Maak eens een codepen aan.quote:Op vrijdag 4 september 2015 09:57 schreef LeNick het volgende:
Ik loop even vast: wat ik wil is een transparant background over een img (en bij een hover verdwijnt / vermindert de background).
[..]
In de span staat de naam van het project. Die tekst moet zowel horizontaal als verticaal gecentreerd staan.
Met wat kloten heb ik de volgende CSS, waarbij de tekst dus wel in het midden staat, maar niet op een 'nette' manier (vind ik), en ook bij het verkleinen van de browser gaat het dan niet echt netjes.
[..]
Paar jaar terug had ik dit, herinner ik, heel gemakkelijk voor elkaar. Nu lijk ik iets fout te doen.
Any help?
Begin eens met die div eromheen weg te halen, het plaatje als achtergrond te zetten van de anchor en de span weg te halen. Je maakt het nu onnodig lastig.quote:Op vrijdag 4 september 2015 09:57 schreef LeNick het volgende:
Ik loop even vast: wat ik wil is een transparant background over een img (en bij een hover verdwijnt / vermindert de background).
[..]
In de span staat de naam van het project. Die tekst moet zowel horizontaal als verticaal gecentreerd staan.
Met wat kloten heb ik de volgende CSS, waarbij de tekst dus wel in het midden staat, maar niet op een 'nette' manier (vind ik), en ook bij het verkleinen van de browser gaat het dan niet echt netjes.
[..]
Paar jaar terug had ik dit, herinner ik, heel gemakkelijk voor elkaar. Nu lijk ik iets fout te doen.
Any help?
Thanks, het blur werkt. Ik krijg alleen de contentEditable niet naar een nummer. Noch parseInt() noch Number() werkt, ik krijg voortdurend NaN.quote:Op vrijdag 11 september 2015 13:20 schreef Tijn het volgende:
De "blur" en "keyup" zijn events waarmee je dit kunt triggeren. Als je die beide laat verwijzen naar je reken-functie, moet het goedkomen.
| 1 2 3 4 5 6 7 | /* In HTML */ <div> <p contentEditable=true id="aantHonderd">0</p> </div> /* Verwijzing in JS: */ coup[100] = $("#aantHonderd") |
Je probeert het hele jQuery object om te zetten naar een integer in plaats van alleen de waarde van het veld.quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:42 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Thanks, het blur werkt. Ik krijg alleen de contentEditable niet naar een nummer. Noch parseInt() noch Number() werkt, ik krijg voortdurend NaN.
Voor de verduidelijking, ik heb het zo opgesteld:
[ code verwijderd ]
Input heb ik niet gedaan omdat het m'n hele layout verneukt.quote:Op zaterdag 12 september 2015 17:57 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Je probeert het hele jQuery object om te zetten naar een integer in plaats van alleen de waarde van het veld.
Deze codepen doet volgens mij wat je bedoeld.
Verder met Catch22 eens dat input een stuk makkelijker, en netter, is via de daarvoor bedoelde input elementen waar mensen al mee bekend zijn. Van het gemiddelde stuk tekst op een website is het laatste wat ik zou verwachten dat deze editable zou zijn.
Inputs werken niet met $().text(); maar met $().val(); om de inhoud ervan te pakken te krijgen. Dat kun je hier zien.quote:Op zaterdag 12 september 2015 18:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Input heb ik niet gedaan omdat het m'n hele layout verneukt.
Heb het juist toch eens geprobeerd, maar daarbij krijg ik hetzelfde probleem: als ik die een ID geef en daarnaar verwijs, werkt de functie wel, maar de variabele is nog steeds geen cijfer. Moet ik op een andere manier verwijzen naar de input van dat element?
Thanks, dat ga ik zo eens proberen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 18:37 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Inputs werken niet met $().text(); maar met $().val(); om de inhoud ervan te pakken te krijgen. Dat kun je hier zien.
Ja, dat weet ik. Het probleem is vooral dat ik al genoeg moeite heb gehad met de gewone layout in orde te krijgen, dat ik een beetje huiverig ben om die opnieuw aan te passen. Maar ach, het is weer een goede oefening.quote:Ik kan geen oordeel geven over hoe je layout er uit ziet met inputs zonder het te zien maar bedenk in ieder geval dat ook input velden met CSS te stijlen vallen om ze meer in lijn met je layout te laten zijn.
Dingen uitzoeken leer je van en het gaat dan steeds sneller. Dus niet klooien tot het is Zoals je wil, maar uitzoeken waarom het niet is Zoals je wil en het adhv de gevonden informatie aanpassenquote:Op zaterdag 12 september 2015 18:43 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Thanks, dat ga ik zo eens proberen.
[..]
Ja, dat weet ik. Het probleem is vooral dat ik al genoeg moeite heb gehad met de gewone layout in orde te krijgen, dat ik een beetje huiverig ben om die opnieuw aan te passen. Maar ach, het is weer een goede oefening.
Hmm, verschillende opties gebruiken helpt ook hoor. Als manier 1 niet werkt en manier 2 wel, kun je jezelf altijd eens afvragen waarom dat zo is. Maar in praktijk komt het wel vaak neer op even Googlen.quote:Op zaterdag 12 september 2015 18:47 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dingen uitzoeken leer je van en het gaat dan steeds sneller. Dus niet klooien tot het is Zoals je wil, maar uitzoeken waarom het niet is Zoals je wil en het adhv de gevonden informatie aanpassen
Ook van Googlen kun je een hoop lerenquote:Op zaterdag 12 september 2015 18:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hmm, verschillende opties gebruiken helpt ook hoor. Als manier 1 niet werkt en manier 2 wel, kun je jezelf altijd eens afvragen waarom dat zo is. Maar in praktijk komt het wel vaak neer op even Googlen.
Helemaal goedquote:Op zaterdag 12 september 2015 23:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Bedankt voor de hulp, het is me uiteindelijk gelukt.
Als ik ABP uitzet krijg ik er nog een hele rits meer (allemaal regel 244)quote:An unbalanced tree was written using document.write() causing data from the network to be reparsed. For more information https://developer.mozilla(...)_Speculative_Parsing
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |