abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 februari 2015 @ 09:57:08 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149819489
En dan te bedenken dat er vrouwen/meisjes zijn die niet weten waarvoor de letters op de achterkant van de pilstrip zijn... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_149819541
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 09:57 schreef Leandra het volgende:
En dan te bedenken dat er vrouwen/meisjes zijn die niet weten waarvoor de letters op de achterkant van de pilstrip zijn... :X
Mjah, ik heb wel een Spaanse versie gehad. Dat kan tegenwoordig allemaal maar in het kader van 'de werkzame stof is hetzelfde'. Toch een stuk lastiger de juiste dag aflezen :X
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  donderdag 19 februari 2015 @ 10:12:31 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149819758
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:00 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Mjah, ik heb wel een Spaanse versie gehad. Dat kan tegenwoordig allemaal maar in het kader van 'de werkzame stof is hetzelfde'. Toch een stuk lastiger de juiste dag aflezen :X
Oh, dat is idd wel heel absurd...
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 19 februari 2015 @ 10:12:59 #129
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_149819771
Is het vaderschapscontract nog niet langsgekomen? Dat vind ik in de grond niet eens zo'n rare constructie.
Prrrrr
pi_149819790
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2015 18:16 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Dan kan ik me weer niet voorstellen dat er maar zo weinig foutjes gemaakt worden. Wat is volgens jou een voorbeeld van een bewust en van een onbewust foutje?
Bewust foutje: De pil vergeten, overgeven en geen nieuwe nemen.
Onbewust: Uhhmm. De werking van de pil in combinatie met andere medicijnen? Vaak weten artsen ook niet welke antibiotica de werking van de pil onbetrouwbaar maakt en welke niet. Er zijn artsen die zeggen dat je het zekere voor het onzekere moet nemen, maar sommige ook niet
pi_149819873
Ach, toen ik jong was vergat ik de pil ook soms wel, of hield niet genoeg rekening met factoren die de werking kunnen verminderen, denk dat dat best veel voorkomt,zeker bij jongeren. Maar er wordt je dan ook verteld dat je je daar niet te druk om moet maken. Zelfs de huisarts wuift het weg als iemand met de vraag komt ik ben een pil vergeten wat nu?
Ook 2 pillen wordt nog redelijk mild over gedaan.

De pil werkt dan ook best wel goed normaliter, op zich is er wel wat ruimte voor foutjes. Het is een beetje lullig dat vrouwen de schuld krijgen van een zwangerschap als het gaat om heel af en toe een pil vergeten. Zeker aangezien de algemene mening(ook in de medische wereld) is dat dat dus geen probleem is.

Natuurlijk moet je hier netjes mee omgaan en als iemand er echt een zooitje van maakt is dat wel verwijtbaar, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal soms en hoe het lichaam daarop reageerd is amper te voorspellen. Dat kan pech opleveren.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Vis een optie? donderdag 19 februari 2015 @ 10:24:34 #132
70532 loveli
N
pi_149819985
Vetweefsel geeft ook oestrogeen af. Bij vrouwen met overgewicht of andere factoren die het endocriene systeem beinvloeden, kan dat de werking van de pil "overrulen".
crap in = crap out
  donderdag 19 februari 2015 @ 10:29:24 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149820089
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:24 schreef loveli het volgende:
Vetweefsel geeft ook oestrogeen af. Bij vrouwen met overgewicht of andere factoren die het endocriene systeem beinvloeden, kan dat de werking van de pil "overrulen".
En vrouwen met vet op de juiste plekken zijn vaak vruchtbaarder dan gemiddeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Vis een optie? donderdag 19 februari 2015 @ 10:30:57 #134
70532 loveli
N
pi_149820117
Mjah, bij overgewicht moet je wel denken aan vet wat niet op de juiste plekken zit.
crap in = crap out
pi_149820263
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:18 schreef erodome het volgende:
Ach, toen ik jong was vergat ik de pil ook soms wel, of hield niet genoeg rekening met factoren die de werking kunnen verminderen, denk dat dat best veel voorkomt,zeker bij jongeren. Maar er wordt je dan ook verteld dat je je daar niet te druk om moet maken. Zelfs de huisarts wuift het weg als iemand met de vraag komt ik ben een pil vergeten wat nu?
Ook 2 pillen wordt nog redelijk mild over gedaan.

De pil werkt dan ook best wel goed normaliter, op zich is er wel wat ruimte voor foutjes. Het is een beetje lullig dat vrouwen de schuld krijgen van een zwangerschap als het gaat om heel af en toe een pil vergeten. Zeker aangezien de algemene mening(ook in de medische wereld) is dat dat dus geen probleem is.

Natuurlijk moet je hier netjes mee omgaan en als iemand er echt een zooitje van maakt is dat wel verwijtbaar, maar dit soort dingen gebeuren nu eenmaal soms en hoe het lichaam daarop reageerd is amper te voorspellen. Dat kan pech opleveren.
dit is mij dus ook gezegd inderdaad, n keer vergeten is niet zo'n probleem, komt gewoon goed! Deed dat ook al 4 jaar, af en toe (dus niet elke maand) wel eens voor ik zwanger raakte.
compact en kleverig.
  donderdag 19 februari 2015 @ 10:40:56 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_149820328
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:30 schreef loveli het volgende:
Mjah, bij overgewicht moet je wel denken aan vet wat niet op de juiste plekken zit.
Vet op de juiste plekken kan ook gewoon overgewicht veroorzaken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Vis een optie? donderdag 19 februari 2015 @ 10:42:20 #137
70532 loveli
N
pi_149820356
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:38 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dit is mij dus ook gezegd inderdaad, n keer vergeten is niet zo'n probleem, komt gewoon goed! Deed dat ook al 4 jaar, af en toe (dus niet elke maand) wel eens voor ik zwanger raakte.
crap in = crap out
pi_149820535
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:42 schreef loveli het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
dat weet ik. Wist ik toen ook. Wat is je punt? :P
compact en kleverig.
  Vis een optie? donderdag 19 februari 2015 @ 10:55:19 #139
70532 loveli
N
pi_149820710
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:49 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat weet ik. Wist ik toen ook. Wat is je punt? :P
Schema fiets ik er te pas en te onpas in als ik de kans krijg. Dat "af en toe mag je 'em vergeten" is voor de een rekbaarder dan voor de ander. Schema geeft duidelijkheid over wanneer het minder uitmaakt.

Heb te veel vragen op fok gezien van mensen die 'em te af en toe vergaten "maar dat maakt toch niet zoveel uit?"
crap in = crap out
pi_149820866
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 10:55 schreef loveli het volgende:

[..]

Schema fiets ik er te pas en te onpas in als ik de kans krijg. Dat "af en toe mag je 'em vergeten" is voor de een rekbaarder dan voor de ander. Schema geeft duidelijkheid over wanneer het minder uitmaakt.

Heb te veel vragen op fok gezien van mensen die 'em te af en toe vergaten "maar dat maakt toch niet zoveel uit?"
dat komt dus omdat dat ook gezegd wordt, door vriendinnen, door de huisarts, door internet..

jouw schema zegt dat ook
Geeft idd duidelijkheid, maar dan heb ik geen idee waaromik zwanger ben geraakt bv :')

Ik vraag me ook af eigenlijk in hoeverre stress invloed kan hebben :@ óf dat überhaupt kan.
compact en kleverig.
pi_149833579
Onderzoek naar gebruik anti-conceptie

quote:
Twee derde van de pilgebruiksters is tijdens de afgelopen zes maanden nooit vergeten de pil te slikken. 13% vergat hooguit één pil per strip of weet het niet meer zeker. De overige 21% vergat meer dan één pil van dezelfde strip tijdens deze periode.
bron
Ruim een derde van de pil gebruiksters slikt de pil dus niet nauwkeurig.. Dit is echt een ontzettend grote groep.
pi_149836320
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2015 18:25 schreef madam-april het volgende:
Onderzoek naar gebruik anti-conceptie

[..]

Ruim een derde van de pil gebruiksters slikt de pil dus niet nauwkeurig.. Dit is echt een ontzettend grote groep.
Daar kun je op inzoomen, natuurlijk, maar ik vind het feit dat 2/3e de pil nooit vergeten is, positief en ook jet benoemen waard. Dat is ook een hele grote groep die er kennelijk heel goed mee omgaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_149902719
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2015 19:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daar kun je op inzoomen, natuurlijk, maar ik vind het feit dat 2/3e de pil nooit vergeten is, positief en ook jet benoemen waard. Dat is ook een hele grote groep die er kennelijk heel goed mee omgaat.
Waarom ik daar op inzoom is omdat dat relevant is voor de discussie. Het gaat dus om een hele grote groep vrouwen die onzorgvuldig is met de pil en dus een verhoogd risico loopt op een ongeplande zwangerschap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')