abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_429973
Nu dus eigenlijk...
  maandag 30 oktober 2000 @ 22:49:20 #2
215 misterDre
Paint it black!
pi_429987
Dank je, bijna vergeten :0
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2000 @ 22:51:11 #3
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_429993
Ed's nieuws van de dag: "M'n baby die na 23 dagen voor het eerst naar me lachte".
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2000 @ 23:02:52 #4
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_430064
Zo meteen na de reclame: "Is Ed een acteur?".
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_430076
Ik ben benieuwd!!!
pi_430084
Volgens mij gaat Mulder hem aanpakken..
Beau: Tsja......ja......Jensen.
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2000 @ 23:17:31 #7
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_430136
Die Zalm is wel lachen. Hij herkent de druk waaronder Ed in twee weken iets voorelkaar moest krijgen: "Ik moest ook in één week een miljoenennota in elkaar flanzen!".
  maandag 30 oktober 2000 @ 23:18:37 #8
5886 LionHeart
lid van BBAnonymous
pi_430141
En Ed geeft geen antwoord op de vraag of het huilen echt was. Lulde er mooi omheen.
pi_430143
Hm toch niet, Mulder zat zich alleen op de Eurodiscussie te herheugen.

Ed moet kijken naar het fragment waar hij begint te huilen en moet zeggen of dat echt was, daar waren namelijk twijfels over. Ed zegt dat hij er niet trots op is en dat hij het er verder niet over wil hebben.
Barend "Heb je er spijt van?"
Ed "dat ik gehuild heb ja."
Hij vond het vreselijk om terug te zien.

Barend vraagt of hij het niet te hoog in z'n bol heeft als hij zich vergelijkt met Martin Luther King en John Lennon.
Ed zegt dat hij die mensen bewondert, hij vergelijkt zich er niet mee.

maandag 30 oktober 2000 @ 23:20:04 #10
5955 Miracle
Been there, done that
pi_430147
Kut viel er te laat in, nu is Lotti bezig, zag net dat van Dorp 'm nog een snauw probeerde te geven, hoe was de begin-sfeer?
Doordevil: Het is verdomme net de Kelly family die uitrust van een uitputtende tournee
pi_430148
HAHAHAHAA!
Wat een rare rommelige uitzending! Nu Helmut.
Ook niets. Enfin.. Ik heb Ed nog niets horen zeggen wat ik nog niet weet!
Ik wil veel meer horen!
  maandag 30 oktober 2000 @ 23:20:38 #12
1464 ART
FOK!member
pi_430152
Mulder heeft Ed juist door en waardeert hem erom. Mulder is een kenner van de beeldende kunst en analyseert dus haarscherp dat het performance kunst was van Ed. Hij is geen acteur, maar wel door VOO bewust om zijn karakter in het huis gezet. Met een zelfgekozen opdracht heeft Ed het dooie zooitje opgeport.
Het is het Gesprek waar het om draait
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2000 @ 23:24:52 #13
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_430170
Die Lotti is overigens alerter dan Ed. Lotti vindt dat mensen tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. En dat het hem verbaast wat er tegenwoordig allemaal op TV kan.

Ed is wat suffig. Hij heeft óf behoorlijk gezopen óf een handvol pillen genomen óf zit hier (wéér) te acteren...

pi_430176
Ja, valt mij ook op dat Ed inderdaad niet echt alert reageert.
Hij praatte altijd al langzaam, maar nu moet hij echt zoeken naar woorden, lijkt het wel.

Ook wil hij eigenlijk inhoudelijk nergens op in gaan. Hij heeft zijn statement gemaakt, hij denkt dat veel mensen het begrepen hebben.

Waarom zit hij eigenlijk bij B&D?
Jan Mulder vind het wel leuk en neemt hem een beetje in de mailing.

[Dit bericht is gewijzigd door Tinkerbell op 30-10-2000 23:29]

† In Memoriam † maandag 30 oktober 2000 @ 23:26:57 #15
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_430182
Nog even voor de duidelijkheid: Ed vergelijkt zichzelf niet met Martin Luther King, noch met John Lennon. Hij werd er wél door geïnspireerd. Net zoals door Jim Conners, die nooit opgaf bij tennissen. Hij heeft z'n zoon dan ook Jim genoemd.
pi_430184
Ze proberen hem alleen maar af te zeiken. Ik vind dat hij het in die omstandigheden goed doet.
pi_430192
quote:
Op 30 oktober 2000 23:27 schreef Torp het volgende:
Ze proberen hem alleen maar af te zeiken. Ik vind dat hij het in die omstandigheden goed doet.
Ben ik het niet mee eens. Hij krijgt een eerlijke kans maar vaagheden worden niet geaccepteerd. Ik zit als Ed-fan nu toch wel even met kromme tenen af en toe..
pi_430193
Tsja, ondergang van een held...
Oftewel BB-bewoners buiten het huis zijn niet leuk.
Saving the world in style...at least they say....
  maandag 30 oktober 2000 @ 23:31:05 #19
5955 Miracle
Been there, done that
pi_430199
Zo te zien, denkt Ed, 't is wel goed met jullie. B + D kiezen niet echt een vriendelijke insteek.
Doordevil: Het is verdomme net de Kelly family die uitrust van een uitputtende tournee
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2000 @ 23:31:12 #20
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_430200
Nee, ik krijg níet de indruk dat iemand probeert Ed af te zeiken. Zelfs Mulder houdt zich behoorlijk in. Er worden normale vragen gesteld, waarop Ed helaas wat lijzig reageert.
  maandag 30 oktober 2000 @ 23:32:38 #21
5955 Miracle
Been there, done that
pi_430209
Ze kunnen ook Ed's mening vragen over andere dingen maar kiezen alleen maar onderwerpen waar ze'm belachelijk mee kunnen maken.

Vind wel dat Henk en Frits een beeeetje de kant benaderen in de trant van Ed vindt zichzelf een werelverbeteraar.

Maar goed, snel is 'ie niet vanavond, maar is 'ie dat sowieso eigenlijk wel, misschien leek het zo tussen die andere roadrunners in dat huis

miep

[Dit bericht is gewijzigd door Miracle op 30-10-2000 23:42]

pi_430213
quote:
Op 30 oktober 2000 23:31 schreef Cynix ® het volgende:
Nee, ik krijg níet de indruk dat iemand probeert Ed af te zeiken. Zelfs Mulder houdt zich behoorlijk in. Er worden normale vragen gesteld, waarop Ed helaas wat lijzig reageert.
Ja, hier ben ik het mee eens. Barend en van Dorp hebben niet de gewoonte iemand echt af te zeiken, wel de gewoonte om net-op-het-randje vragen en prikkelende vragen te stellen. Ed kan ze helaas niet bijbenen
Hij heeft vanavond echt niet de vlotte babbel die hij soms in het huis ten toon spreidde. Jammer!
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2000 @ 23:43:07 #23
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_430238
Helaas, al met al geen sterke performance. Ed beëindigt met het voorlezen van wat aantekeningen die hij tijdens het gesprekje met Zalm maakte: "Ik was Ed van de Seagull, nú ben ik Big Brother Ed en straks ben ik misschien weer iemand anders".

Iemand anders? Iemand anders? Toch 'n acteur?

pi_430245
Ik blijf erbij: dit was afzeiken, dit was geen prikkelen. Iets vragen en dan het antwoord niet willen weten want 'we moeten eruit'. Ik kan me voorstellen dat Ed hiervan dichtsloeg.
pi_430251
Waarom vraagt niemand Ed hoe hij het in z'n hoofd haalt om z'n pas bevallen vrouw in de kraamtijd alleen te laten voor een TV-programma? Dat vind ik een gemiste kans van B&VD.
Emmy
  † In Memoriam † maandag 30 oktober 2000 @ 23:48:44 #26
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_430256
Sorry Torp, die Ed moest tot twee keer toe bijna letterlijk wakker geschud worden. En keek daarna dan ook nog eens verdwaasd om zich heen, op een manier van: 'waar ben ik? wat doe ik hier?'. Niet gek dat B&vD wat ongeduldig worden.
  maandag 30 oktober 2000 @ 23:49:46 #27
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_430258
Zielig...

Ed werd nogal te kijk gezet.

- moest uitleggen of hij akteur was ; nee.
- zat 2 keer alleen om dhr. Mulder te klappen
- maakte 3 keer een ongewenste opmerking, waarvan er 2 weggewuifd werden.
- zei zich te schamen voor zijn tranen in het huis en later op t.v.
- gaf 2 keer geen uitleg op een vraag (over tranen en zijn statement)
- vroeg belerend aan dhr. Zalm of Kok geestig kan zijn
- was 2 keer even van de wereld en wist niet waarover het ging
- had een spiekbriefje waarop stond dat hij Ed van BB was, de naam van zijn strandtent Seagull en dat hij straks iemand anders zal zijn

Dag Ed

Het komt goed.... En anders maar niet.
  maandag 30 oktober 2000 @ 23:54:00 #28
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_430265
Wat een zielige vertoning! Lotti had wel gelijk (oh nee, nu ga ik Helmut Lotti prijzen ) toen hij die opmerking maakte over mensen die tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen. Ed leek (of speelde) inderdaad af en toe zwaar van de wereld. Ik moet zeggen dat ik wel van mening ben veranderd: Dit is geen acteur, maar iemand met zware grootheidswaanzin.
Wel grappig: "Ik ben Henk van Barend en van Dorp" en "Heb je 'Big Brother' in het engels vertaald?".
Ongelooflijk, hoe hij praatte over 'zijn statement' en dat mensen daar nog maar eens goed naar moesten kijken. Wie denkt die flapdrol wel niet dat hij is? Hij dacht dat de meeste mensen het wel goed begrepen hadden. Zalm: 'Ik denk dat het de ministerraad grotendeels ontgaan is'.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 30 oktober 2000 @ 23:58:53 #29
1986 Jane
pi_430275
quote:
Op 30 oktober 2000 23:45 schreef Torp het volgende:
Ik blijf erbij: dit was afzeiken, dit was geen prikkelen. Iets vragen en dan het antwoord niet willen weten want 'we moeten eruit'. Ik kan me voorstellen dat Ed hiervan dichtsloeg.
Afzeiken? Ik vond dat ze hem nogal mild behandelden. Je kunt toch op z'n minst een paar kritische vragen verwachten? Zalm kreeg het zwaarder te verduren.

Inderdaad, zijn opmerkingen tussen de gesprekken van de anderen door waren pijnlijk. En zagen jullie ook hoe hij schijnbaar zat te glunderen toen er werd gezegd dat ze vrijdag een discussie over hem hadden gehad? Hij was er gelijk de kluts van kwijt.

pi_430291
quote:
Op 30 oktober 2000 23:48 schreef Cynix ® het volgende:
Sorry Torp, die Ed moest tot twee keer toe bijna letterlijk wakker geschud worden. En keek daarna dan ook nog eens verdwaasd om zich heen, op een manier van: 'waar ben ik? wat doe ik hier?'. Niet gek dat B&vD wat ongeduldig worden.
Barend & Van Dorp wilden scoren met Ed. En Ed wilde graag: hij zat in het hol van de leeuw: dit was zijn droom. Ik vond dat ze hem geen kans gaven. Ik zou dan ook dichtklappen.
Mij zegt die Seagull niks, maar voor Ed is het vast een belangrijk punt in z'n leven. Hier zat hij nu, als strandtenthouder naast een minister. Dat briefje had hij nodig om het te kunnen bevatten. Dat wisten B&vD ook wel, maar ze pakten hem erop. Vinnik niet spitsvondig of intelligent, maar gemeen.
Maar misschien greep Ed hier te hoog. Barend, Van Dorp en Mulder waren een heel hecht clubje en ze gaven de nieuweling geen kans.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 00:05:39 #31
835 Mars
Stilt stevige trek
pi_430299
Nee, ik vond dat ze 'm wel degelijk aan het afzeiken waren. En juist kinderlijk pedant tegenover Lotti.
Leek net of ze zich bedreigd voelden door Ed.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 00:07:47 #32
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_430306
Waar blijven de Ed fans ??
pi_430312
quote:
Op 31 oktober 2000 00:07 schreef Harry het volgende:
Waar blijven de Ed fans ??
Die zijn hier. En we schamen ons er niet voor.
pi_430313
Kom op mensen, jullie hebben het toch allemaal met eigen ogen gezien?
Die Ed is knettergek!!!
Ik wist niet dat het zo erg was... ik ben bang dat het VOO nog geld gaat kosten. Die Ed komt nergens meer aan de bak.

Ik vond die opmerking van Helmut Lotti waarin hij opmerkte het raar te vinden dat dit soort mensen niet tegen zichzelf in bescherming worden genomen trouwens heel goed

edit: typefout

[Dit bericht is gewijzigd door Ronaldsen op 31-10-2000 00:09]

٩๏̯͡๏)۶
pi_430317
hij had zich wel wat beter voor kunnen bereiden.( beetje mediteren )
misschien de zenuwen ofzo...in ieder geval geen goede beurt.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 00:14:31 #36
272 R@b
No-nonsens
pi_430328
Ed was geweldig in het huis.

Buiten het huis hoef ik hem verder niet meer te zien

(Op veronica FM was hij vanochtend wel grappiger)

R@b

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_430377
...zit ik me plotseling als Ed-fan te profileren. Het gaat me niet om de man. Tot donderdag vond ik het een irritante ijdeltuit. Het gaat me om zijn positie van de buitenstaander. In het huis, bij Barend & Van Dorp en in dit forum.
Iedere keer krijgt hij het voor elkaar... Maar zijn schreeuw om rechtvaardigheid was grandioos.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 00:38:31 #38
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_430380
Ik vond het een beetje een sneue vertoning, en dat bedoel ik geenszins cynisch. Ed werd nog niet eens het voordeel van de twijfel gegund. Hij kwam merkwaardig op me over, maar de vragen van de heren, en de gelaatsuitdrukkingen daarbij spraken boekdelen: wij schijten op jouw interessantdoenerigheid, nul, niksnut. Waarom ze hem dan toch (ter eer en meerdere glorie van Barend & van Dorp?) uitnodigen is mij een raadsel. Gegeven feit: Ed zat er een beetje bij als opgewarmd lijk, reageerde wazig. Maar dat kwam denk ik zo over omdat hij in het BB-huis de enige was die uberhaupt sprak, en hier schalden de spitse vragen en lollige antwoorden over/door elkaar hene.

Kan natuurlijk ook zijn dat Ed met deze performance wilde laten zien dat hij ook heel Hanneke Groentenman/Plantage kan overkomen. In dat geval is dat mislukt.

Ben te zaai voor een signature
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 00:39:43 #39
1986 Jane
pi_430383
quote:
Op 31 oktober 2000 00:38 schreef Roache_ het volgende:

Kan natuurlijk ook zijn dat Ed met deze performance wilde laten zien dat hij ook heel Hanneke Groentenman/Plantage kan overkomen. In dat geval is dat mislukt.

dinsdag 31 oktober 2000 @ 00:40:23 #40
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_430386
Het was wel afzeiken. Ik begin me steeds meer te irriteren aan Frits en henk in DIT programma. Altijd als ze een vraag stellen willen ze na 10 seconden weer een andere kant op en ze raken zo altijd in ieder interview door al die interrupties de draad kwijt. Als geinterviewde kan je zo alleen maar verliezen -- of hele korte statements geven, maar dan kom je bars over. Het is zo vermoeiend als je altijd moet vragen of je mag uitspreken, waarna ze met 3 tegelijk je nog op een dwaalspoor proberen te zetten met iets flauws. Dus deed Ed het naar omstandigheden goed.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 00:51:19 #41
798 voyeur
bemoeit zich
pi_430401
Zeker, ze zeken hem af, maar dat had hij kunnen verwachten. Zoals ik elders ook al schreef leek Ed me zwaar oververmoeid. Ernstig concentratieverlies met een poging dat te compenseren door wat aantekeningen onderdehand.
Jammer voor hem; hij zal er vast nog jaren spijt van hebben, maar dit was zo'n moment dat hij aan zich voorbij had moeten laten gaan. Beter uitgeslapen in een derderangs programma dan totaal daas af te gaan in het vagevuur der interviewshows. Spijtig, het is niet mijn held (waardeer zijn daad, niet de rest), maar hij had zich in dat gezelschap veel beter gered na een paar dagen rust. Nu stroomde het plaatsvervangend zweet weer ruim onder mijn oksels vandaan.
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 00:53:37 #42
1986 Jane
pi_430405
Ik ben toch benieuwd wat jullie hier onder 'afzeiken' verstaan. De vragen aan Ed voor zover ik ze me kan herinneren even op een rijtje:

- Er werd gevraagd of hij een acteur was en daar werd bij vermeld dat ze het er vrijdag met Hummie uitgebreid over gehad hadden. Tevens werd hierbij als voorbeeld de huilscene vertoond, waar Ed weigerde naar te kijken.

- Er werd gevraagd of hij niet te ver ging toen hij zich schijnbaar vergeleek met Lennon en M.L. King. Ed legde uit dat hij zich niet met hen vergeleek.

- Toen Ed een lang verhaal zat af te steken werd de opmerking gemaakt dat ze bang waren dat hij er morgen nog zou zitten. (Valt m.i. niet onder 'afzeiken', maar gewoon onder 'grapje')

- Jan Mulder vroeg of Ed zijn verblijf in het huis zag als een soort kunstperformance (omdat Ed vertelde nauwelijks geslapen te hebben omdat hij het te druk had met dingen verzinnen om de anderen los te krijgen). Antwoord is me ontgaan.

- Er werd gevraagd wat hij allemaal zat op te schrijven. Ed reageert wazig en heeft de vraag niet gehoord.

Ik vond echt niet dat hij afgezeken werd en een aantal opmerkingen had hij toch echt aan zijn eigen gedrag te danken.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 31-10-2000 00:54]

† In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2000 @ 00:57:41 #43
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_430409
Zalm en lotti hielden zich anders prima staande. Trouwens, vrijwel iedereen houdt zich bij Barend en van Dorp in de regel prima staande. Slechts enkelingen, die het, naar mijn persoonlijke mening, meestal ook verdienen, vallen door de mand. Ik zie nog steeds dat afzeiken niet zo.

Ik zie/zag mezelf ook wel enigzins als Ed-fan. Maar hier valt-ie wat mij betreft toch enigzins door de mand. Ik ben het eens met de geposte opmerking ergens boven dat Ed na twee weken even schrikt dat iemand anders überhaupt óók iets zegt, dat was-ie bij de BB-bewoners niet gewend.

Conclusie: Ed, buiten BB toch minder scherp dan daarbinnen? Het lijkt er wel op.

dinsdag 31 oktober 2000 @ 01:06:53 #44
5955 Miracle
Been there, done that
pi_430417
Nou dan, als er niemand als Ed fan wil op staan neem ik met liefde die eer op me. Hebben afgelopen weken met mijn huis regelmatig hard gelachen om Ed, dus dit is after-care. Had juist besloten nu eens niet weer Ed te verdigen.

Ed kwam vandaag zeker weer eens op een verassende manier in beeld. Hij leek mij wat moegestreden. Had geen trek om weer geconfronteerd te worden met die laatste dagen.

Ik kan hem best gelijk geven. De man heeft twee weken in dat huis gezeten, waarbij hij, zeker de laatste week, zeker 90% van de tijd van de avonduitzendingen heeft gevuld. Ter vermaak en zoals op dit forum wel blijkt ook ter irritatie maar in ieder geval spraakmakend, zowel in als buiten het huis. Viel er wat later in maar hoorde daar helemaal niets over.

Als je iemand als gast uitnodigd mag je hem trouwens ook best zo behandelen. Kan me zo voorstellen dat Ed dacht: Als ik van hun dan geen normale vragen krijg ga ik zelf wel dingen roepen. Volledig Ed-like wel erg aparte dingen ja.
Krijg wel sterk de indruk dat Ed wel echt zijn best heeft gedaan afgelopen twee weken om er iets van te maken. Heeft er echt veel energie ingestopt en hij had weinig zin om diezelfde energie in deze ambiance te gebruiken.
Natuurlijk kan je zulke vragen bij deze twee verwachten, maar ik denk dat Ed erop hoopte zichzelf ook nog op andere gebieden te kunnen laten zien.
Vond ik hem nou vaag, of vreemd, ik weet het eigenlijk niet. In ieder geval heeft hij absoluut mijn sympathie nog, vond hem juist erg innemend zelfs. Ja, dat was het, innnemende man die Ed.

[Dit bericht is gewijzigd door Miracle op 31-10-2000 01:10]

pi_430418
Het ging om de toon. Die was vijandig. Zalm en Lotti werden volgens mij aanzienlijk vriendelijker benaderd. En ik kijk verder nooit naar B&vD, dus hoe het anders gaat, zou ik niet weten.
Ik had Jan Mulder behoorlijk hoog staan, maar dat vond ik nu maar een vervelende man (dus ik had ook zo'n gewaarwording maar dan over iemand anders...)
pi_430420
Zeer chaotische uitzending, zowel qua vragen als met allerlei stoorgeluiden uit de regie.

Minister Zalm had een leuke opmerking tegen Frits en Henk, toen ze zich afvroegen waarom ze hem vanavond 'niet los hadden gekregen' :
"misschien waren jullie niet in vorm ?"

Dat gold denk ik ook een beetje voor Ed zelf, een klein stukje coaching, en op z'n minst briefing over de vrijdag-avond-uitzending met media-geile Klaas Wiltink, had hem goed van pas gekomen.

Degenen die niet zien wat de taktiek van Frits en Henk is om op hun gasten 'in te werken', vonden het vanzelfsprekend allemaal heel redelijke vragen.
De kleine snelle zinnetjes tussen door: "waarom kijk je in de camera, hou daar 'ns mee op man!", "dan ben je toch interessant aan 't doen", "daar kwam het toch op neer!" (over zichzelf vergelijken met Lennon, King), en tenslotte een zwaar geirriteerde Henk: "nou wil ik het toch wel 'ns weten, want nou ben je toch echt vervelend aan 't doen",
en Jan Mulder die met z'n uitgestreken drankhoofd Ed na gaat doen en zegt: "daar wil ik niet meer over spreken" -
allemaal voorbeelden van benadering die je makkelijk kan pareren, als je in vorm bent, wat Ed duidelijk niet was.

Maar daarom wordt het nog geen normale journalistiek, laat staan redelijke vragen !
Het ging alleen maar om het bevestigen van de media-hype: "Ed is een acteur", daarvoor werd hij uitgenodigd, probeerde men kijkvoer uit hem te melken, en juist die openings-vraag beantwoordde hij tenslotte met zijn aantekening-briefje: wat neerkwam op: ik ben degeen die het moment van me maakt. Maar daarvoor waren de varkentjes tenslotte te geïrriteerd over hun mislukte spelletje, om dat antwoord daar nog uit te halen.

Ik denk ook dat zijn vriend Frank na afloop hem zal aangeraden hebben, voor een eventueel volgend interview maar eens goed zijn nachtrust op orde te brengen.

† In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2000 @ 01:12:47 #47
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_430423
Twee weken in het BB-huis verblijven is dan ook wel een TOP-prestatie!!! Logisch dat Ed daar moe van geworden is. Dóód- en doodmoe wordt je ervan. Afzien! De triathlon is er niets bij. Wat zeg ik: zelfs de decathlon verbleekt hier volledig bij! De beklimming van de Mount Everest of de K2, dát komt misschien nog enigzins in de buurt. Natúúrlijk kun je dan, amper 2 dagen later nog steeds geen wóórd uitbrengen.

Heb je wel 'ns twee weken in 'n tentje gekampeerd? Dát is afzien!

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 31-10-2000 01:15]

dinsdag 31 oktober 2000 @ 01:13:52 #48
5955 Miracle
Been there, done that
pi_430424
Moor: Amen, very well said

[Dit bericht is gewijzigd door Miracle op 31-10-2000 01:14]

dinsdag 31 oktober 2000 @ 01:22:50 #49
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_430429
Moor,

Ik vind het een kunst hoe jij jezelf kan verwoorden !
Ben best wel jaloers...
Nog boeiender vind ik hoe jij iets recht kan lullen wat scheef is.

Oprechte complimenten !

pi_430431
Afzeiken of niet, ach, het is maar hoe je het noemen wilt.

Ze hebben in elk geval duidelijk laten blijken dat de gesprekspartners aan tafel Zalm en Lotti waren (kwam ook om op te treden maar zorgde er zelf voor dat hij goed aan het woord kwam) en dat Ed een nul was in de conversatie.

Ze wilden hem ook laten voelen dat hij zich ook vooral niets hoefde te verbeelden omdat hij nou toevallig in BB heeft gezeten, bij elke vraag die hem werd gesteld kwam wel een opmerking waar dat uit moest blijken.

Om een voorbeeld te noemen, Ed had op een blaadje o.a. genoteerd: ik was Ed v.d. Seagull en ben nu Ed van BB waarop v.Dorp vroeg; hoezo kan je dat niet onthouden dan..

Ed wilde buiten de kulvragen zich graag van z'n beste kant laten zien maar of je dat nou moet doen met opmerkingen als; ik vind wel dat we die man een kans moeten geven, misschien waren het wel de omstandigheden....(op de vraag aan Zalm of de vader van Maxima de bruiloft van zijn dochter mee mocht maken)

En over de geldkwestie betreffende de gezondheidszorg en het onderwijs in Nederland: Minister Zalm, kunt u niet gewoon zeggen ik geef wat meer....

Tja, dat zijn nogal zwaar beladen onderwerpen om daar zo eventjes uit de losse mouw zulke opmerkingen over te maken in je eerste optreden op tv buiten BB, maarr zo aan de reacties aan tafel te merken werden zijn opmerkingen zeker niet serieus genomen en verder gewoon genegeerd.

pi_430432
Hee Cynix: begin je nu helemaal over te hellen? Reken maar dat het zwaar is in dat huis: de camera's, al die vage types bij elkaar, die vreselijke weekopdrachten, en dan al je eigen illusies ook nog die je waar wilt maken.

Moor en Tante Bep: jullie hebben een goed geheugen of het staat op tape, maar dit waren inderdaad de momenten die ik bedoelde. Genant, dat was het. (Die opmerking over Zorreguita was niet slim, nee. Gelukkig ambieert Ed geen serieus praatprogramma, hij wil dacht ik in de showbusiness!)

Miracle: okee, nog een keer dan, ik ben een Ed-fan. Zeker nu hij opeens van iedereen de bons krijgt.

[Dit bericht is gewijzigd door Torp op 31-10-2000 01:29]

† In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2000 @ 01:31:11 #52
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_430436
Nee Torp, ik hel niet over, al ben ik nooit te beroerd om m'n mening bij te stellen als daar goede argumenten voor aangedragen worden.

Ik weiger gewoon te geloven dat de Ed die we hier vanavond zagen dezelfde is als de Ed die we kennen uit het BB-huis. En nu brengt Moor weliswaar een aantal verzachtende omstandigheden naar voren, maar ik had zo gehoopt dat Ed tegen de genoemde omstandigheden opgewassen zou zijn. Ik had zo gehoopt dat hij niet door Moor in bescherming zou hoeven worden genomen;

'Míjn' Ed kon prima voor zichzelf opkomen.

[Dit bericht is gewijzigd door Cynix ® op 31-10-2000 01:32]

pi_430439
Ik vind het niet erg dat ook Ed (zelfs Ed!) kan falen. Dat maakt hem alleen maar sympathieker.
En de Ed van de eerste avond, dat vreselijke opzetje met die Bungiejump-overall, toen was-ie ook nog niet op dreef, hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Torp op 31-10-2000 01:36]

dinsdag 31 oktober 2000 @ 01:35:53 #54
798 voyeur
bemoeit zich
pi_430441
Oververmoeid en nog teveel onder de indruk van alles. Niet de Ed die we eerder zagen, maar hij bewees, voor wie daar nog aan twijfelde, in ieder geval geen getalenteerd acteur te zijn. Gewoon een mens; eigenlijks zelfs een gewoon mens. Waren er maar meer van.

p.s. Moor, na al die tijd zijn we het de afgelopen week kennelijk toch weer gloeiend eens

Here we are now, entertain us.
pi_430452
[speciaal hiervoor de boel weer aangezet - hopelijk is het dat waard]
Hij kreeg de kans niet om de boel naar z'n hand te zetten, dat was het waardoor Ed niet uit de verf kwam. Daardoor misten we zulke heerlijke uitspraken als "Nu komt m'n vrouw, let maar op!" - ja, toen zweefde Ed van de adrenaline.
B&vD wilden hem die kans niet geven. Opgelucht gingen ze met z'n allen van tafel, en lieten onze Ed achter met Zalm. Zalm, de geroutineerde en Ed, het groentje. Zalmpje gunde ons Edje nog een vriendelijk woord, terwijl de rest in een hoekje opgelucht het succes stond te vieren met Lotti (die van die gevoelloze vertolking van het prachtige "Guantanamera").

[Dit bericht is gewijzigd door Torp op 31-10-2000 02:01]

dinsdag 31 oktober 2000 @ 02:11:39 #56
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_430459
quote:
Op 31 oktober 2000 02:00 schreef Torp het volgende:
Zalm, de geroutineerde en Ed, het groentje.
Exact geformuleerd. Bijna een Doordeveliaans "kind wat in de pyama nog bij de volwassenen mocht zitten". Vader Zalm, om de lieve vrede dan maar, even met Edje klessebessen. Ik vond het naar om naar te kijken. Of Ed nu goed, slecht, gedrogeerd of ziek was: hij sloeg een modderfiguur. En zelfs als je ergste vijand dat overkomt zit er (hopelijk) diep in je nog een stemmetje wat piept: "Nou nou nou, dát hoeft nu ook weer niet".
Ben te zaai voor een signature
pi_430460
quote:
Op 31 oktober 2000 01:22 schreef Harry het volgende:
Moor,

Ik vind het een kunst hoe jij jezelf kan verwoorden !
Ben best wel jaloers...
Nog boeiender vind ik hoe jij iets recht kan lullen wat scheef is.

Oprechte complimenten !

En ook ff aan Cynix :

Een held zijn, doe je niet 24 uur aan één stuk, in welke proportie dan ook. Een held zijn is voor een moment boven jezelf uitstijgen, kreunend en vloekend of huilend weliswaar, maar toch.
Daarna ben je weer gewoon mens. Wat wij - de would-be-helden - doen, is verwachten dat 'onze held-van-het-moment' voortaan altijd zo is, desnoods verzinnen we er nog wat extra vermogens van hem bij.

Maar de werkelijkheid is anders. Vanaf de eerste onderbreking (midden in zijn beantwoording) "waarom kijk je nou in die camera, hou daar toch 'ns mee op, man!",
gaan bij Edje de "shields up". Oja, ik zit hier in het hol van de leeuw, en tegelijkertijd verliest hij een grote troef, zijn charme, en gaat op 'serieus'-mode. Precies dat wat Zalm zo goed uitlegde over zijn functie als minister van financiën.

Wìj maken er die '24-uurs-super-held' van, en dus zijn we dan ook automatisch teleurgesteld. En vanzelfsprekend weer koren op de molen van degenen, die hem toch al niet 'hadden zitten'. Erg doorzichtig allemaal, en niet veel verschillend van Frits en Henk met hun 'hype-speelgoed'.

Ik zou zeggen: probeer allemaal maar eens een paar seconden boven jezelf (je angsten, je opvoeding, je geprogrammeerdheid) uit te stijgen, en als dat gelukt is, houd het daarna dan 24 uur vol elke dag.
Als het je lukt, kom je meteen in mijn programma (als 'buitenaards wezen' dan...)

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 31-10-2000 02:12]

pi_430469
Torp, ik heb de uitzending zo objectief mogelijk proberen te bekijken want ik ben nl. niet bepaald een fan van Ed en wat is er dan makkelijker dan je te gaan zitten verkneuteren.

Voor sommige mensen die Ed op een voetstuk hadden geplaatst is hij daar nu wellicht vanaf gevallen, daar ben ik niet rouwig om moet ik eerlijk zeggen, ik vond de verheerlijking en het ophemelen soms echt genant, dus een tandje minder kan geen kwaad lijkt me.

Mijn persoonlijke mening over Ed is hierdoor echter juist wat positiever geworden, we zagen hem altijd als de vragensteller die mensen uit hun tent lokte of als gespreksleider waarbij ik altijd een slag om de arm hield of het wel of niet de waarheid was wat hij vertelde.

Nooit heb ik het gevoel gehad naar iemand te kijken die zich niet uitermate bewust was van de camera's of precies wist wat hij zei en wat hij daarmee wilde bereiken. Ik denk dat dat ook hetgeen is wat bij een hoop mensen de indruk wekt dat ze met een acteur van doen hebben. Er was zo over nagedacht en hij gaf dat ook min of meer aan vanavond toen hij zei dat hij vond dat hij mensen moest prikkelen.

Vanavond zag ik niet die gespreksleider of vragensteller, wat hij zei was niet van te voren bedacht, waardoor hij dan ook een stuk natuurlijker overkwam en ik vond dat een verademing vergeleken bij de Ed die ik in BB heb gezien.

pi_430628
Wie ben ik om te oordelen, maar toch.
Na alle bovenstaande gelezen te hebben:
vind ik onderstaande reactie het meest
treffende:Geplaatst door Ronaldsen - dinsdag 31 oktober 2000 00:09

--------------------------------------------------------------------------------
Kom op mensen, jullie hebben het toch allemaal met eigen ogen gezien?
Die Ed is knettergek!!!
Ik wist niet dat het zo erg was... ik ben bang dat het VOO nog geld gaat kosten. Die Ed komt nergens meer aan de bak.
Ik vond die opmerking van Helmut Lotti waarin hij opmerkte het raar te vinden dat dit soort mensen niet tegen zichzelf in bescherming worden genomen trouwens heel goed

==========================================
Ik ben het hiermede van harte eens.
Maar zulke met zich zelf ingenomen gekken, egotrippers en zich boven het gepeupel verheven voelenden zijn niet meer te redden.
Medelijden is niet nodig, zij staan immers
ver boven ons. En o ja de dorslag gaf bij
mij dat hij na Elvis/Marten Luther enz
rustig doorging zichzelf op gelijke nivo
te plaatsen als een Zalm die in een week
een miljoenennota schrijft. HAHAHAHAHA
HAHAHAHAHA HAHAHAHAHA.

CU SOON

Ik denk derhalve ik ben
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 08:43:53 #60
5955 Miracle
Been there, done that
pi_430637
Misschien had je dan toch maar zelf moeten kijken.

Zalm vergeleek zichzelf met Ed, en niet andersom.

Jammerjoh.

Moderator dinsdag 31 oktober 2000 @ 09:01:06 #61
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_430654
De houding die Frits en Henk aannamen, balanceerde tussen ongeïnteresseerd en vijandig. Voor Ed, die totaal niet gewend is met media-aandacht om te gaan, was het de afgelopen dagen natuurlijk een gekkenhuis. Erg makkelijk hoor, voor twee geslepen rotten om dan zo iemand belachelijk te maken. Knapper was het geweest om hem op z'n gemak te stellen en er een interessant gesprek van te maken.

En als ze niet geïnteresseerd zijn in Ed: nodig hem dan niet uit! BvD dweept altijd zo met zijn journalistieke onafhankelijkheid! Of was dit een 'moetje' van de Holland Media Groep? Ligt daar misschien de diepere irritatie?

Los daarvan lijkt er met Ed ook wel echt iets mis, behalve zijn duidelijke oververmoedheid: hij schat zijn 'status' volkomen verkeerd in ('dan bestel je de videoband met mijn statement maar'). Dat is niet alleen een kwestie van zenuwachtigheid en verkeerde vragen. Maar had 'm daar nou eens op een open, geïnteresseerde manier mee geconfronteerd, ipv alleen een vijandige sneer te maken naar iemand die sinds twee dagen BN-er is.

Het is sneu voor de mensen die dachten een nieuwe Goeroe gevonden te hebben: Ed blijkt ook maar een mens. Wat voor mens? Barend en Van Dorp hebben ons daarover in ieder geval niet wijzer gemaakt. Prutswerk, heren. De hele uitzending was trouwens een rommeltje.

[Dit bericht is gewijzigd door Gert op 31-10-2000 09:06]

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_430664
Ja dit was absoluut een 'moetje', zagen we vorig jaar ook al Mauwries, Karin, Willem en noem ze maar op eerst hun verplichte nummer bij BvD doen, moesten ze destijds ook nog eens hun opwachting maken in het programma Koffietijd!

Ik weet niet of dat nu nog zo is, weet niet eens of dat programma nog wel bestaat.

Vorig jaar moesten de bewoners al met al een stuk of 10 verplichtingen nakomen van Sjonnie.

Redactie Frontpage dinsdag 31 oktober 2000 @ 09:31:02 #63
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_430677
Ik vond in de eerste plaats dat er teveel mensen waren. Zalm en Lotti kregen de meeste zendtijd, maar waar het achteraf overging, beats me. Quantanamera was 10x niks, geef mij maar de Wycleff Jean uitvoering. Maar goed, Ed was erg wazig, volgde de gesprekken niet en dan ben je snel uitgepraat. Vond dat Van Dorp gelijk had toen hij Ed wel een beetje vervelend vond. We weten allemaal dat Ed goed van tongriem is gesneden en zelfs dat hoeft niet om je staande te houden tussen de Big Three.
Lekker makkelijk om te zeggen tegen Lotti: vraag de band maar op. Ja hallo, als je dat 3x zegt, dat je er niet over wilt praten dan is het logisch dat ze je links laten liggen. Het is wel een liveprogramma, het moet wel lopen. Ik vond het dus ook een fantastische opmerking van Mulder na de zoveelste keer dat Ed niets wou zeggen: 'Nu wil ik er niks meer over gevraagd hebben'

Als Ed echt Ed is dan is het toch wel een beetje een zielig figuur.

Oja, tot slot. Bij de andere ex BB bewoners, zoals bv Ali had ik altijd dat ik ze sympathieker buiten het huis vond dan erin. Bij Ed is het andersom.

dinsdag 31 oktober 2000 @ 10:05:42 #64
1986 Jane
pi_430740
quote:
Op 31 oktober 2000 09:31 schreef SunChaser het volgende:

Oja, tot slot. Bij de andere ex BB bewoners, zoals bv Ali had ik altijd dat ik ze sympathieker buiten het huis vond dan erin. Bij Ed is het andersom.

Je bent Leo zeker al vergeten, hè Sunnie?

Verder ben ik het eens met Roach:

quote:
Exact geformuleerd. Bijna een Doordeveliaans "kind wat in de pyama nog bij de volwassenen mocht zitten". Vader Zalm, om de lieve vrede dan maar, even met Edje klessebessen. Ik vond het naar om naar te kijken. Of Ed nu goed, slecht, gedrogeerd of ziek was: hij sloeg een modderfiguur. En zelfs als je ergste vijand dat overkomt zit er (hopelijk) diep in je nog een stemmetje wat piept: "Nou nou nou, dát hoeft nu ook weer niet".
Ik vond het af en toe ook bijna pijnlijk om naar te kijken. Verder ben ik het eens met degenen die hierboven al zeiden dat dit bepaald niet de beste uitzending van BVD was die ik ooit gezien heb, maar ik blijf er bij dat ze hem niet harder aanpakten dan doorgaans anderen. Ook hier geldt dat je weet waar je aan begint, alhoewel het natuurlijk mogelijk is dat hier door BB 'verplicht' aan mee moest doen. Maar ja, gezien zijn opstand in het huis kun je je ook weer niet voorstellen dat Ed zich zou laten dwingen.
pi_430747
Het was inderdaad een genante vertoning gisteravond !!!

Het was duidelijk te zien dat Ed heel zenuwachtig was en daarom geforceerd overkwam !!

Maar wat ik nou niet snap is dat ze in dat programma veel aandacht besteden aan big brother terwijl ze het zelf helemaal niks vinden (vooral jan mulder)

pi_430754
Heb genoten! Ed kreeg eindelijk eens een koekje van eigen deeg!
pi_430767
Ed is duidelijk door de mand gevallen in de uitzending van BvD. Hij heeft er te makkelijk over gedacht. De bewoners in het BB huis waren niet in staat om tegengas te geven, maar in real life blijkt het toch anders te zijn. Maar de mensen waar hij bij BvD mee te maken had zijn gewoon een maatje te groot voor hem. Jammer voor Ed maar exit TV ambities, op een truttig spelletjes programma na. Veel succes!!!

Heerlijk om te zien dat iemand die zichzelf overschat de mist in gaat.

Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
  Redactie Frontpage dinsdag 31 oktober 2000 @ 10:28:48 #68
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_430774
quote:
Op 31 oktober 2000 10:24 schreef Delta het volgende:
Jammer voor Ed maar exit TV ambities, op een truttig spelletjes programma na. Veel succes!!!
Heerlijk om te zien dat iemand die zichzelf overschat de mist in gaat.
Zo is het, want Ed zag volgens mij BB als opstapje naar een tv-spelletje.
pi_430800
Ik weet niet of jullie dit was opgevallen, maar hij zat nog steeds een spelletje te spelen. Bijvoorbeeld die vraag die hij zogenaamd niet gehoord had. Aan zijn houding kon je zien dat hij de vraag wel degelijk gehoord had! Hij is gewoon iemand die dwars wil liggen omdat ie dwars wil liggen en gooit dan allerlei vage principes naar buiten die nergens op gebaseerd zijn. Het is en blijft zoals hij zich op TV gedraagd een Joker. Ik blijf het maar een verwend kind vinden
  Redactie Frontpage dinsdag 31 oktober 2000 @ 10:45:02 #70
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_430807
quote:
Op 31 oktober 2000 10:41 schreef basset het volgende:
Het is en blijft zoals hij zich op TV gedraagd een Joker.
Misschien wel, maar als het verkeerd overkomt en niemand begrijpt hem, dan slaat hij toch de plank mis.
  † In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2000 @ 11:13:14 #71
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_430858
Wat een geweldige uitzending gisteravond...

Wat nou 'Ed valt door de mand'? Het is altijd al een klein kind geweest. In het BB huis probeerde hij zoveel mogelijk uit zijn medebewoners te halen. Not! Ed was daar gewoon voor zijn eigen ego en wist vantevoren dat je door reacties uit te lokken bij de andere bewoners ook zelf lekker vaak in beeld komt. De reactie en het verzet van Ed op de oneerlijke regels waren puur gespeeld. Ed wist vantevoren dat het in het BB huis er zo aan toegaat. Hij refereerde notabene zelf aan de belachelijke procedure met Rex en Miranda. Ed heeft hierbij zelf ook gezien hoe de oude garde reageert op nieuwe bewoners. Als je het hier niet mee eens ben, moet je het huis niet in gaan.

Het verzet van Ed was dus gewoon een manier om nog even in de schijnwerpers te staan. Nog even een paar krokodillentranen ertegenaan gooien en ja hoor, heel Nederland praat over Ed.

Bij Barend en Van Dorp heeft Ed de kans gekregen om zijn sollicitatie in medialand af te ronden. In plaats daarvan gedroeg hij zich als een klein kind. Het zogenaamde concentratieverlies 'wat was de vraag? ja sorry hoor ik was even afgeleid' was overduidelijk de reactie van een puber. Hij was gewoon beledigd dat hij niet alle aandacht kreeg van B&VD. 'Nu hoeft het al niet meer' leek zijn gezicht ons te zeggen.

Er zitten 6 mensen aan tafel, waarvan 3 gasten. Logisch dat de aandacht wordt verdeeld en als er niet vlot genoeg op vragen wordt geantwoord en zelfs het antwoord zelf het ontwijken van de vraag betreft, dan gaat de aandacht naar de andere twee gasten. Je weet dat het op die manier gaat bij B&VD. Ed heeft wel degelijk een kans gehad, maar door zijn gedrag heeft hij het zelf verprutst.

Wat een zielig mannetje zeg!

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_430867
Slaapmeisje: Je had het bijna niet beter kunnen verwoorden.

[ed-mode] Niet zo goed als ik natuurlijk, maar dat is niemand.[/ed-mode]

† In Memoriam † dinsdag 31 oktober 2000 @ 11:31:12 #73
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_430897
Dank je basset Ik ben het gewoon zo zat met die Ed-verering.

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_431035
Hmm, volgens mij speelde die vermoeidheid toch wel enigszins parten. Voor mij was de houding van BvD overduidelijk: aanpakken die nitwit, wij zetten hem wel weer even op z'n plek. Dat zag Ed zelf ook, aan het begin al. Vanaf dat moment heeft hij zijn strategie bepaald: ik ga niet mee in hun spelletje.

Best wel jammer, want hij was er beter vanaf gekomen als hij dat wel had gedaan. Desalniettemin heeft hij deze strategie vastgehouden tot het end, met al de acts daaromheen (zoals de afwezigheid e.d.).

Het moment waaruit bleek dat hij er echt geen zin in had was dat moment na die afwezigheid act, toen hij zo overdreven zuchtte.

Hij had m.i. verwacht dat hij serieus binnengehaald zou worden, liefst als held, maar in ieder geval serieus. Dit ging niet door en daar baalde hij van.

Vond dat BvD zich toch wel iets volwassener op had mogen stellen en als we dan toch over winnaars en verliezers moeten spreken hebben beide groepen verloren, zowel Ed als BvD hadden last van grootheidswaanzin en compleet kinderachtig gedrag. Persoonlijk vind ik dat Ed beter uit de strijd kwam dan BvD, want wat moet je in godesnaam maken van een gesprek waarbij de insteek is: Alles wat je zal zeggen zal niet serieus worden genomen.

I'm way out of your league. If your league were to explode, I wouldn't hear the sound for another three days.
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 12:33:00 #75
6621 Brandtje
Hingis Forever
pi_431037
Slaapmeisje, mooi gesproken. Maar toch denk ik niet dat Ed een puber is, maar een geile beer, die vooral op zichzelf valt. Lekker naakt lopen zal ie waarschijnlijk doen omdat ie zo'n mooi lichaam heeft. Veel over sex praten (in 't huis). En ga zo maar door.

FF nog wat anders, er wordt veel gezegd dat Ed niet scherp was, maar Ed kennende zal hij zich wel voorbereiden op BVD. Als hij dat niet doet dan zal Hummie hem wel allerlei dingen toegespeeld hebben. Ik denk namelijk niet dat Ed daar onvoorbereid is naartoe gegaan. Punt is dat hij waarschijnlijk z'n eigen statement niet meer weet en zodoende maar roept dat hij geen zin meer heeft om het nogmaals (alsof ie het al voor de 100ste keer moet vertellen) uit te leggen. Toegevoegd, als je iets zo belangrijk vindt en het is je statement dan ben je toch nooit te moe om dat nog eens uit te leggen. Vooral niet als Lennon, King en Conners je voorbeelden zijn. Die hielden toch ook vol!!!

Verrassend lekker!
pi_431073
Weet iemand anders die statement nog wel dan? Hij kraamt wat gratuite teksten uit over onrecht en dat noemen we een boodschap???!!! Ik vind hem een hol vat en deep down inside weet 'ie dat zelf ook, anders durfde 'ie z'n Boodschap heus nog wel eens te herhalen.

En die vage wegtrekkers van hem waren volgens mij gespeeld. Hij porbeerde zo misschien wat tijd te rekken oom een gevatter antwoord te verzinnen, mara door de chaos in z'n kop slaagde hij daar niet in.

Met die gejaagde blik, semi-diep, maar vooral onsamenhangend gebrabbel en zijn gegroefde gelaat, zag hij er echt uit als een oude coke-verslaafde. De cameraman/vrouw zag het ook. Niet voor niets kregen we hem even goed in beeld toen Lotti sprak over wielrenners en dope.

Hij zei trouwens dat zijn 23-dagen oude dochtertje naar hem gelachen had, maar volgens mijn berekeningen is ze al veel ouders, Ze was toch 11 dagen toen Ed in het huis ging? Inmiddels zijn we al bijna 20 dagen verder.

A~nyway Ed ging af en ik vond hem heeeeel eventjes zielig, maar dat was meteen over toen ik eraan dacht hoe hij het zelf wel weer recht zou lullen. "Aaaaaah, die mensen zitten gewoon op een heel ander niveau dan ik. Veeeeeel te rationeel nog. Ik ben een gevoelsmens etc."

dinsdag 31 oktober 2000 @ 12:55:45 #77
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_431089
Het was een regelrechte aanfluiting. Ed viel volledig door de mand. Misschien was het zenuwen maar het viel zwaar tegen.

Ik kan me nog de bewoners van vorig jaar herinneren waar zelf Maurice, die toch niet bekend stond als een prater, zich prima door de soms banale vraagstelling van Henk en Frits heen sloeg. En Karin was toen helemaal erg sterk.

Nu zou je naar aanleiding van het optreden van Ed in BB toch wel wat meer mogen verwachten. Hij had in het huis steeds het hoogste woord. Wist mensen soms uitspraken te ontfutselen. Hij lijkt zonder de support van de redactie van BB totaal niet in staat om een gesprek normaal te voeren zonder zweverig over te komen. Het meest ergerlijke vond ik nog dat hij tot twee keer toe totaal niet aanwezig was.

Frits en Henk waren niet scherp en dat kwam misschien ook wel omdat zei nogal onder de indruk waren van minister Zalm, waarvan het interview totaal niet de kant opging die zei wilde.

pi_431096
Ik vond dat Barend en van Dorp belachelijke vragen aan Ed stelde!! Toppunt was wel dat ze die huil-scene lieten zien en daarbij zeiden dat Klaas Wilting dat slecht acteerwerk vond.. Dat is toch geen vraag, vind je het gek dat Ed daar geen normaal antwoord op kan geven. Ik denk dat dit zijn laatste tv-optreden is geweest...
O+. Ripley. O+.
pi_431100
Ik vond Ed een beetje zielig, veel te emotioneel voor B&VD. Daarnaast issie ook nog stronteigenwijs en niet echt een snelle jongen, dus dat maakt het interviewen ook lastig. Maar ik ben het ermee eens dat B&VD niet echt op zijn antwoorden zaten te wachten, en dan moet je iemand eigenlijk ook niet interviewen. Ed doet me soms denken aan een moderne Don Quichote die tegen (denkbeeldige) windmolens vecht en zijn eigen ergste vijand is.

[Dit bericht is gewijzigd door Manono op 31-10-2000 13:00]

Jusqu'ici tout va bien...
pi_431105
ik vind het wel raar dat sommige van jullie eerst ed vinden "roelen" en na een optreden van 5 minuten bij barend en van dorp hem een zak stront vinden om het maar plat te zeggen
pi_431107
Hou nou toch eens op over dat statement en die grootheidswaanzin. Hij heeft toch zelf gezegd dat hij zich daar niet mee wil vergelijken. Dat was in het huis en daar sloeg het ook op. Ed had een beetje last van bewustzijnsvernauwing. BB was zijn wereld geworden. Als jij 2 weken binnenzit, dan moet je toch ook weer even wennen aan de buitenwereld. Je kunt je afvragen of hij zelfs niet een beetje bang was geworden om weer naar buiten te komen. En hij zal vast wel een schuldgevoel hebben over dat pasgeboren dochtertje. Maar ja, als je wilt overleven, dan moet je kansen aangrijpen. Toen mijn dochter werd geboren moest ik ook centjes verdienen, al was ik ook liever nog weken in bed blijven liggen.
Ik krijg de indruk dat de anti-Ed's hem onfeilbaar achten: altijd en overal speelt hij zijn goed ingestudeerde rolletje.
Maar ED is een MENSCH.
pi_431137
Ed is in het BB huis confronterend bezig geweest. Hij heeft zich geprofileerd als een stoere vent die niet op zijn mondje is gevallen. In het BB huis heeft niemand hem echt goed tegengas gegeven. Het is terecht dat BvD Ed anders behandeld hebben dan bv Karin vorig jaar. Ik denk dat Ed overrompeld is door de houding die BvD tov hem hanteerde, hij verwachtte waarschijnlijk als een held ontvangen te worden en een paar veren in zijn reet zou krijgen.

Toch moet ik even zeggen dat ik Ed in het huis fantastisch vond, alhoewel hij op een gegeven moment wel erg veel aandacht kreeg.

Ik ben vergeten pindakaas te kopen.
pi_431194
quote:
Op 31 oktober 2000 13:02 schreef Torp het volgende:

Ik krijg de indruk dat de anti-Ed's hem onfeilbaar achten: altijd en overal speelt hij zijn goed ingestudeerde rolletje.
Maar ED is een MENSCH.

Jammer eigenlijk, dat er niet méér bloed gevloeid is. Behalve die afschuwelijke rekenfout dattie niet goed zei, hoe oud zijn dochtertje was, zal er met zijn kleding ook wel het nodige mis geweest zijn. Waarom hakten Frits en Henk daar niet op ??

Ik heb toch betaald voor mijn kaartje 'gladiatoren' ? En hij heeft zich toch ingeschreven voor het afslacht-tafeltje B&vD ? Dan wil ik ook bloed zien, en als het er niet is, dan verzin ik het er wel bij !

Zelfs minister Zalm reageerde niet goed, toen B&vD hem een bal voor open doel aanspeelden, door te suggereren dattie bij Ed's verhaal in slaap gevallen was. Zegt die man notabene dattie net aan de miljoenen-nota dacht, en bevestigt nog eens de stelling van Ed ! In plaats van hem lekker te vloeren en op te staan : B&vD legden hem toch netjes een antwoord in de mond: "wat doe ik hier nog?"

Gelukkig maar dat ik op dit Forum nog waar voor m'n registratie krijg: lekker voorspelbaar herhalen van het afgesleten deuntje: "hij kóós ervoor !" Dàt wil ik horen, weliswaar afgezaagd en niet relevant als je onder contract staat van verplichte media-items, maar dat doet er niet toe: het gaat om de extra kans van 'lynchen', want dat hebben die bewoners in het BB-huis véél te slap aangepakt: onze sterke beer Fewdie had hem best even willen pootjehakken bij het verlaten van het huis, maar was gewoon te druk bezig met fluiten naar het publiek. Dat kan toch ? Je moet tenslotte ook aan je imago denken van enthousiaste meeloper.

Gelukkig weten de intellectuelen het hier nog fijntjes af te ronden op z'n nederlands: Ed is gewoon niet 'gewoon' genoeg, steekt z'n koppie boven het maaiveld, en dus zeisen we dat er lekker af. Bravo !

En laat voortaan ieder die ook maar iets te zeggen heeft hier, dat goed beseffen: hoe duidelijker je het doet, hoe harder we je aanpakken, want denk eraan: "gewoon is al gek genoeg!"
We zitten hier tenslotte voor het bloedvloeien, en dat was ons beloofd met dit TV-spelletje. En als er niet genoeg bloed is, omdat we de spraakmakers geloosd hebben met z'n allen, dan kunnen we altijd nog lekker over de saaiheid klagen !

Saai Forumpje hoor - ik wil bloed zien !

[Dit bericht is gewijzigd door Moor op 31-10-2000 13:27]

pi_431212
Niet mijn smaak, maar hij zat goed in het pak, toch?
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 13:47:52 #85
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_431251
quote:
Op 31 oktober 2000 13:26 schreef Moor het volgende:

Ed is gewoon niet 'gewoon' genoeg, steekt z'n koppie boven het maaiveld, en dus zeisen we dat er lekker af. Bravo !

Alleen maakt hij dat niet waar.

Gisteren bleek juist het tegenovergestelde. Hij speelde een karikatuur van zichzelf. Hij heeft de afgelopen dagen zoveel respons gekregen dat hij terecht kwam in het 'Ruud post BB syndroom'. Hij dacht werkelijk dat hij iets gedaan had dat wat betekende. B en v.D hebben hem gisteren uit die droom gehaald.

[Dit bericht is gewijzigd door marky op 31-10-2000 20:11]

pi_431458
Binnen 45 minuten van een character naar een karikatuur, toch knap.

Eigenaardig ook hoe hij zich gedroeg als een gelijke van de presentatoren (meermalen "Frits" en "Henk" roepen en verhalen die nergens naartoe gaan willen afmaken) en ondertussen niet willen antwoorden op logische vragen (o.a over dat statement)

"Vraag het maar op". Dat statement zal waarschijnlijk niet bewaard blijven, deze uitzending wel. Als bewijs voor het nut van mediatraining.

De "Hoop, geloof ed Liefde show", denk niet dat ie er binnenkort komt.

Ook Monique drinkt regelmatig een kopje Magic Tea : "Ik voel mij heerlijk in m'n vel na een kopje thee van Siegfried & Roy".
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 31 oktober 2000 @ 16:41:10 #87
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_432271
Ed was niet bepaald op z'n best. Of dit nu kwam door slaap tekort op slap karakter kunnen we niet echt beoordelen (of kennen we Ed persoonlijk?).

Ik kreeg wel het idee dat B&vD op jacht waren. En dat dat een teritiorale drang had: zo in de trant van "je had gezegd dat je iets presenteerderigs, talkshowerigs op TV wil doen, maar zo goed als wij ben je niet, en dat willen we je laten voelen". Maar ook dit is slechts een interpretatie, want ook die B&vD ken ik niet persoonlijk.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 31 oktober 2000 @ 19:02:39 #88
6901 JooB
Out of the frying pan
pi_432721
Barend en Van Dorp aangezet omdat ik nieuwsgierig was wat Ed te melden zou hebben. Zag een glad uitziende man in een bijzonder 'fout' pak. (niet zo fout als Lotti, maar alla) Moest ff slikken. Ed was duidelijk niet in goede doen, en mischien is hierbij dus wel het bewijs geleverd dat ie geenszins een akteur is. (waar ik hem nog van beschuldigde). Oei, wat kwam ie verdwaasd over. (lag het aan de 'vijandige' sfeer? Had zich de afgelopen nachten helemaal suf genaaid? Had ie flink gezopen? Iets anders tot zich genomen? Ik weet het niet, maar ik had me er toch iets anders bij voor gesteld. De 'Ooit was ik Ed van de (strandtent) Nu ben ik Ed van BB'passage was bijna te pijnlijk voor woorden....Ik hoop dat Ed de gelegenheid krijgt om zich te herstellen, want wat iedereen er ook van vindt, niemand zal ooit zo laag zinken als die pratende drollen B & vD.En dan moet ik ook nog eens luisteren naar een gelikte belg als Lotti.... De enige die duidelijk lekker in zijn vel zat was Zalm...maar ja, die lacht ook zo aanstekelijk om zijn eigen grapjes...

Voorlopig heeft Ed nog steeds het voordeel van m'n twijfel.

Nou doe je het weer!
pi_432874
quote:
...
Zelfs minister Zalm reageerde niet goed, toen B&vD hem een bal voor open doel aanspeelden, door te suggereren dattie bij Ed's verhaal in slaap gevallen was. Zegt die man notabene dattie net aan de miljoenen-nota dacht, en bevestigt nog eens de stelling van Ed ! In plaats van hem lekker te vloeren en op te staan : B&vD legden hem toch netjes een antwoord in de mond: "wat doe ik hier nog?"
...
Dus jij bepaalt hoe minister Zalm hoort te reageren? Misschien vertelde hij wel gewoon de waarheid.
darwin's rollin' over in his coffin
the fittest are surviving much less often
pi_432901
quote:

Saai Forumpje hoor - ik wil bloed zien !

Precies ! Dat is de reden dat ik vooral feedback lees.

[sarcastisch]Maar als jullie lekker BB2 willen zien , nou ik wens jullie een geweldig spannende tijd toe ![/sarcastisch]

Wat een drukte om niets zeg. Het programma volgen is zieliger dan er aan meedoen , die hebben tenminste nog een doel (het bekent worden en een eigen tv programma krijgen waarschijnlijk). Jullie zeiken alleen over het feit dat er eikels in het huis zitten , NOU KIJK DAN NIET !

* Guus Muisarm is trots nog geen seconde van BB2 gezien te hebben BB1 was nieuw , nu weten we het wel. Get a life.

pi_432946
quote:
Op 31 oktober 2000 19:48 schreef Zap het volgende:
Dus jij bepaalt hoe minister Zalm hoort te reageren? Misschien vertelde hij wel gewoon de waarheid.
Beste Zap, omdat ik Moor zijn pleidooien altijd met extra aandacht lees, weet ik intussen dat je bij zijn stukjes tussen de regels door moet lezen. Dat raad ik jou ook aan. In ieder geval sla je de plank behoorlijk mis.
  Moderator dinsdag 31 oktober 2000 @ 21:16:36 #92
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_433182
quote:
Op 31 oktober 2000 19:55 schreef Guus Muisarm het volgende:

* Guus Muisarm is trots nog geen seconde van BB2 gezien te hebben] BB1 was nieuw , nu weten we het wel. Get a life.

Als je daar zo trots op bent dat je dat hier op een BB2-forum moet komen melden.... then get a life yourself.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 1 november 2000 @ 14:04:08 #93
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_434738
Je hebt jezelf met je actie wel in de kijker gezet. Word je veel gevraagd voor interviews?

Ed: "Ik word veel gebeld door de schrijvende pers en ik ben te gast geweest in het radioprogramma van Jensen en op tv bij Barend en Van Dorp. Het is dan niet de gewone Ed die bij Barend en Van Dorp zit maar de Big Brother Ed. Mijn gesprek met Minister Zalm vond ik als persoon wel heel interessant. Ik heb zeker geen spijt van mijn verblijf in het Big Brother-huis en mijn reactie op het wegstemmen. Ik zou het morgen weer doen. Ik ben me op dat moment ook niet bewust geweest van de consequenties. Buiten de negen medebewoners was ik mij sowieso totaal niet bewust van wat ik teweeg zou brengen. Voor de komende tijd wil ik het wel rustiger aan gaan doen. De schrijvende pers wil ik wel steeds te woord staan. Radio is ook nog wel leuk. Televisie niet. Ik heb twee weken lang televisie gemaakt. De twee weken in het huis zijn me niet in de koude kleren gaan zitten, ik ben zelf ook door elkaar geschud. Televisie-uitzendingen vind ik te zwaar. Ik geloof dat ik beter even rust kan nemen."

Iedereen wil natuurlijk steeds hetzelfde weten: 'Ben je nu een acteur of niet', 'Hoe zit dat met die vergelijking met Martin Luther King en John Lennon'. Vind je zelf dat je je punt goed naar voren kunt brengen?

Ed, heel beslist: "Nee, en dat ligt aan mezelf. Ik vind dat ik soms niet begrepen word. Ik maak graag grappen en grollen. Ik ben zeker niet de juiste persoon om dit soort dingen te gaan roepen. Maar als het over onrecht gaat dan kan ik echt heel standvastig en halsstarrig te keer gaan. Dat is vreemd, zeker voor mensen die daar bang voor zijn. Het voorbeeld dat ik gaf over mijn vader die in het verzet zat bijvoorbeeld. Mijn vader was een man die zeker niet opviel in het dagelijks leven als een bijzonder wijs of moedig man, maar hij is wel in opstand gekomen tegen onrechtvaardigheid. De een doet dat klein de ander groot. Martin Luther King en John Lennon zijn natuurlijk megagroot. Ik bewonder ze, wil hen op de een of andere manier nog even eer bewijzen. Ik vergelijk mezelf er niet mee, helemaal niet! En tja, die vraag of ik acteur ben. Ach, weet je in het normale leven acteer ik ook heel veel. Die vraag gaat nergens over. Ik stel steeds de tegenvraag waar iemand dat op kan baseren en dat kan niemand, want het is ook niet zo, en daarmee heeft die vraag voor mij afgedaan."

Niet alle reacties zullen positief zijn. Hoe ga je om met negatieve publiciteit?

Ed: "Negatieve publiciteit of negatieve opmerkingen kwetsen me niet. Maar dat zijn er heel weinig. Als nu alle artikelen negatief zouden zijn, dan zou het anders zijn. Maar ik weet dat ik een controversieel persoon ben, die zijn mening ventileert, dus mogen mensen hun mening ook terug geven. In de radio-uitzending van Jensen belde een Hagenees die vroeg: ‘Zeg Ed, van welke molen heb jij een klap gehad’. Dat vind ik leuk en als mensen me klootzak noemen kan ik daar ook nog wel tegen. Als mensen echt heel plat worden, goedkope dingen gaan roepen dan is dat minder leuk. Maar ja. Gelukkig krijg ik veel positieve reacties. Ook veel brieven van jongeren die schrijven: ‘Je zocht een jongen van 17 die het begreep, hier ben ik.’ En veel mensen die hun duim omhoog steken. Vandaag kwam ik een oude kennis tegen die het allemaal wel gevolgd heeft en ook de uitzending van Barend en Van Dorp gezien heeft. Hij zei het heel mooi: ‘Ed, je hebt de laatste weken zoveel bereikt, je mag ook wel eens falen.’ En zo is het ook. Ik hoef van mezelf ook niet perfect te zijn."

Ed heeft beloofd een column te schrijven en binnenkort langs te komen om een uurtje te chatten. Hou de site (of nieuwsbrief) in de gaten voor de precieze data.

Y.P.

Van de BB-site

_________

Een gedeelte uit Ed's tweede interview op de BB-site...

pi_436452
ed's optreden bij barend en van dorp , dat vond ik zo slecht nog niet , hij zat er erg onge-interesseert , was meer met zichzelf bezig , had af en toe een ongenuanceerde losse opmerking tussendoor , dus als B&VD ooit nog een invaller voor jantje mulder nodig hebben weten ze wie ze kunnen bellen
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_436513
Djee denk ik leuk nieuwe post erbij, kijk ik dan zie ik zo'n BB stukje. Sorry voor het zeuren maar kan dat niet ff ergens anders. Als ik die BB-site shit wil lezen zoek ik die site zelf wel even op. Ik kom die stukjes nu overal tegen.
fake a dream
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')