Slaapstoornissne ookquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:45 schreef Toto69 het volgende:
Slaapstoornissen sowieso ook.
Schizofrenie?
Dementie?
En dat is 5quote:
Fera 3, ik 2.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En dat is 5
Dementie hoort bij cognitieve stoornissen en Schizofrenie bij psychotische stoornissen
Voor de liefhebbers de rest
Stoornissen in de ontwikkeling die dus meestal voor het eerst op zuigelingenleeftijd, kinderleeftijd of in de adolescentie gediagnosticeerd worden
Delirium, dementie en amnestische en andere cognitieve stoornissen
Psychische stoornissen door een somatische aandoening
Aan middelen gebonden stoornissen
Schizofrenie en andere psychotische stoornissen
Stemmingsstoornissen
Angststoornissen
Somatoforme stoornissen
Nagebootste stoornissen
Dissociatieve stoornissen
Seksuele stoornissen en genderidentiteitsstoornissen
Eetstoornissen
Slaapstoornissen
Stoornissen in de impulsbeheersing, niet elders geclassificeerd
Aanpassingsstoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
Andere aandoeningen en problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Aanvullende codes
Ik denk dat ik last heb van aanvullende codes.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:49 schreef Fok-it het volgende:
[..]
En dat is 5
Dementie hoort bij cognitieve stoornissen en Schizofrenie bij psychotische stoornissen
Voor de liefhebbers de rest
Stoornissen in de ontwikkeling die dus meestal voor het eerst op zuigelingenleeftijd, kinderleeftijd of in de adolescentie gediagnosticeerd worden
Delirium, dementie en amnestische en andere cognitieve stoornissen
Psychische stoornissen door een somatische aandoening
Aan middelen gebonden stoornissen
Schizofrenie en andere psychotische stoornissen
Stemmingsstoornissen
Angststoornissen
Somatoforme stoornissen
Nagebootste stoornissen
Dissociatieve stoornissen
Seksuele stoornissen en genderidentiteitsstoornissen
Eetstoornissen
Slaapstoornissen
Stoornissen in de impulsbeheersing, niet elders geclassificeerd
Aanpassingsstoornissen
Persoonlijkheidsstoornissen
Andere aandoeningen en problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Aanvullende codes
Geeft niet, casussen zijn leuk.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:50 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Fera 3, ik 2.
Punt naar Fera lijkt mij.
En anders krijg je toch weer een casus.
Oh ja mag ookquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:50 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Fera 3, ik 2.
Punt naar Fera lijkt mij.
En anders krijg je toch weer een casus.
Ja, dat.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:51 schreef Toto69 het volgende:
Anders Fera een punt, mij de vraag. Of andersom. Don't care.
Mij maakt het niets uit, zolang Toto maar de vraag stelt.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:54 schreef Stompzinnig het volgende:
Ik ben voor laatste aanvullende antwoord is punt en vraag, maar nog meer voor vragensteller bepaalt. Het hoeft niet helemaal volgens vaste regeltjes. In onz gaven mensen vaak aan dat alles in één post moet.
Zodat je punten kan scoren zeker, boefquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:55 schreef Fera het volgende:
[..]
Mij maakt het niets uit, zolang Toto maar de vraag stelt.
Ik bedoelde juist te zeggen dat de punten me niet zo boeien. Tenzij ik er echt 100% recht op had.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:57 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zodat je punten kan scoren zeker, boef
Niet meer aanspreekbaar. Als in bewusteloos?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:58 schreef Toto69 het volgende:
Goed, casus.
Een man van 64 jaar komt binnen op de SEH. Er is sprake van een hemiparese links. Een hemiparese is beter bekend als verlamming. Patiënt is niet meer aanspreekbaar. Er is ook geen familie bij.
Je kan dus geen vragen stellen aan de patiënt.
Toch vraag ik om een anamnese. Je kan namelijk wel allerlei dingen meten/controleren etc.
Dus, wat willen jullie van mij weten over de patiënt?
Uiteindelijk weer een punt voor degene die het eerst het juiste antwoord heeft.
Ja.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:00 schreef Fera het volgende:
[..]
Niet meer aanspreekbaar. Als in bewusteloos?
Ik zou sowieso in zijn hoofd willen kijken, om het zo te zeggen.quote:
Ademhaling stabiel.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:02 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik zou sowieso in zijn hoofd willen kijken, om het zo te zeggen.Maar ik weet niet zo goed wat de eerste stap daarin is. Weer een CT-scan misschien?
Ik neem aan dat hij verder wel stabiel is qua ademhaling etc.?
Euhm ... Heeft hij een dossier waar nog wat nuttigs in staat? Problemen in het verleden?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:04 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ademhaling stabiel.
CT-scan gaan we niet zómaar doen.
Eerst andere info verschaffen.
Geen voorgeschiedenis.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 17:08 schreef Fera het volgende:
[..]
Euhm ... Heeft hij een dossier waar nog wat nuttigs in staat? Problemen in het verleden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |