![QLtG2.png]()
![67vhP.png]()
Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.
De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.
![Go_T_1.jpg]()
![Go_T_2.jpg]()
![Go_T_3.jpg]()
![Go_T_5.jpg]()
Mei 2014 - Khaleesi © ![LPdVZ.png]()
De serie zelf:
Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDbDavid Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek):
David Benioff - IMDbGeorge RR Martin zelf is ook betrokken:
George R.R. Martin - IMDbSPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
Ik vind quotes uit de serie toch altijd de betere TT. Wachtend op seizoen 5, heb ik maar een van seizoen 4 gebruikt die ik niet eerder voorbij heb zien komen.
Jaaaaa goeie TT
April komt dichterbij
lekker faxen heel de dag echt genot
quote:
Ik wacht tot de serie helemaal afgelopen is en er een complete set komt
quote:
men verwacht een seizoen of 8 totaal toch
Iedereen dood
Seizoen 5 komt eraan begrijp ik? Dan moet ik seizoen 4 maar snel eens gaan kijken
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:
spoiler
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
quote:
Op zijn vroegst in seizoen 6, die reeds besteld is door HBO
quote:
zou wel een typisch GoT einde zijn, iedereen dood

hoeveel seizoenen komen er eigenlijk? En belangrijker, wanneer komt er weer een boek
quote:
En toch snap ik het niet, juist nu de serie er is moet er toch extra druk op zitten voor hem? De serie haalt bijna hem in
quote:
Op dinsdag 17 februari 2015 12:45 schreef Gwywen het volgende:[..]
Dat is inderdaad al een paar jaar een grotere zorg dan de vraag of bepaalde personages het eind van de serie gaan halen.

Mijn grootste angst is dat hij de boeken niet afschrijft maar alleen de serie
Ik heb sterk het vermoeden dat GRRM de serie onderhand belangrijker vind dan de boeken.