Dat zijn aan YPG geallieerde Shammar arabieren.quote:Op donderdag 26 februari 2015 17:53 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik wist niet dat er een Afrika-battalion in de YPG zat![]()
Dit is geen Arabier (obiously), dit zijn Afrikanen die eeuwenlang in het MO zijn na de slavenhandel. Er leven ongeveer een miljoen Afro-Iraqis/Syriers.quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:42 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Dat zijn aan YPG geallieerde Shammar arabieren.
quote:'Belgi stuurt tientallen militairen naar Irak'
De Belgische regering zou tientallen militairen willen inzetten in Irak.
Dat zegt een betrouwbare bron donderdag tegen persbureau Belga. De militairen moeten onder meer gaan helpen bij het trainen van de Iraakse strijdkrachten.
Het zou gaan om een groep van 35 soldaten. Ongeveer twintig manschappen gaan Iraakse collega's opleiden, terwijl vijftien militairen zich bezighouden met ondersteunende taken en de beveiliging.
Het is niet de bedoeling dat de Belgen zelf de strijd aanbinden met terreurgroep Islamitische Staat. De groep wordt ondergebracht op de luchthaven van de Iraakse hoofdstad Bagdad.
Volgens de bron geeft de Belgische ministerraad mogelijk vrijdag al toestemming voor de inzet van de militairen. Belgi is al betrokken bij de strijd tegen terreurgroep Islamitische Staat. Net als Nederland doet het land met gevechtstoestellen mee aan de bombardementen op IS.
De Belgische regering gaf in januari al het groene licht voor het sturen van planners naar Irak en Koeweit. In maart zou de trainingsmissie moeten beginnen. De Verenigde Staten zouden al sinds september vragen om Belgische steun in Irak. Aan de inzet van de manschappen zou een prijskaartje hangen van zo'n 1,8 miljoen euro.
Door: ANP
ze hebben echt niks beters te doenquote:
twitter:NUnl twitterde op zaterdag 28-02-2015 om 11:44:07IS opent aanval op Noord-Iraakse plaats Samarra: http://t.co/Y9hBQp8Sqs reageer retweet
quote:IS opent aanval op Noord-Iraakse plaats Samarra
Terreurbeweging Islamitische Staat (IS) heeft zaterdag de aanval geopend op de Noord-Iraakse plaats Samarra. Ten noorden van Samarra ontploften 's ochtends twee bomauto's.
Ook in het zuiden explodeerde een bomauto. Vanuit het westen bestookt IS de plaats met raketten, mortieren en vuur van scherpschutters. Dat meldden veiligheidsbronnen en inwoners van de plaats.
Duizenden strijders van de sjiitische militie Hashid Shaabi hadden zich om Samarra verzameld om IS te verdrijven uit gebieden bij de rivier Tigris. Zij wilden een aanval richting het noorden uitvoeren om onder meer de plaats Tikrit bevrijden. Samarra ligt zo'n honderd kilometer ten noorden van de Iraakse hoofdstad Bagdad.
Door: ANP
twitter:andrealazzaroni twitterde op vrijdag 27-02-2015 om 16:53:06#Iraq - Asa'ib Ahl al-Haq convoy heading to northern #Samarra.https://t.co/X7hEChTS2c reageer retweet
twitter:EjmAlrai twitterde op zaterdag 28-02-2015 om 11:50:49Huge Shia Military Convoy ready to start the attack and to "avenge COB Speicher massacre" #Tikrit http://t.co/l55ES62VLa v @Aceeeeeed #Iraq reageer retweet
Dom van Asa'b Ahl Al Haq.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:41 schreef Peunage het volgende:
500 soennieten bij Asa'b Ahl Al Haq.
Ik weet niet van welke stam ze precies zijn. De Al Abu Nimr die bijna allemaal door IS waren uitgemoord willen allemaal naar zuiden van Irak verhuizen.quote:
voor de rest nog wat nieuws?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 13:04 schreef UpsideDown het volgende:
[..]twitter:NUnl twitterde op zaterdag 28-02-2015 om 11:44:07IS opent aanval op Noord-Iraakse plaats Samarra: http://t.co/Y9hBQp8Sqs reageer retweet
Moeten ze wel eerst shia worden lol.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 18:42 schreef Peunage het volgende:
[..]
De Al Abu Nimr die bijna allemaal door IS waren uitgemoord willen allemaal naar zuiden van Irak verhuizen.
Hij heeft het over 1 specifieke stam h.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:03 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Moeten ze wel eerst shia worden lol.![]()
Leider van Badr: alle burgers moeten Tikrit verlaten. En hij waarschuwt de soenni stammen, wie Daesh helpt zal spijt krijgen.
Kloptquote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:10 schreef Peunage het volgende:
Dat is de stam die de Spyker slachting heeft uitgevoerd.
welke stam is dat?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:10 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij heeft het over 1 specifieke stam h.
Dat is de stam die de Spyker slachting heeft uitgevoerd.
zijn ze regio/streek/stad gebonden?quote:
Meeste wonen in provincie Salah Aldin.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
zijn ze regio/streek/stad gebonden?
Waar gaat deze documentaire over? Shia Milities ? Nieuwe beelden ?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:12 schreef Peunage het volgende:
Het begin van de documentaire gaat ook over Speicher.
Ah, de Iraanse Badr organisatie. De shiitische ISIS. Hoe moeten alle burgers trouwens Tikrit verlaten, wat als ze worden tegengehouden?quote:Op zaterdag 28 februari 2015 19:03 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Moeten ze wel eerst shia worden lol.![]()
Leider van Badr: alle burgers moeten Tikrit verlaten. En hij waarschuwt de soenni stammen, wie Daesh helpt zal spijt krijgen.
Ja, over de strijd tegen IS.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:30 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Waar gaat deze documentaire over? Shia Milities ? Nieuwe beelden ?
Ik kan die documentaire nu niet zien,slechte internetverbinding.
Ik ken geen Sjiietische Isisers, wel Nederlandse helaas.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:36 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ah, de Iraanse Badr organisatie. De shiitische ISIS. Hoe moeten alle burgers trouwens Tikrit verlaten, wat als ze worden tegengehouden?
Pffff, wat ben jij af en toe vermoeiend zegquote:Op zaterdag 28 februari 2015 23:36 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ah, de Iraanse Badr organisatie. De shiitische ISIS. Hoe moeten alle burgers trouwens Tikrit verlaten, wat als ze worden tegengehouden?
Propaganda. Je moet filmpjes niet altijd geloven, ook ISIS heeft filmpjes waarin de burgers zogenaamd blij zijn. Die leider van de IraanseBadr organisatie zegt gewoon hoe het is: als je niet meewerkt met ons, dan killen we je. Deze man vertelt goed hoe de situatie in elkaar zit.quote:Op zondag 1 maart 2015 00:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Pffff, wat ben jij af en toe vermoeiend zeg
De sjiitische ISIS, in tegenstelling tot die andere, gaat wel normaal om met burgers.
Ze maken het mogelijk voor soennitische burgers om weg te gaan uit ISIS gebied. Ze delen hun eigen rantsoenen met ze.
Maar om je vraag te beantwoorden, de sjiitische ISIS zal wel een weg vrijmaken voor mensen die weg willen uit de stad, dat doen ze vaker.
Maar de Koerdische ISIS, die heeft een ander protocol. Die brand huizen van soennieten af, sloopt ze, of neemt ze gewoon in.
Ja joh, die man is helemaal niet koekoekquote:Op zondag 1 maart 2015 00:44 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Propaganda. Je moet filmpjes niet altijd geloven, ook ISIS heeft filmpjes waarin de burgers zogenaamd blij zijn. Die leider van de IraanseBadr organisatie zegt gewoon hoe het is: als je niet meewerkt met ons, dan killen we je. Deze man vertelt goed hoe de situatie in elkaar zit.
quote:Op zondag 1 maart 2015 00:39 schreef PizzaMizza het volgende:
Deze is voor Atak, Turkic power![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Mosul’s exiled governor Asil Nujaifi told Rudaw some of the ancient artifacts in Mosul Museum that were recently destroyed by the Islamic State (ISIS) were reproductions of genuine pieces that were moved to Baghdad after 2003 Iraq war.
Nujaifi accused the militants of stealing at least seven artifacts. He said UNESCO has alerted international auctions not to negotiate with the dealers.
Rudaw: What was your reaction when you saw the video?
Asil Nujaifi: It was devastating. We valued the museum and planned to renovate it. We often asked students to visit it. It was a symbol for the different epochs in Mosul. It was disturbing to see it. But the fact that most items destroyed were not real, was good news. It would be distressing if all destroyed pieces were genuine.
Do you have any knowledge about when the museum was destroyed?
AN: Mosul Museum is the second largest museum in Iraq. But fortunately some of the valuable items there were moved years ago to the National Museum in Baghdad. The items that were being hammered and destroyed in the video were only reproductions of the real ones. However, there were two items that were real and which the militants destroyed; one is the Winged Bull and the other one was the God of Rozhan. We also noted that some genuine items were missing in the video, which shows that the ISIS took at least seven items before destroying the museum. They also destroyed the items that they were not able to take with them.
Some informed sources say the museum was demolished about 10 days ago. Do you have any knowledge as to when it was destroyed?
AN: I have only confirmed information about the fact that seven pieces were removed before the destruction and that except for two items the other ones were not genuine. The other seven pieces were the statues of great authors and artists in the Akkadian Empire. We had already informed UNESCO about the possibility of stealing the items from the museum. UNESCO has taken preemptive measures and alerted auctions around the world not to buy or sell any items from Mosul. Now we know that seven pieces are missing and will ask UNESCO to follow up on these pieces.
Do you know where these items have been transferred?
AN: No detailed information, but there are generally two ways to take the items outside Iraq: either from Syria to Turkey or from Syria to Lebanon. The UN Security Council also prevents selling and buying such items. And wherever they are found they will be brought back to Mosul.
Have you alerted Turkey and Lebanon about the missing pieces?
AN: We didn’t know which items were missing earlier, but now we know with certainty. It’s really easy to recognize and stop the illegal dealers accordingly. So I think these two countries can easily prevent dealers from taking them out of the country.
What details do you have about the statues that are missing?
AN: There are seven items, which are statues of the literary figures of the Akkadian Empire.
How can you verify that the destroyed items were not real?
AN: It’s not just me saying it. I contacted the manager of the Mosul Museum who is currently in Baghdad. He had detailed information about the museum and said the real pieces were moved to Baghdad in 2003. We were planning to renovate the museum. And then they would move back the real items to Mosul again. But Mosul fell to ISIS and we knew that fortunately the real items were in Baghdad.
You mentioned only two statues. Do you have any further information about what else could have been destroyed in the museum?
AN: What we saw in the video was the Winged Bull and the God of Rozhan, which were destroyed. But ISIS burned down the Church of The Virgin earlier. They looted the items in the church before setting fire on it. They didn’t blow up the church but burn it to ground. Eyewitnesses said the militants had taken away the items before burning the church.
How many civilizations were represented in the museum?
AN: The museum had many rooms. The room of the Assyrian and the Akkadian Empires and the room of post-Islam era. The items in this room (Assyrian-Akkadian) were not real. There were also some recent Islamic items that were real but not of much value.
Can you estimate the damages to the museum?
AN: We have asked the museum’s management to give us an estimate. ISIS has knowledgeable people with them who help them identify real items. There was a statue that was real but only professional art historians could tell the difference.
Nee, kwam ik tegen op een fb pagina.quote:Op zondag 1 maart 2015 08:18 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Heb je zelf gefotoshopt?
Die gast komt uit Syrie en zijn naam is Dia Al-Assad.
Is Koerdisch ... Nice tryquote:Op zondag 1 maart 2015 00:39 schreef PizzaMizza het volgende:
Deze is voor Atak, Turkic power![]()
![]()
[ afbeelding ]
LMAO.twitter:kurdistanlive twitterde op zondag 22-02-2015 om 11:40:09#Assyrian #christians are not so peaceful as most Western christiansAlways playing victim & hating, blaming #KRG-#US http://t.co/OkfNcidTG5 reageer retweet
twitter:PetoLucem twitterde op zondag 01-03-2015 om 16:40:50Very heavy artillery shelling on #IslamicState positions in #Tikrit city. This may be the start of the anticipated offensive by #ISF. #Iraq reageer retweet
twitter:
twitter:DonKlericuzio twitterde op zondag 01-03-2015 om 21:49:36Gen Qassem Soleimani at #Tikrit Air Base a.k.a Camp Speicher hours before start of Ops to inspect Shia Fighters http://t.co/QLCvQ0HOc0 reageer retweet
Ann Yonan is een troll, eerst zat ze de KRG te eren en nu dit, niet serieus te nemenquote:Op zondag 1 maart 2015 20:19 schreef Atak het volgende:
LMAO.twitter:kurdistanlive twitterde op zondag 22-02-2015 om 11:40:09#Assyrian #christians are not so peaceful as most Western christiansAlways playing victim & hating, blaming #KRG-#US http://t.co/OkfNcidTG5 reageer retweet
Ze is een echte Assyrir. Ze staat achter haar volk. Niet iedereen hoeft een softie als jou te zijn.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:44 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ann Yonan is een troll, eerst zat ze de KRG te eren en nu dit, niet serieus te nemen
Ze staat achter mijn volk? Ze is een gestoord wijf veel te nationalistisch.quote:Op zondag 1 maart 2015 22:51 schreef Atak het volgende:
[..]
Ze is een echte Assyrir. Ze staat achter haar volk. Niet iedereen hoeft een softie als jou te zijn.
Volgens mij zit je te overdrijven. Ze gaat echt niemand uitmoorden hoor en als je dat denkt dan denk ik dat je gekker bent dan ik dacht. Ze ziet de KRG/PKK/YPG voor wat ze zijn. Zeker nu er bewijzen zijn dat de Koerden aan ethische zuivering doen. Volgens mij ben je nog geen eens een Assyrir.quote:Op zondag 1 maart 2015 23:04 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ze staat achter mijn volk? Ze is een gestoord wijf veel te nationalistisch.
En waarom ben ik een softie? Omdat ik niet iedereen wil vermoorden die geen Assyrir is? Zij mag dan wel achter mijn volk staan maar mijn volk staat niet achter haar.
Ik ben het niet eens met je post. Hoe vind je deze Azeri soldier trouwens?quote:Op zondag 1 maart 2015 23:26 schreef Atak het volgende:
[..]
Volgens mij zit je te overdrijven. Ze gaat echt niemand uitmoorden hoor en als je dat denkt dan denk ik dat je gekker bent dan ik dacht. Ze ziet de KRG/PKK/YPG voor wat ze zijn. Zeker nu er bewijzen zijn dat de Koerden aan ethische zuivering doen. Volgens mij ben je nog geen eens een Assyrir.
Is geen Azerbeidzjaan. Is Aleviquote:Op zondag 1 maart 2015 23:31 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met je post. Hoe vind je deze Azeri soldier trouwens?![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 1 maart 2015 23:26 schreef Atak het volgende:
[..]
Volgens mij zit je te overdrijven. Ze gaat echt niemand uitmoorden hoor en als je dat denkt dan denk ik dat je gekker bent dan ik dacht. Ze ziet de KRG/PKK/YPG voor wat ze zijn. Zeker nu er bewijzen zijn dat de Koerden aan ethische zuivering doen. Volgens mij ben je nog geen eens een Assyrir.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |