abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149971135
Ik wil dus gaan backpacken van de zomer 1 of 2 maanden. Ik ben 20 en wil alleen gaan en dit zal de eerste keer zijn. Budget is ong 4000 euro. Ik wil nu dus een keuze maken tussen zuid-oost Aziė, India of Europa(meer richting Kroatiė/Slovenie/Macedonie. Hebben jullie nog wat tips en welke plek zou het beste zijn voor de eerste keer backpacken :)?
  maandag 23 februari 2015 @ 22:13:04 #2
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_149971675
Waarom ga je niet gewoon naar Frankrijk/Italie/Spanje/Zweden/Noorwegen?
Lijkt me niet echt verstandig om in Macedonie, Thailand, of India te gaan backpacken.
Die Furcht ist die Mutter der Moral.
Was mich nicht umbringt, macht mich stärker.
pi_149971946
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:13 schreef Varg89 het volgende:
Waarom ga je niet gewoon naar Frankrijk/Italie/Spanje/Zweden/Noorwegen?
Lijkt me niet echt verstandig om in Macedonie, Thailand, of India te gaan backpacken.
Heb Frankrijk,Italie en Spanje al wel gezien en Noorwegen+Zweden zijn wel iets te duur. En Zuid-oost Azie doen zat mensen.
  maandag 23 februari 2015 @ 22:22:09 #4
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_149972161
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:17 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

Heb Frankrijk,Italie en Spanje al wel gezien en Noorwegen+Zweden zijn wel iets te duur. En Zuid-oost Azie doen zat mensen.
Australie & Nieuw Zeeland dan?
  maandag 23 februari 2015 @ 22:22:42 #5
430880 mig72
De Professional
pi_149972177
Je moet doen wat je zelf leuk vindt. Niemand kan bepalen wat jij leuk vindt, ze kunnen alleen vertellen wat zij zelf leuk vinden.

Misschien een idee om toeristenboekjes te lezen alvorens te gaan zodat je beter kan kiezen.
pi_149972349
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:13 schreef Varg89 het volgende:
India zou ik ook niet zo snel doen. Maar wat is er mis met Thailand? Eerste keer dat ik ging backpacken was ook daar. Er reisden zelfs meisjes van 18 alleen (ok, dat gaat op zich wel ver), maar ook dat leek prima te gaan. Alleen oppassen voor de ladyboys, als dat niet jouw ding is ;) .
pi_149972446
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:26 schreef thenxero het volgende:

[..]

India zou ik ook niet zo snel doen. Maar wat is er mis met Thailand? Eerste keer dat ik ging backpacken was ook daar. Er reisden zelfs meisjes van 18 alleen (ok, dat gaat op zich wel ver), maar ook dat leek prima te gaan. Alleen oppassen voor de ladyboys, als dat niet jouw ding is ;) .
Haha, dat is inderdaad mijn ding niet echt. Maar hoeren zijn sowieso mijn ding niet :N
  maandag 23 februari 2015 @ 22:31:52 #8
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_149972625
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:26 schreef thenxero het volgende:
Maar wat is er mis met Thailand.
Ik ben er zelf nooit geweest, maar je hoort er vaak negatieve dingen over. Laatst is daar ook een Brits koppel vermoord op een strand door een paar Thaise mannen, die vrouw hebben ze eerst verkracht.

Misschien ligt het er ook aan waar je in Thailand gaat reizen.
pi_149972682
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:31 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Ik ben er zelf nooit geweest, maar je hoort er vaak negatieve dingen over. Laatst is daar ook een Brits koppel vermoord op een strand door een paar Thaise mannen, die vrouw hebben ze eerst verkracht.

En ondertussen hebben we hier een reeks liquidaties :)
pi_149972915
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:31 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Ik ben er zelf nooit geweest, maar je hoort er vaak negatieve dingen over. Laatst is daar ook een Brits koppel vermoord op een strand door een paar Thaise mannen, de vrouw hebben ze trouwens eerst verkracht.

Klopt, je hebt wel wat van die duistere party eilanden. Ook dat is volgens mij best veilig, maar als je ziet hoeveel mensen daar liters alcohol naar binnen werken en ondertussen met vuur spelen (letterlijk) snap je dat het er wel eens mis moet gaan. Ik sprak ook met een locale Thai die stoer deed dat ie geen last had van maffia, omdat ie zelf een wapen had. Dat was op Koh Phi Phi overigens. Dat vermoorde koppel was op een vergelijkbaar soort party eiland, Koh Tao als ik me niet vergis. Maar dat is net zoiets als dat je niet naar Griekenland zou moeten gaan vanwege de figuren die rondlopen op Chersonissos. En dan zijn er ook nog mensen die het hartstikke leuk vinden op Chersonissos, is maar net wat je leuk vindt ;) .
pi_149972944
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:37 schreef thenxero het volgende:

[..]

Klopt, je hebt wel wat van die duistere party eilanden. Ook dat is volgens mij best veilig, maar als je ziet hoeveel mensen daar liters alcohol naar binnen werken en ondertussen met vuur spelen (letterlijk) snap je dat het er wel eens mis moet gaan. Ik sprak ook met een locale Thai die stoer deed dat ie geen last had van maffia, omdat ie zelf een wapen had. Dat was op Koh Phi Phi overigens. Dat vermoorde koppel was op een vergelijkbaar soort party eiland, Koh Tao als ik me niet vergis. Maar dat is net zoiets als dat je niet naar Griekenland zou moeten gaan vanwege de figuren die rondlopen op Chersonissos. En dan zijn er ook nog mensen die het hartstikke leuk vinden op Chersonissos, is maar net wat je leuk vindt ;) .
Hou wel van wat drinken, maar ik wil niet compleet knockie gaan :P.
  maandag 23 februari 2015 @ 22:39:19 #12
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_149972976
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:32 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

En ondertussen hebben we hier een reeks liquidaties :)
Je wilt nu beweren dat het hier net zo onveilig is? :P
Er gebeuren in Thailand nog wel ergere dingen, ik nam dat Brits koppel als voorbeeld dat het slecht kan aflopen met toeristen en vakantiegangers daar.
pi_149973032
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:39 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Je wilt nu beweren dat het hier net zo onveilig is? :P
Er gebeuren in Thailand nog wel ergere dingen, ik nam dat Brits koppel als voorbeeld dat het slecht kan aflopen met toeristen en vakantiegangers daar.
Ik denk niet dat de Bijlmer veiliger is dan het eiland waar die toeristen vermoord werden.

Maarja, overal gebeurd wel eens wat. Hier valt er ook wel eens een Noor in de gracht.
  maandag 23 februari 2015 @ 22:41:44 #14
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_149973086
quote:
12s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:40 schreef thenxero het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de Bijlmer veiliger is dan het eiland waar die toeristen vermoord werden.
Als TS zou besluiten om in de Bijlmer te gaan backpacken zou ik dat ook ontmoedigen.
pi_149973126
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:41 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Als TS zou besluiten om in de Bijlmer te gaan backpacken zou ik dat ook ontmoedigen.
Fair enough :D
  maandag 23 februari 2015 @ 22:53:11 #16
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_149973552
Maar TS je moet natuurlijk doen wat je wilt doen, maar in je OP geef je aan dat je nog nooit eerder bent gaan backpacken (geen ervaring dus). Daarom dacht ik dat het misschien handiger (en veiliger) is om het eerst hier in West-Europa te proberen. Als dat goed gaat kun je altijd nog naar andere continenten.

Ik zag hier ooit trouwens een topic waarin iemand lopend naar India wilde gaan (via Europa & Midden Oosten) en vroeg in zijn OP of hij overal kon pinnen :')

Ik vraag me af of hij die reis overleefd heeft :P
pi_149973587
Oezbekistan
pi_149975101
quote:
10s.gif Op maandag 23 februari 2015 22:53 schreef Varg89 het volgende:
Maar TS je moet natuurlijk doen wat je wilt doen, maar in je OP geef je aan dat je nog nooit eerder bent gaan backpacken (geen ervaring dus). Daarom dacht ik dat het misschien handiger (en veiliger) is om het eerst hier in West-Europa te proberen. Als dat goed gaat kun je altijd nog naar andere continenten.

Ik zag hier ooit trouwens een topic waarin iemand lopend naar India wilde gaan (via Europa & Midden Oosten) en vroeg in zijn OP of hij overal kon pinnen :')

Ik vraag me af of hij die reis overleefd heeft :P
Ja, ik snap het wel ^^. Zijn ook zat delen van west-europa die ik niet gezien heb. Dus ik zal nog even alles tegen elkaar afwegen en dan besluiten. Bedankt voor het advies iedereen :).
  maandag 23 februari 2015 @ 23:38:50 #19
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_149975288
Als je hetzelfde wil zien en meemaken als iedereen, ga je naar Zuidoost Aziė en Thailand enz.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_149976150
Inderdaad, ZO-Azie en Thailand is het platgetreden toeristenpad. Dat kun je zonder enig risico doen, gewoon de pijltjes in de lonelyplanet volgen, of gewoon al die andere backpackers achterna sloffen, van hostel naar hostel. Het kan erg gezellig zijn, zo samen met al die andere backpackers, maar een ronde in de python, en daarna achterin het schip tijdens een dagje efteling is ook best avontuurlijk.

TS, luister niet teveel naar al die suffe dreumels hier en ga naar India, Botswana, Colombia, Oezbekistan of Godweetwaaristan. De wereld ligt aan je voeten! Laat je niet beperken tot de clichés omdat dat "veilig" zou zijn en de rest "onveilig! Dat is namelijk totale onzin. Als je je een klein beetje voorbereidt (lonely planet lezen is genoeg), tijdens je reis je kop erbij houdt, en vertrouwen houdt in de voorspoedige afloop, dan komt het allemaal goed, waar je ook naartoe gaat. Je kan in Nederland ook strontlazerus in de gracht flikkeren en verzuipen, de Q-koorts krijgen, doodgeschopt worden door een kutmocro, geraakt worden door een verdwaalde kogel van een liquidatie, met je fiets fataal in de tramrails vast komen te zitten, of gewoon met een aneurisme van de plee pleuren tijdens het poepen.

Nee, dan zou ik veel liever door een bull shark opgevroten worden tijdens het diepzeeduiken in Mozambique, aan de knokkelkoorts sterven in de woestijn van Mali, of door koppesnellers onthoofd worden in het oerwoud van de Amazone! Ik bedoel, als je dan toch moet gaan, laat het dan een beetje interessant zijn.

Goede reis!
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 10:03:45 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_149980295
Oost-Europa kan ik je zeker aanraden :Y daar gaan steeds meer toeristen heen dus ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Macedoniė is prachtig! Albaniė en Montenegro schijnen ook fantastisch te zijn (daar ga ik deze zomer heen). Laat je dus vooral niet afschrikken en ga lekker reizen!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_150001106
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 10:03 schreef MaJo het volgende:
Oost-Europa kan ik je zeker aanraden :Y daar gaan steeds meer toeristen heen dus ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen. Macedoniė is prachtig! Albaniė en Montenegro schijnen ook fantastisch te zijn (daar ga ik deze zomer heen). Laat je dus vooral niet afschrikken en ga lekker reizen!
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 00:14 schreef Farenji het volgende:
Inderdaad, ZO-Azie en Thailand is het platgetreden toeristenpad. Dat kun je zonder enig risico doen, gewoon de pijltjes in de lonelyplanet volgen, of gewoon al die andere backpackers achterna sloffen, van hostel naar hostel. Het kan erg gezellig zijn, zo samen met al die andere backpackers, maar een ronde in de python, en daarna achterin het schip tijdens een dagje efteling is ook best avontuurlijk.

TS, luister niet teveel naar al die suffe dreumels hier en ga naar India, Botswana, Colombia, Oezbekistan of Godweetwaaristan. De wereld ligt aan je voeten! Laat je niet beperken tot de clichés omdat dat "veilig" zou zijn en de rest "onveilig! Dat is namelijk totale onzin. Als je je een klein beetje voorbereidt (lonely planet lezen is genoeg), tijdens je reis je kop erbij houdt, en vertrouwen houdt in de voorspoedige afloop, dan komt het allemaal goed, waar je ook naartoe gaat. Je kan in Nederland ook strontlazerus in de gracht flikkeren en verzuipen, de Q-koorts krijgen, doodgeschopt worden door een kutmocro, geraakt worden door een verdwaalde kogel van een liquidatie, met je fiets fataal in de tramrails vast komen te zitten, of gewoon met een aneurisme van de plee pleuren tijdens het poepen.

Nee, dan zou ik veel liever door een bull shark opgevroten worden tijdens het diepzeeduiken in Mozambique, aan de knokkelkoorts sterven in de woestijn van Mali, of door koppesnellers onthoofd worden in het oerwoud van de Amazone! Ik bedoel, als je dan toch moet gaan, laat het dan een beetje interessant zijn.

Goede reis!
Moet zeggen dat ik inderdaad toch koos voor zuid-oost Aziė omdat dat makkelijk zou zijn voor de eerste keer. Maar ik ben jong, ik kan me redelijk redden en heb wel een gezond verstand. Als iemand plots naar me toe komt om me te "helpen" zou ik meteen skeptisch zijn. Dus ik ga voor oost/zuid-oost europe zoals MaJo, misschien kom ik je nog tegen :D
pi_150001647
En nog wat meer opgezocht. Het is snel toeristisch aan het worden (sunny beach achtig :r ) Dus dit jaar kan ik misschien de grote massa's dan nog vermijden.
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:33:15 #24
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150001927
quote:
Albaniė
:')
Weet je wat daar voor tuig rondloopt?
pi_150002659
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:33 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Iedereen daar is natuurlijk tuig dat probeert toeristen op te lichten. Het zal vast niet zijn dat 99.9% daar gewoon een normaal leven heeft :')
  dinsdag 24 februari 2015 @ 19:58:59 #26
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150003094
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:49 schreef IkWistGeenNaam het volgende:
Het zal vast niet zijn dat 99.9% daar gewoon een normaal leven heeft
Inderdaad, dat is niet zo.
pi_150003232
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:58 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is niet zo.
:D vast
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 22:27:50 #28
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150010880
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:16 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

[..]

Moet zeggen dat ik inderdaad toch koos voor zuid-oost Aziė omdat dat makkelijk zou zijn voor de eerste keer. Maar ik ben jong, ik kan me redelijk redden en heb wel een gezond verstand. Als iemand plots naar me toe komt om me te "helpen" zou ik meteen skeptisch zijn. Dus ik ga voor oost/zuid-oost europe zoals MaJo, misschien kom ik je nog tegen :D
Hey wat leuk dat je voor de Balkan gaat *O*

quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 19:33 schreef Varg89 het volgende:

[..]

2004 roept je, die wil zijn mening terug :{w De laatste jaren is Albaniė ontzettend in de lift en komen er elk jaar meer toeristen. Zolang je niet met louche zaakjes mengt zit je daar echt wel goed :D

Wedervraag: weet je wel hoe mooi het daar is?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 24 februari 2015 @ 22:31:54 #29
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150011116
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:27 schreef MaJo het volgende:
weet je wel hoe mooi het daar is?
Weet je wel hoe mooi het in Irak is? Is echt niet alleen woestijn hoor, misschien ook een vakantietip voor TS.
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 22:37:21 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150011512
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:31 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Weet je wel hoe mooi het in Irak is? Is echt niet alleen woestijn hoor, misschien ook een vakantietip voor TS.
Je loopt echt hopeloos achter als het om Albanie gaat. Geef eens recente voorbeelden over hoe gevaarlijk het daar is?

Zie bijvoorbeeld http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/albanie Als het al een beetje onveilig is krijgt het al een negatief reisadvies. Bij Kosovo staat bijvoorbeeld wel "waakzaamheid betracht", bij Albanie helemaal niks.

Maar kom anders meekletsen in het topic dat daar over gaat: TRV / Het grote centrale Balkan topic
  dinsdag 24 februari 2015 @ 22:44:04 #31
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150011941
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je loopt echt hopeloos achter als het om Albanie gaat. Geef eens recente voorbeelden over hoe gevaarlijk het daar is?

Zie bijvoorbeeld http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reisadviezen/albanie Als het al een beetje onveilig is krijgt het al een negatief reisadvies. Bij Kosovo staat bijvoorbeeld wel "waakzaamheid betracht", bij Albanie helemaal niks.

Maar kom anders meekletsen in het topic dat daar over gaat: TRV / Het grote centrale Balkan topic
Volgens mij vallen er altijd flink wat doden bij demonstraties, maargoed daar hoeft TS niet aan mee te doen.

Verder heerst er een flinke armoede in dat land, het is politiek instabiel, er is Albaanse maffia (die hebben hun stempel wel gezet op de wereld).
Onthoud ook dat TS geen ervaren backpacker is, ik snap niet waarom je dan meteen naar zo'n land moet gaan :')
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 22:46:29 #32
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150012103
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:44 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Volgens mij vallen er altijd flink wat doden bij demonstraties, maargoed daar hoeft TS niet aan mee te doen.

Verder heerst er een flinke armoede in dat land, het is politiek instabiel, er is Albaanse maffia (die hebben hun stempel wel gezet op de wereld).
Onthoud ook dat TS geen ervaren backpacker is, ik snap niet waarom je dan meteen naar zo'n land moet gaan :')
Al deze dingen kun je ook zeggen over Thailand of een land als Birma waar ook veel backpackers heengaan. Je kunt dingen ook erger maken dan ze zijn en iemand onnodig bang maken. Doorgaans heb je als toerist van al deze dingen geen last, zo lang je maar een beetje wereldwijs bent. TS heeft nog nooit gebackpackt maar zegt al wel vaak in het buitenland geweest te zijn, dat gaat heus wel goed komen :)
  dinsdag 24 februari 2015 @ 22:56:29 #33
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150012630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Al deze dingen kun je ook zeggen over Thailand of een land als Birma waar ook veel backpackers heengaan. Je kunt dingen ook erger maken dan ze zijn en iemand onnodig bang maken. Doorgaans heb je als toerist van al deze dingen geen last, zo lang je maar een beetje wereldwijs bent. TS heeft nog nooit gebackpackt maar zegt al wel vaak in het buitenland geweest te zijn, dat gaat heus wel goed komen :)
Ik heb TS dan ook afgeraden om naar Thailand te gaan, en gezien de situatie in veel van bovengenoemde landen vind ik niet dat ik hem onnodig bang maak. En de meeste mensen (waaronder ik) zijn wel eens naar het buitenland geweest, maar backpacken is toch een stuk anders.

En verder kennen wij TS niet, dus hoe kunnen we weten dat het wel goed gaat komen? ;)
pi_150013587
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 22:56 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Ik heb TS dan ook afgeraden om naar Thailand te gaan, en gezien de situatie in veel van bovengenoemde landen vind ik niet dat ik hem onnodig bang maak. En de meeste mensen (waaronder ik) zijn wel eens naar het buitenland geweest, maar backpacken is toch een stuk anders.

En verder kennen wij TS niet, dus hoe kunnen we weten dat het wel goed gaat komen? ;)
Ik overleef het wel :P
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 23:19:51 #35
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150013690
quote:

[..]

Hij heeft in ieder geval een goede smaak :P
pi_150013776
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vond de hele sfeer van de balkan altijd al wat hebben :).
  dinsdag 24 februari 2015 @ 23:25:58 #37
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150013905
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als je van oude Russische tanks, betonblokappartementen, en verlaten kerncentrales houdt zit je daar wel goed ja. :P
pi_150014012
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:25 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Als je van oude Russische tanks, betonblokappartementen, en verlaten kerncentrales houdt zit je daar wel goed ja. :P
Jij bent ook wel een pessimist he :) ?
  dinsdag 24 februari 2015 @ 23:30:41 #39
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150014101
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:28 schreef IkWistGeenNaam het volgende:

[..]

Jij bent ook wel een pessimist he :) ?
Dat was ffe een trollreactie ja geef ik toe, kon het niet laten :')
pi_150014130
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:30 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Dat was ffe een trollreactie ja geef ik toe, kon het niet laten :')
Haha moet ook kunnen :D
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 09:59:19 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150021236
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 23:25 schreef Varg89 het volgende:

[..]

Je bent nu in de war met de Sovjet-Unie :P De Balkan heeft ook een communistische geschiedenis maar heeft veel minder van dat soort lelijke oostblokelementen dan voormalige Sovjet-Unie landen. Joegoslaviė was dan ook geen Sovjet-Unie :P
  woensdag 25 februari 2015 @ 10:02:58 #42
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_150021320
quote:

[..]

Blijf jij maar veilig op je zolderkamertje. Thailand is zo ongeveer de meest toegankelijke plek voor je eerste backpack-reis. Niet dat ik een thailand-fan ben, maar als je 20 bent en voor 't eerst wil gaan backpacken is thailand een prima keus.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_150022979
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 10:02 schreef fathank het volgende:

[..]

Blijf jij maar veilig op je zolderkamertje. Thailand is zo ongeveer de meest toegankelijke plek voor je eerste backpack-reis. Niet dat ik een thailand-fan ben, maar als je 20 bent en voor 't eerst wil gaan backpacken is thailand een prima keus.
De grap is natuurlijk dat juist doordat er massa's backpackers naar Thailand gaan, er ook massa's hustlers, scammers en andere oplichters zijn die een graantje van al die backpackers willen meepikken. Waarschijnlijk loop je als toerist in Bangkok wat dat betreft meer risico dan in een land als Irak of Afghanistan waar nauwelijks toeristen komen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je niet naar Thailand moet gaan. Iedere backpacker wordt vroeg of laat slachtoffer van een of andere scam, dat overleef je ook wel.
  woensdag 25 februari 2015 @ 11:04:43 #44
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_150023018
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

De grap is natuurlijk dat juist doordat er massa's backpackers naar Thailand gaan, er ook massa's hustlers, scammers en andere oplichters zijn die een graantje van al die backpackers willen meepikken. Waarschijnlijk loop je als toerist in Bangkok wat dat betreft meer risico dan in een land als Irak of Afghanistan waar nauwelijks toeristen komen. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat je niet naar Thailand moet gaan. Iedere backpacker wordt vroeg of laat slachtoffer van een of andere scam, dat overleef je ook wel.
Ik zou als 20-jairge onervaren snotneus niet in Irak of Afghanistan gaan rondsjouwen in m'n eentje. Opgelicht worden voor een kettinkje is wel ff iets anders dan in een land rondsjouwen waar een burgeroorlog aan de gang is :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_150023025
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, een keertje opgelicht worden kan me ook niet veel schelen. Ik ga ondertussen natuurlijk ook niet met al mijn geld op zak daar rondlopen.
pi_150023045
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:04 schreef fathank het volgende:

[..]

Ik zou als 20-jairge onervaren snotneus niet in Irak of Afghanistan gaan rondsjouwen in m'n eentje. Opgelicht worden voor een kettinkje is wel ff iets anders dan in een land rondsjouwen waar een burgeroorlog aan de gang is :')
Ja daar ga ik niet heen, maar goed het maakt denk ik niet uit hoe oud je bent. Je bent niet echt goed in je hoofd als je er nu naar toe gaat.
pi_150023394
quote:
14s.gif Op woensdag 25 februari 2015 11:04 schreef fathank het volgende:

[..]

Natuurlijk; ik noemde expres de uitersten, maar het is allemaal ook relatief. Als je als westerling naar Irak of Afghanistan gaat, dan is de primaire zorg van de lokale bevolking (en ook van de politie en zelfs het leger) dat jou niks overkomt. Dat zou namelijk zeer slechte publiciteit zijn, en mogelijk een diplomatieke rel. Aan de andere kant zal niemand er wakker van liggen als je in Thailand honderden euro's lichter gemaakt wordt in een of andere schimmige gamble scam.
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 12:01:01 #48
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_150024751
Scams en oplichterij horen er nu eenmaal bij. Ik ben 3x in mijn leven bestolen, 2x in Portugal en 1x in Londen. Ik ben opgelicht in Budapest en in Serviė, en mijn vriend is ook gescamd in Budapest. Dat zijn de risico's en gebeuren wereldwijd :)
  woensdag 25 februari 2015 @ 12:55:30 #49
435060 Varg89
Heeft een wolvenshirt!
pi_150026757
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 12:01 schreef MaJo het volgende:
Scams en oplichterij horen er nu eenmaal bij. Ik ben 3x in mijn leven bestolen, 2x in Portugal en 1x in Londen. Ik ben opgelicht in Budapest en in Serviė, en mijn vriend is ook gescamd in Budapest. Dat zijn de risico's en gebeuren wereldwijd :)
Het is wel belangrijk voor TS dat we die risico´s ook hier noemen, daar heeft hij meer aan dan zeggen van "top! moet je doen" "yolo" "kan niks gebeuren, komt wel goed". :P
pi_150026804
quote:
Macedonie _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')