Ik stem voor de voorlaatstequote:Op maandag 23 februari 2015 21:10 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind het laatste plaatje echt heel tof
Slaafvrij? Is dat zoiets als fair trade?quote:Op maandag 23 februari 2015 21:59 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
De lekkerste slaafvrije chocolade ooit.
Het gaat verder dan dat. Kijk een heel artikel (mocht je je eens vervelen):quote:Op maandag 23 februari 2015 22:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Slaafvrij? Is dat zoiets als fair trade?
En dit:quote:Meer dan Fairtrade
Wij hebben gekozen voor een Fairtrade certificering, maar zien dit slechts als startpunt. En ook wij zijn van mening, dat het Fairtrade systeem wel een stukje efficiënter mag worden. Daarover hebben we dan ook kritische gesprekken met Fairtrade. Wij vinden het vooral belangrijk dat bedrijven hun eigen verantwoordelijkheid nemen en zich niet verschuilen achter een label. Alleen als alle oorzaken van slavernij worden aangepakt, kunnen de problemen daadwerkelijk worden opgelost. Dit gaat verder dan certificering alleen.
Tony’s premie
Tony’s kiest ervoor om een premie te betalen die ruim 2x hoger ligt dan de gemiddelde premie die in de industrie betaald wordt. We zijn ons er zeker van bewust dat daarmee het armoedeprobleem nog niet is opgelost, maar zetten hiermee wel weer een stapje in de goede richting.
Lange termijn relaties
Daarbij blijven we een loyale partner, ook als de boeren een keer afspraken niet na kunnen komen. We gaan hiervoor een lange termijn relatie van minimaal 5 jaar aan met de boerencoöperaties. In die periode willen we hun hele oogst afnemen. En zijn er problemen in de aanlevering, dan kijken we samen hoe we dit op kunnen lossen.
Ah tof! Nu herken ik de verpakking ook wel.. stom. Maar wist niet dat dat een goed iets was ofzo.quote:Op maandag 23 februari 2015 22:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Het gaat verder dan dat. Kijk een heel artikel (mocht je je eens vervelen):
http://www.tonyschocolonely.com/2014/12/09/kritisch/
[..]
En dit:
[ afbeelding ]
In 2020:quote:Op maandag 23 februari 2015 22:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Het gaat verder dan dat. Kijk een heel artikel (mocht je je eens vervelen):
http://www.tonyschocolonely.com/2014/12/09/kritisch/
[..]
En dit:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 februari 2015 23:13 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ah tof! Nu herken ik de verpakking ook wel.. stom. Maar wist niet dat dat een goed iets was ofzo.
Wel goed dat je daar bewust mee bezig bent.
quote:
Ja, druk dagje vandaag Scrum. Ach, dan gaat het ook lekker snel, wat jij zegt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:38 schreef Scrummie het volgende:
Bijna goedemiddag alweer! Tijd vliegt vandaag.
In een gekkenhuis is het wel altijd druk enzoquote:
Verschil moet er wezenquote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja iets met werken en brood op de plank. Triviale zaken .
Horen erbij, deze dagen!quote:Op dinsdag 24 februari 2015 11:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, druk dagje vandaag Scrum. Ach, dan gaat het ook lekker snel, wat jij zegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |