Nadat het Erdogan regime al ISIS terroristen heeft getraind, wapens heeft gegeven en Syrië binnenlaat nu ook deze illegale actie. Het zou tijd worden dat de EU sancties instelt tegen Turkije.quote:Het Syrische regime heeft de Turkse operatie in het noorden van Syrië in felle bewoordingen veroordeeld. Damascus spreekt op de staatstelevisie van "flagrante agressie". Het houdt Turkije verantwoordelijk voor eventuele gevolgen.
Turkse troepen zijn gisteravond naar een Turkse enclave in Syrië gegaan om tientallen Turkse militairen te evacueren. Die bewaakten het mausoleum van Suleyman Shah, de grootvader van de stichter van het Ottomaanse Rijk. Zijn resten zijn in veiligheid gebracht en het complex is gesloopt.
Consulaat
Volgens Syrië had de Turkse regering het Syrische consulaat in Istanbul geïnformeerd over de operatie. Maar Turkije heeft niet gewacht op toestemming van Syrië.
Turkije wilde naar eigen zeggen voorkomen dat het complex in handen van Islamitische Staat zou vallen. De terreurgroep heeft meerdere tombes opgeblazen in gebieden die zij in handen heeft.
Ongemoeid
Syrië beschuldigt Turkije ervan rebellengroepen in Syrië te steunen, onder wie IS. Dat IS deze tombe nog ongemoeid had gelaten, bewijst volgens Syrië dat IS en de Turkse regering sterke banden onderhouden.
als IS in de buurt van die tombe komt is gegarandeerd die tombe kapot stuk, logische actie. daarbij hebben ze alleen over het grondgebied van Syrie gereden en daar verder niets gedaan. De tombe ligt op Turks grond gebiedquote:Op zondag 22 februari 2015 20:10 schreef reza1 het volgende:
Syrië veroordeelt Turkse actie om mausoleum
[..]
Nadat het Erdogan regime al ISIS terroristen heeft getraind, wapens heeft gegeven en Syrië binnenlaat nu ook deze illegale actie. Het zou tijd worden dat de EU sancties instelt tegen Turkije.
Nee, hij ligt op Syrisch grondgebied. Moet ik de kaart erbij pakken? IS had nooit bij die tombe kunnen komen als Turkije niet vanaf het begin terroristen in Syrië zou hebben gesteund.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:19 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
als IS in de buurt van die tombe komt is gegarandeerd die tombe kapot stuk, logische actie. daarbij hebben ze alleen over het grondgebied van Syrie gereden en daar verder niets gedaan. De tombe ligt op Turks grond gebied
In je OP staat turks grondgebiedquote:Op zondag 22 februari 2015 20:22 schreef reza1 het volgende:
[..]
Nee, hij ligt op Syrisch grondgebied. Moet ik de kaart erbij pakken? IS had nooit bij die tombe kunnen komen als Turkije niet vanaf het begin terroristen in Syrië zou hebben gesteund.
Dat ze daar verder niks hebben gedaan is ook maar een aanname, gezien ze openlijk terroristen steunen zou het niet onlogisch zijn als ze gelijk de terroristen nog even hadden geholpen.
quote:Op zondag 22 februari 2015 20:25 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
In je OP staat turks grondgebied
Nee.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:25 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
In je OP staat turks grondgebied
Pak jij de kaart er maar eens even bij schat, dan pak ik de dikke van dale erbijquote:Op zondag 22 februari 2015 20:22 schreef reza1 het volgende:
[..]
Nee, hij ligt op Syrisch grondgebied. Moet ik de kaart erbij pakken? IS had nooit bij die tombe kunnen komen als Turkije niet vanaf het begin terroristen in Syrië zou hebben gesteund.
Dat ze daar verder niks hebben gedaan is ook maar een aanname, gezien ze openlijk terroristen steunen zou het niet onlogisch zijn als ze gelijk de terroristen nog even hadden geholpen.
quote:en·cla·ve (de; v(m); meervoud: enclaves) 1stuk van een land, ingesloten door vreemd grondgebied - See more at: http://vandale.nl/opzoeken?pattern=enclave&lang=nn#.VOouy-ktHIU
Dat het bezet is door Turkije maakt het geen Turks grondgebied...quote:Op zondag 22 februari 2015 20:33 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Pak jij de kaart er maar eens even bij schat, dan pak ik de dikke van dale erbij
[..]
quote:
quote:Op zondag 22 februari 2015 20:10 schreef reza1 het volgende:
Turkse troepen zijn gisteravond naar een Turkse enclave in Syrië gegaan
Je maakt jezelf een beetje belachelijk hier.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:34 schreef reza1 het volgende:
[..]
Dat het bezet is door Turkije maakt het geen Turks grondgebied...
Ja, IS kan theoretisch ook een enclave hebben maar dat maakt nog niet dat het dan officieel IS grondgebied is.quote:
Ik geef alleen aan dat in je eigen OP staat dat het Turks grondgebied is.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:35 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ja, IS kan theoretisch ook een enclave hebben maar dat maakt nog niet dat het dan officieel IS grondgebied is.
IS denkt daar met haar islamitische staat volledig anders over, ze claimen dat het veroverde grond gebied hun eigendom is en hebben lak aan landsgrenzenquote:Op zondag 22 februari 2015 20:35 schreef reza1 het volgende:
[..]
Ja, IS kan theoretisch ook een enclave hebben maar dat maakt nog niet dat het dan officieel IS grondgebied is.
Als het land toestemming geeft wel lijkt me. Weet eigenlijk niet.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:39 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Kan je een land ook legaal binnenvallen dan?
Dan is het geen binnenvallen meer.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Als het land toestemming geeft wel lijkt me. Weet eigenlijk niet.
Tuurlijk, er zijn landen geweest in de 2de wereld oorlog die vrijwillig afstand hebben gedaan van haar grondgebiedquote:Op zondag 22 februari 2015 20:39 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Kan je een land ook legaal binnenvallen dan?
Met de staart tussen de benen.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:31 schreef TLC het volgende:
Het is toch ook wat, uit angst voor terroristen zelf je eigen spullen maar opblazen![]()
![]()
Met die uitspraak wel, maar om bij een enclave/exclave te komen zul je toch een ander land moeten binnenvallen. Volgens diezelfde definitie die je reza -terecht- aanwrijft.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je maakt jezelf een beetje belachelijk hier.
quote:Op zondag 22 februari 2015 20:37 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Ik geef alleen aan dat in je eigen OP staat dat het Turks grondgebied is.
Ik doel alleen maar op het feit dat hij in zijn OP zet dat het turks grondgebied is en dit daarna keihard gaat ontkennen.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Met die uitspraak wel, maar om bij een enclave/exclave te komen zul je toch een ander land moeten binnenvallen. Volgens diezelfde definitie die je reza -terecht- aanwrijft.
De enclave staat in een verklaring van 1921 dat ondertekend is door verschillende landen, dus is het van Turkije. Turkije had in 2012 al aangekondigd dat als de mausoleum aangevallen zou worden, dat het dan als een oorlogsverklaring zou gelden tegen Turkije.quote:Op zondag 22 februari 2015 20:35 schreef reza1 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |