Je kan het drinken ja, maar is niet slim. Kan je osmotische waarden behoorlijk verstoren.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:37 schreef tailfox het volgende:
Destileerd water kan je drinken alleen nutteloos.
Verder ben ik er nooit misselijk van
Wat is dit voor een nonsenspost.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:08 schreef Rezania het volgende:
[..]
Je kan het drinken ja, maar is niet slim. Kan je osmotische waarden behoorlijk verstoren.
Is gewoon zo, als je enkel gedemineraliseerd water drinkt is het niet goed voor je osmetische waarde. Moet je weer gaan compenseren door op een andere manier zout binnen te krijgen. Het drinken van gedemineraliseerd water heeft geen enkel voordeel ten opzichte van kraanwater.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:44 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Wat is dit voor een nonsenspost.
Zo ist maar net, je osmetische waarde moet je op 7 houden. Teveel Brita-water en je osmetische waarde kan zakken naar 5. Teveel cola en je osmetische waarde wordt 10. Maar let op, je kan cola niet compenseren met Brita-water.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is gewoon zo, als je enkel gedemineraliseerd water drinkt is het niet goed voor je osmetische waarde. Moet je weer gaan compenseren door op een andere manier zout binnen te krijgen. Het drinken van gedemineraliseerd water heeft geen enkel voordeel ten opzichte van kraanwater.
Snap ook echt niet waarom m'n vriendin zoveel waarde hecht aan dat gefilterde water, ik blijf gewoon uit de kraan drinken, kan geen kwaad.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:02 schreef noutie het volgende:
[..]
Zo ist maar net, je osmetische waarde moet je op 7 houden. Teveel Brita-water en je osmetische waarde kan zakken naar 5. Teveel cola en je osmetische waarde wordt 10. Maar let op, je kan cola niet compenseren met Brita-water.
Kalk, chloor en metalen filteren is dat demineraliseren?quote:Op maandag 16 februari 2015 11:51 schreef Rezania het volgende:
[..]
Is gewoon zo, als je enkel gedemineraliseerd water drinkt is het niet goed voor je osmetische waarde. Moet je weer gaan compenseren door op een andere manier zout binnen te krijgen. Het drinken van gedemineraliseerd water heeft geen enkel voordeel ten opzichte van kraanwater.
De post waar ik op reageerde ging over gedestilleerd (gedemineraliseerd) water, niet over het gefilterde water uit de OP.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:04 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Kalk, chloor en metalen filteren is dat demineraliseren?
Not sure if...quote:Op maandag 16 februari 2015 12:02 schreef noutie het volgende:
[..]
Zo ist maar net, je osmetische waarde moet je op 7 houden. Teveel Brita-water en je osmetische waarde kan zakken naar 5. Teveel cola en je osmetische waarde wordt 10. Maar let op, je kan cola niet compenseren met Brita-water.
OT- er kunnen bacteriën in de kan hebben gezeten. Als je een zwakke weerstand hebt, dan zou je er iets van kunnen merken
Is dit new age zweefteefstof ofzo?quote:Op maandag 16 februari 2015 12:02 schreef noutie het volgende:
[..]
Osmotische waarden zijn heel erg feitelijk hoor. Meeste transport in en uit cellen is gebaseerd op die waarden.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:08 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Is dit new age zweefteefstof ofzo?
90%? Volgens mij is dat al quatsch.quote:Op maandag 16 februari 2015 11:42 schreef wolfrolf het volgende:
Vaag verhaal. Wat die Brita kan doet is 90% van de kalk eruit filteren, chloor en metalen die mogelijk in het water terecht zijn gekomen.
Heel zacht water. Moet geen enkel probleem zijn
Neuh, das een reactie op iemand die denkt dat je met een westers voedingspatroon een gebrek zou kunnen hebben aan mineralen.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:08 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Dit,quote:Op maandag 16 februari 2015 12:08 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
quote:Op maandag 16 februari 2015 12:14 schreef emil23 het volgende:
[..]
Dit,
Waarschijnlijk kun je je osmetische waarde beschermen door geitenwollen sokken te dragen.
Het was allemaal hypothetisch hoor, rustig maar.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:12 schreef noutie het volgende:
[..]
Neuh, das een reactie op iemand die denkt dat je met een westers voedingspatroon een gebrek zou kunnen hebben aan mineralen.
Nee dat hebben we nooit, we eten te veel, te vet, te zoet en mbt de mineralen te zout
Na een maand gefilterd water nog steeds een schone kookplaat in mijn waterkokerquote:Op maandag 16 februari 2015 12:11 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
90%? Volgens mij is dat al quatsch.
Daarnaast heeft dat niks te maken met misselijk worden. Misschien wordt TS wel misselijk doordat er veel micro-organismen inzitten door dat filter.
Hij heeft het over osmetische waarde en iets met "7" en "10" zonder eenheden.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:10 schreef Rezania het volgende:
[..]
Osmotische waarden zijn heel erg feitelijk hoor. Meeste transport in en uit cellen is gebaseerd op die waarden.
Oh ja, da's kul ja.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:24 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Hij heeft het over osmetische waarde en iets met "7" en "10" zonder eenheden.
Leidschenveen, Den Haag hier, maar natuurlijk werkt het wel, vroeg me alleen af of ik er misselijk van kan worden.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:18 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Na een maand gefilterd water nog steeds een schone kookplaat in mijn waterkoker
Hiervoor was dat ding na 1 week al helemaal grauw van de aangekoekte kalk uit het kraanwater (delft).
Dus die kalk wordt er wel degelijk uit gefilterd.
Ik kan het me niet voorstellen.quote:Op maandag 16 februari 2015 12:26 schreef JDx het volgende:
[..]
Leidschenveen, Den Haag hier, maar natuurlijk werkt het wel, vroeg me alleen af of ik er misselijk van kan worden.
Heb dat nog nooit aangetoont gezienquote:Op maandag 16 februari 2015 11:42 schreef wolfrolf het volgende:
Vaag verhaal. Wat die Brita kan doet is 90% van de kalk eruit filteren, chloor en metalen die mogelijk in het water terecht zijn gekomen.
Heel zacht water. Moet geen enkel probleem zijn
Als je vrouwen onzeker maakt kan je ze alles verkopenquote:Op maandag 16 februari 2015 12:03 schreef JDx het volgende:
[..]
Snap ook echt niet waarom m'n vriendin zoveel waarde hecht aan dat gefilterde water, ik blijf gewoon uit de kraan drinken, kan geen kwaad.
Wat heb je niet aangetoond gezien?quote:Op maandag 16 februari 2015 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb dat nog nooit aangetoont gezien
90% van kalk, metalen en chloor er uit filterenquote:Op maandag 16 februari 2015 13:12 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Wat heb je niet aangetoond gezien?
Mijn waterkoker is het bewijs dat er praktisch geen kalk meer in het water zit. Die is nog steeds brandschoon, zoals eerder gemeld.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
90% van kalk, metalen en chloor er uit filteren
Metalen en chloor weet ik niet, maar van een collega die britafilter gebruikt begreep ik wel dat het kalk weghaalt. Zij heeft namelijk nooit aanslag in haar waterkoker/theemokjes/koffiekopjes..quote:Op maandag 16 februari 2015 13:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
90% van kalk, metalen en chloor er uit filteren
Azijnquote:Op maandag 16 februari 2015 13:23 schreef quirina het volgende:
[..]
Metalen en chloor weet ik niet, maar van een collega die britafilter gebruikt begreep ik wel dat het kalk weghaalt. Zij heeft namelijk nooit aanslag in haar waterkoker/theemokjes/koffiekopjes..
Maar ik ( degene zonder brita )heb ook nooit last van aanslag van koffie/thee in m'n glazen als ik gewoon leidingwater gebruik.
Wel in mijn waterkoker.. ( die ik af en toe met azijn ontkalk).
Ik word misselijk van die ruft.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:29 schreef quirina het volgende:
Niks mis met azijn als ontkalker hoor. Je spoelt t om kookt wat water en de geur is zo weg.
Liever citroenzuur.quote:Op maandag 16 februari 2015 13:29 schreef quirina het volgende:
Niks mis met azijn als ontkalker hoor. Je spoelt t om kookt wat water en de geur is zo weg.
Jij hoeft toch je watrkokertje toch niet te ontkalkenquote:Op maandag 16 februari 2015 13:35 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Ik word misselijk van die ruft.
Dubro maakt je waterkoker in een paar minuten brandschoon en ruikt niet.
Iets beter lezenquote:Op maandag 16 februari 2015 13:39 schreef quirina het volgende:
[..]
Jij hoeft toch je watrkokertje toch niet te ontkalken![]()
Want je hebt toch je geweldige britafiltertje![]()
Je spreekt jezelf een beetje tegen hoor
Nou na 1 volle maand gebruik geen spatje kalk in mijn waterkoker spreekt wel boekdelen hoe effectief zo'n Brita filter isquote:Op maandag 16 februari 2015 14:08 schreef quirina het volgende:
Laat ff over een maand weten of je alsnog moet ontkalken.
Kalk heb je nodig. En mineraalwater uit die plastic flessen zitten pcb`s in vanwege dat plastic.quote:Op maandag 16 februari 2015 14:23 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Nou na 1 volle maand gebruik geen spatje kalk in mijn waterkoker spreekt wel boekdelen hoe effectief zo'n Brita filter iszeker als je weet hoe diezelfde waterkoker er voorheen na een maand waterkoken uit zag.
quote:
Melk is slecht voor je en dat kalk heb je nodig.En dat melk slecht voor je is riep ik al 10 jaar geleden maar toen werd ik nog voor gek verklaard.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:37 schreef wolfrolf het volgende:
[..]niet kalk uit water hoor
En dat kalk die in melk zit goed is voor je botten is ook al lang en breed ontkracht.
Vind je? Vind het een tamelijk slecht onderbouwde discussiequote:Op maandag 16 februari 2015 15:11 schreef etuiedelapiel het volgende:
http://www.wetenschapsfor(...)veren-om-te-drinken/
Mooi artikel
http://www.consumeraffair(...)a_water_filters.htmlquote:Op maandag 16 februari 2015 15:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vind je? Vind het een tamelijk slecht onderbouwde discussie
Melk heb je nodig voor bijvoorbeeld de opname van Vitamine D.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:39 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Melk is slecht voor je en dat kalk heb je nodig.En dat melk slecht voor je is riep ik al 10 jaar geleden maar toen werd ik nog voor gek verklaard.
Nee.quote:Op maandag 16 februari 2015 15:47 schreef JDx het volgende:
[..]
Melk heb je nodig voor bijvoorbeeld de opname van Vitamine D.
Serieus?quote:Op maandag 16 februari 2015 15:47 schreef quirina het volgende:
[..]
http://www.consumeraffair(...)a_water_filters.html
Deze beter?
Dat water staat daar te broeien en te broeien man.quote:Op maandag 16 februari 2015 10:44 schreef JDx het volgende:
Ik heb geen idee, m'n vriendin heeft dat ding gekocht, ik drink gewoon kraanwater, maar toevallig heb ik 3x uit dat ding gedronken omdat m'n vriendin dat in m'n glas deed.
Zilver tegen bacterie groei? Maar op die Amerikaanse consumentensite lees ik toch aardig wat klachten . Mensen die gaan spugen.diarree krijgen en schimmels in hun filter krijgen. Zo fris lijkt t me allemaal ook niet.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb even gezocht
Waterfilters werken met active kool, in de natte active kool vermenigvuldigen kiemen zich extreem. Sommige merken gaan dit tegen met zilver, dit komt mee in het water. Zilver is een zwaar metaal wat niets in water te zoeken heeft
http://www.ndr.de/ratgebe(...)wasserfilter106.html
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brita
Nee hier hebben wij wat aan.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb even gezocht
Waterfilters werken met active kool, in de natte active kool vermenigvuldigen kiemen zich extreem. Sommige merken gaan dit tegen met zilver, dit komt mee in het water. Zilver is een zwaar metaal wat niets in water te zoeken heeft
http://www.ndr.de/ratgebe(...)wasserfilter106.html
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Brita
Groot gelijk, maar als je ziet wat er buiten Nederland soms uit de kraan komt dan kan ik me een filter prima voorstellen. Ook in ontwikkelde landen.quote:
Ja daar zit Vitamine D in, maar je hebt melk of bijvoorbeeld yoghurt nodig, dan neemt je lichaam het (beter) op.quote:
Klopt, calcium is nodig om vit. D op te nemen. Veel mensen hebben een tekort aan vit. D in de winter, aangezien je het ook 'krijgt' van zonlicht.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:25 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja daar zit Vitamine D in, maar je hebt melk of bijvoorbeeld yoghurt nodig, dan neemt je lichaam het (beter) op.
Dit weet ik aangezien ik net vitamine D ampullen heb gekregen van de huisarts. En daar kreeg ik dat advies van.
Zocht even een quote of bewijs, maar kan het nergens duidelijk vinden.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:29 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Klopt, calcium is nodig om vit. D op te nemen. Veel mensen hebben een tekort aan vit. D in de winter, aangezien je het ook 'krijgt' van zonlicht.
Nee.quote:
Wat is er precies mis met dat vetgehalte dan, ik drink elke dag melk en ben nog steeds te licht.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:35 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Nee.
Melkproducten van de koe zijn bewezen slecht voor een mens. En niet alleen vanwege het vetgehalte maar om veel meer redenen.
Ga de zon in/naar buiten voor vitamine D en neem calciumrijk voedsel als bv broccoli kijk voor volledige lijst hier:
http://www.melkmoetniet.be/calciumrijk
Calciumrijk!
Calcium is en blijft een belangrijke bouwsteen van ons lichaam, en het is absoluut nodig dat je voldoende calcium tot je neemt. Die calcium hoeft alleen niet of niet altijd van koemelk te komen. Naast plantaardige, met calcium verrijkte melkvervangers zoals sojamelk of rijstmelk, zijn er nog heel wat andere producten die goede bronnen van calcium (en nog heel wat meer) zijn, zonder het nadelige vetgehalte van melk.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)eel-anders-1631186W/
Health nut gelul, bij de een is het melk, bij een tweede gluten/tarwe, een derde ziet vet als de bron van alle kwaad en een vierde zegt dat je alles rauw moet nuttigenquote:Op maandag 16 februari 2015 16:41 schreef JDx het volgende:
[..]
Wat is er precies mis met dat vetgehalte dan, ik drink elke dag melk en ben nog steeds te licht.
.
Er is een verschil tussen slechte en goede vetten. Dat je te licht bent heeft daar niks mee te maken er ook lichte mensen met een verkeerd eetpatroon maken net zo veel kans op een gerelateerde ziekte/infarct als een dikker iemand. Wel eens van een 'ToFi' lichaam gehoord?quote:Op maandag 16 februari 2015 16:41 schreef JDx het volgende:
[..]
Wat is er precies mis met dat vetgehalte dan, ik drink elke dag melk en ben nog steeds te licht.
Sojamelk is trouwens niet te zuipen, rijstmelk ook niet.
En ik had vaak na het sporten met een flink glas melk ook vaak minder last van spierpijn.
Nee, maar dat ziet er ook veel te ingewikkeld uit, daar ga je je toch niet je hele leven mee bezig houden? Eet en drink gewoon wat je lekker vindt, maar met mate.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:45 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen slechte en goede vetten. Dat je te licht bent heeft daar niks mee te maken er ook lichte mensen met een verkeerd eetpatroon maken net zo veel kans op een gerelateerde ziekte/infarct als een dikker iemand. Wel eens van een 'ToFi' lichaam gehoord?
http://en.wikipedia.org/wiki/TOFI
Er is maar 1 soort slechte vetten en dat zijn kunstmatig geharde vettenquote:Op maandag 16 februari 2015 16:45 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen slechte en goede vetten.
K. Nou doei he.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is maar 1 soort slechte vetten en dat zijn kunstmatig geharde vetten
K.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:47 schreef JDx het volgende:
[..]
Nee, maar dat ziet er ook veel te ingewikkeld uit, daar ga je je toch niet je hele leven mee bezig houden? Eet en drink gewoon wat je lekker vindt, maar met mate.
Ik vind gefilterd water maar niks, daar ging dit topic over.
Lastig niet, discussie met mensen die weten waar ze het over hebben.quote:
Houd toch je betweterig mondje meneer verdriet. Je irriteerde me net al maar nu ga je rechtstreeks irriteren. De groeten met je.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lastig niet, discussie met mensen die weten waar ze het over hebben.
Kom eens met argumenten ipv je healtnut gelulquote:Op maandag 16 februari 2015 16:50 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Houd toch je betweterig mondje meneer verdriet. Je irriteerde me net al maar nu ga je rechtstreeks irriteren. De groeten met je.
quote:Op maandag 16 februari 2015 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom eens met argumenten ipv je healtnut gelul
Nee het gaat er niet om wat je er van vind, maar of je er ziek van kunt worden.quote:Op maandag 16 februari 2015 16:47 schreef JDx het volgende:
[..]
Nee, maar dat ziet er ook veel te ingewikkeld uit, daar ga je je toch niet je hele leven mee bezig houden? Eet en drink gewoon wat je lekker vindt, maar met mate.
Ik vind gefilterd water maar niks, daar ging dit topic over.
Ja zou kunnen, was zelf gewoon benieuwd of een lek filter misschien kan zorgen voor klachten ofzo.quote:Op maandag 16 februari 2015 17:09 schreef Stompzinnig het volgende:
Maar TS, als je één keer misselijk werd na het drinken van dat gefilterde water -ook al werd je misselijk door iets anders- en je heb (misschien onbewust) een link gelegd tussen het water en misselijk zijn, dan kan het zijn dat je lichaam elke keer weer blijft reageren op dat water. Dat is een overlevingsmechanisme van ons, dat soms ook reageert op onschuldige dingen.
Het is gewoon troep man. Wegmikken die britaquote:Op maandag 16 februari 2015 17:30 schreef JDx het volgende:
[..]
Ja zou kunnen, was zelf gewoon benieuwd of een lek filter misschien kan zorgen voor klachten ofzo.
Als het over veiligheid gaat: mee eens.quote:Op maandag 16 februari 2015 23:08 schreef sirdanilot het volgende:
Wat een domme onzin zeg, in het land waar kraanwater de kwaliteit heeft van bronwater (wordt vaak zelfs uit dezelfde bron gehaald) je water gaan filteren, en dat filter ook nog eens niet fatsoenlijk schoonhouden
![]()
![]()
![]()
Als je in een ontwikkelingsland als brazilië woont, ja dan gebruik je een waterfilter. Dat zit dan vaak ook gewoon geïnstalleerd in de keukenkraan en kun je dus gemakkelijk drinkwater tappen. Maar in Nederland is dat onzin.
Ik kom inderdaad uit Drenthe en woon nu in Den Haag, het water is hier niet lekker, maar ben ook geen fan dus van dat gefilterde water.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:19 schreef klaarover het volgende:
[..]
Als het over veiligheid gaat: mee eens.
Maar als het over smaak gaat: niet mee eens. Sommige regio's in Nederland hebben volkomen veilig maar vies smakend kraanwater. Bijvoorbeeld de 070 regio. Het verpest de koffie, het verpest de thee.
Dan is een filter zeker te overwegen.
Enig idee hoe snel bacterieen zich vermenigvuldigen bij kamertemperatuur?quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:25 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik kom inderdaad uit Drenthe en woon nu in Den Haag, het water is hier niet lekker, maar ben ook geen fan dus van dat gefilterde water.
Trouwens sirdanilot hoe kom je erop dat dat ding niet goed schoongehouden wordt? Hij is pas 2 weken oud en als het metertje afloopt dan ligt er een doosje nieuwe filters klaar.
Wat kost een filter per liter, afgezien van de rest van de argumenten tegen een filter? Als je het water te vies vind voor koffie en thee, neem flessenwaterquote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:19 schreef klaarover het volgende:
[..]
Als het over veiligheid gaat: mee eens.
Maar als het over smaak gaat: niet mee eens. Sommige regio's in Nederland hebben volkomen veilig maar vies smakend kraanwater. Bijvoorbeeld de 070 regio. Het verpest de koffie, het verpest de thee.
Dan is een filter zeker te overwegen.
Geen idee, je moet zo'n filter elke 4 weken verwisselen.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Enig idee hoe snel bacterieen zich vermenigvuldigen bij kamertemperatuur?
Ik woon in 071 en het water is hier gewoon prima hoor. In Rotterdam is het wel een beetje vies, maar daar raak je zo aan gewend. Nergens in NL is het zo goor dat je het wil filteren of flessenwater nodig hebt, vind ik.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:25 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik kom inderdaad uit Drenthe en woon nu in Den Haag, het water is hier niet lekker, maar ben ook geen fan dus van dat gefilterde water.
Trouwens sirdanilot hoe kom je erop dat dat ding niet goed schoongehouden wordt? Hij is pas 2 weken oud en als het metertje afloopt dan ligt er een doosje nieuwe filters klaar.
071 is helemaal niet te zuipen haha, zit nu in Leiden centrum en hier drink ik echt niet uit de kraan, nooit, alleen maar uit de waterdispenser. Maar misschien ligt dat aan het pand, oude leidingen ofzo, ook in de Breestraat gewoond in een oud pand, was ook goor.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 09:53 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik woon in 071 en het water is hier gewoon prima hoor. In Rotterdam is het wel een beetje vies, maar daar raak je zo aan gewend. Nergens in NL is het zo goor dat je het wil filteren of flessenwater nodig hebt, vind ik.
Ik snap wel dat men in het buitenland een filter neemt. Maar wat ik heb gezien is dat gewoon een filter dat geïnstalleerd is in de kraan, en dat werkt wel goed, werd er i.i.g. niet ziek van (je wordt dan zieker van ongefilterd water).
We hadden zo'n ding in een vakantiehuisje in Engeland. Zo uit de kraan was het water echt niet lekker. Uit de Brita was een stuk beter te doen, bijv. voor koffie.quote:Op maandag 16 februari 2015 18:39 schreef Jaden het volgende:
Zo'n waterfilter is alleen handig voor mee op vakantie, hier in Nederland totaal niet nodig en kan zelfs schadelijker zijn. In een Duitse test kwam aan het licht dat die Brita filters juist meer bacterieen toevoegen aan het water. Aanbevolen wordt om het water uit een Brita filter daarom altijd eerst te koken.
Dan liever goed en zuiver kraanwater zoals hier uit de kraan komt. Dat hoef je tenminste niet te koken.
http://www.thedailybeast.(...)ater-filters-bs.html
Dan heb je misschien gevoelige smaakpapillen of zo want ik heb geen klachten over het water. Ik woon niet in een heel oud pand (1910 volgens mij, in vergelijking met de rest van leiden is dat jong) maar ook als ik bij mensen op bezoek in het centrum ben heb ik er geen last van.quote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:39 schreef JDx het volgende:
[..]
071 is helemaal niet te zuipen haha, zit nu in Leiden centrum en hier drink ik echt niet uit de kraan, nooit, alleen maar uit de waterdispenser. Maar misschien ligt dat aan het pand, oude leidingen ofzo, ook in de Breestraat gewoond in een oud pand, was ook goor.
Nou dan moet je eens naar Luxemburg gaan, daar smaakt zelfs water uit flesjes naar stofquote:Op dinsdag 17 februari 2015 10:58 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dan heb je misschien gevoelige smaakpapillen of zo want ik heb geen klachten over het water. Ik woon niet in een heel oud pand (1910 volgens mij, in vergelijking met de rest van leiden is dat jong) maar ook als ik bij mensen op bezoek in het centrum ben heb ik er geen last van.
Wel was het bij ons in zeeland vroeger wel wat lekkerder/frisser. Maar goed water smaakt toch naar niks.
Jij hebt toch een buitenlandse vriendin?quote:Op maandag 16 februari 2015 12:03 schreef JDx het volgende:
[..]
Snap ook echt niet waarom m'n vriendin zoveel waarde hecht aan dat gefilterde water, ik blijf gewoon uit de kraan drinken, kan geen kwaad.
Nee daar kun je het water niet drinken, daar drinken ze alleen maar uit flessen/dispensers.quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij hebt toch een buitenlandse vriendin?
Komt die uit een land waar je kraanwater kunt drinken of is kraanwater daar niet geschikt voor consumptie zonder het te filteren?
Ja, maar weten en weten zijn twee verschillende dingen, als dat je hele leven om ingeprent is dan ga je dat er niet makkelijk uit krijgen.quote:Op woensdag 25 februari 2015 12:18 schreef JDx het volgende:
[..]
Nee daar kun je het water niet drinken, daar drinken ze alleen maar uit flessen/dispensers.
Maar ze weet dat het hier wel kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |