Tip, maak even in één post een anamnese, ofwel stel al je vragen even in één keerquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:09 schreef Fok-it het volgende:
Nou eerste vraagt is wel logisch![]()
Rookt ze?
Ja maar ik denk dar ik de diagnose toch wel weetquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:10 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Tip, maak even in één post een anamnese, ofwel stel al je vragen even in één keer
Extra info die inmiddels bekend is:quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:11 schreef Stompzinnig het volgende:
Eerste keer dat dit gebeurde? Voorgeschiedenis van mevrouw is wat dit betreft blanco.
Hoe ernstig is het? Mevrouw is niet goed aanspreekbaar. Het begon met afasie. Niet meer op woorden kunnen komen. Uiteindelijk belde de dochter een ambulance toen haar moeder ook krachtverlies vertoonde aan de linkerkant van haar lichaam.
Eerder meegemaakt? Nee.
Is er iets opmerkelijks gebeurd vooraf? Nee.
Zijn er invloeden van buitenaf die effect hebben op pt? Mevrouw rookt 6 sigaretten per dag en nuttigt 10 glazen alcohol per week. Mevrouw is 1.70m lang en heeft een gewicht van 82 kilo.
Wat denkt ze er zelf over? Dochter is geen arts en heeft geen flauw idee.
Stel maar een DD op dan.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:11 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja maar ik denk dar ik de diagnose toch wel weet
Ze heeft een tia gehad?quote:
Om een anamnese vragen en antwoorden met meetwaarden, sjonge.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:14 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Extra info die inmiddels bekend is:
RR-meting: bd 177/95
Temp. 38.3
Hb 8.0
Ik heb je vragen ook beantwoord hoorquote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:18 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Om een anamnese vragen en antwoorden met meetwaarden, sjonge.
Delier.
Wat is de voorgeschiedenis?
Oh oeps.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:19 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik heb je vragen ook beantwoord hoorzie quote. Ik geef die waarden er juist bij als extra aanvulling.
Delier is niet correct.
Voorgeschiedenis is verder blanco. Natuurlijk wel eens een fractuur, of griep.
Mevrouw is wel een aantal kilo afgevallen in de afgelopen paar maanden, herinnert de dochter zich ineens.
quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:21 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Oh oeps.![]()
Ben er over een uurtje weer denk ik.
Mevrouw eet vrij gezond. Ontbijt normaal, kookt nog zelf. Verder weet de dochter niet precies wát ze allemaal eet.quote:
Mevrouw heeft wel sinds een tijdje hoofdpijn. Nacht zweten niet.quote:
Krijgen we een foto dan?quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:22 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Nou ja, een DD moet inmiddels mogelijk zijn. Dus een aantal mogelijke diagnoses waar je aan denkt. Doe anders aanvullend onderzoek? CT-scan?
Ja je krijgt zo een foto.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:25 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Krijgen we een foto dan?![]()
Beetje weinig info om al scans aan te vragen.![]()
Maar als het gratis is...
Nee.quote:Op dinsdag 24 februari 2015 16:26 schreef Fok-it het volgende:
Heeft ze de laatste tijd last van depressieve klachten?
Slaapt ze slecht?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |