Laat ik eerst maar bij het begin beginnen. Ik ben 20 jaar en voel me al enige tijd onbegrepen door vrienden over mijn opvattingen over relaties en liefde.
Als tweedejaars studente aan de universiteit heb ik weliswaar veel vriendinnen en een grote vriendenkring, maar wanneer het over liefde, relaties en romantiek gaat, dan blijken zelfs mijn beste vriendinnen mij niet te begrijpen. Met name het uitgaansleven staat mij niet echt aan, ik ga puur omdat ik graag mensen om me heen heb. Maar de sfeer vind ik te brallerig, te lomp en te schreeuwerig, terwijl vriendinnen dit gek genoeg niet vinden. De meeste Nederlandse mannen zijn niet al te subtiel en lijken niet veel te geven om hun kledingstijl en internationale studenten zijn al niet veel beter. Het lijkt er meer op dat ze indruk willen maken op hun mannelijke vrienden waarbij alcohol nuttigen centraal lijkt te staan. Geen relatiemateriaal dus.
Daarom wil ik binnenkort mijn minor in het 3e jaar in Frankrijk volgen, omdat een half jaartje buitenland sowieso goed is om eens buiten de grenzen te kijken. Daarnaast omdat de vakken die ik wil volgen interessant zijn en natuurlijk om te kijken of de mannen daar beter weten wat ze willen dan de mannen hier. Mijn beste vriendinnen worden zelfs pissig als ik ze confronteer dat Nederlandse mannen doorgaans kinderachtig zijn en weinig romantiek in zich hebben. Misschien helpt het ook niet dat de meeste Nederlandse mannen niet licht-getint zijn en geen donker haar en ogen hebben.
Waar mijn vrienden en ik nog het meest verschillen, is op het vlak van muziek. Ik houd van muziek met gevoel en mij trekt het wanneer mannen goed hun emoties weten te uiten. Mijn vriendinnen verklaren me voor gek en kunnen deze liedjes niet waarderen. Hoe kunnen ze hier een oordeel over hebben, terwijl ze amper een woord Frans verstaan? Ik denk gewoon dat ze zich gewoon ongemakkelijk voelen omdat ze weten dat hun relatie met een Nederlandse man niet echt veel voorstelt. Hieronder staan een paar van mijn favorieten die ik op dit moment luister.
Hoe is jullie beeld over de Nederlandse en Franse man en het verschil tussen beiden met betrekking tot liefde en relaties? Ik hoop toch dat er meer mensen zijn die er net zo over denken als ik.