Nope, waren zo'n beetje de slechtste dit jaar.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:11 schreef Prospos het volgende:
ICT en de zorg zover ik weet althans.
Is dat zo financiele opleidingen? Want ik las ergens dat economie studenten lastig aan een baan kwamen. / desondanks dat gaan studeren maar achquote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:07 schreef Amun90 het volgende:
Gezondheidszorg, ICT, techniek, en financiele opleidingen.
Dan heb ik het voornamelijk over de wat lastigere economische opleidingen (accountancy, fiscale economie etc.) en niet Bedrijfskunde / MER etc. Helaas zijn dat soort opleidingen wel erg saai.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 20:29 schreef ludovico het volgende:
[..]
Is dat zo financiele opleidingen? Want ik las ergens dat economie studenten lastig aan een baan kwamen. / desondanks dat gaan studeren maar achIk vind het interessant.
Gezondheidszorg? Juist niet toch?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 19:07 schreef Amun90 het volgende:
Gezondheidszorg, ICT, techniek, en financiele opleidingen.
Fiscale rechten jeweetzelf.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:33 schreef JJDWS het volgende:
Fiscale rechten, als je het interessant vindt natuurlijk.
Dan zijn we allemaal of ICT'er of werkloos?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:48 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Over tien jaar is er geen zuster meer te bekennen. Allemaal robots.
MER is juist meer vergelijkbaar met bedrijfseconomie dan Bedrijfskunde. Denk dat MER wel een goede studie is tbh.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 22:32 schreef Amun90 het volgende:
Dan heb ik het voornamelijk over de wat lastigere economische opleidingen (accountancy, fiscale economie etc.) en niet Bedrijfskunde / MER etc. Helaas zijn dat soort opleidingen wel erg saai.
Gotver ik moest lachenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:12 schreef RoW_0 het volgende:
Culturele en maatschappelijke vorming bij InHolland, werk gegarandeerd.
Ja.quote:
Welke hbo opleiding is niet zonde van je tijd? Ik zie hbo meer als een voorbereiding voor de uniquote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Fiscale rechten jeweetzelf.
Alle rechtengerelateerde opleidingen op het hbo zijn zonde van je tijd.
Nee, MER is een generieke management/administratieve studie en staat behoorlijk ver van bedrijfseconomie vandaan. Als je twijfelt tussen beide en je geen probleem hebt met een meer financiele / wiskundige insteek dan is hbo bedrijfseconomie de beduidende betere keuze. In de zin van: dan heb je na het lopen van een stage al een passende aanstelling terwijl je na MER nog anderhalf jaar aan het zoeken bent en dan waarschijnlijk nog steeds niets gevonden hebt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 23:43 schreef ludovico het volgende:
[..]
MER is juist meer vergelijkbaar met bedrijfseconomie dan Bedrijfskunde. Denk dat MER wel een goede studie is tbh.
Ik doe bedrijfseconomie op de uni, wiskundig zat ditOp het HBO een stuk minder. Krijg het idee dat ik op het HBO meer definities aan het leren was ook dat eerste jaar.
Maar is het totaal niet. Over een paar jaar kom je met een hbo bachelor nooit meer in een uni. Net zoals je met een GPA van 2.5 je ook niet MIT of Stanford ofzo binnen komt.quote:Op woensdag 25 februari 2015 14:32 schreef JJDWS het volgende:
[..]
Welke hbo opleiding is niet zonde van je tijd? Ik zie hbo meer als een voorbereiding voor de uni
Klopt. Maar het vwo lijkt in feite ook totaal niet op iets wat je voorbereid op het wo. Een gemiddelde afgestudeerde hbo'er heeft naar mijn mening toch wel meer kennis dan iemand met enkel een vwo-diploma, zeker als het vakgericht is.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:14 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Maar is het totaal niet. Over een paar jaar kom je met een hbo bachelor nooit meer in een uni. Net zoals je met een GPA van 2.5 je ook niet MIT of Stanford ofzo binnen komt.
Sowieso lijkt hbo totaal niet op iets wat je voorbereid op het wo omdat alles wat je daar eigenlijk voor nodig hebt je niet geleerd wordt. En alle dingen die je wel leert, bijv rechtstreekt uitvoeren van een baan die niet-academisch is, je later ook niet meer nodig hebt.
Baankans is wel degelijk belangrijk, alleen komt menigeen daar pas rond z'n 30ste achter. Ken wel mensen die spijt hebben van hun flut opleiding en liever iets gekozen hadden waar je wel normaal carriere mee kunt maken en een redelijk salaris mee verdient.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Want baankans is belangrijk? Ik zou eerder iets gaan doen wat ik interessant vind. Dan is de kans groter dat je een baan krijgt die je daadwerkelijk leuk vindt. Alles beter dan vastzitten in een carrière waar je geen ruk aan vindt.
Het lieftst ben ik profvoetballer, maar heb toch voor een andere carriere gekozen. Er is ook zo iets als werkloos zijn of kutwerk doen warvoor je niet bent opgeleid omdat je geen leuk werk kunt krjgen.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:38 schreef UIO_AMS het volgende:
Want baankans is belangrijk? Ik zou eerder iets gaan doen wat ik interessant vind. Dan is de kans groter dat je een baan krijgt die je daadwerkelijk leuk vindt. Alles beter dan vastzitten in een carrière waar je geen ruk aan vindt.
Ja ben ik volledig met je eens. Maar daarom zijn er toch ook na het afronden van de hbo bachelor speciale schakeljaren, wanneer je wilt overstappen op wo master? Die zijn dacht ik ook om het niveau van de hbo'er wat op te krikken.quote:Op woensdag 25 februari 2015 15:22 schreef Pandarus het volgende:
Zou gek zijn als je met toenemende tijd en energie minder kennis zou hebben.
Ik snap dat je zegt dat het vaak beter is om te kijken of je ook een wo master kunt doen. En ik zou je ook begrijpen als je zegt dat een wo BSc alleen maar voorbereid op een MSc.
Maar een hbo bachelor is toch echt een terminal degree waar je naast wat theorie vooral leert het werk uit te voeren zoals bedrijven willen dat je dat later gaat doen.
Als je alleen kennis op wilt doen kun je het hbo ook tot 2 jaar beperken, want iets minder dan de helft gaat over stage, projecten, competenties, interactie met klanten, hoe gaat het binnen een echt bedrijf, dat soort dingen.
http://www.han.nl/werken-(...)aster-versus-wo-mas/quote:Op woensdag 25 februari 2015 16:13 schreef JJDWS het volgende:
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen een hbo en wo master? Dit vraag ik me echt al een tijdje af.
*te lui om te Googlen*
Hoeft ook niet als je toch geen baan vindt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:38 schreef UIO_AMS het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |