abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149882381
Laat ik eerst maar bij het begin beginnen. Ik ben 20 jaar en voel me al enige tijd onbegrepen door vrienden over mijn opvattingen over relaties en liefde.

Als tweedejaars studente aan de universiteit heb ik weliswaar veel vriendinnen en een grote vriendenkring, maar wanneer het over liefde, relaties en romantiek gaat, dan blijken zelfs mijn beste vriendinnen mij niet te begrijpen. Met name het uitgaansleven staat mij niet echt aan, ik ga puur omdat ik graag mensen om me heen heb. Maar de sfeer vind ik te brallerig, te lomp en te schreeuwerig, terwijl vriendinnen dit gek genoeg niet vinden. De meeste Nederlandse mannen zijn niet al te subtiel en lijken niet veel te geven om hun kledingstijl en internationale studenten zijn al niet veel beter. Het lijkt er meer op dat ze indruk willen maken op hun mannelijke vrienden waarbij alcohol nuttigen centraal lijkt te staan. Geen relatiemateriaal dus.

Daarom wil ik binnenkort mijn minor in het 3e jaar in Frankrijk volgen, omdat een half jaartje buitenland sowieso goed is om eens buiten de grenzen te kijken. Daarnaast omdat de vakken die ik wil volgen interessant zijn en natuurlijk om te kijken of de mannen daar beter weten wat ze willen dan de mannen hier. Mijn beste vriendinnen worden zelfs pissig als ik ze confronteer dat Nederlandse mannen doorgaans kinderachtig zijn en weinig romantiek in zich hebben. Misschien helpt het ook niet dat de meeste Nederlandse mannen niet licht-getint zijn en geen donker haar en ogen hebben.

Waar mijn vrienden en ik nog het meest verschillen, is op het vlak van muziek. Ik houd van muziek met gevoel en mij trekt het wanneer mannen goed hun emoties weten te uiten. Mijn vriendinnen verklaren me voor gek en kunnen deze liedjes niet waarderen. Hoe kunnen ze hier een oordeel over hebben, terwijl ze amper een woord Frans verstaan? Ik denk gewoon dat ze zich gewoon ongemakkelijk voelen omdat ze weten dat hun relatie met een Nederlandse man niet echt veel voorstelt. Hieronder staan een paar van mijn favorieten die ik op dit moment luister.

Hoe is jullie beeld over de Nederlandse en Franse man en het verschil tussen beiden met betrekking tot liefde en relaties? Ik hoop toch dat er meer mensen zijn die er net zo over denken als ik.

pi_149882456
De taal
pi_149882460
quote:
Ik ben 20 jaar
Daar gestopt met lezen, kom maar terug als je wat ouder bent :')
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_149882482
Maar je wilt nu naar Frankrijk voor je studie maar eigenlijk voor de mannen? :{
pi_149882513
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:21 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Maar je wilt nu naar Frankrijk voor je studie maar eigenlijk voor de mannen? :{
Yep, beide. Supercombinatie, toch?
pi_149882517

Ziet er leuker uit dan de gemiddelde Nederlandse man.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_149882529
Wat een vies ventje trouwens die J. Reyzs :')
pi_149882536
kijk niet teveel van "het gras is groener aan de overkant".

Het klopt wel dat in Nederland een koude en individualistische cultuur hangt. Dat neemt niet weg dat in een nieuw gebied altijd alles mooi, vernieuwend en perfectie lijkt kunnen ook deze dingen wennen.

Er zijn ook weer bepaalde vrouwen welke de gem. Nederlandse man te gek vinden: lang, zorgzaam,lief en voorspelbaar.

Ik zou zeggen probeer wat dingen uit, maar kijk nu niet zo naief als wat je nu doet. Jij bent nieuw en verfrissend daar, zij zijn dat voor jouw. Als het eenmaal went zal je het in perspectief kunnen plaatsen en misschien zelfs nog 1 miniding missen of juist niet.

Zie dit als een nieuwe vrucht waar je van bijt.. hij kan lekker lijken de nasmaak kan zoet of bitter zijn.

Niet zo naief/stereotyperend denken en ieder een kans geven.
pi_149882541
Ik begrijp je wel. Nederlandse mannen zijn over het algemeen minder knap en al helemaal niet romantisch. In het buitenland (Italië, Frankrijk, Spanje, Griekenland) zijn de mannen stukken knapper en romantischer. Maar om nou een minor te volgen in het buitenland voor de mannen; nah. :P
pi_149882572
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:23 schreef Beach het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er leuker uit dan de gemiddelde Nederlandse man.
Ja, dat is een foto van Clichy-sous-Bois, een van de grootste achterstandswijken in Parijs. Maar deze foto dateert al van wat jaren terug, dit was tijdens de rellen van 2005. Nogal logisch dat dat er minder uitziet dus.
pi_149882582
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:23 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Wat een vies ventje trouwens die J. Reyzs :')
Oja, waarom?
pi_149882619
Wat trouwens wel weer zo is, is dat al die jongens uit het buitenland vaak best opdringerig zijn. Dan kan je heel knap zijn, maar dat maakt het wel minder leuk. Vind ik.
pi_149882663
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:23 schreef faf het volgende:
kijk niet teveel van "het gras is groener aan de overkant".

Het klopt wel dat in Nederland een koude en individualistische cultuur hangt. Dat neemt niet weg dat in een nieuw gebied altijd alles mooi, vernieuwend en perfectie lijkt kunnen ook deze dingen wennen.

Er zijn ook weer bepaalde vrouwen welke de gem. Nederlandse man te gek vinden: lang, zorgzaam,lief en voorspelbaar.

Ik zou zeggen probeer wat dingen uit, maar kijk nu niet zo naief als wat je nu doet. Jij bent nieuw en verfrissend daar, zij zijn dat voor jouw. Als het eenmaal went zal je het in perspectief kunnen plaatsen en misschien zelfs nog 1 miniding missen of juist niet.

Zie dit als een nieuwe vrucht waar je van bijt.. hij kan lekker lijken de nasmaak kan zoet of bitter zijn.

Niet zo naief/stereotyperend denken en ieder een kans geven.
Maar over het algemeen zal het er beter zijn, want zorgzame en lieve mannen zijn hier niet te vinden. Maar je hebt wel gelijk dat er een kans zal zijn dat het gaat tegenvallen.
  zaterdag 21 februari 2015 @ 11:31:33 #14
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_149882690
Jezus, 20 jaar en dan al denken zo wijs te zijn. Ga een keer naar Italië en laat je uitwonen door de lokale pizzaboer. Die gasten versieren je, duiken met je in bed en gaan op zoek naar het volgende naïeve sletje.

Tja, als dat je ding is, vooral doen.

Ik denk dat je van een koude kermis thuis zal komen. Blijkbaar kom je in de verkeerde tenten qua uitgaan. Niet elke Nederlander is ook zo koud en simpel als jij doet voorschotelen. Ben jij daarnaast wel een top catch? Loop jij er dan wel bij als the hot stuff? Of valt dat ook wel weer mee?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_149882734
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:30 schreef Obsolete94 het volgende:

[..]

Maar over het algemeen zal het er beter zijn, want zorgzame en lieve mannen zijn hier niet te vinden. Maar je hebt wel gelijk dat er een kans zal zijn dat het gaat tegenvallen.
Komop :), zo bedoel ik het ook niet... is toch gaaf om ff in een nieuwe omgeving te zijn. Ga er met open houding in en laat het gebeuren.

Ik bedoel alleen.. ga met iets neutralere verwachtingen en plak niet zo'n etiket op mensen omdat je iets verwacht van ze of denkt dat ze lelijk van buiten zijn dus ook onromantisch van binnen om het heel direct te zeggen :)
pi_149882752
quote:
want zorgzame en lieve mannen zijn hier niet te vinden.
Wat een generalisering zeg. :N Niet zo vreemd dat je met zo'n instelling geen man kan vinden in Nederland.
Maar ga maar lekker naiëf naar Frankrijk. :W

[ Bericht 5% gewijzigd door Syntos op 21-02-2015 11:39:54 ]
  zaterdag 21 februari 2015 @ 11:35:28 #17
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_149882769
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:23 schreef Nammie het volgende:
In het buitenland (Italië, Frankrijk, Spanje, Griekenland) zijn de mannen stukken knapper hariger, mediteraner en romantischer nog blijven hangen in een machocultuur.
20& naïef O+
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_149882770
Waarom al die liedjes in de OP? Denk je dat dat iets zegt over de mentaliteit?

Ik heb 7 jaar een relatie gehad met een Fransman en dus ook met veel Fransen omgegaan in die tijd. Nu ben ik het met je eens dat er heel wat cultuurverschillen zijn,maar wat betreft liefde en relaties kan ik eigenlijk niks bedenken. Kun je concrete voorbeelden noemen van wat je verwacht dat er anders is?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_149882778
quote:

[..]

want zorgzame en lieve mannen zijn hier niet te vinden.
Ik snap wel waarom jij ze niet kan vinden.
pi_149882783
Oh, zorgzame en lieve mannen.. Die vind je daar niet meer dan hier hoor _O-
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_149882803
Wat heb je in gedachten: mannen met een toupet, een Salvador Dali-snor, zwart haar, bruine ogen en mediterraans getint?
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 21 februari 2015 @ 11:38:30 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_149882820
Fransje meisjes zijn in ieder geval niks.
pi_149882826
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:35 schreef YuckFou het volgende:

[..]

20& naïef O+
19. En niet naïef, over het algemeen zijn ze daar echt wel wat knapper en romantischer. Maar er heerst wel weer meer een machocultuur inderdaad.
pi_149882858
Ik denk dat TS van een koude kermis thuis zal komen wat betreft de Franse mannen. Ze leven qua emancipatie nog in de jaren '50, stinken en hebben een kleine piemel.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_149882921
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 11:38 schreef Twiitch het volgende:
Fransje meisjes zijn in ieder geval niks.
Net als Poolse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')