abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_150103434
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 23:00 schreef Diconnected het volgende:
Ik ga dit eens volgen. Ik probeer nu een aantal weken kh-arm te eten en ik vind het vrij lastig. Ik heb type 1 diabetes en werd op aanraden van mijn arts op dit 'dieet' gewezen. Aangezien ik toch nog wel wat koolhydraten moet eten, is het soms lastig alles te balanceren ook met de insuline. De ene dag gaat dus beter dan de andere. :)

Ik eet nu 's ochtends kwark met wat muesli en lijnzaad, in de middag kh arm brood (wat trouwens echt belachelijk duur is, maar dat terzijde :P ) en 's avonds veel groente en dan vlees/vis/kip en de ene keer wel wat qua kh (rijst, aardappels, pasta oid), en dan niet veel. Maar soms ook helemaal niet, ligt dus ook weer aan de bloedglucosewaardes.
Wat vind je lastig?
pi_150103688
http://www.resetpersonalt(...)-het-lelijke-eendje/

Alsjeblieft ;) Focus je nu niet teveel op zo'n kh arm dieet, als je straks weer 'normaal' gaat eten komen de kilo's er zo weer aan :)

Focus je nu gewoon op je dagelijkse kcal behoefte en ga daar 300-400 kcal onder zitten ;)
  vrijdag 27 februari 2015 @ 10:32:20 #228
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150104066
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:22 schreef sandertjuh het volgende:

Alsjeblieft ;) Focus je nu niet teveel op zo'n kh arm dieet, als je straks weer 'normaal' gaat eten komen de kilo's er zo weer aan :)

Focus je nu gewoon op je dagelijkse kcal behoefte en ga daar 300-400 kcal onder zitten ;)
TROLL
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_150104425
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:22 schreef sandertjuh het volgende:

Ik wil altijd zo eten.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:35:13 #230
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_150108123
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:13 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Wat vind je lastig?
Een goede balans vinden. Overdag gaat het wel goed qua ontbijt en lunch, maar met het avondeten vind ik veel groenten en vlees soms zo saai worden zegmaar. Ik heb dan het idee dat ik wat 'mis'. Ik eet dan bijvoorbeeld een schepje rijst erbij of een paar gebakken aardappeltjes of een klein gekookt aardappeltje. Ik moet gewoon wat meer variatie hebben, maar ik las hier iets over ei-muffins dus die ga ik eens maken straks :D.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 09:47 schreef Lucky2Bastard het volgende:

[..]

Handig, maar omslachtig en oervervelend. :{
Yep, story of my life :') -O-
Maar dat maakt het dus ook wat lastiger voor mij, omdat ik toch die koolhydraten nodig heb. Niet heel veel maar wel wat. En die combinatie met lowcarb/insuline is dus ook weer belangrijk. Ik moet constant in balans zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Diconnected op 27-02-2015 12:40:14 ]
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_150108886
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:35 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Een goede balans vinden. Overdag gaat het wel goed qua ontbijt en lunch, maar met het avondeten vind ik veel groenten en vlees soms zo saai worden zegmaar. Ik heb dan het idee dat ik wat 'mis'. Ik eet dan bijvoorbeeld een schepje rijst erbij of een paar gebakken aardappeltjes of een klein gekookt aardappeltje. Ik moet gewoon wat meer variatie hebben, maar ik las hier iets over ei-muffins dus die ga ik eens maken straks :D.

[..]

Yep, story of my life :') -O-
Maar dat maakt het dus ook wat lastiger voor mij, omdat ik toch die koolhydraten nodig heb. Niet heel veel maar wel wat. En die combinatie met lowcarb/insuline is dus ook weer belangrijk. Ik moet constant in balans zijn.
Ow maar ik eet met het avondeten wel koolhydraten hoor :)
Die ei muffins zijn wel lekker trouwens.
pi_150109480
Waarom zou je dat jezelf aan doen? En je zegt dat je Chinees bent, lol.
pi_150109600
Ik ga het niet weer uitleggen. Tering ey.
pi_150109923
Succes met je yoyo dieet.
pi_150110360
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:35 schreef wiskundenoob het volgende:
Dank je.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 14:04:25 #236
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150110824
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:35 schreef wiskundenoob het volgende:
:D
pi_150110983
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

:D
Ook geen moer te melden merk ik.

Ik kom niet onder de 1500 kcal of boven de 1700 kcal. Eet gezond en let op de koolhydraten.

Wat is daar jojo aan?
  vrijdag 27 februari 2015 @ 14:15:38 #238
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150111152
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:09 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ook geen moer te melden merk ik.

Ik kom niet onder de 1500 kcal of boven de 1700 kcal. Eet gezond en let op de koolhydraten.

Wat is daar jojo aan?
In heb het je voorheen 9000 miljoen x uitgelegd. Moet ik het echt serieus nog eens doen? Al die fucking achterlijke dieten. Kom op zeg.

Maar lekker doen waar jij zin in hebt. Over een poosje zie ik vast wel een topic verschijnen dat het niet werkt.

Even voor mijn beeldvorming dan he.. Wat zijn je macro's?
pi_150111677
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

In heb het je voorheen 9000 miljoen x uitgelegd. Moet ik het echt serieus nog eens doen? Al die fucking achterlijke dieten. Kom op zeg.

Maar lekker doen waar jij zin in hebt. Over een poosje zie ik vast wel een topic verschijnen dat het niet werkt.

Even voor mijn beeldvorming dan he.. Wat zijn je macro's?
Dit is geen dieet? Ik probeer mijn levensstijl aan te passen door minder snelle koolhydraten tot mij te nemen. Ik heb geen topic geopend om dezelfde bullshit te horen die hier al eerder is gezegd. Heb het na 1000x verantwoorden inmiddels ook gehad. Wtf is er slecht aan streven naar 125 gram koolhydraten :')
pi_150111816
Eiwit 85 gram
Vet 90 gram
Koolhydraten 125 gram.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 14:45:18 #241
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150112034
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:38 schreef Stimorol- het volgende:
Eiwit 85 gram
Vet 90 gram
Koolhydraten 125 gram.
Hoe zwaar ben je?
pi_150112173
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hoe zwaar ben je?
93 ofzo
Ben tussen de 1.80 en 1.83
Mijn bmr is de 1973 meen ik
Ik streef naar minimaal 1500 kcal
Dit dieet haalt mijn continu honger hebben weg.
Ik eet zeker niet te weinig, maar wel anders.
3 x per week eet ik sws haver want daarmee ren ik naar de wc.

*O*
Eet ook gewoon roggebrood, vlees, groenten en 1 stuks fruit per dag. Ik doe niet aan crashdieten. Ik moet om die 4 a 5 uur eten anders word ik ziek.

Ik snap dat jij t anders doet maar mensen doen alsof ik aan crashen doe. Hell no.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 15:19:20 #243
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150113093
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:50 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

93 ofzo
Ben tussen de 1.80 en 1.83
Mijn bmr is de 1973 meen ik
Ik streef naar minimaal 1500 kcal
Dit dieet haalt mijn continu honger hebben weg.
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 14:33 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dit is geen dieet?
Wat is het nou dan? :')

quote:
Ik eet zeker niet te weinig, maar wel anders.
3 x per week eet ik sws haver want daarmee ren ik naar de wc.

*O*
Sport je nog?

quote:
Eet ook gewoon roggebrood, vlees, groenten en 1 stuks fruit per dag. Ik doe niet aan crashdieten. Ik moet om die 4 a 5 uur eten anders word ik ziek.

Ik snap dat jij t anders doet maar mensen doen alsof ik aan crashen doe. Hell no.
Dit lijkt zo op het oog idd geen crashdieet. Besef je wel dat als je gaat hardlopen en je gaat lange afstanden lopen, of langere, je meer KH's nodig hebt.

Er is niks mis met wat minder KH's... ik zit momenteel ook wat minder in de KH's en wat hoger in de eiwitten. Maar KH's zijn iig geen boosdoener zoals veel mensen denken. Ik merk zelf overigens wel dat ik het ook beter doe op meer eiwitten, minder KH's. Maar goed, ik eet niet zo laag als jou :P
  vrijdag 27 februari 2015 @ 16:48:13 #244
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_150115813
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 13:03 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ow maar ik eet met het avondeten wel koolhydraten hoor :)
Die ei muffins zijn wel lekker trouwens.
Ja ik heb eerst geprobeerd helemaal geen koolhydraten te eten bij het avondeten, maar daar werd ik niet echt vrolijk van :P
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_150116798
Rijst is in elk geval beter dan tarwe. Aan tarwe is in de loop der jaren veel gesleuteld, rijst is hetzelfde gebleven. Witte rijst is beter dan zilvervlies, en lekkerder. In de schilletjes verzamelen slechte stoffen zoals arsenicum, dat in veel gebieden in het grondwater zit. Rijst uit Thailand heeft er het minste last van heb ik me laten vertellen. Pandangrijst van AH komt uit Thailand en is heel lekker.
Over vis moet je eens balsamicoazijn proberen, heerlijk. Ook lekker over groenten, salade e.d.
Aardappelen kun je ook rauw eten, schijnt gezond te zijn. Heel dunne plakjes snijden, en balsamicoazijn en olijfolie erover.
In tarwe, rogge, gerst en haver zitten gluten en die zijn heel slecht. Gluten is een soort lijm en bij iedereen werkt het anders maar bij iedereen heeft het gevolgen.
Vetten geven een vol gevoel. Het gevolg van het jarenlange beleid om minder vetten te eten heeft geleid tot een dieet vol koolhydraten en dat heeft weer geleid tot de obesitasepidemie. Ook depressie en dementie worden in verband gebracht met tarwe en koolhydraten.

Groenten kun je gewoon koken maar je kunt er ook maaltijdsalades van maken die goed vullen. Vanavond heb ik deze gegeten, bijzonder en lekker:
Ingrediënten
1000 gram broccoli
2 rode uien
1 handje pijnboompitten
200 gram rozijnen
4 eetlepels mayonaise (mayonaise met yoghurt)
4 eetlepels creme fraiche (niet gedaan)
zout, peper
300 gram feta
Bereiden
Broccoli schoonmakmen, wassen en in roosjes verdelen. Broccoli-roosjes in weinig water in ca. 3 minuten beetgaar koken. Laten uitlekken en af laten koelen.
Ui pellen en snipperen. Broccoli in saladekom mengen met ui, pijnboompitten, rozijnen, mayonaise en creme fraiche. Op smaak brengen met zout en peper. Feta boven salade verkruimelen. Salade afgedekt in de koelkast goed koud laten worden. (Ik heb het lauw gegeten, de broccoli kun je na het koken met pan en al in bak koud water zetten.)
http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=246246

[ Bericht 15% gewijzigd door Loekie1 op 27-02-2015 19:07:38 ]
  vrijdag 27 februari 2015 @ 19:20:04 #246
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150120152
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 17:23 schreef Loekie1 het volgende:
Rijst is in elk geval beter dan tarwe. Aan tarwe is in de loop der jaren veel gesleuteld, rijst is hetzelfde gebleven. Witte rijst is beter dan zilvervlies,
Hahahahahahahaha hier ben ik gestopt met lezen :')
pi_150120474
quote:
13s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hahahahahahahaha hier ben ik gestopt met lezen :')
Lees dit maar eens.
http://eerlijkoverbuikspieren.nl/witte-rijst-vs-bruine-rijst/
Dat beetje vezel in zilvervliesrijst is maar een kleine pro tegen al de contra's, bijv. fytinezuur in de vliesjes.
Voedingsvezel kun je veel beter uit groenten halen.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 19:29:42 #248
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150120526
quote:
Nee dank je, ik heb serieus betere dingen te doen met mijn tijd dan kul artikelen te lezen _O-
pi_150120627
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 19:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee dank je, ik heb serieus betere dingen te doen met mijn tijd dan kul artikelen te lezen _O-
'Maar ieder kopje rijst bevat maar 3,5 gram vezels per 45 gram koolhydraten. Wil je dus aan je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vezels komen, dan zul je VIJF kopjes rijst moeten eten voor de HELFT van je ADH vezels! En dan heb ik het nog niet over de 1000 extra calorieën die je aan je dagelijkse inname mag toevoegen.

Daarom is het onverstandig om je voedingsvezels uit zetmeelrijke producten te halen. Als je niet uitkijkt wordt je er alleen maar dikker van!

De kleine toevoeging aan vezels is een leuke bonus, maar is niet waar het om draait bij de inname van zetmeelrijke producten. Het is simpelweg een voedingsleugen. Je kunt veel betere en meer dan voldoende vezels binnenkrijgen uit in beperkte mate fruit en grote hoeveelheden groente (waaronder: broccoli en bloemkool) te eten.'

Bovendien zijn oplosbare vezels die in groente en fruit en peulvruchten zitten, veel beter voor je darmen dan de niet-oplosbare vezels in granen. Vooral als je PDS hebt (prikkelbare darmsyndroom) hebt en wie heeft dat nu niet tegenwoordig.
'Wat is nieuw?
De toevoeging van oplosbare vezels (psyllium) aan het dieet is een effectief middel bij de behandeling van PDS in de huisartsenpraktijk.

Psyllium biedt iets méér voordeel aan patiënten die voldoen aan de Rome-II-criteria.
Niet-oplosbare vezels, zoals tarwezemelen, zijn niet effectief tegen PDS. Niet-oplosbare vezels kunnen zelfs de symptomen doen verergeren, vooral aan het begin van de behandeling, en moeten daarom slechts met terughoudendheid worden geadviseerd.
'
http://www.henw.org/archi(...)aredarmsyndroom.html

[ Bericht 8% gewijzigd door Loekie1 op 27-02-2015 20:00:10 ]
  vrijdag 27 februari 2015 @ 20:41:35 #250
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_150123570
Ik zie een hele post staan maar ik ga die onzin echt niet lezen. Zonde van mijn tijd. Dus bespaar je de moeite
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')