Inderdaad, wij zijn allemaal woedend. Ook onze andere nicht (haar eigen zus) is heel boos. Ze had mijn broertje moeten bellen, dan had hij hem per direct weer opgehaald en had het beestje nu nog geleefd. Beter in een klein huis alle liefde krijgen die het nodig heeft dan af laten maken. Zelfs familie die je je leven lang kent kun je blijkbaar niet vertrouwen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:36 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Wat een laffe naaienstreek van dat nichtje zeg! Zoiets doe je niet zonder overleg met de oorspronkelijke eigenaren.
Zo vaag is het niet. Onze nicht wilde dolgraag die hond overnemen. Volgens haar eigen zus is ze er waarschijnlijk gewoon zat van geweest omdat hij niet heel lang alleen kon zijn.quote:
Dus de dierenarts had dit nooit mogen doenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:43 schreef bonke het volgende:
volgens mij mag een dierenarts zelfs bij geneesbare ziektes of breuken geen spuitje meer geven
de eigenaar zal moeten betalen voor de ziektekosten van een dier zolang het geneesbaar is
tokkies be tokkie. En als zij een lulverhaal (tenminste, daar gaan we maar vanuit dan, we horen hier maar één kant) ophangen dat hij vals is of bijvoorbeeld mensen heeft gebeten dan gaat zo'n dierenarts daar wellicht in mee. Die is vast niet wettelijk verplicht zwart op wit te hebben staan dat aan de hand van gedragsonderzoek is gebleken dat hij onhandelbaar is.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:42 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Zo vaag is het niet. Onze nicht wilde dolgraag die hond overnemen. Volgens haar eigen zus is ze er waarschijnlijk gewoon zat van geweest omdat hij niet heel lang alleen kon zijn.
Ze zou mijn broertje bellen mocht er iets aan de hand zijn, maar geen telefoontje, geen smsje, helemaal niks en vandaag kreeg die te horen dat King dood is.
Ze zijn er al geweest maar zij trekt zich er niks van aan. Volgens haar was hij vals. En we kunnen ook niks meer doen nu, die lieve schat is doodquote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:44 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik zou er gewoon even langs gaan om verhaal te halen!
Ze heeft niks laten weten. Tot voor kort zij ze dat het goed ging met King, beweerde dat hij bij haar wel alleen kon zijn en nu opeens bericht dat ze hem heeft laten afmaken.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:45 schreef Rockefellow het volgende:
Ze heeft toch laten weten dat het niet ging.
Wellicht moet je Broertje voortaan wat beter nadenken voordat hij afspraken maakt... of een hond aanschaft... of een naam voor een huisdier verzint.
Het was in de tijd dat hij bij mijn broertje was totaal geen onhandelbare hond, nergens last van. Heel lief en luisterde ook heel goed. Mijn moeder heeft ook regelmatig op hem gepast in haar eigen huis en ook nergens last van, voor haar puppy van toen 10 weken was die ook heel lief.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
tokkies be tokkie. En als zij een lulverhaal (tenminste, daar gaan we maar vanuit dan, we horen hier maar één kant) ophangen dat hij vals is of bijvoorbeeld mensen heeft gebeten dan gaat zo'n dierenarts daar wellicht in mee. Die is vast niet wettelijk verplicht zwart op wit te hebben staan dat aan de hand van gedragsonderzoek is gebleken dat hij onhandelbaar is.
quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:46 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ze heeft niks laten weten.
quote:bericht dat ze hem heeft laten afmaken.
Ik bedoel hiervoor. Ze zou het laten weten als het niet goed ging bij haar in huis, als mijn broertje dat geweten had dan had hij hem per direct daar weer weggehaald. Hij wilde een goed leven voor de hond, wilde hem niet dood hebben.quote:
Lijkt mij stug. Je kan iemand niet verplichten om te betalen.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:43 schreef bonke het volgende:
volgens mij mag een dierenarts zelfs bij geneesbare ziektes of breuken geen spuitje meer geven
de eigenaar zal moeten betalen voor de ziektekosten van een dier zolang het geneesbaar is
De dierenarts kan ook een behandeling niet verplichten, dus dat heft elkaar mooi op.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Lijkt mij stug. Je kan iemand niet verplichten om te betalen.
Ze blijft alleen beweren dat hij vals was. Maar daar geloven we niks van. Een hond wordt niet van de 1 op andere dag vals.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:54 schreef 2dope het volgende:
Matige grap van die nicht in ieder geval. Zei ze nog iets van "ik heb 'm toch gekocht/gekregen!?"
Maar wat wil je nu dan?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:56 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ze blijft alleen beweren dat hij vals was. Maar daar geloven we niks van. Een hond wordt niet van de 1 op andere dag vals.
Wij vragen ons af of een dierenarts zomaar een gezonde hond mag laten inslapen, dit is gewoon schandalig.quote:
Een levend dier is iets anders dan een auto.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:05 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Als ik een auto koop, deze vervolgens geef aan een neef en hem vervolgens naar de sloop brengt is dat toch zijn pakkie aan?
Tuurlijk, de reden is mij ook niet helemaal duidelijk, maar in principe heeft je broertje er niks meer mee te maken natuurlijk.
Wat zei google toen je het vroeg?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:05 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Wij vragen ons af of een dierenarts zomaar een gezonde hond mag laten inslapen, dit is gewoon schandalig.
Nou, dan moet je haar gewoon op haar bek rammen, makkelijk zat.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Een levend dier is iets anders dan een auto.
En er waren afspraken, als het niet goed zou gaan dan zou ze het laten weten en dan had mijn broertje hem teruggenomen ook al zijn ze klein behuisd nu. Alles beter dan zomaar een hond af laten maken.
Is wat WammesWaggel zegt niet een mogelijkheid, dat ze de hond stiekem verkocht heeft en tegen jullie zegt dat hij is afgemaakt?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:05 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Wij vragen ons af of een dierenarts zomaar een gezonde hond mag laten inslapen, dit is gewoon schandalig.
Nee is echt dood. Haar zus had haar meerdere keren gezegd van doe de hond terug of zoek een ander baasje voor hem. Maar af laten maken vond ze blijkbaar de makkelijkste weg.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:09 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Is wat WammesWaggel zegt niet een mogelijkheid, dat ze de hond stiekem verkocht heeft en tegen jullie zegt dat hij is afgemaakt?
Vreemd verhaal iig, maar ik kan me voorstellen dat als zij met die hond naar de Dierenarts gaat en zegt dat hij een andere hond/kind/postbode/weet ik het heeft opgegeten, die DA de hond wel gewoon in laat slapen. Er is niet zoiets als een verplichte agressietest voordat een hond afgemaakt mag worden. Ik denk dat het in veel gevallen aankomt op wat het baasje er over zegt.
Sneu... Wat had hij volgens haar gedaan dan dat hij per sé afgemaakt moest worden? 'Hij is vals' is niet heel concreet, natuurlijk. Had hij haar gebeten? Ruzie gemaakt met andere honden?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:10 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Nee is echt dood. Haar zus had haar meerdere keren gezegd van doe de hond terug of zoek een ander baasje voor hem. Maar af laten maken vond ze blijkbaar de makkelijkste weg.
Ze beweerd dat hij mensen zomaar aanviel. Maar dat geloven wij dus niet omdat hij zelfs tegen wildvreemden heel lief/knuffelig was. Wel sloot ze hem op in een bench 's nachts en als ze weg ging, iets wat King niet gewend was, had nog nooit van zijn leven (hij was 5) in een bench gezeten.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:12 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Sneu... Wat had hij volgens haar gedaan dan dat hij per sé afgemaakt moest worden? 'Hij is vals' is niet heel concreet, natuurlijk. Had hij haar gebeten? Ruzie gemaakt met andere honden?
Triest... Jammer dat er zo weinig aan te doen isquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:13 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ze beweerd dat hij mensen zomaar aanviel. Maar dat geloven wij dus niet omdat hij zelfs tegen wildvreemden heel lief/knuffelig was. Wel sloot ze hem op in een bench 's nachts en als ze weg ging, iets wat King niet gewend was, had nog nooit van zijn leven (hij was 5) in een bench gezeten.
Nu is ze woest op ons omdat wij het niet normaal vinden wat ze heeft gedaan. Maar helaas, niks meer aan te doen. Een lief onschuldig hondje zomaar vermoordquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:16 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Triest... Jammer dat er zo weinig aan te doen is
Er wordt vaak beweerd dat Staffords vals zijn maar als je op sites van fokkers kijkt wordt er gezegd dat ze juist een ideale gezinshond zijn. Niet 1 hond is vals van zichzelf. King was dat sowieso niet, heel lief, heel rustig, luisterde altijd goed. Was gewoon een lief schoothondje. Zelfs bij mensen die hij niet kende sprong hij meteen op schoot om te knuffelen, zat geen kwaad in.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:21 schreef Peter het volgende:
Is het een betrouwbaar ras of is het van een ras dat ook te boek staat als vals/bijters?
Dat doen zelfs chihuahua's dus dan kan je elke hond als onbetrouwbaar vals bestempelenquote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:27 schreef Peter het volgende:
Zeg jij.. maar kun je garanderen dat hij (wellicht door foute behandeling van de nieuwe eigenaren) geen vals gedrag vertoonde?
Dat is mijn punt ook.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 16:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dat doen zelfs chihuahua's dus dan kan je elke hond als onbetrouwbaar vals bestempelen
Wait, what? ZIJ is woest op jullie? Wat denkt ze wel niet? Jullie hebben al het recht om kwaad te zijn op haar. Om haar te laten inzien wat ze gedaan heeft en dat dat onvergeeflijk is.quote:Op vrijdag 20 februari 2015 15:19 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Nu is ze woest op ons omdat wij het niet normaal vinden wat ze heeft gedaan. Maar helaas, niks meer aan te doen. Een lief onschuldig hondje zomaar vermoord.
Wat is dat dan voor rare regel?quote:Op vrijdag 20 februari 2015 14:43 schreef bonke het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |