Dit soort mensen altijdquote:Op maandag 16 februari 2015 18:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Mijn gevoel zegt, pleur er een dozijn kernraketten op en weg ermee. Maar dit soort reacties wordt over het algemeen niet zo gewaardeerd....
Ik zou zeggen koop een ticket voor de beste man, dan mag hij aan IS gaan vragen wat ze willen.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:37 schreef Loekie1 het volgende:
Bij Eenvandaag heeft een 'deskundige' weten te vinden die vindt dat het Westen in dialoog moet met IS. 'We weten namelijk niet wat IS wil', volgens deze deskundige. Dus moeten we dat gaan vragen.
Ik vraag me soms echt af wat voor mensen er achter dat programma zitten.
Ik zou zeggen Argentina. Maar inderdaad, ik zit voorlopig nog prima hier in Londonistanquote:Op maandag 16 februari 2015 20:32 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ik zou zeggen Japan of Nieuw Zeeland
maar dat is helemaal niet nodig, blijf maar gewoon lekker hier
Heeft Frankrijk zich al overgegeven?quote:Op maandag 16 februari 2015 22:05 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Rutte heeft anders z'n overgave speech al klaarliggen.Kwestie van je draaiboeken op orde houden.
![]()
quote:Morocco suspends Libya flights, closes airspace to Libyan planes
RABAT Mon Feb 16, 2015 3:36pm EST
Feb 16 (Reuters) - Morocco has suspended all flights between Moroccan cities and Libya and closed its airspace to Libyan airplanes because of security concerns, the Moroccan government said on Monday.
Morocco's Royal Air Maroc had already suspended its flights to Libya in July when Libyan factions started to fight over the control of Tripoli's airport. But some Libyan carriers were still operating between the two countries.
The government statement did not specify the security concerns in Libya, where Egyptian jets bombed Islamic State positions on Monday, a day after the group there released a video showing the beheading of 21 Egyptian Christians.
"The temporary suspension was dictated by the nonconformity of the flights departing from Libyan airports to the international standards" a statement from the Interior and Transportation ministries said.
Morocco has also decided to close its airspace to all the Libyan airplanes, it added.
Three years after the fall of strongman Muammar Gaddafi, Libya has turned to a violent power struggle between rival factions who have installed competing governments.
Militant groups, including movements linked to Islamic State, have also won ground in different areas of the country. (Reporting by Aziz El Yaakoubi; Editing by Tom Heneghan)
Is dat even pech hebben. Probeer anders te liften met een Egyptische straaljager.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:03 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Kut... wilde net van Libië naar Marokko vliegen en weer terug.
quote:Veiligheidsraad VN houdt woensdag spoedzitting over Libië
De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties (VN) komt woensdag in spoedzitting bijeen om de crisis in Libië te bespreken.
De Egyptische minister van Buitenlandse Zaken en de VN-gezant voor Libië lichten de Veiligheidsraad bij die gelegenheid in over de laatste ontwikkelingen.
Egypte wil dat de Veiligheidsraad actie onderneemt tegen de terreurgroep Islamitische Staat (IS). Die plaatste eerder deze week een video op internet van de onthoofding van 21 Egyptische koptische christenen.
In een radio-interview dinsdag zei de Egyptische president Abdel-Fattah el-Sissi dat een door de VN gesteunde coalitie de beste remedie is om Libië te ontdoen van extremistische IS-strijders.
''We hebben afgesproken samen te werken over een ontwerpresolutie'', zei de Russische ambassadeur Vitali Tsjoerkin na overleg dinsdag tussen de Egyptische minister en de vijf permanente leden van de Veiligheidsraad.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla(...)edzitting-libie.html
Zulk soort video's zwerven al een tijdje op internet rond, niemand maakte zich er erg druk om, tot er wat groots gebeurde. Net zoals niemand zich druk maakte om ISIS tot ze half Irak overnamen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:21 schreef Smack10 het volgende:
ISIS met politiewagens in convooi in Benghazi?
The fuck.
Wat willen ze gaan doen, mensen verblinden met hun zwaailichten? Een Egyptische straaljager en het konvooi ligt plat.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zulk soort video's zwerven al een tijdje op internet rond, niemand maakte zich er erg druk om, tot er wat groots gebeurde. Net zoals niemand zich druk maakte om ISIS tot ze half Irak overnamen.
Ah.. de burgerbevolking is er wel content mee zo te zien. Platwalsen dat land zeg ikquote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:21 schreef Smack10 het volgende:
ISIS met politiewagens in convooi in Benghazi?
The fuck.
Ik denk niet dat ze het zo lang zullen uithouden als Italië daadwerkelijk intervenieert.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:29 schreef Proximo het volgende:
[ afbeelding ]
Kaartje van de situatie. Ik zie vanuit de islamisten 2 mogelijkheden, naar het zuiden, richting Niger om te linken met Boko Haram, of vanuit Benghazi naar het oosten, Tobruk afsluiten.
Zou die koppensneller uit Almere er ook bij zitten, die zat toch bij de shaira politie?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Zulk soort video's zwerven al een tijdje op internet rond, niemand maakte zich er erg druk om, tot er wat groots gebeurde. Net zoals niemand zich druk maakte om ISIS tot ze half Irak overnamen.
En in hoeverre hou je de boel daar bij elkaar, als de "kruisvaarders" weer geland zijn..quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:32 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze het zo lang zullen uithouden als Italië daadwerkelijk intervenieert.
Dat zeiden we ook van ze in Syrië, tot ze wat bases in Irak overnamen en plots in tanks rondreden.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat willen ze gaan doen, mensen verblinden met hun zwaailichten? Een Egyptische straaljager en het konvooi ligt plat.
Totaal andere situatie: Syrie lag naast een failed state genaamd Irak. Beide landen waren compleet in puin geschoten en er heerste een machtsvaccuum. Bij Libie is dat toch echt anders - er liggen twee militair sterke landen naast Libie. Egypte en Algerije.. Het enige risicogebied is het zuiden van Libie - daar liggen ook nog een paar semi-gefaalde staten.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:35 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat zeiden we ook van ze in Syrië, tot ze wat bases in Irak overnamen en plots in tanks rondreden.
Dat is het hele probleem ja.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:35 schreef Proximo het volgende:
[..]
En in hoeverre hou je de boel daar bij elkaar, als de "kruisvaarders" weer geland zijn..
Egypte, Algerije..?
In Libië woedt ook al tijden een burgeroorlog.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Totaal andere situatie: Syrie lag naast een failed state genaamd Irak. Beide landen waren compleet in puin geschoten en er heerste een machtsvaccuum. Bij Libie is dat toch echt anders - er liggen twee militair sterke landen naast Libie. Egypte en Algerije.. Het enige risicogebied is het zuiden van Libie - daar liggen ook nog een paar semi-gefaalde staten.
Ja, dat was niet waar ik op doelde. Er ligt geen Irak naast waarvan ze high-tech spullen kunnen jatten.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 21:43 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
In Libië woedt ook al tijden een burgeroorlog.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |