitenlanders, brr eng.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 26 februari 2015 @ 09:24:48 #7
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_150058697
Hoe dan ook, het is tijd om korte metten te maken met de kliek dogmatici en hun versleten fatsoensprincipes. Een eeuw van fanatieke antidrugswetgeving en de wereld is er niet mooier op geworden. Wat we ooit aan gezond verstand hadden met ons gedoogbeleid, is beetje bij beetje door koppige hardliners teruggedraaid in ruil voor een zero-tolerance onderbuikgevoel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_150058838
Ik heb al wat geld opzij gezet voor dit! Als dit er doorkomt stamp ik meteen hennepkwekerij uit grond.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_150058878
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:30 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Ik heb al wat geld opzij gezet voor dit! Als dit er doorkomt stamp ik meteen hennepkwekerij uit grond.
Voor eigen gebruik alleen he Brasco :7 :7
Op woensdag 22 mei 2013 14:16 schreef ikjijallebei het volgende:
Beste fipo van 2013.
pi_150058919
Wat moet die brandnetel in de OP?

Het is nu helemaal een raar beleid. Koffieshops mogen wiet verkopen, maar 't spul verbouwen is verboden. Waar de neuk moet je dan je wiet gaan komen als het illegaal is.
L2B's Mixcloud
  donderdag 26 februari 2015 @ 09:34:04 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_150058930
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:30 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Succes met het krijgen van een vergunning :')
pi_150058938
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:32 schreef Differ het volgende:

[..]

Voor eigen gebruik alleen he Brasco :7 :7
:X

Maandelijkse tientallen kilo's afschrijven op 'breuk van product'
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_150058978
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:34 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik heb m'n VOG al. Gaat helemaal goed komen.
pi_150059021
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:34 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

:X

Maandelijkse tientallen kilo's afschrijven op 'breuk van product'
Nais!
Ik mag aannemen dat de helft mijn kant op komt, voor een vriendenprijsje..
Beste fipo van 2013.
pi_150059061
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:38 schreef Differ het volgende:

[..]

Nais!
Ik mag aannemen dat de helft mijn kant op komt, voor een vriendenprijsje..
Dm maar adresje, stuur ik het gratuit naar je op.
pi_150059076
Wetenschappers roepen het al jaren. Gewoon legaliseren. Je ruimt in één keer een hele criminele bedrijfstak op, en creeërt een legale.

Aangezien het product al vrij verkrijgbaar is, waarom hebben we dan die bizarre situatie rondom de teelt? Het is niet alsof legaal telen meer verslaafden gaat kweken.
  donderdag 26 februari 2015 @ 09:41:07 #17
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_150059100
quote:
De teelt blijft in het voorstel strafbaar, dat moet nu eenmaal vanwege internationale verdragen
onzin
pi_150059115
quote:
1s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:39 schreef Donnie-Brasco het volgende:

[..]

Dm maar adresje, stuur ik het gratuit naar je op.
Ik kom wel op de geur af, gaat helemaal goedkomen.
Beste fipo van 2013.
  donderdag 26 februari 2015 @ 09:43:03 #19
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_150059140
quote:
7s.gif Op donderdag 26 februari 2015 09:34 schreef Twiitch het volgende:

[..]

die "kun" je nu namelijk al krijgen, maar justitie geeft ze gewoon aan niemand uit :')
  donderdag 26 februari 2015 @ 09:43:48 #20
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_150059165
quote:
Overvallen
De politietop ziet het niet zitten, bleek vorig jaar uit een uitgelekte notitie in de Volkskrant. De vrees bestaat dat de 'legale' hennepkwekerijen worden overvallen door criminelen, waardoor ze zwaar beveiligd moeten worden. Een ander kritiekpunt is dat het merendeel van de wietteelt in Nederland bestemd is voor de export, waardoor illegale hennepteelt blijft bestaan en daarmee een grotere kans op woningbranden.
ook gelogen
pi_150059176
Toch wel zielig dat in het conservatieve US of A in sommige Staten het al wel kan, maar 'wij' als 'tolerant' Nederland het nog niet hebben.
  donderdag 26 februari 2015 @ 09:44:53 #22
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_150059204
Marijuana is now legal for adults in Alaska.

Alaska on Tuesday becomes the third U.S. state to end prohibition of marijuana, officially putting into effect Ballot Measure 2, approved by 53 percent of state voters in November.

Alaskans age 21 and older may now legally possess up to one ounce of marijuana, grow as many as six marijuana plants in their homes (with no more than three flowering), and possess any additional marijuana produced by those plants.

Shops selling legal recreational marijuana aren't likely to open until 2016, after the state legislature establishes a regulatory framework. State lawmakers have begun introducing legislation to that end.

"State laws allowing adults to use marijuana are becoming less and less of a novelty," said Mason Tvert, communications director for drug policy reform group Marijuana Policy Project. "It won’t be long before it’s the rule instead of the exception nationwide. Colorado and Washington are proving that regulating marijuana works, and soon Alaska will, too.”

The Marijuana Policy Project, a backer of the Alaska ballot measure, is launching a public education campaign reminding marijuana users to "consume responsibly," with ads that read: "With great marijuana laws comes great responsibility.”

“Most adults use marijuana for the same reasons most adults use alcohol,” Tvert said. “We want them to keep in mind that it carries the same responsibilities.”

Voters in Alaska, Oregon and Washington, D.C., passed similar marijuana laws last year, joining Colorado and Washington state, which legalized recreational marijuana in 2012 and opened retail shops in 2014.

Oregon's law is scheduled to go into effect later this year. D.C.'s law, which prohibits retail sales, is expected to take effect later this week, when a congressional review period expires.

Marijuana remains illegal under federal law and states that have proceeded with legalization have been able to do so because of Department of Justice guidance that urges federal prosecutors to refrain from targeting state-legal marijuana operations.

Despite the conflicted federal stance, legal marijuana is the fastest-growing industry in the U.S., according to a recent report from industry analyst ArcView Group. At least 10 more states are considering legalizing marijuana by 2016. By 2020, there could be as many as 18 states where recreational marijuana is legal.

When regulated marijuana sales begin next year in Alaska, the industry is likely to generate millions in tax revenue. According to a recent study, as much as $8 million in marijuana taxes could flow into state coffers in the first year of sales, with more than $20 million projected by 2020.
pi_150062332
Topic nummer 50354
pi_150063435
ik was een paar jaar geleden bij een demonstratie waar D66 de nieuwe regering zat af te kraken voor iets wat bijna direct uit het verkiezingsprogramma van D66 kwam, maar waar ze in de oppositie opeens groot tegenstander van waren voor een paar maanden. Sindsdien neem ik die partij niet meer serieus.
pi_150063472
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 11:47 schreef Antaris het volgende:
Topic nummer 50354
Er zijn maar weinig gebeurtenissen die helemaal ''nieuw'' zijn zonder precedent in de geschiedenis, dus als je alleen topics mag maken over die gebeurtenissen dan is nws een saaie bedoeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')