Voor de wet niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Een levend dier is iets anders dan een auto.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Tja als zo'n hond aggressief is moet je hem laten inslapen. Beste voor iedereen.
Inderdaad, ze wist dat er nog iemand anders was die King kende en dolgraag voor hem wilde zorgen. Alleen die persoon had in de periode dat mijn broertje hem weg moest doen nog geen eigen woning. Sinds kort heeft ze die wel. Ze had gewoon heel simpel kunnen bellen en zeggen dat hij weer weg moest, dan had hij nu een goed tehuis gehad waar hij oud had mogen worden. Beestje was net 5, had nog een heel leven voor zich moeten hebben.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 19:44 schreef oh-oh het volgende:
De da heeft niet verkeerd gehandeld hoor, ze zal wel een zielig verhaal opgehangen hebben.
Als ik morgen met een van mijn honden naar de da ga en zeg dat ie kinderen bijt krijgt ie ook zo een spuitje, daar hoeft een da zich niet voor te verantwoorden.
Fout zit gewoon bij die nicht, of die hond nou echt vals was of niet, ze had hem gewoon netjes terug moeten geven zoals afgesproken...
Dat was hij dus niet, 1 van de liefste honden die ik ooit heb gekend. Vanaf dag 1 dat mijn broertje en zijn vriendin hem hadden nooit problemen. Sprong bij iedereen op schoot (zelfs bij vreemden) om te knuffelen en geaaid te worden.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Tja als zo'n hond aggressief is moet je hem laten inslapen. Beste voor iedereen.
Het zijn op zich ook wel heel lieve honden.. maar ze hebben wel blijvende opvoeding nodig. Als je nichtje dat heeft laten versloffen en hij haar de baas werd, zou het inderdaad wel linke soep geweest kunnen zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:35 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Dat was hij dus niet, 1 van de liefste honden die ik ooit heb gekend. Vanaf dag 1 dat mijn broertje en zijn vriendin hem hadden nooit problemen. Sprong bij iedereen op schoot (zelfs bij vreemden) om te knuffelen en geaaid te worden.
We horen nu verhalen over dat haar inmiddels ex-vriend King iets ergs aangedaan zou hebben. Alleen weten niet wat, misschien geslagen? Of wat anders, geen idee. En hij zou hem telkens lang op hebben gesloten in een bench wat King nog nooit eerder had meegemaakt, liep bij mijn broertje en zijn vriendin altijd los door het huis. Beestje was blijkbaar doodsbang voor die vent. Mocht hij dan hebben gebeten is het geen teken van valsheid maar zelfverdediging, een hond kan niet zeggen van laat me met rust. Maar om hem dan in te laten slapen slaat nergens op. Afspraak was dat ze contact op zou nemen als het niet goed ging en hem terug zou geven als ze hem weg wilde doen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:43 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Het zijn op zich ook wel heel lieve honden.. maar ze hebben wel blijvende opvoeding nodig. Als je nichtje dat heeft laten versloffen en hij haar de baas werd, zou het inderdaad wel linke soep geweest kunnen zijn.
Geweldig zo'n hond die iedereen bespringt ja. Maar jij zal wel meer met die hond omgaan en hem beter kennen dan de mensen die hem laten inslapen of zo.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 20:35 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Dat was hij dus niet, 1 van de liefste honden die ik ooit heb gekend. Vanaf dag 1 dat mijn broertje en zijn vriendin hem hadden nooit problemen. Sprong bij iedereen op schoot (zelfs bij vreemden) om te knuffelen en geaaid te worden.
Dat was gewoon het karakter van het beestje, heel enthousiast en vrolijk, hij vond iedereen lief, wilde met iedereen knuffelen. Maar als mensen aangaven dat niet fijn te vinden luisterde hij prima, dan was het gewoon zeggen van ga in je mand en dan deed hij dat ook.quote:Op zaterdag 21 februari 2015 13:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Geweldig zo'n hond die iedereen bespringt ja. Maar jij zal wel meer met die hond omgaan en hem beter kennen dan de mensen die hem laten inslapen of zo.
Prima toch?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:09 schreef Synasthesia het volgende:
Betreffende persoon die ik ken heeft dat helaas al met meerdere honden gedaan die ze "zat" waren
Waar is "hier"? Voor zo ver ik weet in Nederland niet.quote:Op donderdag 26 februari 2015 15:48 schreef naiipajiiau het volgende:
Sinds vorig jaar is hier een wet voor aangenomen die het laten inslapen van gezonde dieren verboden maakt. Er moet een goed gegronde reden zijn en die ontbreekt hier. Je zou dus aangifte kunnen doen. Langzaam aan komen er wel wetten ook tegen het fokken met ongezonde ouderdieren, denk aan zeer ongezonde hondenrassen zoals chihuahua. Uiteindelijk moeten dan bv moeten dierenartsen meekeuren op shows etc. Etc.
Hier is in NL. Kwam daar vorig jaar achter nadat familie van mn vriend hun hond liet inslapen (was nog geen jaar oud!!!) en het had geen enkele reden had ik dat geweten had ik die hond daar meteen opgehaald. Bestaande wetten hadden een gat. Maar dat is nu aangepast sinds juli vorig jaar. Wil je een bron kopieren maar de telefoon weigert hier te plakken.quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:58 schreef quirina het volgende:
[..]
Waar is "hier"? Voor zo ver ik weet in Nederland niet.
Trouwens...
sprak laatst met mijn eigen dierenarts erover.
En die weigert dus gezonde dieren in te laten slapen. Hij heeft het wel een paar keer meegemaakt dat mensen dat dus willen.
Hij bied dan de optie aan het dier bij hem achter te laten zodat hij wel een andere verzorger regelt of dat hij het dier naar het asiel brengt.
Ja ook bij "agressieve" dieren.
Een dier vertoond negen van de tien keer gedragsproblemen door slechte opvoedingsmethodes van de baasjes.
Dit, ze had wel even contact kunnen opnemen voordat ze zoiets drastisch doet, beetje vreemd allemaal.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:36 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Wat een laffe naaienstreek van dat nichtje zeg! Zoiets doe je niet zonder overleg met de oorspronkelijke eigenaren.
Precies. King is maar ongeveer een maandje bij onze nicht geweest. Voor hij bij haar kwam was het absoluut geen probleemhond, luisterde goed en heel erg lief. Als hij al gehapt heeft (of geprobeerd) dan moet dat zijn geweest doordat haar inmiddels ex iets heel ergs geeft gedaan, weten nog steeds niet wat die vent geflikt heeft. Maar binnen een maand veranderd een hond niet zomaar in lief en probleemloos in agressief.quote:Op donderdag 26 februari 2015 19:58 schreef quirina het volgende:
[..]
Een dier vertoond negen van de tien keer gedragsproblemen door slechte opvoedingsmethodes van de baasjes.
Zo is het in het geval van King ook gegaan. Ze heeft buiten eigen gemeente een dierenarts gezocht die het wilde doen, in eigen gemeente wilden de dierenartsen het niet doen.quote:Op donderdag 26 februari 2015 20:58 schreef naiipajiiau het volgende:
Uiteraard zijn er altijd "dierenartsen" die je kerngezonde hond willen laten inslapen. Gekken dat het zijn... Mensen weten dat en gaan gewoon een deur verder!
Inderdaad, dan hadden wij King meteen weer opgehaald en had die nog geleefd.quote:Op donderdag 26 februari 2015 21:03 schreef killerkip69 het volgende:
[..]
Dit, ze had wel even contact kunnen opnemen voordat ze zoiets drastisch doet, beetje vreemd allemaal.
Whut? Jij denkt dat het om GELD gaat???quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:16 schreef Jaimy_Luca het volgende:
[..]
Wait, what? ZIJ is woest op jullie? Wat denkt ze wel niet? Jullie hebben al het recht om kwaad te zijn op haar. Om haar te laten inzien wat ze gedaan heeft en dat dat onvergeeflijk is.
Eigenlijk zou zij een nieuwe hond voor je broer moeten kopen. Dat helpt niet tegen het verdriet en gezien ze kleiner zijn gaan wonen kan het niet, maar dan zou ze misschien beseffen wat ze gedaan heeft. Honden kosten zo 300 tot 400 euro.
Als je woont in een kamer van 3x3m is dat geen goede plek voor een hond, zo'n beestje heeft beweegruimte nodig. Naam had de hond al, heeft mijn broertje niet bedacht.quote:Op zaterdag 28 februari 2015 12:28 schreef VisGeenOptie het volgende:
Een hond hoor je sowieso niet weg te doen. Of je nu "door omstandigheden" kleiner moet gaan wonen of niet. Wanneer je een hond koopt zorg je daarvoor tot het beestje dood gaat, no matter what.
Lang verhaal en 3 pagina's aan blabla verder maar de uiteindelijke conclusie voor mij is dat je broer een ongevoelige klootzak is die slecht is in het bedenken van hondennamen, je nicht een onbetrouwbare kut en jij een meemaakslet die veel te snel conclusies trekt en het relativeringsvermogen heeft van een Chokotoff.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |