abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150048686
quote:
Studenten vallen Maagdenhuis binnen

AMSTERDAM -
Tientallen demonstranten zijn woensdagavond het Maagdenhuis in Amsterdam binnengevallen. De deur van het pand van de Universiteit van Amsterdam (UvA) werd na een vreedzame protestmars ingetrapt door boze studenten die het aftreden van het bestuur van de UvA eisen.

Onder luid gejuich en gejoel stroomden de studenten het pand binnen. "Aftreden! Aftreden!", scandeerden ze uitgelaten. In de centrale hal van het pand waar het bestuur van de universiteit zetelt, braken de actievoerders een deur open om de hogere etages te bereiken. Vanaf de balustrade werd onder luid gejuich en applaus een spandoek van De Nieuwe Universiteit uitgerold.

,,Als we gehoord willen worden, moeten we nu al onze vrienden en vage kennissen zo snel mogelijk hier krijgen", riep een woordvoerster van actiegroep De Nieuwe Universiteit de toehoorders toe.

De beveiliging van het pand is in opperste staat van paraatheid, maar grijpt vooralsnog niet in.
De inval volgt op een protestmars woensdagavond langs verschillende locaties van de UvA. Honderden studenten, docenten en sympathisanten liepen mee. Ze eisen meer democratie in het hoger onderwijs.
Echt, wat een verschrikkelijke generatie kutpubers is dit zeg.
Oh we krijgen geen gelijk, dan breken we maar het Maagdenhuis open in de hoop dat ze wel naar ons luisteren. En dan die triomfantelijke berichten op Twitter :r

---

Nina @nina_e_
Volgen
We zijn binnen! Maagdenhuis bezet!!!!!
---

De eisen:
quote:
1. Democratische verkiezing van het universiteitsbestuur
2. Verandering van het allocatiemodel: financiering op basis van input, niet op basis van rendementen
3. Stopzetting van het huidige Profiel 2016
4. Referenda per instituut en opleiding over de samenwerking tussen de UvA en de VU op de FNWI
5. Vaste contracten in plaats van flexibele aanstellingen
6. Een open debat over huisvestingskosten ten opzichte van bezuinigingen op onderwijs en onderzoek.
In verband daarmee: behoud van het Bungehuis als UvA-locatie.

De algehele onderliggende motivatie bij al deze punten is onvrede met de huidige bestuurswijze. Top-down, op rendement gericht beleid ondermijnt namelijk waar een universiteit om zou moeten draaien: onderwijs en onderzoek.

Bron

[ Bericht 28% gewijzigd door Specularium op 25-02-2015 23:00:59 ]
(she/her)
  woensdag 25 februari 2015 @ 22:40:45 #2
391606 AF_
AltijdKapot
pi_150048732
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:39 schreef Fylax het volgende:

[..]

deze studenten willen meer inspraak bij het bestuur ofzo
dit is geen democratie volgens hen
Dat zou ik terecht vinden ^O^
#TeamVicky
#TeamGerrie
Op dinsdag 10 juni 2014 18:23 schreef Flippiee het volgende:
AF_ is een schatje.
pi_150048733
Deze TS :')
Duidelijk niet naar school geweest
pi_150048755
Iedereen appelsap paraat?
pi_150048757
Ik dacht al: Dat moet wat worden met Fylax als laatste poster en he delivers :')

Of je het er nu mee eens bent of niet, houd het een beetje neutraal als OP graag ;)
pi_150048765
Ik wilde net gaan slapen maar nu moet ik die stream blijven kijken om te zien hoe al die sukkels dalijk huilend naar buiten worden geveegd door de ME ;(
Flesje bier
pi_150048767
Hij heeft een gat in zijn trui :')
Zonder wrijving geen glans
pi_150048780
Wat een hipstervolk
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_150048786
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:41 schreef SuicideErrorist het volgende:
Ik dacht al: Dat moet wat worden met Fylax als laatste poster en he delivers :')

Of je het er nu mee eens bent of niet, houd het een beetje neutraal als OP graag ;)
Ik verander niks aan de OP hoor
(she/her)
pi_150048802
Faux. gebruikt IE. :')
pi_150048805
Fylax :') Wat een kneus ben je ook
  woensdag 25 februari 2015 @ 22:41:52 #12
391606 AF_
AltijdKapot
pi_150048812
Voor degene die al wat langer kijken. Zijn er nog universiteiten sletjes langsgekomen? :9~
#TeamVicky
#TeamGerrie
Op dinsdag 10 juni 2014 18:23 schreef Flippiee het volgende:
AF_ is een schatje.
pi_150048819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:39 schreef Fylax het volgende:

[..]

Echt, wat een verschrikkelijke generatie kutpubers is dit zeg.
Oh we krijgen geen gelijk, dan breken we maar het Maagdenhuis open in de hoop dat ze wel naar ons luisteren. En dan die triomfantelijke berichten op Twitter :r

---
[ afbeelding ]
Nina @nina_e_
Volgen
We zijn binnen! Maagdenhuis bezet!!!!!
---

Ik hoop echt oprecht dat de politie en de ME nu eens hardhandig optreed optreedt. Keihard met de gummiknuppel straffen dit volk. We krijgen geen gelijk dus proberen we het maar met geweld :r :r :r :r :r Geweld beantwoorden met geweld dus en niet dat zachtzinnige zoals gisteren.
Nee joh, dat moet de ME bij voetbal Hooligans doen. Niet overdrijven he ;)
  woensdag 25 februari 2015 @ 22:41:58 #14
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_150048823
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:41 schreef Gezicht het volgende:
Ik wilde net gaan slapen maar nu moet ik die stream blijven kijken om te zien hoe al die sukkels dalijk huilend naar buiten worden geveegd door de ME ;(
welke stream?

BTW waarom worden die studenten zo pissig? Is het zo erg wb die bezuinigingen?
graag op anoniem
  woensdag 25 februari 2015 @ 22:42:06 #15
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_150048830
Gelukkig kunnen we allemaal de advocaat vd studentjes bellen

LoriannevGelder twitterde op woensdag 25-02-2015 om 22:37:21 Telefoonnummer vd advocaat wordt weer op handen geschreven in het geval van ME-inval #maagdenhuisbezet http://t.co/oG4ahqSWC1 reageer retweet
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_150048834
Ga nou niet naar buiten, dan komen jullie er niet meer in :'(
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2015 @ 22:42:28 #17
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_150048851
Als de bezetting van het Maagdenhuis wordt volgehouden vraag ik mij af of de medewerkers die normaal gesproken daar werken morgen op het Bungehuis 'asiel' zoeken. Andersom was dat namelijk wel zo.
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_150048853
quote:
3s.gif Op woensdag 25 februari 2015 20:36 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ach die studenten moeten gewoon studeren en niet zeiken. Met hun interessant gedoe :r
Staan ze daar wat lollig te doen met een cowboyhoed op. Flikker toch op. Dient totaal geen doel dit.
Goeie argumenten! _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_150048855
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:42 schreef caspervc het volgende:
Gelukkig kunnen we allemaal de advocaat vd studentjes bellen

LoriannevGelder twitterde op woensdag 25-02-2015 om 22:37:21 Telefoonnummer vd advocaat wordt weer op handen geschreven in het geval van ME-inval #maagdenhuisbezet http://t.co/oG4ahqSWC1 reageer retweet
:')
(she/her)
pi_150048863
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:41 schreef Fylax het volgende:

[..]

Ik verander niks aan de OP hoor
Oh ik zal en kan je ook niet dwingen hoor maar ik zie zelf persoonlijk liever een neutrale OP maar goed. Het zal mij verder een zorg zijn :P
pi_150048877
Sowieso, een advocaat "hebben" :')
💍 💍 💍 💍 💍 💍 🍌 ☎
pi_150048879
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:42 schreef MaryMouse het volgende:
Als de bezetting van het Maagdenhuis wordt volgehouden vraag ik mij af of de medewerkers die normaal gesproken daar werken morgen op het Bungehuis 'asiel' zoeken. Andersom was dat namelijk wel zo.
Mijn lief werkt er; we zullen zien morgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_150048891
"Of ze zijn allemaal undercover" _O-
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_150048893
Nouja, wel weer een vrijbrief om 't op een zuipen te zetten :7
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_150048896
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 22:42 schreef SuicideErrorist het volgende:

[..]

Oh ik zal en kan je ook niet dwingen hoor maar ik zie zelf persoonlijk liever een neutrale OP maar goed. Het zal mij verder een zorg zijn :P
Onder nieuwsberichten mogen altijd opmerkingen en meningen gegeven worden.
(she/her)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')