Wat kost een filter per liter, afgezien van de rest van de argumenten tegen een filter? Als je het water te vies vind voor koffie en thee, neem flessenwaterquote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:19 schreef klaarover het volgende:
[..]
Als het over veiligheid gaat: mee eens.
Maar als het over smaak gaat: niet mee eens. Sommige regio's in Nederland hebben volkomen veilig maar vies smakend kraanwater. Bijvoorbeeld de 070 regio. Het verpest de koffie, het verpest de thee.
Dan is een filter zeker te overwegen.
Geen idee, je moet zo'n filter elke 4 weken verwisselen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enig idee hoe snel bacterieen zich vermenigvuldigen bij kamertemperatuur?
Ik woon in 071 en het water is hier gewoon prima hoor. In Rotterdam is het wel een beetje vies, maar daar raak je zo aan gewend. Nergens in NL is het zo goor dat je het wil filteren of flessenwater nodig hebt, vind ik.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:25 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik kom inderdaad uit Drenthe en woon nu in Den Haag, het water is hier niet lekker, maar ben ook geen fan dus van dat gefilterde water.
Trouwens sirdanilot hoe kom je erop dat dat ding niet goed schoongehouden wordt? Hij is pas 2 weken oud en als het metertje afloopt dan ligt er een doosje nieuwe filters klaar.
071 is helemaal niet te zuipen haha, zit nu in Leiden centrum en hier drink ik echt niet uit de kraan, nooit, alleen maar uit de waterdispenser. Maar misschien ligt dat aan het pand, oude leidingen ofzo, ook in de Breestraat gewoond in een oud pand, was ook goor.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:53 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik woon in 071 en het water is hier gewoon prima hoor. In Rotterdam is het wel een beetje vies, maar daar raak je zo aan gewend. Nergens in NL is het zo goor dat je het wil filteren of flessenwater nodig hebt, vind ik.
Ik snap wel dat men in het buitenland een filter neemt. Maar wat ik heb gezien is dat gewoon een filter dat geïnstalleerd is in de kraan, en dat werkt wel goed, werd er i.i.g. niet ziek van (je wordt dan zieker van ongefilterd water).
We hadden zo'n ding in een vakantiehuisje in Engeland. Zo uit de kraan was het water echt niet lekker. Uit de Brita was een stuk beter te doen, bijv. voor koffie.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:39 schreef Jaden het volgende:
Zo'n waterfilter is alleen handig voor mee op vakantie, hier in Nederland totaal niet nodig en kan zelfs schadelijker zijn. In een Duitse test kwam aan het licht dat die Brita filters juist meer bacterieen toevoegen aan het water. Aanbevolen wordt om het water uit een Brita filter daarom altijd eerst te koken.
Dan liever goed en zuiver kraanwater zoals hier uit de kraan komt. Dat hoef je tenminste niet te koken.
http://www.thedailybeast.(...)ater-filters-bs.html
Dan heb je misschien gevoelige smaakpapillen of zo want ik heb geen klachten over het water. Ik woon niet in een heel oud pand (1910 volgens mij, in vergelijking met de rest van leiden is dat jong) maar ook als ik bij mensen op bezoek in het centrum ben heb ik er geen last van.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:39 schreef JDx het volgende:
[..]
071 is helemaal niet te zuipen haha, zit nu in Leiden centrum en hier drink ik echt niet uit de kraan, nooit, alleen maar uit de waterdispenser. Maar misschien ligt dat aan het pand, oude leidingen ofzo, ook in de Breestraat gewoond in een oud pand, was ook goor.
Nou dan moet je eens naar Luxemburg gaan, daar smaakt zelfs water uit flesjes naar stofquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dan heb je misschien gevoelige smaakpapillen of zo want ik heb geen klachten over het water. Ik woon niet in een heel oud pand (1910 volgens mij, in vergelijking met de rest van leiden is dat jong) maar ook als ik bij mensen op bezoek in het centrum ben heb ik er geen last van.
Wel was het bij ons in zeeland vroeger wel wat lekkerder/frisser. Maar goed water smaakt toch naar niks.
Jij hebt toch een buitenlandse vriendin?quote:Op maandag 16 februari 2015 12:03 schreef JDx het volgende:
[..]
Snap ook echt niet waarom m'n vriendin zoveel waarde hecht aan dat gefilterde water, ik blijf gewoon uit de kraan drinken, kan geen kwaad.
Nee daar kun je het water niet drinken, daar drinken ze alleen maar uit flessen/dispensers.quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij hebt toch een buitenlandse vriendin?
Komt die uit een land waar je kraanwater kunt drinken of is kraanwater daar niet geschikt voor consumptie zonder het te filteren?
Ja, maar weten en weten zijn twee verschillende dingen, als dat je hele leven om ingeprent is dan ga je dat er niet makkelijk uit krijgen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:18 schreef JDx het volgende:
[..]
Nee daar kun je het water niet drinken, daar drinken ze alleen maar uit flessen/dispensers.
Maar ze weet dat het hier wel kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |