abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150345040
Oh, is dat het. Nou dan kan het topic wel dicht lijkt me, we zijn eruit (8>
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_150345198
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:47 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

Ik heb het over het feit dat ons geld (belastingeld en spaargeld) wordt geïnvesteerd in IS.
Nederland wordt gecontroleerd door de VS, en dat telt dan ook over heel Europa. Dus de VS zit hier achter.
Waar is dat feit? :?

Of is het gewoon een kwestie van keer op keer bijven roepen dat het een feit is?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:57:16 #278
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_150345232
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:47 schreef Bami-Powner het volgende:
Ik heb het over het feit dat ons geld (belastingeld en spaargeld) wordt geïnvesteerd in IS.
En onze pensioenen!?! :o
Maar, heb je feitelijke onderbouwingen voor dit voldongen feit? Ik ben wel benieuwd namelijk.
quote:
Nederland wordt gecontroleerd door de VS, en dat telt dan ook over heel Europa. Dus de VS zit hier achter.
Nog zo'n mooie stelling. "Nederland wordt gecontroleerd door de VS." Hoe dan? En waarom telt dat dan 'dus' voor heel Europa? En waarom is dat bewijs dat de VS achter IS zit? :?

Je gaat veel te snel voor me! :@
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:58:12 #279
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_150345261
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:55 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waar is dat feit? :?

Of is het gewoon een kwestie van keer op keer bijven roepen dat het een feit is?
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:57 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En onze pensioenen!?! :o
Maar, heb je feitelijke onderbouwingen voor dit voldongen feit? Ik ben wel benieuwd namelijk.

[..]

Nog zo'n mooie stelling. "Nederland wordt gecontroleerd door de VS." Hoe dan? En waarom telt dat dan 'dus' voor heel Europa? En waarom is dat bewijs dat de VS achter IS zit? :?

Je gaat veel te snel voor me! :@
het is een kwestie van logisch nadenken
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_150345271
Dus als je Nederland onder controle hebt dan heb je gelijk heel Europa
pi_150345282
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:58 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

[..]

Dat maakt het nog geen feit, hard blijven roepen dat het een feit is ook niet
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:59:31 #282
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_150345290
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:58 schreef Chewie het volgende:
Dus als je Nederland onder controle hebt dan heb je gelijk heel Europa
Nee, de VS heeft de controle over de EU, dus ook over Nederland.
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_150345298
quote:

[..]

[..]

Oh, oke. Er zijn hier nu 5, bijna 6 topics dus een goede 1700 posts aan dit onderwerp gewijd en het blijkt dat feiten etc niet zo relevant zijn, logisch nadenken zonder enige onderbouwing is beter. ^O^
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_150345306
Ik rook wel eens hash, ben ik nu een sponsor van IS?
  vrijdag 6 maart 2015 @ 11:06:00 #285
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_150345448
quote:
Dan nog ga je te snel voor me :@ ik kan niet zo logisch nadenken, denk ik. Bovendien volg ik jou train of thought al niet... Kun je het iets verder uiteenzetten?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator vrijdag 6 maart 2015 @ 16:38:53 #286
249559 crew  Lavenderr
pi_150357228
Over westerse naïviteit en arrogantie versus ISIS

Het Westen loopt een ongekend veiligheidsrisico door de Islamitische Staat (ISIS) af te doen als een stoffige variant op een Spielberg film. De media besteden veel aandacht aan ISIS, maar falen desondanks om ons te laten zien en voelen waar het echt om gaat. De barbaarse filmpjes van onthoofdingen, mensen die levend verbrand worden en andere martelingen appelleren aan sensatiezucht en zijn goed voor de kijkcijfers. Als het te dichtbij komt, klikken we ze weg en gaan over tot de orde van de dag.

Een veelgebruikte strategie om deze verschrikkingen mentaal op afstand te houden is de Islamitische Staat als ‘on-islamitisch’ te bestempelen en te concluderen dat het over een groep fanatieke loonies gaat die elkaar hebben gevonden in de zandbak; ‘gaat wel weer over’. Niks is echter minder waar. De Islamitische Staat is ‘het beloofde land’ en we kunnen ons als rationele westerlingen bijna geen voorstelling maken van haar haast primitieve aantrekkingskracht op de vele moslims op deze aardbol. Het is de typisch westerse arrogantie om te denken dat de hele wereld denkt, voelt en handelt zoals wij.

Graeme Wood, lector politicologie aan de Yale-universiteit en schrijver, analyseert in het artikel ‘What ISIS really wants’, in The Atlantic, op accurate wijze wat er daadwerkelijk speelt. De enthousiaste reacties van vele ISIS-aanhangers, die zich eindelijk serieus genomen voelen door dit stuk, bevestigen dat Wood op z’n minst ‘warm’ is.

Hele artikel hier:
http://politiek.thepostonline.nl/2015/03/05/isis-is-niet-gek/
  Moderator vrijdag 6 maart 2015 @ 22:26:27 #287
249559 crew  Lavenderr
pi_150370774
http://www.powned.tv/nieu(...)den_terreur_bre.html

Vier gezochte islamisten zijn daadwerkelijk in Bremen geweest. De extremisten zouden onder meer de kathedraal, de synagoge en een belangrijk plein in het centrum op het oog hebben gehad.

Dat meldt het ANP op gezag van Radio Bremen vanavond. In de Duitse stad was afgelopen weekeinde een grote antiterreuroperatie.

'Verdachten reisden via Nederland'

De verdachten zouden vier Franstalige mannen van Noord-Afrikaanse afkomst zijn. Ze waren naar verluidt via Nederland naar Bremen gereisd. Ze zouden onder meer bij een moskee in de buurt van het station zijn gezien.

Een handlanger zou zestig machinepistolen hebben gekocht. Het gebedshuis werd doorzocht op zoek naar wapens, maar tevergeefs. Ook de vier verdachten zijn nog spoorloos.

Wat is het verschil tussen jihadisten en islamisten?
pi_150376853
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 22:26 schreef Lavenderr het volgende:

Vier gezochte islamisten zijn daadwerkelijk in Bremen geweest. De extremisten zouden onder meer de kathedraal, de synagoge en een belangrijk plein in het centrum op het oog hebben gehad.

Dat meldt het ANP op gezag van Radio Bremen vanavond. In de Duitse stad was afgelopen weekeinde een grote antiterreuroperatie.

'Verdachten reisden via Nederland'

De verdachten zouden vier Franstalige mannen van Noord-Afrikaanse afkomst zijn. Ze waren naar verluidt via Nederland naar Bremen gereisd. Ze zouden onder meer bij een moskee in de buurt van het station zijn gezien.

Een handlanger zou zestig machinepistolen hebben gekocht. Het gebedshuis werd doorzocht op zoek naar wapens, maar tevergeefs. Ook de vier verdachten zijn nog spoorloos.

Wat is het verschil tussen jihadisten en islamisten?
Islamisten willen meer islam tot invoering van de sharia b.v, maar dat laatste hoeft niet perse. Jihadisten zijn militante islamisten.

Overigens is dat stuk van The Atlantic veel te zwaar aangezet, het is bijna telegraaf journalistiek maar dan als IS propaganda zoals experts schrijven. Een heleboel beweringen schijnen niet te kloppen bekeken met Islam deskundigen en de schrijver doet geloven alsof er straks een golf van strijders over europa komt.

IS is momenteel terrein aan 't verliezen in hun pseudostaat wat niets meer is dan plaatsjes en routes, en die pseudostaat hebben ze nodig om relevant te blijven. Jihadi John schijnt continue te worden verplaatst om m onzichtbaar te houden voor spionage. Dat is de PR machine. Daarnaast gaat de aanvoer van nieuwe strijders steeds moeizamer en komen er steeds meer om met de recente heroveringen op diverse plaatsen. Ja, Libische strijders worden gefranchised maar het blijven Libische strijders, het IS logo voeren maakt ze niet overnacht van guerilla amateurs tot supermachten. Sterker nog, ze maken zichzelf van een vrij onzichtbaar tot een zichtbaar doelwit.

IS steekt nu de olievelden in brand om zo te hopen dat ze bombardementen kunnen verstoren maar dat zijn behoorlijke caveman-tactieken. Daarnaast wil Al-Nusra een fatsoenlijker kalifaat en vechten tegen IS ook maar die worden door iedereen behalve zichzelf erkend, de coalitie rekent deze groepen samen ook tot schietschijf. Wat betekent dat IS eigenlijk ook zichzelf in de weg zit. Onderling zijn er problemen. De arabieren zijn coulant met roken bij de recruiten maar men omschrijft de Franse jihadisten als de meest wrede, deze voeren met name de onthoofdingen uit. Daar zit dus wrijving. Men rukt nu met 30.000 man tegen IS op en wil Tikrit her-innemen, het plaatsje Al-Baghdadi is al weer ingenomen. Samen met deze 30.000 is onderhuids ook het volk in de ingenomen plaatsen het langzaam maar zeker beu aan 't worden, want IS strijders mogen zich dan onderdrukt voelen in de wereld, ze onderdrukken daar op hun beurt weer anderen.

In de komende maanden zal vermoedelijk steeds meer geroepen worden voor aanvoer van nieuwe strijders om de langzame achteruitgang van 't territorium kracht bij te zetten maar als alles richting 't afvoerputje van de dood gaat dan blijft er behoorlijk weinig animo over. Iedereen die wil vechten is inmiddels al gegaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 07-03-2015 01:25:14 ]
  Moderator zaterdag 7 maart 2015 @ 14:12:12 #289
249559 crew  Lavenderr
pi_150384721
@Beathoven
goede uitleg, dank ^O^
  zaterdag 7 maart 2015 @ 22:08:44 #290
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_150400812
Boko Haram sluit zich aan bij IS
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
  Moderator zaterdag 7 maart 2015 @ 22:27:39 #291
249559 crew  Lavenderr
pi_150402048
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 22:08 schreef Izzy73 het volgende:
Boko Haram sluit zich aan bij IS
Ik hoorde het net op tv. Slechte, zeer slechte zaak, maar niet geheel onverwacht.
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 15:24:24 #292
249559 crew  Lavenderr
pi_150419750
Boko Haram Pledges Allegiance To ISIS In Audio Message

Nigeria's Boko Haram insurgents have pledged their allegiance to the Islamic State militant group in Iraq and Syria, according to an audio message published Saturday on Boko Haram's Twitter account.

In the recording, a man claiming to be Boko Haram leader Abu Bakr Shekau offers the group's support and says the militants will "hear and obey in times of difficulty and prosperity."

The statement could not be immediately verified by The WorldPost. The SITE intelligence group, which monitors extremist websites, said Saturday that the recording was posted to the Nigerian group's social media accounts.

Nigerian government spokesman Mike Omeri told Reuters that the audio message confirmed the government's previous concerns about Boko Haram's international ties. "It's why we were appealing to the international community ... Hopefully the world will wake up to the disaster unfolding here," he said.

Since 2009, Boko Haram has waged a violent insurgency in Nigeria, which has spilled into neighboring countries in recent months. Last year, Shekau declared the establishment of an Islamic state after his group captured a string of towns in northeast Nigeria. The militants have come under increasing pressure in 2015 as Nigeria and its neighbors have stepped up an offensive against the group.

http://www.huffingtonpost(...)-isis_n_6823414.html
  Moderator zondag 8 maart 2015 @ 18:03:53 #293
249559 crew  Lavenderr
pi_150425093
Waarschuwing voor extremisten in Duits leger

De Duitse militaire inlichtingendienst (MAD) waarschuwt voor moslimextremisten die bij het leger gaan werken om met wapens te leren omgaan.

De dienst heeft al zeker twintig voormalige militairen uit het Duitse leger geïdentificeerd, die naar Syrië en Irak zijn gereisd.

Dat zegt Christof Gramm, het hoofd van de MAD, in de zondageditie van de krant Die Welt. Hij laat weten dat hij geen informatie heeft over actieve Duitse militairen die naar het Midden-Oosten zijn gereisd om zich aan te sluiten bij Islamitische Staat of een andere extremistische groep.

Gramm wil dat zijn dienst meer mogelijkheden krijgt om onderzoek te doen naar mensen die tot het leger willen toetreden. Gramm laat weten dat er een uitvoerige screening is voor mensen die gaan werken met geheime documenten of bij installaties die het doelwit zouden kunnen zijn van terroristen. Volgens hem is er niet zo'n uitvoerige controle voor kandidaten voor een carrière in het leger.

http://www.nu.nl/buitenla(...)-in-duits-leger.html
pi_150446802
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2015 14:12 schreef Lavenderr het volgende:
@Beathoven
goede uitleg, dank ^O^
Geen probleem

Het begint al met die eerste regel 'het westen loopt een ongekend veiligheidsrisico door..' het is sensatie journalistiek, fear mongering. Wat de politiek en veiligheidsdiensten op de achtergrond doen hebben we als gewone burger geen weet van, die gaan in details van personen waar wij wat de algemene actualiteit opvangen. En dat is met een goede reden. Als we het hier wisten dan weten anderen het ook. En deze diensten zijn overal en beter geinformeerd dan de gemiddelde burger of een journalist die met een paar IS militanten spreekt. Wij als gewone burger / lezer hebben echt helemaal niets aan info over hoe wij moeten denken, of ze nu als terroristen of als soldaten voor een lap grond worden gezien.. het veranderd niets.

Ja, deze groep denkt inderdaad dat ze een kalifaat aan 't herstichten zijn maar buiten IS zelf steunt bijna geen enkele burger ze in de door hen ingenomen gebieden en dat was met de eerdere kalifaten wel anders, IS is vooral in vrede met IS en zelfs dat is niet zo. Het kalifaat is trouwens al ver voor IS door Ahmadiyya gesticht en is puur religieus en staat los van politiek of militair vertoon. En ondanks dat het inmiddels vrij oud is, is de tekst erg actueel.

The task for which God has appointed me is that I should remove the malaise that afflicts the relationship between God and His creatures and restore the relationship of love and sincerity between them. Through the proclamation of truth and by putting an end to religious conflicts, I should bring about peace and manifest the Divine verities that have become hidden from the eyes of the world. I am called upon to demonstrate spirituality which lies buried under egoistic darkness. It is for me to demonstrate by practice, and not by words alone, the Divine powers which penetrate into a human being and are manifested through prayer or attention. Above all, it is my task to re-establish in people’s hearts the eternal plant of the pure and shining Unity of God which is free from every impurity of polytheism, and which has now completely disappeared. All this will be accomplished, not through my power, but through the power of the Almighty God, Who is the God of heaven and earth.[14]

en onder dat kalifaat van Gods licht leven miljoenen moslims in vrede met de wereld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 09-03-2015 00:03:29 ]
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 10:07:52 #295
249559 crew  Lavenderr
pi_150452061
@Beathoven
Toch moeten we het gevaar van extremisten niet bagatelliseren, daar schiet niemand iets mee op.
pi_150456632
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 10:07 schreef Lavenderr het volgende:
@Beathoven
Toch moeten we het gevaar van extremisten niet bagatelliseren, daar schiet niemand iets mee op.
Slachtoffer worden van extremisme is hier zo willekeurig als geraakt worden door de bliksem en die laatste kans is hoger. We moeten misschien blij zijn dat we in bepaalde delen in vrede kunnen leven en dat er mensen zijn die vrede in die delen willen herstellen. We hopen dat we in vrede kunnen blijven leven maar de staat van gevoelsmatigheid niet zo belangrijk, je kunt hier in paniek raken of er compleet relaxed onder blijven en het laatste is wellicht beter aan te raden.
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 12:58:28 #297
249559 crew  Lavenderr
pi_150456824
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Slachtoffer worden van extremisme is hier zo willekeurig als geraakt worden door de bliksem en die laatste kans is hoger. We moeten misschien blij zijn dat we in bepaalde delen in vrede kunnen leven en dat er mensen zijn die vrede in die delen willen herstellen. We hopen dat we in vrede kunnen blijven leven maar de staat van gevoelsmatigheid niet zo belangrijk, je kunt hier in paniek raken of er compleet relaxed onder blijven en het laatste is wellicht beter aan te raden.
Tuurlijk maar we moeten de realiteit natuurlijk niet uit het oog verliezen. Er is een substantiele dreiging uit bepaalde hoek. Zie Charlie Hebdo. Zie Denemarken.
pi_150457935
Maar wie is er dan precies zo paniekerig? Er wordt de hele tijd gezegd dat ons angst wordt aangepraat maar ik ben nog geen bang persoon tegen gekomen? In de praktijk komt het angst aanpraten vooral van de mensen die blijven herhalen dat het nieuws dat probeert te doen.
Conscience do cost.
  Moderator maandag 9 maart 2015 @ 13:37:28 #299
249559 crew  Lavenderr
pi_150458014
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 13:35 schreef ems. het volgende:
Maar wie is er dan precies zo paniekerig? Er wordt de hele tijd gezegd dat ons angst wordt aangepraat maar ik ben nog geen bang persoon tegen gekomen? In de praktijk komt het angst aanpraten vooral van de mensen die blijven herhalen dat het nieuws dat probeert te doen.
Ik vraag me dan altijd af wíe er bang is.
pi_150458583
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2015 12:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tuurlijk maar we moeten de realiteit natuurlijk niet uit het oog verliezen. Er is een substantiele dreiging uit bepaalde hoek. Zie Charlie Hebdo. Zie Denemarken.
Even de context erbij..

Cartoonisten zijn niet zozeer slachtoffer geworden van terrorisme. Ze staan of stonden onder bedreiging van Al Qaida en Al Qaida vind dat ze een fatsoenlijk systeem met waarschuwingen hanteren. Ze willen geen totale wereld-dominatie maar gewoon dat bepaalde westerse groepen zich terugtrekken uit oosterse gebieden. Ze zien IS juist als hun tegenstander. Nu kan ik me tot ergens in 2000 eigenlijk niet herinneren dat we ooit in onze historie de noodzaak voelden om Mohammed cartoons te maken als nieuw stapje naar bevrijding maar die cartoons zijn zo'n beetje het enige speerpunt dat Al Qaida nog heeft. Daarnaast bestrijden ze IS net zo hard als iedereen.

http://www.dailymail.co.u(...)treme-brutality.html

De incidenten waren vooraf verwacht. De redactie van Charlie Hepdo had al diverse sommaties gehad om te stoppen, en ik weet niet hoe jij er over denkt maar als ik bedreigingen van de maffia zou ontvangen zou ik wellicht overwegen te stoppen. Maar ze wisten het en hadden zoiets ''kan ons weinig schelen, we gaan door''. Dus geheel onverwachts was 't niet. En voor die Deens cartoonist gold 't zelfde, dus in een dergelijke situatie, heb je, mocht je publicatie populair zijn, inderdaad kans dat je op de hitlist van Al Qaida komt. In het Deense geval stonden ze in een cafe met een pamflet met de Deense cartoonist die al op de hitlist stond. Maar hoeveel mensen hebben nu echt de diepe behoefte om dergelijke cartoons te tekenen of zo'n bijeenkomst te bezoeken met zo'n cartoonist.

Los gezien van de discussie over dit onderwerp is het reële gevaar voor de samenleving als geheel op dit punt van cartoonrellen nihil. Een collega van me uit Turkije gaat binnenkort naar zweden om daar uit journalistieke kant een symposium bij te wonen over de vrijheid van meningsuiting. Ik verzocht 'm voor de zekerheid ff te checken of er niet een schietschijf langskomt. Maar gewone discussies over de vrijheid van meningsuiting staan niet onder schot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')