abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149850521
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_149850639
DAD, ik heb I een paar keer in de draagdoek meegenomen naar een vergadering. *; .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149850739
Ik had I gisteren ook in de draagdoek mee naar de overdracht, maar in één week allebei mijn vrije dagen inleveren en I meeslepen zie ik eigenlijk hoe dan ook niet echt zitten, al weet ik dat het erbij hoort.Heb ook ruim een half uur reistijd, enkele reis.

Ik bespreek het na de vakantie wel even met mijn leidinggevende.
pi_149850964
De vraag is natuurlijk ook of je al veel zinnige dingen kunt zeggen tijdens die vergaderingen, als je de leerlingen nog helemaal niet kent. Zou het inderdaad bespreken!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_149851530
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dot, wat een nacht! :*.

Oh jongens, het gedoe is al begonnen. Zie net een mail met daarin het schema voor de rapportvergaderingen in mijn derde werkweek straks weer. Eentje op mijn ene vrije dag, en de andere op mijn andere vrije dag. :X .
Bij ons hebben ze dan de "truc" dat ze meisjes uit de derde/vierde/vijfde klas laten oppassen in de docentenkamer, en je 'dus' niet meer mag piepen dat je geen opvang hebt...

Ik zie ook al de nodige dingen aankomen op mijn vrije dagen, maar word er een beetje recalcitrant van. Ik was er altijd bij alle vergaderingen, ook op mijn vrije dag (want t zit in je vaste voet dus hoort erbij verhaal), en vervolgens komt bij de vergadering over je mentorklas zomaar een derde van de docenten niet opdagen wegens "vrije dag/andere afspraak/weetikveel" :')
Kwak
pi_149851562
Dot, sterkte met bijkomen van je nacht :X

Hier ook een wat mindere nacht, maar niet zo gek na de prikken. Nu is hij weer hartstikke vrolijk dus ach, hebben we weer gehad!
Kwak
pi_149851566
Ik heb ze de eerste acht weken van het schooljaar nog lesgegeven, maar ik verwacht die vrije dagen hard nodig te hebben om mijn werk überhaupt gedaan te krijgen. Dan helpen dit soort dingen, nog afgezien van het organisatorische, niet echt mee.
pi_149851659
He herkenbaar, mijn vrouw staat ook voor de klas en heeft regelmatig verplichte studiemiddagen, ouderavonden, informatieavonden etc op haar vrije dagen. Nu spring ik vaak in, maar eigenlijk zijn we gek want ik neem daar vrij voor....

Zo de tas van onze man voor de vakantie is ingepakt en mijn koffer ook. Alleen nog wat laatste dingen die we de komende dagen nog gebruiken. Woonkamer is klaar voor the party morgen. Nu ff koffie en dan toiletten (ook die vd katten) schoonmaken en de kleine man ophalen bij KDV. En dan voeten omhoog terwijl hij slaapt.
pi_149851723
Ik zie ook alweer een verplichte studieochtend op mn vrije dag aankomen idd, en dingen als diploma-uitreiking van 16-18 en van 20-22, terwijl mijn lessen tot kwart voor vier lopen en ik ergens ook nog een kind uit de opvang zal moeten halen (geen twee auto's, geen mogelijkheid om met de fiets te gaan, opvang bij school niet bij huis... soms handig maar soms ook helemaal niet merk ik nu al)
Kwak
pi_149851774
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Bij ons hebben ze dan de "truc" dat ze meisjes uit de derde/vierde/vijfde klas laten oppassen in de docentenkamer, en je 'dus' niet meer mag piepen dat je geen opvang hebt...
Ja, dat is bij ons ook zo. Ik vind dat ook wel prima trouwens. Moet je van tevoren dus aangeven dat je daar gebruik van wilt maken. Had ik keurig gedaan, was de conciërge het vergeten te regelen. Dus toen zat ik met I in draagdoek bij twee vergaderingen, en ze wilde niet slapen, dus heb ik met haar rondjes door het lokaal gelopen terwijl ik mijn mening gaf over wat leerlingen. Mijn collega's vonden het wel grappig.

Aangezien ik vier dagen werk, valt het wel mee met hoe vaak ik op die ene dag moet komen. Sowieso scheelt het dat ik dichtbij school woon. Was alleen aan het begin van het jaar een paar keer, voor van die opstartvergaderingen.

Ik weet niet hoe het bij jullie verder zit op school, maar een voordeel van lesgeven vind ik wel dat ik redelijk op tijd klaar ben en I dus ook lekker op tijd kan ophalen van kdv.
pi_149851841
Dot getver wat ruk! Op naar gauw normale en vooral lekvrije nachten :*

Nog even een dikke ^O^ voor de foto van Nikki en ook van JM O+

DaD en Kwak ik herken het wel het 'opstandige' en waarom op je vrije dagen ook nog eens net vergaderingen etc.
Bij mij hetzelfde helaas.
En aangezien ik ook nog eens deels leidinggevende zaken heb overgenomen ooit wordt het ook een beetje verwacht dat ik overal op kom draven.
Vroegah geen probleem maar ik leg mijn prioriteiten nu wel anders en dat is in ons team wel eens even slikken.
Ik probeer te balansen en geef dat ook aan. Datgene dat echt belangrijk is zorg ik oppas voor en anders is het heel jammer.
Het duurt even maar bij mijn collega's is het nu doorgedrongen.
pi_149851849
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 10:51 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb ze de eerste acht weken van het schooljaar nog lesgegeven, maar ik verwacht die vrije dagen hard nodig te hebben om mijn werk überhaupt gedaan te krijgen. Dan helpen dit soort dingen, nog afgezien van het organisatorische, niet echt mee.
Ik heb nu na ruim een half jaar lesgeven wel ontdekt dat ik mijn zaakjes echt anders moet regelen dan voorheen en dat ik veel en veel effectiever met mijn tijd om moet/wil gaan. Grenzen stellen, soms niet alles perfect kunnen voorbereiden, etc. Het is heel leerzaam. :X . ;) . Ik zit daar overigens middenin, want de afgelopen weken waren echt te stressvol voor me, vooral omdat ik zelf de lat zo hoog leg en tegelijkertijd soms moeite heb met overzicht houden en slim mijn tijd indelen.
pi_149851875
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:00 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, dat is bij ons ook zo. Ik vind dat ook wel prima trouwens. Moet je van tevoren dus aangeven dat je daar gebruik van wilt maken. Had ik keurig gedaan, was de conciërge het vergeten te regelen. Dus toen zat ik met I in draagdoek bij twee vergaderingen, en ze wilde niet slapen, dus heb ik met haar rondjes door het lokaal gelopen terwijl ik mijn mening gaf over wat leerlingen. Mijn collega's vonden het wel grappig.

Aangezien ik vier dagen werk, valt het wel mee met hoe vaak ik op die ene dag moet komen. Sowieso scheelt het dat ik dichtbij school woon. Was alleen aan het begin van het jaar een paar keer, voor van die opstartvergaderingen.

Ik weet niet hoe het bij jullie verder zit op school, maar een voordeel van lesgeven vind ik wel dat ik redelijk op tijd klaar ben en I dus ook lekker op tijd kan ophalen van kdv.
Ja ik vind het ook niet erg hoor, maar ergens is het natuurlijk raar dat je in het onderwijs volgens de CAO een bepaald aantal dagdelen beschikbaar moet zijn voor werk bij een bepaalde aanstelling, maar dat je daarbovenop toch verwacht wordt op dagdelen dat je niet beschikbaar bent...

Mijn rooster is best gunstig:
ma 11.00-14.50
do 8.50-15.40
vr 8.00-14.50

Heb opvang van 7.30-17.30 (want ik wil zoveel mogelijk op school werken), en ben van plan eigenlijk niet voor 17.00 op te gaan halen als hij eenmaal gewend is, en ook op tijd weg te brengen zodat ik voor school nog tijd heb om wat te werken. Maar soms kan dat idd. gewoon niet. op vrijdag werkt J thuis, dus dan heb ik sowieso meer ruimte.
Kwak
pi_149851888
Scheikundelerares nam haar baby soms mee naar school en die werd dan indien nodig vermaakt door de amenuensis. Toen het kind wat groter werd en schoolvakanties niet synchroon liepen heeft ze zelfs een keer in de klas gespeeld....'ga maar kleuren op het rechterbord,. En dan boos worden dat de klas niet op let :X.

Maar serieus, lastig voor jullie.
En wat Kwak zegt: best een nadeel aan opvang bij werk in de buurt, zeker als dat niet om de hoek van huis is.
pi_149851917
Mijn vrouw was ook nog bovenbouwcoordinator, die extra functie heeft ze laten vallen. Dat kon echt niet meer. En ze stond altijd voor groep 8, nu groep 7. Vanwege de piekdrukte rond kamp en musical die ze zonder kind en fulltime al behoorlijk heftig vond. Ze werkt nu 3 dagen overigens.
pi_149851928
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:06 schreef Kursor het volgende:
Scheikundelerares nam haar baby soms mee naar school en die werd dan indien nodig vermaakt door de amenuensis. Toen het kind wat groter werd en schoolvakanties niet synchroon liepen heeft ze zelfs een keer in de klas gespeeld....'ga maar kleuren op het rechterbord,. En dan boos worden dat de klas niet op let :X.

Maar serieus, lastig voor jullie.
En wat Kwak zegt: best een nadeel aan opvang bij werk in de buurt, zeker als dat niet om de hoek van huis is.
wij moesten wel, want we wisten al dat we wilden verhuizen. in de zomer gaat dat ws gebeuren, dus we overwegen wel om na de zomer opvang in de wijk bij huis te zoeken. aan de andere kant hebben we zo'n goed gevoel bij dit kdv en zou ik m liever pas als hij overgaat naar de peutergroep laten wisselen.

we zien wel... in de wijk zorgt dat papa m ook eens weg kan brengen en ik niet gehaast nog kind meot wegbrengen voor school enzo...
Kwak
pi_149851934
Herkenbaar Franny, van het anders werken, plannen en indelen!

Ik had de meeste moeite met het feit dat ik niet meer de collega kon zijn die ik voorheen was met 32uur werken en alle verantwoordelijkheid. Nu werk ik 24 en prop alles daar nogsteeds in :@
Plus de verwachting van mijn collega's was in eerste instantie nog als voorheen. Gelukkig is dat na 4 maanden ook stukje bij beetje anders aan het worden.
pi_149851958
Oriënteren en wachtlijst navragen in je nieuwe buurt kan altijd. (ons KDV heeft voor ma/di/do nog steeds een wachtlijst van een jaar :X)
pi_149851966
Och Kwak ik dacht ook ik ga gewoon 9uurs diensten draaien als F op de opvang zit.
Maar zodra het maar kan race ik naar het KDV en die extra uren kunnen me gestolen worden :@
pi_149852005
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:10 schreef Kursor het volgende:
Oriënteren en wachtlijst navragen in je nieuwe buurt kan altijd. (ons KDV heeft voor ma/di/do nog steeds een wachtlijst van een jaar :X)
Dat is bij ons KDV ook.
Gelukkig werk ik de woensdagen vast.
En de flexibele dagen zijn de andere dagen. Maar doordat ik daar een contract voor heb (en betaal :X ) kan hij altijd op andere dagen erbij als dat in mijn rooster zit.
pi_149852013
Ik word na de zomervakantie sectievoorzitter (een jaar later dan gepland, zwangerschap kwam er tussen). :X ben heel benieuwd, ik wil vanalles, maar kan ik het ook allemaal doen?

ik ga daarom ws. wel weer naar vier lesdagen na de zomer, ook ivm eindexamenklassen wil ik gewoon vaker op school zijn.
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:10 schreef BlueEyes het volgende:
Och Kwak ik dacht ook ik ga gewoon 9uurs diensten draaien als F op de opvang zit.
Maar zodra het maar kan race ik naar het KDV en die extra uren kunnen me gestolen worden :@
Ja ik denk ook dat ik heel graag hem eerder op wil halen en sneller naar huis wil. Maar ik weet ook hoe ik me voel als ik avonden thuis zit na te kijken en dat gevoel kan ik nog steeds erg goed oproepen en dan denk ik dat de afkeer daarvan toch wint... :@ ik werk nu ook nog maar 3 dagen he? waarvan maar 2 opvangdagen...
Kwak
pi_149852066
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja ik vind het ook niet erg hoor, maar ergens is het natuurlijk raar dat je in het onderwijs volgens de CAO een bepaald aantal dagdelen beschikbaar moet zijn voor werk bij een bepaalde aanstelling, maar dat je daarbovenop toch verwacht wordt op dagdelen dat je niet beschikbaar bent...
Ik vind het op zich niet raar, want ja, vergaderingen/overlegemomenten e.d. zijn nu eenmaal belangrijk in een organisatie. Er werken gewoon veel mensen parttime in het onderwijs en er zullen toch overlegmomenten ingepland moeten worden. Als het maar wel ver van tevoren duidelijk is...

quote:
Mijn rooster is best gunstig:
ma 11.00-14.50
do 8.50-15.40
vr 8.00-14.50

Heb opvang van 7.30-17.30 (want ik wil zoveel mogelijk op school werken), en ben van plan eigenlijk niet voor 17.00 op te gaan halen als hij eenmaal gewend is, en ook op tijd weg te brengen zodat ik voor school nog tijd heb om wat te werken. Maar soms kan dat idd. gewoon niet. op vrijdag werkt J thuis, dus dan heb ik sowieso meer ruimte.
Verstandig, om zoveel mogelijk werk te doen op die dagdelen. Ik heb er gewoon persoonlijk ook een issue mee als I van die hele lange dagen heeft op het kdv... (Wat Blue dus ook beschrijft..)
Wat ik voor mezelf soms doe: als het even wat rustiger is op school, dan maak ik daar wel gebruik van door mezelf na een laatste uur vrij te geven.Ook om te compenseren dat je op andere momenten in het schooljaar extra uren maakt. Dat je die vrijheid wel hebt in het onderwijs, maakt ook dat ik het prettig vind om in die sector te werken.
pi_149852314
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:08 schreef exode het volgende:
Mijn vrouw was ook nog bovenbouwcoordinator, die extra functie heeft ze laten vallen. Dat kon echt niet meer. En ze stond altijd voor groep 8, nu groep 7. Vanwege de piekdrukte rond kamp en musical die ze zonder kind en fulltime al behoorlijk heftig vond. Ze werkt nu 3 dagen overigens.
Maar dat is toch wel vreemd... Dat - omdat je een kind hebt - het eigenlijk onmogelijk is om coördinator te zijn? Mijn feministische hart moet daar wel een beetje van huilen..

Ik ben ook coördinator. Niet van een leerjaar of leerjaren, maar op een ander deelgebied. Daarnaast ook veel andere taken erbij zoals sectievoorzitterschap. Ik wil ook heel veel, en ben altijd ambitieus geweest. Dat is niet anders nu ik moeder ben. Het is alleen beetje goochelen met tijd en energie e.d. en waar je je grenzen trekt. Maar ook wel weer leerzaam, want het is nooit mijn sterkste kant geweest en ik word nu min of meer gedwongen kritischer te kijken naar hoe ik dingen plan en aanpak en ook de verwachtingen die ik van mezelf heb, moet ik af en toe bijstellen.
pi_149852338
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:14 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ik vind het op zich niet raar, want ja, vergaderingen/overlegemomenten e.d. zijn nu eenmaal belangrijk in een organisatie. Er werken gewoon veel mensen parttime in het onderwijs en er zullen toch overlegmomenten ingepland moeten worden. Als het maar wel ver van tevoren duidelijk is...

[..]

Verstandig, om zoveel mogelijk werk te doen op die dagdelen. Ik heb er gewoon persoonlijk ook een issue mee als I van die hele lange dagen heeft op het kdv... (Wat Blue dus ook beschrijft..)
Wat ik voor mezelf soms doe: als het even wat rustiger is op school, dan maak ik daar wel gebruik van door mezelf na een laatste uur vrij te geven.Ook om te compenseren dat je op andere momenten in het schooljaar extra uren maakt. Dat je die vrijheid wel hebt in het onderwijs, maakt ook dat ik het prettig vind om in die sector te werken.
:Y dat klinkt goed, en in de praktijk zal het ook zo gaan denk ik.

ik kwam er net bijvoorbeeld achter dat ik tussen zaterdag 24-4 en zaterdag 16-5 maar drie werkdagen heb, door vrije dagen rond hemelvaart en de meivakantie. In die periode kan ik dan ook echt best wel wat werk thuis doen me dunkt :')

ma/do/vr zijn wel werkdagen die vaak vervallen door vrije dagen, erg fijn, alleen minder fijn voor het rondkrijgen van mijn werk met de leerlingen. dat wordt doorwerken en huiswerk!
Kwak
pi_149852460
Intussen probeer ik al ruim twintig minuten om 20 cc melk uit een fles in mijn baby te krijgen. Zonder succes. Hij zit verwonderd te kijken naar mijn huilende gezicht.
pi_149852503
Ahw DaD :* weigert hij echt of is ie meer geïnteresseerd in andere dingen om hem heen?
pi_149852650
Och DaD, wat rot!

Het helpt je gevoel nu vast niks, maar het valt me op dat ik dit in het topic nu een paar keer voorbij heb zien komen, steeds net als t kindje net bijna naar de opvang moest/moeder weer ging werken, en dat t elke keer ook goedgekomen is. :* er zijn vast mensen met nuttigere tips voor je....
Kwak
pi_149852765
Hij wil best een beetje op de speen sabbelen maar draait ook alle kanten op met zijn hoofd, en alle melk die er dan nog uitkomt laat hij gewoon zijn mondje weer uitlopen. Hij slikt het niet door. :?.
pi_149852822
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:42 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hij wil best een beetje op de speen sabbelen maar draait ook alle kanten op met zijn hoofd, en alle melk die er dan nog uitkomt laat hij gewoon zijn mondje weer uitlopen. Hij slikt het niet door. :?.
misschien niet echt honger?
Kwak
pi_149852824
DaD is het de eerste keer dat hij niet wil?
Of de eerste keer bij jou?

Ik kan F nogsteeds niet goed een fles geven. Snapt hij echt niet als de real deal er is en ik geef een fles.
Bij vriend/ anderen gaat het wel goed. Mits ik niet in de buurt ben.

Dat is ook zo'n ding van de afgelopen weken.
Bij mij standaard geinen, gekdoen, a 3 uur willen drinken en klieren aan de borst, slecht/kort slapen Of vol verlatingsangst wakker worden en ontroostbaar zijn.

Op papadagen is het rustig, slaapt hij braaf 1,5/2 uur, tettert zijn flessen er in a 4 uur zonder geneuzel en gaat hij zonder keten slapen.

Ik maak mijn kind druk en opstandig met mijn aanwezigheid :')
pi_149852853
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dit denk ik ook misschien wel?
pi_149852879
Mijn vrouw is niet zo ambitieus Franny (en dat bedoel ik allesbehalve negatief). Al die avonden die er door die coordinator functie bijkwamen, kon gewoon echt niet. (Ik werk ook 2 avonden) Daarnaast moest ze in die functie standaard 1 extra middag aanwezig zijn op een vrije dag. En daar kreeg ze een compensatie voor van jawel ¤30 bruto per maand.

Ze wil heel graag maar 3 dagen werken voorlopig. En in die 3 dagen wil ze een topjuf zijn, dat is al moeilijk genoeg.

Wie weet verandert het als ons mannetje naar school gaat.
pi_149852913
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Hij heeft wel honger, ik heb hem net maar aangelegd (hij moest zo huilen ;( ) en aan de borst dronk hij heel goed.

Het gaat gewoon al tijden zo, we oefenen wel maar het schiet niet op. Baard is door de week te laat thuis om nog te oefenen, dus of het bij hem beter gaat weet ik niet.
pi_149853052
Zou het even naar het weekend verschuiven DaD.
Als je aanstaande (!!!) thuis is en zelf even uit zicht gaan.
pi_149853401
Ja, dat wordt dit weekend maar even ons project. Jammer van de schoonouders die morgen de hele dag op bezoek komen. :').
  vrijdag 20 februari 2015 @ 12:05:32 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_149853404
DaD, ik heb echt precies hetzelfde gehad. Hier was het na twee weken werken over en nu drinkt ze prima uit de fles. Echt, als hij niet anders kan gaat ie écht de fles wel pakken :*
disclaimer
pi_149853459
Misschien kan een van je schoonouders flesje geven? Is voor hun ook wel eens leuk.
En dan zelf even op een andere kamer kolven zodat je het niet ziet en je op de drinktijd ook je borst kan legen en I jou ook niet ziet/hoort?
pi_149853537
Dat is eigenlijk wel een goed idee, Blue. Oma vindt dat vast wel leuk.

Sq, bedankt voor de bemoedigende woorden. Ik hoop dat het hier ook minstens zo zal gaan.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 12:13:08 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_149853585
Ik hoop het ook, het is ook vreselijk frustrerend als ze weigeren ;(
disclaimer
pi_149853795
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat is eigenlijk wel een goed idee, Blue. Oma vindt dat vast wel leuk.

Sq, bedankt voor de bemoedigende woorden. Ik hoop dat het hier ook minstens zo zal gaan.
Trouwens.. ik zou misschien beginnen met kolven als je weet dat het flesje goed gaat :@
Bedenk ik me net, anders heb je lege borst en een hongerig jochie als hij de fles niet pakt.

Hoop dat het gauw goedkomt :*
  vrijdag 20 februari 2015 @ 12:30:51 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_149854039
oh en ik kan haar ook echt geen fles geven. Ze pakt gewoon met twee handjes mijn shirt en begint te happen :')

En het lijntje wordt hier weer opgepikt! Beetje huilen bij de prikken, maar we zijn er weer voor zes maanden vanaf :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt ze toch nog lekker gemiddeld :P
disclaimer
pi_149854149
Gemiddelde bollies O+

Ik vind het ook grappig om te zien hoe F hier als ik hem op mijn arm of schoot heb, hij zijn kontje achteruit gooit en zich met open mondje op nog ingepakte borst stort.
Met veel dramatiek dan natuurlijk als borst nog ingepakt is.
Maar hoelang is dat nog leuk als het straks 'dwingender' wordt?
  vrijdag 20 februari 2015 @ 12:37:04 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_149854176
Vanaf 1 jaar mag je ze ook slaan he, dat maakt het afleren van ongewenst gedrag ook makkelijker.
disclaimer
pi_149854249
Dan pas -O-
  vrijdag 20 februari 2015 @ 12:40:21 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_149854258
Het zijn maar richtlijnen he ;)
disclaimer
pi_149854267
Begint ze daarom steeds te huilen als ik haar door elkaar schud?
pi_149854313
Schudden kan je maskeren door zelf te springen :Y

Krijg je meteen ook slagroom :9
  vrijdag 20 februari 2015 @ 12:43:02 #48
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_149854317
Als ze nog huilt doe je t niet hard genoeg Skittles.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 12:44:02 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_149854337
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 12:43 schreef AwayTL het volgende:
Als ze nog huilt doe je t niet hard genoeg Skittles.
Dit.
disclaimer
pi_149854348
DaD balen :* het flesdrinken gaat hier ook echt beter als ik niet in de buurt ben, dus houd moed!
pi_149854388
Ik zal dan nog wel erbij springen terwijl ik schud. Multifunctionaliteit I love it O+
pi_149854794
wat heb je toch een lekkere lange dame SQ! fotomodel in spé jeweets!
Kwak
pi_149854976
Och DaD :*. Ik zou inderdaad eerst afwachten of hij bij anderen wel wil drinken.

Veel onderwijzers hier zeg! Lastig al die vergaderingen op vrije dagen en dat nakijkwerk... Van een vriendin weet ik dat ze ervoor koos om alles op school te doen en dan haar dochter pas later op te halen. Anders kwam ze toch in de knoop met alles.

Ik heb 1x per 2 maanden een vergadering op mijn vrije dag. Omdat iedereen regelmatig thuis werkt, is er een maandelijkse meet&greet om van elkaar op de hoogte te blijven waar we mee bezig zijn. Ene keer op dinsdag, andere keer op donderdag. Ik probeer wel om die dag om te ruilen met een andere werkdag, maar als dat niet lukt is het jammer. Andere vergadering zijn eigenlijk altijd op maandag en donderdag, op die dagen zijn de meeste collega's wel op kantoor (en ik dus ook :P).

Ik zag dat er alweer baby's bijna jarig zijn! :o Die waren toch pas net geboren?!

Wij zijn helemaal uitgerust na een goede nacht. Voedingen om 1, 4 en 7.30 en daartussen heerlijk kunnen slapen. Peuter was ook maar 2x heel kort wakker rond dezelfde tijd, dus maximaal kunnen slapen :Z
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_149855162
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 13:11 schreef Phaidra het volgende:
Och DaD :*. Ik zou inderdaad eerst afwachten of hij bij anderen wel wil drinken.

Veel onderwijzers hier zeg! Lastig al die vergaderingen op vrije dagen en dat nakijkwerk... Van een vriendin weet ik dat ze ervoor koos om alles op school te doen en dan haar dochter pas later op te halen. Anders kwam ze toch in de knoop met alles.

Ik heb 1x per 2 maanden een vergadering op mijn vrije dag. Omdat iedereen regelmatig thuis werkt, is er een maandelijkse meet&greet om van elkaar op de hoogte te blijven waar we mee bezig zijn. Ene keer op dinsdag, andere keer op donderdag. Ik probeer wel om die dag om te ruilen met een andere werkdag, maar als dat niet lukt is het jammer. Andere vergadering zijn eigenlijk altijd op maandag en donderdag, op die dagen zijn de meeste collega's wel op kantoor (en ik dus ook :P).

Ik zag dat er alweer baby's bijna jarig zijn! :o Die waren toch pas net geboren?!

Wij zijn helemaal uitgerust na een goede nacht. Voedingen om 1, 4 en 7.30 en daartussen heerlijk kunnen slapen. Peuter was ook maar 2x heel kort wakker rond dezelfde tijd, dus maximaal kunnen slapen :Z
dat klinkt fijn!
Kwak
pi_149856081
Zo ben ik weer! Jochie ligt op bed, topochtend op het KDV gehad. De traktatie was een hit. Hij trakteerde bananen met een aap (uitgeknipt en een foto van zijn hoofd) die aan een boom hingen. Ik zal zondag eens foto's gaan uploaden na zijn verjaardag. Dan volgt ook een foto van de traktatie (waar ik part nog deel aan had...ik ben alles behalve creatief) hier.
pi_149856573
Ik haak ook weer een beetje aan..
Want: vakantie :D
Ja, ook dat is het leven van een leerkracht. Maar korte dagen maak ik niet hoor, 3 dagen per week van 7 tot 6, en zelfs dan kom ik nog tijd te kort :X

Ik ben trouwens wel voor verlanglijstjes (ik las iets daarover in het vorige topic), maar vooral omdat we al zo belachelijk veel hebben!

Klinkt verder heel fijn Phaidra!

En klinkt als een leuke traktatie Exode :)

Js is vandaag niet in z'n hum.. Ben ik niet gewend van hem, maar hij wilt gewoon teveel dingen die hij nog niet kan...
Lieve Js, je hoeft echt nog niet te tijgeren of te staan O+
pi_149857190
*rent even snel binnen* hoooooi! Lastig idd met het onderwijs, herkenbaar uit de tijd dat ik nog op de uni werkte! Maar nu met baby & eigen bedrijf relatief makkelijk plannen (mits hij z'n kdv-dagen volmaakt..), maar nu al lastig om het werk dat er is in de 'vrije' tijd te proppen. Dat wordt nog leuk als het seizoen echt los gaat :) dan mag J echt wat meer gaan doen op zijn vrije dagen :@
En nu weer aan het werk, drukke werkdag met shoots enzo! *zwaai*
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 20 februari 2015 @ 14:33:03 #58
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_149857350
Phaidra, dat klinkt fijn!

Arme Js, altijd frustrerend om iets te willen maar het nog niet te kunnen. Geduld kennen die mini's vaak nog niet :* .

Wij mogen weer naar huis. RS-test was nog positief, maar de deeltjes waren in mindere mate aanwezig dan twee weken geleden. Helaas heeft hij wel het griepvirus erbij te pakken gekregen en de combi van bovenstaande virussen veroorzaakte de koorts.
De artsen staan er wel versteld van hoe hij zich er doorheen slaat. Geen saturatiedip of ademstilstand gehad, terwijl dat in vergelijkbare situaties toch regelmatig voor komt.
Nu weer goed blijven monitoren en we hebben een shortline naar het zkh voortaan. Dus geen onnodige tijdverspilling meer met huisartsbezoekjes.
pi_149857531
Poeh heftig NTS! Beterschap!

Ik las verder van alles maar heb het niet onthouden meer.

Hoe heten die puzzel foam dingen waar jullie het over hadden? Dat is een aanrader? Het IKEA kleed met rivier en stapstenen vind ik ook best gaaf en multi functioneel met kruipen oefenen lijkt me, of die puzzel dingen leuker?

Jullie brengen me op ideeën voor cadeaus van eerste verjaardag, ik heb ze opgeschreven voor over driekwart jaar :P snijfruit moet ook leuk zijn toch?

Ik mis mijn baby pff. Trouwens, vrije dag is vrije dag hier, ondanks vergadering. Dan ben ik er mooi niet. Andere ook niet trouwens.
pi_149857840
NTS, strerkte, je schrijft dapper en nuchter maar het lijkt me vreselijk voor een mama. Hopelijk gaat het snel beter en schijnt de zon hier snel zodat al die stomme virussen over zijn!

Ik had net een hysterisch huilend jochie, nachtmerrie waarschijnlijk. Na 10 minuten wiegen en kletsen viel ie gelukkig weer in slaap tot hopelijk een uur of half 4.

De nasi gisteren was een grote hit trouwens, vanavond eet ie vega lasagne met pompoen mee. Wat wordt ie groooot nu hij gewoon met ons meesmikkelt.

Wij hebben deze Hilmo: http://www.boxenland.nl/a(...)-86-m2-mix-30-delen/. Toen we deze net hadden, kon hij ineens wel draaien en tijgeren, gaat stukken makkelijk dan op de gladde parketvloer. En nu is het zijn speelgebied zeg maar zodat de vloer nog een beetje heel blijft.
pi_149857868
NTS fijn dat hij het zo goed doet! Misschien toch ook wel dankzij de bv? Toch daarvan de afweerstoffen die wat helpen?
Goed bezig in elk geval!

*O* ik pas weer in 5 van mijn pre-zwangerschap broeken *O*
Enige sneue is wel dat het skinnyjeans laag op de heup zijn en ze dus een enorme muffintop veroorzaken :')
En de best zittende is degene met de meeste stretch.
Maar he, het begin is er... Na ruim 7 maanden :D
Nu wel eerdaags shoppen voor extra broeken die hoog zitten. Staat wel leuk bij de andere 14 broeken die al in de kast liggen :@
pi_149858000
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:48 schreef BlueEyes het volgende:
NTS fijn dat hij het zo goed doet! Misschien toch ook wel dankzij de bv? Toch daarvan de afweerstoffen die wat helpen?
Goed bezig in elk geval!

*O* ik pas weer in 5 van mijn pre-zwangerschap broeken *O*
Enige sneue is wel dat het skinnyjeans laag op de heup zijn en ze dus een enorme muffintop veroorzaken :')
En de best zittende is degene met de meeste stretch.
Maar he, het begin is er... Na ruim 7 maanden :D
Nu wel eerdaags shoppen voor extra broeken die hoog zitten. Staat wel leuk bij de andere 14 broeken die al in de kast liggen :@
eigen broeken! *O*

omg muffintop, herkenbaar :'( . Hoewel hoge broeken dat zelfs ook hebben bij mij nu :').. en ik pas ook nog niet in mijn pre-zwanger broeken. Die flabberbuik blijft geloof ik gewoon }:|
pi_149858087
Jahmaar jijhij... Jij mag nog even, ik ben al heul lang geleden :') bevallen
pi_149858174
ah joh, mijn vrouw is weer haar slanke zelf waardoor ik vaak als de mama wordt gezien met mijn niet zo slanke lichaam....sterker nog toen ze nog zwanger was, verbood ik haar om te zeggen 'Wij zijn zwanger' om ongemakkelijke situaties te voorkomen.

Ze was binnen no time weer slank na de bevalling, maar dat was door de BV die haar letterlijk leegzoog.

Maar wel een dikke vette (lekker dubbelzinnig) joepie voor de passende broeken!
pi_149858199
En ik constateerde net dat buikspieroefeningen iets consequenter doen misschien ook een goeie optie is :@

(Zien jullie hier de omgikgaopvakantieenmoetinzomerklerenpassenstress ontstaan?)
pi_149858255
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:59 schreef BlueEyes het volgende:
En ik constateerde net dat buikspieroefeningen iets consequenter doen misschien ook een goeie optie is :@

(Zien jullie hier de omgikgaopvakantieenmoetinzomerklerenpassenstress ontstaan?)
wetsuit? :)
pi_149858287
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:00 schreef Crumpette het volgende:

[..]

wetsuit? :)
:X
pi_149858288
Wat goed blueeyes!
Ik irriteer me aan de blob die over mn broekrand floept als ik zit.
Of de rand van mn legging die in mn zachte buik drukt }:|

Man zei laatst dat een broek me mooier staat dus heb ik mn nieuwe king louie jurkje terug de kast in gegooid. Maargoed hij is iig wel eerlijk
pi_149858322
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:01 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

:X
boeiend, sleek like an otter O+ duiken
pi_149858425
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:01 schreef Zoë23 het volgende:
Wat goed blueeyes!
Ik irriteer me aan de blob die over mn broekrand floept als ik zit.
Of de rand van mn legging die in mn zachte buik drukt }:|

Man zei laatst dat een broek me mooier staat dus heb ik mn nieuwe king louie jurkje terug de kast in gegooid. Maargoed hij is iig wel eerlijk
als ik een jurkje mooi vind dan draag ik het. kan J mooi de hik krijgen :X

maar wat ik op foto's zag ben jij alweer/nog hartstikke slank... :?

maar goed, ik ben altijd al dik geweest dus ik vind al heel snel dat mensen niet moeten miepen over hun gewicht ;) snap best dat je moet wennen aan dat t niet meer t zelfde is.
Kwak
pi_149858820
NTS, Sterkte hoor, het gaat maar door bij jullie :{ Wel super dat hij zich er zo goed door heen slaat, hopelijk is het snel allemaal achter de rug :*

Lijkt me best lastig zo in het onderwijs met die verplichte vergadering e.d. Buiten mijn werkuren lees ik echt nog wel eens m'n email en als er urgente klussen zijn wil ik echt wel eens m'n vrije dag komen werken, maar daar houdt het echt mee op :)

Zo, alles is gepakt denk ik dus we zijn klaar voor de vakantie *O* Vlucht is vanavond half 10 dus ben benieuwd hoe F het gaat doen, hopelijk slaap hij een beetje in de manduca...
pi_149858999
Veel plezier Fazz!
Kwak
pi_149859024
Sorry, vast niet goed gelezen Fazz: waar gaan jullie heen?
pi_149859048
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 11:49 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Hij heeft wel honger, ik heb hem net maar aangelegd (hij moest zo huilen ;( ) en aan de borst dronk hij heel goed.

Het gaat gewoon al tijden zo, we oefenen wel maar het schiet niet op. Baard is door de week te laat thuis om nog te oefenen, dus of het bij hem beter gaat weet ik niet.
Misschien is oefenen met fles drinken ook wel een beetje 'overrated'? :? . Ik weet niet, vraag me oprecht af of dat een kwestie van oefenen is, of dat je baby eigenlijk instinctief aanvoelt dat het drinken uit een flesje noodzaak is (bij afwezigheid van mama) en daar dan dus toch aan overgeeft.. maar dat pas doet als het echt moet. Ik heb het flesje geven altijd overgelaten aan mijn vriend/kdv leidsters/andere 'oppassers', als ik zelf afwezig was (of in ieder geval niet in de kamer.)
pi_149859093
Ik heb me net verlekkerd aan het afhaalmenu van onze favoriete sushitent. Morgen als de visite weg is, haal ik sushi en vieren we nog even met champi dat we een jaar mama zijn. :) Ze hebben ook kindersushi zie ik....Hij is gek op rijst en vis dus hij eet vast wel een hapje mee.
pi_149859097
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:06 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als ik een jurkje mooi vind dan draag ik het. kan J mooi de hik krijgen :X

maar wat ik op foto's zag ben jij alweer/nog hartstikke slank... :?

maar goed, ik ben altijd al dik geweest dus ik vind al heel snel dat mensen niet moeten miepen over hun gewicht ;) snap best dat je moet wennen aan dat t niet meer t zelfde is.
Ik was er zelf onzeker over vandaar dat man en ik het erover hadden. Waardeer het wel dat hij eerlijk is :)

Het valt allemaal wel mee maar wat je zegt, het is ff wennen dat mn lichaam anders is.

(man is dol op wat extra vetjes hoor. Maar hij weet dat ik er zelf mee zit)

Fazz
Veel plezier!!
pi_149859179
Fazz heeeeeel veel plezier *O*
Ik zal vanavond even zwaaien als je vliegtuig over ons huis gaat ;)
pi_149859189
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:24 schreef exode het volgende:
Ik heb me net verlekkerd aan het afhaalmenu van onze favoriete sushitent. Morgen als de visite weg is, haal ik sushi en vieren we nog even met champi dat we een jaar mama zijn. :) Ze hebben ook kindersushi zie ik....Hij is gek op rijst en vis dus hij eet vast wel een hapje mee.
Wat is het verschil tussen gewone sushi en kindersushi? I eet altijd van onze sushi mee. (Ze is er echt wild van!).

Leuk vooruitzicht!!

Fazz, veel plezier!! En NTS, nog sterkte ermee. :* .
pi_149859251
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:26 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen gewone sushi en kindersushi? I eet altijd van onze sushi mee. (Ze is er echt wild van!).

Leuk vooruitzicht!!

Fazz, veel plezier!! En NTS, nog sterkte ermee. :* .
misschien zit er kibbeling en knakworst in? :P
Kwak
pi_149859258
Geen flauw idee Franny de prijs denk ik ;)
Ik zie geen verschil alleen de naam. Hij eet gewoon met ons mee hoor. Extra wasabi erop en gaan :9 Ik haal altijd veel te veel omdat ik alles lekker vind. Denk dat het dit keer niet anders wordt.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 15:28:58 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_149859281
Kleinere stukken misschien?
disclaimer
pi_149859302
Voorgekauwd en gepureerd!
pi_149859340
Ik ga het even bestuderen....
Nee even groot zo te zien. Strange...kiddie box noemen ze het.
pi_149859350
sushismooooothie! vanaf 12 weken :+
Kwak
pi_149859366
Er staat wel bij: zelf even blenderen inderdaad ;)
pi_149859375
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:30 schreef exode het volgende:
Ik ga het even bestuderen....
Nee even groot zo te zien. Strange...kiddie box noemen ze het.
net als bij de mac, krijg je er een klein japans plastic speeltje bij, whihi
Kwak
pi_149859494
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden, exode! :D .
Meteen een goed excuus om er nog een fotootje in te gooien voor ik me weer netjes terugtrek in het dreumestopic. :+ .

I aan de volwassensushi.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 20 februari 2015 @ 15:37:36 #88
149959 SQ
snelle trees
pi_149859573
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:35 schreef Franny_G het volgende:
Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden, exode! :D .
Meteen een goed excuus om er nog een fotootje in te gooien voor ik me weer netjes terugtrek in het dreumestopic. :+ .

I aan de volwassensushi.
SPOILER
ze heeft het gezonde item er wel efficiënt uit gefilterd O+
disclaimer
pi_149859724
Ik vind I zo leuk en die oogjes O+
pi_149859797
Aaaaah Franny! geweldig!
Hier staat ie, onderin links 'Kiddie box' http://www.takumi-ya.nl/wp-content/uploads/2014/04/file-page1.png
pi_149859951
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 15:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ze heeft het gezonde item er wel efficiënt uit gefilterd O+
Ja, na afloop pakt ze het ook nog op en gooit het op de grond. Ze zegt er nog niet ieeeew bij. O+ .
pi_149860020
Nu wil ik sushi }:|

Ik zie Stip dat nog niet zo netjes eten als I! Meneer wenst gevoerd te worden, want als hij iets te eten voor zich krijgt neemt hij een hap, spuugt het vervolgens uit en gooit de rest op de grond :')
  vrijdag 20 februari 2015 @ 16:22:06 #93
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_149860984
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 14:52 schreef Crumpette het volgende:

[..]

eigen broeken! *O*

omg muffintop, herkenbaar :'( . Hoewel hoge broeken dat zelfs ook hebben bij mij nu :').. en ik pas ook nog niet in mijn pre-zwanger broeken. Die flabberbuik blijft geloof ik gewoon }:|
Ik wil even benadrukken dat dit dus niet waar is..!!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_149861210
Wij zijn sinds vandaag over op grotere flessen (180-6)... en pardoes slaapt M nu al sinds 14u... ik weet niet wat me overkomt, hij slaapt altijd wel even maar zelden zo lang. Laatste fles was om 12.30 dus verwacht hem eigenlijk wel elk moment nu.

en ik heb dus NIKS gedaan :') alleen maar op de bank zitten bedenken wat ik allemaal zou kunnen gaan doen/zou moeten doen.
Kwak
pi_149861334
Muffintop yes indeed thank you very much }:| . Net weer eens twee nieuwe broeken bij de Hennes gehaald. Totaal na de zwangerschap staat nu op 11 broeken want ik kom alleen maar aan en weiger in te kleine kleding te lopen. En waarom ik aankom is me een raadsel, want ik eet niet veel en ren me drie dagen per week rot op school. Bluh -O- . Nu 7 kilo boven pre-zwangerschapsgewicht.
pi_149862131
Lekker kwakz0r!

Vervelend Razz dat je aankomt.
Misschien moet je meer eten? mijn moeder werkt op de sportschool en ziet vaak dat vrouwen niet afvallen omdat ze te weinig eten. Als je voldoende (gezond) eet weet je lichaam dat het voldoende krijgt en dus geen vet(reserves) hoeft vast te houden. En dan verbrand je lichaam alles wat het niet nodig heeft en val je af.
(ik vind je prachtig btw)

Het kunnen ook hormonen zijn dat weet ik natuurlijk niet maar qua voeding, je kunt het proberen
pi_149862868
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2015 16:22 schreef AwayTL het volgende:

[..]

Ik wil even benadrukken dat dit dus niet waar is..!!
Nee gaat ie nog automagisch weg? :+ jij kan het weten!

:* razz, vervelend dat je je zo voelt, maar je bent natuurlijk een yummy mummy. :P

oh en zulke commentaren hoef ik ook niet van R, Zoe, maar ik vraag hem ook niet specifiek omdat het een beetje een mollenklem is :') daar is geen goed antwoord op. Ik ben zelf het meest kritisch, dat weet ik iig. Ik zeg een hoge slip onder dat jurkje en gaan 8-)
pi_149863454
Haha ja lang leve de hoge slip :D.
^O^
  vrijdag 20 februari 2015 @ 18:37:29 #99
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_149864494
Hoge slip.. Het klinkt zelfs asexy

Maar goed dat de meesten nog geen tweede/ derde/ vierde willen dan :9 .
pi_149864530
Ik dartel rond in strings die zorgen dat ik door de touwtjes als rollade oog :')
Das beterderder he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')