abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:58:59 #26
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150003094
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:49 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Het zal vast niet zijn dat 99.9% daar gewoon een normaal leven heeft
Inderdaad, dat is niet zo.
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_150003232
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:58 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is niet zo.
:D vast
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 22:27:50 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150010880
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:16 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

[..]

Moet zeggen dat ik inderdaad toch koos voor zuid-oost Aziė omdat dat makkelijk zou zijn voor de eerste keer. Maar ik ben jong, ik kan me redelijk redden en heb wel een gezond verstand. Als iemand plots naar me toe komt om me te "helpen" zou ik meteen skeptisch zijn. Dus ik ga voor oost/zuid-oost europe zoals MaJo, misschien kom ik je nog tegen :D
Hey wat leuk dat je voor de Balkan gaat *O*

quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:33 schreef Varg89 het volgende:

[..]

:')
Weet je wat daar voor tuig rondloopt?
2004 roept je, die wil zijn mening terug :{w De laatste jaren is Albaniė ontzettend in de lift en komen er elk jaar meer toeristen. Zolang je niet met louche zaakjes mengt zit je daar echt wel goed :D

Wedervraag: weet je wel hoe mooi het daar is?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 24 februari 2015 @ 22:31:54 #29
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150011116
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:27 schreef MaJo het volgende:
weet je wel hoe mooi het daar is?
Weet je wel hoe mooi het in Irak is? Is echt niet alleen woestijn hoor, misschien ook een vakantietip voor TS.
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 22:37:21 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150011512
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:31 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Weet je wel hoe mooi het in Irak is? Is echt niet alleen woestijn hoor, misschien ook een vakantietip voor TS.
Je loopt echt hopeloos achter als het om Albanie gaat. Geef eens recente voorbeelden over hoe gevaarlijk het daar is?

Zie bijvoorbeeld http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/albanie Als het al een beetje onveilig is krijgt het al een negatief reisadvies. Bij Kosovo staat bijvoorbeeld wel "waakzaamheid betracht", bij Albanie helemaal niks.

Maar kom anders meekletsen in het topic dat daar over gaat: TRV / Het grote centrale Balkan topic
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 24 februari 2015 @ 22:44:04 #31
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150011941
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je loopt echt hopeloos achter als het om Albanie gaat. Geef eens recente voorbeelden over hoe gevaarlijk het daar is?

Zie bijvoorbeeld http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/albanie Als het al een beetje onveilig is krijgt het al een negatief reisadvies. Bij Kosovo staat bijvoorbeeld wel "waakzaamheid betracht", bij Albanie helemaal niks.

Maar kom anders meekletsen in het topic dat daar over gaat: TRV / Het grote centrale Balkan topic
Volgens mij vallen er altijd flink wat doden bij demonstraties, maargoed daar hoeft TS niet aan mee te doen.

Verder heerst er een flinke armoede in dat land, het is politiek instabiel, er is Albaanse maffia (die hebben hun stempel wel gezet op de wereld).
Onthoud ook dat TS geen ervaren backpacker is, ik snap niet waarom je dan meteen naar zo'n land moet gaan :')
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 22:46:29 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150012103
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:44 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Volgens mij vallen er altijd flink wat doden bij demonstraties, maargoed daar hoeft TS niet aan mee te doen.

Verder heerst er een flinke armoede in dat land, het is politiek instabiel, er is Albaanse maffia (die hebben hun stempel wel gezet op de wereld).
Onthoud ook dat TS geen ervaren backpacker is, ik snap niet waarom je dan meteen naar zo'n land moet gaan :')
Al deze dingen kun je ook zeggen over Thailand of een land als Birma waar ook veel backpackers heengaan. Je kunt dingen ook erger maken dan ze zijn en iemand onnodig bang maken. Doorgaans heb je als toerist van al deze dingen geen last, zo lang je maar een beetje wereldwijs bent. TS heeft nog nooit gebackpackt maar zegt al wel vaak in het buitenland geweest te zijn, dat gaat heus wel goed komen :)
  dinsdag 24 februari 2015 @ 22:56:29 #33
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150012630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Al deze dingen kun je ook zeggen over Thailand of een land als Birma waar ook veel backpackers heengaan. Je kunt dingen ook erger maken dan ze zijn en iemand onnodig bang maken. Doorgaans heb je als toerist van al deze dingen geen last, zo lang je maar een beetje wereldwijs bent. TS heeft nog nooit gebackpackt maar zegt al wel vaak in het buitenland geweest te zijn, dat gaat heus wel goed komen :)
Ik heb TS dan ook afgeraden om naar Thailand te gaan, en gezien de situatie in veel van bovengenoemde landen vind ik niet dat ik hem onnodig bang maak. En de meeste mensen (waaronder ik) zijn wel eens naar het buitenland geweest, maar backpacken is toch een stuk anders.

En verder kennen wij TS niet, dus hoe kunnen we weten dat het wel goed gaat komen? ;)
pi_150013587
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:56 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Ik heb TS dan ook afgeraden om naar Thailand te gaan, en gezien de situatie in veel van bovengenoemde landen vind ik niet dat ik hem onnodig bang maak. En de meeste mensen (waaronder ik) zijn wel eens naar het buitenland geweest, maar backpacken is toch een stuk anders.

En verder kennen wij TS niet, dus hoe kunnen we weten dat het wel goed gaat komen? ;)
Ik overleef het wel :P
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 23:19:51 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150013690
quote:

[..]

Hij heeft in ieder geval een goede smaak :P
pi_150013776
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vond de hele sfeer van de balkan altijd al wat hebben :).
  dinsdag 24 februari 2015 @ 23:25:58 #37
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150013905
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als je van oude Russische tanks, betonblokappartementen, en verlaten kerncentrales houdt zit je daar wel goed ja. :P
pi_150014012
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:25 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Als je van oude Russische tanks, betonblokappartementen, en verlaten kerncentrales houdt zit je daar wel goed ja. :P
Jij bent ook wel een pessimist he :) ?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 23:30:41 #39
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150014101
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:28 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

Jij bent ook wel een pessimist he :) ?
Dat was ffe een trollreactie ja geef ik toe, kon het niet laten :')
pi_150014130
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:30 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Dat was ffe een trollreactie ja geef ik toe, kon het niet laten :')
Haha moet ook kunnen :D
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 09:59:19 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150021236
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:25 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Je bent nu in de war met de Sovjet-Unie :P De Balkan heeft ook een communistische geschiedenis maar heeft veel minder van dat soort lelijke oostblokelementen dan voormalige Sovjet-Unie landen. Joegoslaviė was dan ook geen Sovjet-Unie :P
  woensdag 25 februari 2015 @ 10:02:58 #42
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_150021320
quote:

[..]

Blijf jij maar veilig op je zolderkamertje. Thailand is zo ongeveer de meest toegankelijke plek voor je eerste backpack-reis. Niet dat ik een thailand-fan ben, maar als je 20 bent en voor 't eerst wil gaan backpacken is thailand een prima keus.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_150022979
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:02 schreef fathank het volgende:

[..]

Blijf jij maar veilig op je zolderkamertje. Thailand is zo ongeveer de meest toegankelijke plek voor je eerste backpack-reis. Niet dat ik een thailand-fan ben, maar als je 20 bent en voor 't eerst wil gaan backpacken is thailand een prima keus.
De grap is natuurlijk dat juist doordat er massa's backpackers naar Thailand gaan, er ook massa's hustlers, scammers en andere oplichters zijn die een graantje van al die backpackers willen meepikken. Waarschijnlijk loop je als toerist in Bangkok wat dat betreft meer risico dan in een land als Irak of Afghanistan waar nauwelijks toeristen komen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je niet naar Thailand moet gaan. Iedere backpacker wordt vroeg of laat slachtoffer van een of andere scam, dat overleef je ook wel.
  woensdag 25 februari 2015 @ 11:04:43 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_150023018
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

De grap is natuurlijk dat juist doordat er massa's backpackers naar Thailand gaan, er ook massa's hustlers, scammers en andere oplichters zijn die een graantje van al die backpackers willen meepikken. Waarschijnlijk loop je als toerist in Bangkok wat dat betreft meer risico dan in een land als Irak of Afghanistan waar nauwelijks toeristen komen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je niet naar Thailand moet gaan. Iedere backpacker wordt vroeg of laat slachtoffer van een of andere scam, dat overleef je ook wel.
Ik zou als 20-jairge onervaren snotneus niet in Irak of Afghanistan gaan rondsjouwen in m'n eentje. Opgelicht worden voor een kettinkje is wel ff iets anders dan in een land rondsjouwen waar een burgeroorlog aan de gang is :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_150023025
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, een keertje opgelicht worden kan me ook niet veel schelen. Ik ga ondertussen natuurlijk ook niet met al mijn geld op zak daar rondlopen.
pi_150023045
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:04 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zou als 20-jairge onervaren snotneus niet in Irak of Afghanistan gaan rondsjouwen in m'n eentje. Opgelicht worden voor een kettinkje is wel ff iets anders dan in een land rondsjouwen waar een burgeroorlog aan de gang is :')
Ja daar ga ik niet heen, maar goed het maakt denk ik niet uit hoe oud je bent. Je bent niet echt goed in je hoofd als je er nu naar toe gaat.
pi_150023394
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:04 schreef fathank het volgende:

[..]

Natuurlijk; ik noemde expres de uitersten, maar het is allemaal ook relatief. Als je als westerling naar Irak of Afghanistan gaat, dan is de primaire zorg van de lokale bevolking (en ook van de politie en zelfs het leger) dat jou niks overkomt. Dat zou namelijk zeer slechte publiciteit zijn, en mogelijk een diplomatieke rel. Aan de andere kant zal niemand er wakker van liggen als je in Thailand honderden euro's lichter gemaakt wordt in een of andere schimmige gamble scam.
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 12:01:01 #48
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150024751
Scams en oplichterij horen er nu eenmaal bij. Ik ben 3x in mijn leven bestolen, 2x in Portugal en 1x in Londen. Ik ben opgelicht in Budapest en in Serviė, en mijn vriend is ook gescamd in Budapest. Dat zijn de risico's en gebeuren wereldwijd :)
  woensdag 25 februari 2015 @ 12:55:30 #49
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150026757
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:01 schreef MaJo het volgende:
Scams en oplichterij horen er nu eenmaal bij. Ik ben 3x in mijn leven bestolen, 2x in Portugal en 1x in Londen. Ik ben opgelicht in Budapest en in Serviė, en mijn vriend is ook gescamd in Budapest. Dat zijn de risico's en gebeuren wereldwijd :)
Het is wel belangrijk voor TS dat we die risico´s ook hier noemen, daar heeft hij meer aan dan zeggen van "top! moet je doen" "yolo" "kan niks gebeuren, komt wel goed". :P
pi_150026804
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 10:03 schreef MaJo het volgende:
Oost-Europa kan ik je zeker aanraden :Y daar gaan steeds meer toeristen heen dus ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Macedoniė is prachtig! Albaniė en Montenegro schijnen ook fantastisch te zijn (daar ga ik deze zomer heen). Laat je dus vooral niet afschrikken en ga lekker reizen!
Macedonie _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')