abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149816492
Een groep Noorse moslims is van plan om zaterdag een 'kring van vrede' te vormen rondom een synagoge in Oslo. Het moet een signaal van verdraagzaamheid en bescherming afgeven, terwijl de joodse gemeenschap in alle rust kan bidden. Het initiatief is een reactie op de dodelijke aanslagen in het Deense Kopenhagen afgelopen weekeinde, zo meldt de Times of Israel.

Een van de organisatoren, de 17-jarige Hajrad Arshad, legt uit dat het de bedoeling is een duidelijk signaal af te geven, namelijk dat moslims antisemitisme niet ondersteunen. 'We denken dat het na de terroristische aanslagen in Kopenhagen een perfect moment is om ons als moslims hiervan te distantiëren', aldus Arshad. De groep wil op die manier 'de vooroordelen die mensen hebben tegenover joden en moslims vernietigen'.

Ervin Kohn, de leider van de joodse gemeenschap in Oslo, zegt dat de synagoge akkoord gaat met het initiatief als er minstens dertig mensen komen opdagen om een kring rond het gebouw te vormen. 'Ik zei dat als het op 30 mensen aankomt, het niet goed zou zijn, dan lijkt het misschien contraproductief', aldus Kohn. 'Maar als je de straat kan vullen, zou het geweldig zijn.'

Al ruim 900 aanmeldingen

Arshad deed een oproep op Facebook en sindsdien hebben al ruim 900 mensen aangegeven erbij te zullen zijn. 'De islam gaat over het beschermen van onze broers en zussen, van welke religie dan ook', staat volgens een vertaling op de pagina van het evenement te lezen. 'De islam draait om het overkomen van haat en niet tot hetzelfde niveau te zinken als de haters. De islam draait om het verdedigen van elkaar.'

Bij twee schietpartijen in de Deense hoofdstad vielen zaterdag twee dodelijke slachtoffers. De 22-jarige schutter, Omar el-Hussein, schoot eerst een 55-jarige regisseur neer en vervolgens een joodse bewaker bij een synagoge. El-Hussein werd doodgeschoten door de politie.

donderdag 19 februari 2015 @ 02:09:19 #2
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_149816753
Een mooi initiatief in deze duistere tijden.
pi_149816760
Kijk, hier heb ik nou respect voor.
pi_149816771
Mooi. Hopelijk krijgt dit initiatief vervolg elders.
pi_149816796
^O^
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_149816807
Mooi. _O_
(she/her)
  donderdag 19 februari 2015 @ 03:54:13 #7
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_149817316
Goed signaal, als je dat ergens kunt verwachten is het idd wel Noorwegen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_149817768
Een goed initiatief verdient ondersteuning!
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_149817790
Top actie :P
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_149817795
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 02:09 schreef Richestorags het volgende:
Een mooi initiatief in deze duistere tijden.
pi_149817797
En dan zul je zien dat het 900 zelfmoordterroristen blijken :')
pi_149817827
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 07:52 schreef Dingflofbips het volgende:
Geweldige bijdrage! De wereld is gered dankzij jou.
Wellicht denkt men in Noorwegen (het land van Breivik) nog net niet genoeg zwart wit..
pi_149817867
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 07:52 schreef Dingflofbips het volgende:
Dikke paddenstoel, jonge!
  donderdag 19 februari 2015 @ 08:12:37 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_149817957
Ik zou die lui voor de veiligheid stuk voor stuk fouilleren en door een detectiepoortje laten lopen. Voor de veiligheid, hè.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_149817985
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:12 schreef Ringo het volgende:
Ik zou die lui voor de veiligheid stuk voor stuk fouilleren en door een detectiepoortje laten lopen. Voor de veiligheid, hè.
Ja, je kunt in dat land niet voorzichtig genoeg zijn (zie Breivik).
pi_149818013
:')
pi_149818048
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 07:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Geweldige bijdrage! De wereld is gered dankzij jou.
Wellicht denkt men in Noorwegen (het land van Breivik) nog net niet genoeg zwart wit..
Ok
pi_149818051
quote:
10s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:01 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dikke paddenstoel, jonge!
Bam!
pi_149818055
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Jihadist gespot
pi_149818156
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:25 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Jihadist gespot
Hoezo? Breivik is zelf een Jihadist. Hij is een perfect maatje met IS enzo. Hun belangen lopen volledig synchroon. Ken jij de hoefijzer-theorie? Dat extremen die eigenlijk elkaars tegenpolen zouden zijn in theorie in het extreme weer dichter bij elkaar komen? Dit is zo'n geval.
pi_149818170
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:16 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Extreem rechts is dan ook de grootste bedreiging voor onze samenleving, moslims kunnen niet meer over straat, homo's worden mishandeld, joden ook, vrouwen worden verkracht en geïntimideerd, kritische mensen worden vermoord etc.

Oh wacht. :')
pi_149818214
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Extreem rechts is dan ook de grootste bedreiging voor onze samenleving, moslims kunnen niet meer over straat, homo's worden mishandeld, joden ook, vrouwen worden verkracht en geïntimideerd, kritische mensen worden vermoord etc.

Oh wacht. :')
Ik stel extremisme tegenover gematigdheid, zonder onderscheid te maken nav de ideologie die erachter zit. Zie mijn vorige bijdrage nav hoefijzermodel. Breivik en die terrorist laatst uit Kopenhagen en die uit Parijs. Het is allemaal 1 pot nat.
pi_149818233
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik stel extremisme tegenover gematigdheid, zonder onderscheid te maken nav de ideologie die erachter zit. Zie mijn vorige bijdrage nav hoefijzermodel. Breivik en die terrorist laatst uit Kopenhagen en die uit Parijs. Het is allemaal 1 pot nat.
Sterker nog, ze willen eigenlijk hetzelfde doel bereiken met hun acties.
pi_149818441
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 08:42 schreef Chadi het volgende:

[..]

Sterker nog, ze willen eigenlijk hetzelfde doel bereiken met hun acties.
Bij andere topics ben ik vaak de islam-kriticus, omdat ik in wezen een diepe hekel heb aan alle waarheids-ideologieën, en niet in de laatste plaats de islam. Ik verbaas me echter over het cynisme en het bij voorbaat weghakken van elk posititef initiatief. Zo kom je nooit een stap verder. Wat is eigenlijk het doel van de mensen die dit initiatief niet ondersteunen. Stel dat dit inititatief slaagt. Hebben we er dan een probleem bij?

Je kunt beter één kaars opsteken dat duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 19 februari 2015 @ 09:01:24 #25
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_149818464
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2015 02:10 schreef SuicideErrorist het volgende:
Kijk, hier heb ik nou respect voor.
Ik niet en nooit niet!

Wanneer een nieuwe aanslag plaats vindt, dan zijn de onschuldige moslimvrouwen en kinderen weer de dupe door de racisten die elk aanleiding zoeken om hen aan te vallen. Deze smerige acties worden namelijk niet afgekeurd door lui hier op Fok. Men verwacht wel van moslims acties af te keuren van individuen
Schijt aan iedereen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')