quote:Op maandag 23 februari 2015 00:09 schreef Ceviche het volgende:
Zwanen zijn monogaam, een paar blijft hun hele leven bij elkaar. Als een van de twee dood/weggaat kwijnt de ander helemaal weg. Wel sneu
Zou wel mooi zijn als ze dat dacht, dan was ze iig niet zo verdrietig. Maar zwanen herkennen zichzelf niet in de spiegel. Dieren die dat wel kunnen zijn chimpansees, orang-oetans, bonobos, dolfijnen, eksters en Aziatische olifanten.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:55 schreef Lucky2Bastard het volgende:
De reden: in de weerspiegeling denkt ze haar gestorven metgezel te zien.
Dat dénken ze te weten. Het beestje kan wel denken, hè hè, eindelijk alleen en wat zíe ik er goed uit!
Volgens mij vergeet je een diersoort.quote:Op maandag 23 februari 2015 05:39 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Maar zwanen herkennen zichzelf niet in de spiegel. Dieren die dat wel kunnen zijn chimpansees, orang-oetans, bonobos, dolfijnen, eksters en Aziatische olifanten.
Vandaar de naam Swan Song dan?quote:Op maandag 23 februari 2015 00:09 schreef Ceviche het volgende:
Zwanen zijn monogaam, een paar blijft hun hele leven bij elkaar. Als een van de twee dood/weggaat kwijnt de ander helemaal weg. Wel sneu
De mens?quote:Op maandag 23 februari 2015 06:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Volgens mij vergeet je een diersoort.
You bet.quote:
Ja die ook volgens mij. De bekende gorilla Koko kan het iig.quote:Op maandag 23 februari 2015 09:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
You bet.
Gorilla's zag ik ook niet staan, kunnen die dat niet dan?
"Ja, goedemiddag, ik had vorige week een excursie in uw park en toen had ik 7 geitjes bij me, maar die ben ik sindsdien kwijt..."quote:Op maandag 23 februari 2015 10:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Het is wel heel grappig als je De Efteling belt (0416 537 777). Je hoort als eerste iets van: "Hallowww, met Wolf!". Eén of ander karakter uit het attractiepark.
Omg haha geweldigquote:Op maandag 23 februari 2015 10:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb De Efteling gebeldZe hadden al een reactie gehad van een zwanendeskundige die aanbood om een zwaan erbij te zetten. Dat zou in het begin wel moeilijk zijn maar op den duur wel een oplossing.
Het is wel heel grappig als je De Efteling belt (0416 537 777). Je hoort als eerste iets van: "Hallowww, met Wolf!". Eén of ander karakter uit het attractiepark.
quote:Op maandag 23 februari 2015 10:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"Ja, goedemiddag, ik had vorige week een excursie in uw park en toen had ik 7 geitjes bij me, maar die ben ik sindsdien kwijt..."
quote:Op maandag 23 februari 2015 10:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb De Efteling gebeldZe hadden al een reactie gehad van een zwanendeskundige die aanbood om een zwaan erbij te zetten. Dat zou in het begin wel moeilijk zijn maar op den duur wel een oplossing.
http://m.ad.nl/ad/m/nl/55(...)Efteling-zwaan.dhtmlquote:Mogelijk komt er binnenkort troost voor de zwarte zwaan Koosje in de Efteling. Na het overlijden van zijn vrouwtje Keesje in september staat het dier vaak te kijken naar zijn eigen weerspiegeling in een prullenbak. Cees Matthijssen uit Friesland is bereid zijn rouwende zwarte zwaan te koppelen aan Koosje in het attractiepark.
Er is wel een kanttekening, de 3-jarige zwaan Lancelot uit Zandhuizen is ook een mannetje. Een nieuwe liefde kan er dus niet opbloeien, maar wellicht kan hij nieuwe vriend troost bieden in deze barre tijden.
Zwanen zijn monogaam, maar na het overlijden van de partner hoeven ze geen weduwnaar of weduwe te blijven de rest van hun leven. Koppelen is dus een goede mogelijkheid. ,,Ik werd geraakt door het verhaal van Koosje'', vertelt Cees. ,,Mijn zwanenvrouwtje is overleden op een leeftijd van 15 jaar en heeft al meerdere partners 'versleten'.''
Nu is dus zijn 3-jarige zwaan alleen over. ,,Hij is sinds haar dood een stuk aanhankelijker'', zegt Cees. Zo verdrietig als Koosje uit de Efteling is Lancelot niet. ,,Maar hij heeft ook geen glimmend ding waarin hij zijn spiegelbeeld kan verwarren met z'n vrouwtje.''
Broedseizoen
Zwanen leven buiten het broedseizoen in groepen, dus zou het koppelen van de twee mannetjes kunnen lukken. Echter, nu de lente voor de deur staat is het wellicht toch verstandiger een vrouwtje voor Koosje te zoeken.
De Efteling zegt in gesprek te zijn met de partij die hen vaker zwanen heeft geleverd. ,,Experts bekijken nu of het verstandig en noodzakelijk is om een nieuw vrouwtje voor Koosje te zoeken'', aldus een woordvoerder. ,,Het is dus nog niet zeker of er een nieuwe levenspartner komt.'' Als het moment daar is, zal het zwanenmannetje uit Friesland wel in overweging worden genomen.
Zijn zwanen zo zeldzaam dat ze geen vrouwtje kunnen vinden?quote:Op maandag 23 februari 2015 13:05 schreef Burdie het volgende:
Er is wel een kanttekening, de 3-jarige zwaan Lancelot uit Zandhuizen is ook een mannetje. Een nieuwe liefde kan er dus niet opbloeien, maar wellicht kan hij nieuwe vriend troost bieden in deze barre tijden.
Zwanen horen eigenlijk ook op Fok dus.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:21 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Zijn zwanen zo zeldzaam dat ze geen vrouwtje kunnen vinden?
Ja nou ja, ik begreep uit dat artikel dat die zwaan al weken zo was. Dat kan toch niet langer doorgaan, dat dier lijdt enorm. Ik kon dat filmpje niet aanzien.quote:Op maandag 23 februari 2015 13:28 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Waarom besloot je te bellen? Wat had je kunnen/willen doen, bedoel ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |