quote:Op donderdag 19 februari 2015 02:09 schreef Richestorags het volgende:
Een mooi initiatief in deze duistere tijden.
Geweldige bijdrage! De wereld is gered dankzij jou.quote:Op donderdag 19 februari 2015 07:52 schreef Dingflofbips het volgende:
En dan zul je zien dat het 900 zelfmoordterroristen blijken
Dikke paddenstoel, jonge!quote:Op donderdag 19 februari 2015 07:52 schreef Dingflofbips het volgende:
En dan zul je zien dat het 900 zelfmoordterroristen blijken
Ja, je kunt in dat land niet voorzichtig genoeg zijn (zie Breivik).quote:Op donderdag 19 februari 2015 08:12 schreef Ringo het volgende:
Ik zou die lui voor de veiligheid stuk voor stuk fouilleren en door een detectiepoortje laten lopen. Voor de veiligheid, hè.
Okquote:Op donderdag 19 februari 2015 07:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Geweldige bijdrage! De wereld is gered dankzij jou.
Wellicht denkt men in Noorwegen (het land van Breivik) nog net niet genoeg zwart wit..
Jihadist gespotquote:Op donderdag 19 februari 2015 08:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja, je kunt in dat land niet voorzichtig genoeg zijn (zie Breivik).
Hoezo? Breivik is zelf een Jihadist. Hij is een perfect maatje met IS enzo. Hun belangen lopen volledig synchroon. Ken jij de hoefijzer-theorie? Dat extremen die eigenlijk elkaars tegenpolen zouden zijn in theorie in het extreme weer dichter bij elkaar komen? Dit is zo'n geval.quote:
Extreem rechts is dan ook de grootste bedreiging voor onze samenleving, moslims kunnen niet meer over straat, homo's worden mishandeld, joden ook, vrouwen worden verkracht en geïntimideerd, kritische mensen worden vermoord etc.quote:Op donderdag 19 februari 2015 08:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ja, je kunt in dat land niet voorzichtig genoeg zijn (zie Breivik).
Ik stel extremisme tegenover gematigdheid, zonder onderscheid te maken nav de ideologie die erachter zit. Zie mijn vorige bijdrage nav hoefijzermodel. Breivik en die terrorist laatst uit Kopenhagen en die uit Parijs. Het is allemaal 1 pot nat.quote:Op donderdag 19 februari 2015 08:37 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Extreem rechts is dan ook de grootste bedreiging voor onze samenleving, moslims kunnen niet meer over straat, homo's worden mishandeld, joden ook, vrouwen worden verkracht en geïntimideerd, kritische mensen worden vermoord etc.
Oh wacht.
Sterker nog, ze willen eigenlijk hetzelfde doel bereiken met hun acties.quote:Op donderdag 19 februari 2015 08:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik stel extremisme tegenover gematigdheid, zonder onderscheid te maken nav de ideologie die erachter zit. Zie mijn vorige bijdrage nav hoefijzermodel. Breivik en die terrorist laatst uit Kopenhagen en die uit Parijs. Het is allemaal 1 pot nat.
Bij andere topics ben ik vaak de islam-kriticus, omdat ik in wezen een diepe hekel heb aan alle waarheids-ideologieën, en niet in de laatste plaats de islam. Ik verbaas me echter over het cynisme en het bij voorbaat weghakken van elk posititef initiatief. Zo kom je nooit een stap verder. Wat is eigenlijk het doel van de mensen die dit initiatief niet ondersteunen. Stel dat dit inititatief slaagt. Hebben we er dan een probleem bij?quote:Op donderdag 19 februari 2015 08:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Sterker nog, ze willen eigenlijk hetzelfde doel bereiken met hun acties.
Ik niet en nooit niet!quote:Op donderdag 19 februari 2015 02:10 schreef SuicideErrorist het volgende:
Kijk, hier heb ik nou respect voor.
Dus je mag niet samenwerken en samen naar een oplossing zoeken. Mensen moeten elkaar blijven haten. Wat is jouw oplossing voor het probleem?quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:01 schreef Deadre het volgende:
[..]
Ik niet en nooit niet!
Wanneer een nieuwe aanslag plaats vindt, dan zijn de onschuldige moslimvrouwen en kinderen weer de dupe door de racisten die elk aanleiding zoeken om hen aan te vallen. Deze smerige acties worden namelijk niet afgekeurd door lui hier op Fok. Men verwacht wel van moslims acties af te keuren van individuen
Welk probleem?quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:04 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dus je mag niet samenwerken en samen naar een oplossing zoeken. Mensen moeten elkaar blijven haten. Wat is jouw oplossing voor het probleem?
Het probleem dat de angst heerst.quote:
Hoe weet je dat dit niks oplost.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:20 schreef datismijnmening het volgende:
Typische linkse knuffelactie die niks oplost
Omdat moslims want alles wat ze doen is fout, zelfs als het goed is.quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dit niks oplost.
Basisscholen nog niet begonnen zie ikquote:Op donderdag 19 februari 2015 08:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Hoezo? Breivik is zelf een Jihadist. Hij is een perfect maatje met IS enzo. Hun belangen lopen volledig synchroon. Ken jij de hoefijzer-theorie? Dat extremen die eigenlijk elkaars tegenpolen zouden zijn in theorie in het extreme weer dichter bij elkaar komen? Dit is zo'n geval.
Dus jij ziet dit als een moslimprobleem? De moslimgemeenschap is hier blijkbaar verantwoordelijk voor? Snap je nu mijn betoog?quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Het probleem dat de angst heerst.
Het probleem dat oa heldhaftige moslimstrijders zoals die Jordaanse piloot levend wordt verbrand.
Het probleem dat Islamitische Nigeriaanse schoolmeisjes niet naar school kunnen omdat ze ontvoerd/vermoord worden door de terreurbeweging Boko Haram.
Het probleem dat de islamitische Franse overheidsdienaar (agent) werd doodgeschoten in Parijs toen hij de vrijheid van meningsuiting verdedigde van een tijdschrift.
Het probleem dat een moslim zijn leven moest wagen in de Parijse supermarkt om klanten in veiligheid te brengen, toen de winkel werd bestormd door een terreurgroep.
etc etc etc.
Leuk verzonnen, maar op deze manier lijkt het net alsof je verantwoordelijk bent voor al die incidenten.quote:Op donderdag 19 februari 2015 02:10 schreef SuicideErrorist het volgende:
Kijk, hier heb ik nou respect voor.
Nee, waar zeg ik dat de moslims verantwoordelijk zijn voor de problemen. Ze zijn juist slachtoffer! Zie de Jordaanse piloot. Zie de islamitische schoolmeiden in Nigeria. Zie de twee Franse moslim-heldenquote:Op donderdag 19 februari 2015 09:47 schreef Deadre het volgende:
[..]
Dus jij ziet dit als een moslimprobleem? De moslimgemeenschap is hier blijkbaar verantwoordelijk voor? Snap je nu mijn betoog?
Dus toen al die Noren (Christenen moslims atheisten) de straat opgingen om tegen de actie van Breivik te demonstreren, vond je dat ook onzin...quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:01 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Leuk verzonnen, maar op deze manier lijkt het net alsof je verantwoordelijk bent voor al die incidenten.
Ik heb het zelf nooit zo op Bounty gedrag. Doe gewoon normaal.²
Zitten er nog argumenten achter je cynisme?quote:Op donderdag 19 februari 2015 09:46 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
Basisscholen nog niet begonnen zie ik
Natuurlijk, ik mag toch aannemen dat ieder weldenkend mens het vanzelfsprekend vindt dat de actie van Breivik (inspired bij Wilders) een foute was. Waarom demonstreren? Dat wekt de suggestie dat je je verantwoordelijk voelt.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:13 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Dus toen al die Noren (Christenen moslims atheisten) de straat opgingen om tegen de actie van Breivik te demonstreren, vond je dat ook onzin...
Dan hebben wij een verschil van mening. Ik kan me herinneren dat in de 90 er jaren veel asielzoekerscentra in Duitsland werden aangevallen door neo-nazi's. Schooljuffrouw Nederland kwam met een "Ik ben woedend" actie. Echt zo'n opgeheven vingertje met een duidelijke "foei!". Heel veel NL'ers waren toen (veel meer dan nu) erg anti-Duits. De oorlog nog iets recenter en Duitsland nog maar net een eenheid....quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik mag toch aannemen dat ieder weldenkend mens het vanzelfsprekend vindt dat de actie van Breivik (inspired bij Wilders) een foute was. Waarom demonstreren? Dat wekt de suggestie dat je je verantwoordelijk voelt.²
Dat is dan toch een prima aanzet daartoe. Je moet ergens beginnen. Inhaken op initiatieven.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:21 schreef Religieisfacisme het volgende:
Een kring rondom een synagoge lost niets op. Goed bedoeld maar deze moslims kunnen zich beter gaan richten op de lang verwachte verlichting binnen hun religie want zolang die uitblijft zal er niets veranderen.
Extreem rechts is vrede, er zijn enkel mensen die er misbruik van maken.quote:Op donderdag 19 februari 2015 08:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Ik stel extremisme tegenover gematigdheid, zonder onderscheid te maken nav de ideologie die erachter zit. Zie mijn vorige bijdrage nav hoefijzermodel. Breivik en die terrorist laatst uit Kopenhagen en die uit Parijs. Het is allemaal 1 pot nat.
Dit.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:21 schreef Religieisfacisme het volgende:
Een kring rondom een synagoge lost niets op. Goed bedoeld maar deze moslims kunnen zich beter gaan richten op de lang verwachte verlichting binnen hun religie want zolang die uitblijft zal er niets veranderen.
Oneens, niet elke demonstratie is een uiting van (verkapt) schuldgevoel. Dit is gewoon een mooie symbolische actie. En hoe onterecht het ook is, acties door iemand die deel maakt van een minderheidsgroep worden door veel mensen meteen geplakt aan de rest van diezelfde groep. Daar kan je tegenin willen gaan of pragmatisch zijn en dit soort zaken gaan organiseren.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Natuurlijk, ik mag toch aannemen dat ieder weldenkend mens het vanzelfsprekend vindt dat de actie van Breivik (inspired bij Wilders) een foute was. Waarom demonstreren? Dat wekt de suggestie dat je je verantwoordelijk voelt.²
Je moet ergens beginnen en een kring van 900 moslims om een synagoge vind ik ook al blijk van 'verlichting' eigenlijk.quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:21 schreef Religieisfacisme het volgende:
Moslim A tegen moslim B)quote:Op donderdag 19 februari 2015 10:21 schreef Religieisfacisme het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |