Iedereen teleporteert naar een willekeurige plek op aarde.
... En dan

Elk stuk land dat de aarde heeft telt mee. Dus ook Antarctica, de Himalaya, de Sahara en de jungle. De verdeling wordt evenredig gemaakt, het kan dus best zijn dat je met drie anderen op een niet eerder door mensen ontdekt eiland terecht komt. De teleportatie vindt alleen plaats op land, dus niet in oceanen, zeeën enz. Voor de rest blijft alles staan zoals het is, je hebt dus alleen je kleding die je op dat moment aanhebt. Je teleporteert op een manier waardoor je niet gelijk doodgaat (dus niet in muren of bergen, maar op de grond zonder verwondingen). In principe verdrinkt niemand direct (tenzij je op een verlaten ijsblok terecht komt oid).
De hele wereldorde moet worden hersteld. Zullen mensen terug proberen te komen naar hun eigen gebied of juist een coupe plegen? Gaan mensen als beesten te keer of ontstaan er bondgenootschappen? Zal racisme verdwijnen als zoveel culturen ineens bij elkaar zijn? En wat heb je nog aan je Nederlandse taalkennis?
Ruim de helft van de aarde is onbevolkt, waarvan een groot gedeelte gevaarlijk gebied is waaraan niet zomaar te ontsnappen valt. Mijn voorspelling is dan ook dat een kwart van de wereldbevolking wordt uitgeroeid binnen de eerste week. Door koude of hete omstandigheden, gebied zonder voedsel en geen survivalervaring.
En natuurlijk, waar zou jij het liefst naar teleporteren?
Doe mij maar New York City, met de mensen die ik tegenkom en Engels kunnen spreken een coupe plegen en een nieuwe stadsorde maken. Lekker racen in auto's, genieten van enorm veel lekker eten enz.