abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 november 2002 @ 13:45:22 #1
16105 Oliver
...laat het het zand zijn...
pi_6655304
Ik hoorde net van een directeur de volgende stelling. Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening.

De stelling: 'Een goede manager vertelt niets over zijn privé leven en recente privé gebeurtenissen'.

of én waarom?

- Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan! -
pi_6655356
Hoeft niet perse vind ik.. Het vertellen van prive-zaken kan tot een closere band leiden tussen de manager en zijn 'ondergeschikten', waardoor er een beter teamgevoel ontstaat en dus de productiviteit kan stijgen..

Wat vind jij?

woensdag 6 november 2002 @ 13:50:01 #3
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_6655401
Zoals altijd is er wat voor en tegen te zeggen.

Eea is sterk afhankkelijk van je persoonlijke stijl. Ben je een ouderwetse brulmanager die het van strakke commandlines moet hebben: ja; ben je meer coachend aangelegd en gaat je stijl uit van het medemenselijk behandelen van je collega's/medewerkers kun je tekenen van mens zijn veroorloven.

Eindeloos uithuilen bij je medewerkers over wat je aanstaande ex nu weer met je heeft uitgehaald is echter altijd not-done

If at first you fail, re-define your objective.
pi_6655421
Vanuit het personeel gezien niet.

Een goede manager is een manager die begrip heeft voor een eventuele privésituatie van een medewerker. En een medewerker zal eerder geneigd zijn om openhartig te zijn tegen een menselijke manager dan een manager die ver van hem vandaan staat.

Ik heb beide soorten managers mogen meemaken en ben 1000x meer tevreden over de menselijke manager die gewoon praatjes maakt met zijn personeel. Je zal ook zien dat een dergelijke manager hogere omzetten draait, omdat hij zijn personeel beter weet te motiveren.

woensdag 6 november 2002 @ 13:55:18 #5
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_6655513
Kan ik me in vinden.

Ik schep zelf ook graag wat afstand tussen mezelf en degenen die ik aanstuur. Dat maakt het vaak makkelijker om wat hardere beslissingen te nemen omdat je niet aardig gevonden hoeft te worden.

Overigens vind ik dit ook wel mooi "een goed manager stimuleert mensen op een dusdanige wijze dat ze denken dat ze zelf het initiatief nemen"

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_6655591
Als je je prive-leven met mensen bespreekt, wordt je toch wat meer vrienden en ook wat meer elkaars gelijke. Het is dan als manager vaak moeilijk om streng te zijn als het nodig is. Maar als je daar als manager geen moeite mee hebt of je nooit streng hoeft te zijn, kun je gerust je prive-leven bespreken.
  woensdag 6 november 2002 @ 14:02:31 #7
32601 oxorpoxe
Tot de schijt ons doodt
pi_6655673
Afhankelijk van wat je managed dan als manager.
Ben je een sales manager ofzo, tja, wat boeit je privé leven de klanten dan.
Ben je lijnmanager, dan is de stelling wel onziing, als je mensen moet aansturen kan je jezelf moeilijk als robot opstellen.
  woensdag 6 november 2002 @ 14:03:47 #8
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_6655700
Ik vind

Uit eigen ervaring weet ik dat het wel goed kan zijn.
In het team waar ik in werkte hadden we een goede relatie met onze manager, we werkten in hecht teamverband, mede omdat we ook elkaars prive situatie kenden.
Op deze manier konden we ook begrip opbrengen mocht een persoon een pestbui hebben ^_^

[Dit bericht is gewijzigd door Killjoy op 06-11-2002 15:23]

SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
  woensdag 6 november 2002 @ 14:11:40 #9
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_6655893
een goede manager houdt zijn bek dicht, blijft met zijn poten van het toetsenbord af en is vooral vaak NIET aanwezig terwijl hij je salaris bij voorkeur meerdere malen per jaar, flink verhoogd. Voorts laat hij anderen regelmatig leuke uitjes organiseren, komt ie op vrijdagmiddag ZELF vragen wanneer je nu eindelijk eens een biertje komt drinken en als je te vaak in het weekend hebt gewerkt komt ie met een lading kadobonnen over de brug waar je achterlijk van wordt.

zo'n manager heb ik!

Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_6655972
Een goede manager doet dat wel, met mate en vooral in de lunchpauze
  woensdag 6 november 2002 @ 14:17:11 #11
16105 Oliver
...laat het het zand zijn...
pi_6656015
quote:
Op woensdag 6 november 2002 13:48 schreef TripleM het volgende:

Wat vind jij?

Ik denk dat hij toch op zekere hoogte gelijk heeft. Zoals al eerder werd aangehaald is het vertellen van je zoveelste blunder met je ex niet echt verstandig als manager zijnde. Echter vind ik dat op maandag een stilzwijgende sfeer ook niet goed is. Ik denk dat het voor een groot deel op inschattingsvermogen aankomt.
- Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan! -
  woensdag 6 november 2002 @ 14:17:40 #12
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6656028
quote:
Op woensdag 6 november 2002 13:45 schreef Oliver het volgende:
Ik hoorde net van een directeur de volgende stelling. Ik ben zeer benieuwd naar jullie mening.

De stelling: 'Een goede manager vertelt niets over zijn privé leven en recente privé gebeurtenissen'.

of én waarom?

Slap.... nooit per definitie waar en en weinig bijdragend..........

Laat hem eens stil staan bij belangrijke zaken zoals coaching enzo.......

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  woensdag 6 november 2002 @ 14:21:13 #13
31811 Eddy_Albena
...en zijn dooie vogels.
pi_6656104

Ik denk wel dat het zo is, vanwegen een hechtere band met je collega's. Beide kanten zullen zich er beter door voelen. De relatie tussen beide zal beter worden. Ook wanneer een werknemer ergens mee zit, zal deze eerder naar de manager toe stappen en het dus niet gaan opkroppen, wat ook weer tot enerverende situatie's kan leiden.

-edit-
Dit zegt natuurlijk verder niets over of een manager dan goed is of niet. Dat hangt van een boel andere factoren af.

Ja, zo kan ik me ook onsterfelijk maken!
  woensdag 6 november 2002 @ 14:25:28 #14
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6656192
quote:
Op woensdag 6 november 2002 14:11 schreef DoctorB het volgende:
een goede manager houdt zijn bek dicht, blijft met zijn poten van het toetsenbord af en is vooral vaak NIET aanwezig terwijl hij je salaris bij voorkeur meerdere malen per jaar, flink verhoogd. Voorts laat hij anderen regelmatig leuke uitjes organiseren, komt ie op vrijdagmiddag ZELF vragen wanneer je nu eindelijk eens een biertje komt drinken en als je te vaak in het weekend hebt gewerkt komt ie met een lading kadobonnen over de brug waar je achterlijk van wordt.

zo'n manager heb ik!

Leuk!!! waar?? wie??? wat???
pi_6656798
Ben het wel eens met die stelling. Wat hebben medewerkers te maken met het prive-leven van de manager?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 6 november 2002 @ 14:52:38 #16
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6656889
quote:
Op woensdag 6 november 2002 14:49 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ben het wel eens met die stelling. Wat hebben medewerkers te maken met het prive-leven van de manager?
Per definitie niets.... maar dat is nou net de krux....
  woensdag 6 november 2002 @ 15:27:48 #17
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_6657766
quote:
Op woensdag 6 november 2002 14:17 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]
Laat hem eens stil staan bij belangrijke zaken zoals coaching enzo.......

Daar hebben we coaches en mentoren voor. Lijnmanagement of peoplemanagement mag ook wel 'zacht' zijn. Als ik bij een klant echter een technisch project moet managen dan vind ik dat dan niet aardig hoef te zijn, daar betalen ze me dan niet voor.

Misschien ben ik dan wel een technocraat maar ik stuur dan het liefst op meetbare criteria en kijk niet zo heel erg naar de achterliggende mens. Als iemand niet functioneert dan gaat 'ie weg... sim-pel...

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  donderdag 7 november 2002 @ 13:00:11 #18
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')