quote:Op zondag 22 februari 2015 20:40 schreef borisz het volgende:
De oefenkoersjes in Australië, Dubai, Ruta del Sol enz zijn allemaal leuk maar tellen natuurlijk niet mee. Zaterdag begint het echte werk met Omloop Het Volk Nieuwsblad. Het wielrennen gaat weer echt beginnen.
Game on
Ik vond het wel leuk dat Stannard eens zo'n prijs pakt.quote:Op zondag 22 februari 2015 23:27 schreef Szura het volgende:
Owja, vorig jaar Stannard
Was wel een anticlimax van de seizoensstart
Johnnyquote:Team Roompot heeft de selectie bekend gemaakt voor de Omloop Het Nieuwsblad. De Nederlandse ProContinentale ploeg start met onder andere Johnny Hoogerland.
In de selectie voor de ‘omloop’ zitten ook Wesley Kreder en Huub Duyn, twee renners met ervaring in de openingskoers van de voorjaarsklassiekers. Vijf renners maken zaterdag hun debuut.
quote:Giant-Alpecin vertrekt met vijf Nederlanders in de Omloop Het Nieuwsblad, de koers waarmee zaterdag het West-Europese wielerseizoen traditioneel wordt geopend.
Dat zijn wegkapitein Roy Curvers, Ramon Sinkeldam, Tom Stamsnijder, Albert Timmer en Koen de Kort.
Het team onder leiding van ploegleider Rudi Kemna bestaat verder uit de Belgen Zico Waeytens en Bert de Backer en de Duitser Nikias Arndt.
Waeytens eindigde vorig jaar als vijftiende en rijdt voor het eerst op eigen bodem bij zijn nieuwe ploeg. ''We staan niet aan het vertrek met één echte kopman, maar rekenen op het collectief'', meldde Kemna maandag.
En vergeet Kristoff vooral niet!quote:Op maandag 23 februari 2015 19:39 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Geen Langeveld en Boom als deelnemers dus. Wel jammer voor ze dat de teams waarvoor ze rijden hier niet willen starten omdat zowel Langeveld als Boom het van dit soort koersen moeten hebben. De echte klassiekers zoals de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix zijn namelijk te zwaar voor hun. Hoewel minder zwaar ook de koersen als E3 en GW zie ik ze niet winnen omdat in die koersen de grote kleppers (zoals Boonen, Van Avermaet, Vanmarcke, Cancellara, Degenkolb en Sagan) richting topvorm gaan of al de topvorm te pakken hebben.
quote:Op maandag 23 februari 2015 21:16 schreef Evertjan het volgende:
Blijft voor mij altijd Omloop het Volk
quote:Liefst negentien Nederlanders gaan zaterdag van start in de Omloop Het Nieuwsblad, de eerste van vele (semi)klassiekers op Belgisch grondgebied.
Met acht renners is Team Roompot Oranje Peloton de hofleverancier.
De formatie van Michael Boogerd en Erik Breukink heeft Jesper Asselman, Huub Duyn, Brian van Goethem, Johnny Hoogerland, Tim Kerkhof, Wesley Kreder, Mike Terpstra en Berden de Vries opgesteld voor de koers over hellingen en kasseien.
Giant-Alpecin, dat sinds dit seizoen rijdt op een Duitse licentie, gaat met Roy Curvers, Koen de Kort, Ramon Sinkeldam, Tom Stamsnijder en Albert Timmer van start.
De enige Nederlandse World Tour-ploeg Lotto-Jumbo levert vier Nederlanders: Tom Leezer, Bram Tankink, Maarten Tjallingii en Jos van Emden.
De andere Nederlanders op de startlijst van de Omloop Het Nieuwsblad zijn Niki Terpstra (Etixx-QuickStep) en Pim Ligthart (Lotto-Soudal).
De Omloop Het Nieuwsblad werd in 2014 gewonnen door de Brit Ian Stannard.
Heb ik iets gemist? Waarom rijdt Moreno de Omloop niet?quote:
Ondanks dat ik het wel her en der had gelezen begreep ik vanaf het begin al dat hij zich volledig op Kuurne zou focussen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 12:06 schreef Bugno het volgende:
[..]
Heb ik iets gemist? Waarom rijdt Moreno de Omloop niet?
Ok.quote:Op donderdag 26 februari 2015 13:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het wel her en der had gelezen begreep ik vanaf het begin al dat hij zich volledig op Kuurne zou focussen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |