quote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Het staat je vrij om je auto half vol te tanken en er dan water bij te gooien. Succes.
Gewoon goed roeren.quote:
Beter doe je er dan ook een scheut Dreft als emulgator bij anders krijg je het echt niet gemixt. Voordeel is dat je motor ook weer lekker schoon wordt van binnen.quote:
Nergens een productinformatieblad (PDS) of veiligheidsblad (MSDS) te vinden, dus waarschijnlijk onzin sowieso wat ze allemaal claimen.quote:Op zondag 22 februari 2015 00:04 schreef Fer het volgende:
Te laat Blue One 95 was tot eind vorig jaar benzine met 15% natte Ethanol. Jawel, benzine met water dus.
Maar lijkt erop dat het dit jaar niet meer verkocht mag worden en gewoon hetzelfde als E10 is geworden.
Wat gebeurd er met water als je er een vuurtje bij houd? Juist ja. Schiet je er wat mee op? Nee dus.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 21:57 schreef Stompzinnig het volgende:
Waarom doen ze niet gewoon een deel water in benzine? dat is goedkoper en werkt toch ook wel als het niet te veel water is?
beter voor milieu ook nog
En wat gebeurt er met benzine als je er een vuurtje bij houdt?quote:Op zondag 22 februari 2015 01:56 schreef eXplorer1 het volgende:
Wat gebeurd er met water als je er een vuurtje bij houd? Juist ja. Schiet je er wat mee op? Nee dus.
Veel beter, zorg voor een remmenreiniger vernevelaar in je luchtinlaat. Extra hoge toerenquote:Op zondag 22 februari 2015 00:10 schreef blup het volgende:
Je zou een flesje spiritus in je tank kunnen gieten.
Ik spoot altijd remreiniger om onze miniquad te startenquote:Op zondag 22 februari 2015 02:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Veel beter, zorg voor een remmenreiniger vernevelaar in je luchtinlaat. Extra hoge toeren
NOSquote:Op zondag 22 februari 2015 02:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Veel beter, zorg voor een remmenreiniger vernevelaar in je luchtinlaat. Extra hoge toeren
Je achterbank is niet hoog genoeg om zoiets te fiksen vanaf de hoedenplankquote:
Als het regent moet dat toch wel lukken? Die druppels komen dan van honderden meters hoog!quote:Op zondag 22 februari 2015 12:36 schreef Sounddragon het volgende:
Je achterbank is niet hoog genoeg om zoiets te fiksen vanaf de hoedenplank
Als brandstof: Water kan ontleed worden dmv elektrolyse in Waterstof en Zuurstof. Waterstof = brandbaar etc. maar de elektrolyse zou te veel energie kosten. (Je kunt geen energie ergens vandaan toveren, de energie die je er in stopt zul je er dus weer uithalen) Zet een windmolen/zonnepanelen neer om de elektrolyse aan te sturen, maak een waterstof injectie op je auto en je kunt rijden op wind- en zonne-energie.quote:
Als we jou toch niet hadden, hadden we dit allemaal niet geweten!quote:Op zondag 22 februari 2015 13:54 schreef ThePartyPooper het volgende:
Als brandstof: Water kan ontleed worden dmv elektrolyse in Waterstof en Zuurstof. Waterstof = brandbaar etc. maar de elektrolyse zou te veel energie kosten. (Je kunt geen energie ergens vandaan toveren, de energie die je er in stopt zul je er dus weer uithalen) Zet een windmolen/zonnepanelen neer om de elektrolyse aan te sturen, maak een waterstof injectie op je auto en je kunt rijden op wind- en zonne-energie.
Een simpel bedankje volstaat. Stop maar met zuigen.quote:Op zondag 22 februari 2015 13:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als we jou toch niet hadden, hadden we dit allemaal niet geweten!
Held!
quote:Op zondag 22 februari 2015 01:54 schreef jeroen25 het volgende:
Dit is 50 jaar geleden al uitgevonden alleen toen is de uitvinder in opdracht van de olieindustrie door de CIA ontvoerd.
Zeg het is hier geen BNW he?quote:Op zondag 22 februari 2015 01:54 schreef jeroen25 het volgende:
Dit is 50 jaar geleden al uitgevonden alleen toen is de uitvinder in opdracht van de olieindustrie door de CIA ontvoerd.
Niet?quote:
ik kijk ook altijd eerst de ingredientendeclaratie voordat ik tank.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 22:53 schreef Stompzinnig het volgende:
of doen ze het al stiekem??
dan moeten ze het toch eigenlijk zeggen bij ingrediënten
remmenreiniger?quote:Op zondag 22 februari 2015 02:24 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Veel beter, zorg voor een remmenreiniger vernevelaar in je luchtinlaat. Extra hoge toeren
ontkleuren door een brandstoffilter van witbrood.quote:
Wil jij met je poten van andermans eigendom afblijven s.v.p.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:44 schreef fathank het volgende:
[..]
ontkleuren door een brandstoffilter van witbrood.
Of brandstoftanks op grondverzetprojecten leegroven. Kranen bulldozers etc rijden tegenwoordig op blanke diesel.
Wil jij je met je eigen zaken bemoeien s.v.p.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:52 schreef vaduz het volgende:
[..]
Wil jij met je poten van andermans eigendom afblijven s.v.p.
Daar zit tegenwoordig een slot op.quote:Op donderdag 5 maart 2015 16:52 schreef vaduz het volgende:
[..]
Wil jij met je poten van andermans eigendom afblijven s.v.p.
Dan slaan ze wel een gat in je tank... Kost het behalve paar honderd liter diesel ook nog een tank en stilstand...quote:Op zondag 12 februari 2017 16:39 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Daar zit tegenwoordig een slot op.
De inhoud van je berichten wisselen nogal eens hèquote:
Soms moet je het simpel houdenquote:Op zondag 12 februari 2017 17:17 schreef derLudolf het volgende:
[..]
De inhoud van je berichten wisselen nogal eens hè
Startpilot rechtstreeks in 't luchtfilter bij vorstquote:Op zondag 22 februari 2015 02:51 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Ik spoot altijd remreiniger om onze miniquad te starten
Suzuki powerrrrr
Moet de ECM dat wel doen, vaak zit er best een conservatieve cap op.quote:Op zondag 12 februari 2017 21:12 schreef Jism het volgende:
Bij een diesel kan je letterlijk sla-olie van de supermarkt erin knikkeren (vermengen). Met een benzineauto is het andere koek, en je kunt er dingen mee beschadigen als je er water of een ander goedje bij mixed.
Wat wel zo is is dat je bio-ethanol uit de bouwmarkt kopen kunt (10 liter bijv) en deze afvult met 98 (dus 10 liter bio + de rest 98) in je tank en dit de hoogst mogelijke vermogenswinst zal gaan geven. Echter werkt dit natuurlijk alleen met auto's die ervoor geschikt zijn een hoog vermogen te kunnen produceren. Het kloppen is dan zo goed als niet meer aanwezig en de timing kan ontzettend strak worden afgesteld door de boordcomputer.
Verbruik ligt ook hoger, ik tank altijd E95quote:Op maandag 13 februari 2017 23:15 schreef Ou-Tannu het volgende:
k moet nog steeds eens kijken wat er gebeurt als ik de pakkingen / O-ringen van mn 30CC blokje in de E10 (of in bio-ethanol ) gooi...
E10 is goedkoper dan E95/98.... en als die er tegen kan.. who carez
Ik denk dat je dat bij een moderne diesel beter niet kunt doen.. de mijne zit al te klooien als ik er goedkope Tinq zooi in gooi.. de Texaco hier is op zaterdag wel een hele cent duurder, maar als ik dat erin gooi heb ik nergens last van; een hogedruk diesel is supergevoelig. Een paar liter benzine in een volle tank en je brandstofpomp loopt al schade op. In een moderne diesel zijn marges zo klein dat het meteen kapot is. Zal er niet meteen mee ophouden, maar schade is er, en met die kleine marges kan dat veel effect hebben op termijn.quote:Op zondag 12 februari 2017 21:12 schreef Jism het volgende:
Bij een diesel kan je letterlijk sla-olie van de supermarkt erin knikkeren (vermengen). Met een benzineauto is het andere koek, en je kunt er dingen mee beschadigen als je er water of een ander goedje bij mixed.
Wat wel zo is is dat je bio-ethanol uit de bouwmarkt kopen kunt (10 liter bijv) en deze afvult met 98 (dus 10 liter bio + de rest 98) in je tank en dit de hoogst mogelijke vermogenswinst zal gaan geven. Echter werkt dit natuurlijk alleen met auto's die ervoor geschikt zijn een hoog vermogen te kunnen produceren. Het kloppen is dan zo goed als niet meer aanwezig en de timing kan ontzettend strak worden afgesteld door de boordcomputer.
Verbruik is toch te verwaarlozen met 30CCquote:Op maandag 13 februari 2017 23:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Verbruik ligt ook hoger, ik tank altijd E95
Gooi er dan superplus inquote:Op dinsdag 14 februari 2017 00:03 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Verbruik is toch te verwaarlozen met 30CC
Kaalstrippen totdat er alleen nog maar een stoel, stuur in zit om mee te kunnen rijden. Je kunt van een auto zo een paar honderd kilo afschrapen, zelfs ruiten vervangen met plastic schotten enz.quote:Op maandag 13 februari 2017 11:50 schreef Fer het volgende:
Volgens mij valt er meer te halen met de auto zelf efficienter te maken. Lage rolweerstand, luchtweerstand verminderen, onnodig gewicht thuislaten. Motor goed intern reinigen, injectors ultrasoon laten behandelen.
En het belangrijkste, zuinig rijgedrag, door heel goed te anticiperen.
Daarom was er ook al 2 jaar niet meer in dit topic gereageerd denk ik..quote:Op woensdag 20 februari 2019 22:51 schreef alexlefou het volgende:
Het IQ heeft een nieuw laagtepunt bereikt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |