Ik heb 12 jaar geleden toen ik alleen in bed lag, een hand op mijn schouder gevoeld die mij omhoog trok. Naast mijn bed leek een soort witte schim te staan, en om de een of andere reden dacht ik direct dat dit mijn oudere ik was, ook al was er geen herkenbaar gezicht te herkennen of iets dergelijks. Ik denk er nog steeds wel eens aan. Waarschijnlijk was het gewoon een soort droom, maar ik vind het leuk om te denken dat het daadwerkelijk iets meer betekende.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:01 schreef Eiwitshake het volgende:
Hallo,
Ik heb iets vreemds meegemaakt.
Ik denk dat een jaar of 18 geleden ik en mijn (nu nog steeds) beste kameraad, toen we alleen bij mij thuis waren, een stem zijn naam hoorde roepen. Het leek heel erg op de stem van zijn vader. We konden niet goed plaatsen van waar de stem kwam. Zijn vader kon natuurlijk onmogelijk bij mij in huis binnen zijn gekomen dus we besloten het bij hem thuis na te vragen. Zijn vader zij Nee en ging weer verder waar hij mee bezig was. We hebben toen onze schouders opgehaald en zijn verder gegaan met ons leven.
Nu +-18 jaar later hebben wij een heftig gesprek gehad over ons verleden. Ik heb hem op zijn zachts gezegd vaak in de kou laten staan in het verleden. We hadden een emotioneel maar goed gesprek. Na afloop ben ik een stukje met de hond gaan lopen om alles even te laten bezinken.
Toen ik weer bij ons in de straat kwam hoorde ik ongeveer dezelfde stem alleen dan iets anders als toen. Ik hoorde iets of iemand heel hard mijn naam roepen en ik kon niet plaatsen waar het vandaan kwam. Iedereen in de wijk is al in bed en ik kan me ook niet indenken dat iemand mij op straat zou roepen. En normaal kun je wel plaatsen van uit welke richting het komt. Bovendien galmde het niet en leek de hond ook niets te horen. Ik bleef in het rond kijken maar ik wist zeker dat niemand mij riep.
Ik moest meteen aan de gebeurtenis van +-18 jaar geleden denken wat erg toevallig was na dit heftige gesprek.
Die stem die ik net hoorde verontrust me op een of andere manier, terwijl het gesprek tussen ons goed was. Je gaat je bijna afvragen of het iets betekent. Zou het kunnen dat ik daadwerkelijk iets gehoord heb of dat het tussen mijn oren zit? Het is niets voor mij om in bovennatuurlijke dingen het antwoord te gaan zoeken maar ik kan het op geen andere manier verklaren.
Natuurlijk kan het ook zijn dat mijn brein na zo'n heftig gesprek dingen moet verwerken en dat het dus tussen mijn oren zat. Maar waarom dan een roepende stem?
Wat jullie hier mee kunnen weet ik niet maar het lucht op om het van me af te schrijven. Ik snap er niets van.
Wie kan dat beter vertolken dan Alice Cooper, en dan vooral years agoquote:
Ik heb als meisje van 12 iets soortgelijks meegemaakt. Ik was overdag alleen boven (weet niet meer of er nog iemand thuis was) en liep wat heen en weer. Op de overloop voelde ik een hand op mijn schouder en bleef ik automatisch stilstaan. Ik vroeg zelfs "wat is er?" terwijl ik me omdraaide. Natuurlijk was er niemand maar ik weet nog dat ik het heel gek vond, niet eng maar gewoon raar. Ik ben dit nooit vergeten.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:30 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik heb 12 jaar geleden toen ik alleen in bed lag, een hand op mijn schouder gevoeld die mij omhoog trok. Naast mijn bed leek een soort witte schim te staan, en om de een of andere reden dacht ik direct dat dit mijn oudere ik was, ook al was er geen herkenbaar gezicht te herkennen of iets dergelijks. Ik denk er nog steeds wel eens aan. Waarschijnlijk was het gewoon een soort droom, maar ik vind het leuk om te denken dat het daadwerkelijk iets meer betekende.
Nee, precies, ik vond het ook niet eng of iets.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:29 schreef IsitHeaven het volgende:
[..]
Ik heb als meisje van 12 iets soortgelijks meegemaakt. Ik was overdag alleen boven (weet niet meer of er nog iemand thuis was) en liep wat heen en weer. Op de overloop voelde ik een hand op mijn schouder en bleef ik automatisch stilstaan. Ik vroeg zelfs "wat is er?" terwijl ik me omdraaide. Natuurlijk was er niemand maar ik weet nog dat ik het heel gek vond, niet eng maar gewoon raar. Ik ben dit nooit vergeten.
Vanwaar dequote:Op zondag 1 maart 2015 01:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Nee, precies, ik vond het ook niet eng of iets.
Rustig maar, dequote:Op zondag 1 maart 2015 12:02 schreef IsitHeaven het volgende:
[..]
Vanwaar de?
Ik vond de ervaringen wel iets gelijkend vandaar mijn reactie. Ik had verder wel begrepen dat jij het ook niet eng vond hoor.
Ik ben rustig, vroeg het me alleen afquote:Op zondag 1 maart 2015 19:08 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Rustig maar, dewas puur om aan te geven, dat ik dat juist jammer vond. Ik houd wel van wat spanning.
Je kunt die "hoor" aan het eind van je zin op twee verschillende manieren lezen. Ik las het op de negatieve manierquote:Op zondag 1 maart 2015 19:28 schreef IsitHeaven het volgende:
[..]
Ik ben rustig, vroeg het me alleen afIk hou nu ook wel van een beetje spanning, maar vroeger was ik best wel snel bang. Ik heb weleens gedacht dat het mijn (uiteraard overleden) opa is geweest. Een andere verklaring kon ik niet bedenken. Maar goed wie weet..
Nu je het zegt, maar het was zeker niet negatief bedoeldquote:Op zondag 1 maart 2015 22:56 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je kunt die "hoor" aan het eind van je zin op twee verschillende manieren lezen. Ik las het op de negatieve manier
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysisquote:Op dinsdag 24 februari 2015 01:30 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ik heb 12 jaar geleden toen ik alleen in bed lag, een hand op mijn schouder gevoeld die mij omhoog trok. Naast mijn bed leek een soort witte schim te staan, en om de een of andere reden dacht ik direct dat dit mijn oudere ik was, ook al was er geen herkenbaar gezicht te herkennen of iets dergelijks. Ik denk er nog steeds wel eens aan. Waarschijnlijk was het gewoon een soort droom, maar ik vind het leuk om te denken dat het daadwerkelijk iets meer betekende.
Interessant, maar dit kan het niet zijn. Ik kon mij namelijk gewoon omdraaien.quote:Op maandag 2 maart 2015 16:57 schreef GekkeGerrit489 het volgende:
[..]
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Sleep_paralysis
Ik ook.. in mijn puberteit. Later nooit meer.quote:Op dinsdag 10 maart 2015 20:53 schreef Woestijnvos het volgende:
Heb ik ook wel eens gehad jaren geleden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |