Ikzelf rij in een Lancia Delta uit dec. 1994.
Elektrische ramen, CV en stuurbekrachtiging.
Hieronder staan wat onderdelen van een Tuning pagina, zover ik weet zijn het Rieger onderdelen.... De laatste foto van die Blauwe delta is mijn eigen wagen.
Oud model met brute power.
Dit is de mijne, nadat er velgen op zaten en 215/40 banden.
Lancia Freak Die met behulp van foto's tutorials wil maken voor defecten op te lossen.
De tuning site waar de pics vandaan kwamen
Bij www.carlone.ch staat in de gallery nog een mooie Delta, met velgen van 1500 Dm,- per stuk 17"
Nou dit was het geloof ik wel zo'n beetje
quote:Laat wat
Op woensdag 6 november 2002 09:46 schreef the-O het volgende:
Laat ook maar.
quote:Ik vroeg je net in het andere topic:
Op woensdag 6 november 2002 09:50 schreef poep het volgende:
lekkere auto's zijn het!!
Hoeveel vermogen heeft zo'n Lancia Y nou? Die zijn toch lekker pittig of niet?
quote:Je krijgt hem in 1.2 ...
Op woensdag 6 november 2002 09:54 schreef Kreator het volgende:[..]
Ik vroeg je net in het andere topic:
Hoeveel vermogen heeft zo'n Lancia Y nou? Die zijn toch lekker pittig of niet?
MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1242cm3
boring x slag 70,8x78,9 mm
compressieverh. 10,6:1
max. vermogen 59 kW (80 pk)/5000tpm
max. koppel 114 Nm/4000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
turbo nee
katalysator geregeld
Voor een 1.2 best pittig denk ik.
quote:De delta is inderdaad ook wel mijn Favo, die oude rally auto is ook wel gaaf, straks even pics posten.
Op woensdag 6 november 2002 10:05 schreef pr0f het volgende:
Leuke auto's vooral de delta.
Ik vind alleen de achterspoiler van die nieuwe een beetje een platgeslagen citroen xm spoiler....
of word ik nou als ouwe lul gezien, omdat ik die ragbakkies niks vind?
Vooral voor die tijd zeer snelle wagens.
quote:pittig zeker! net als ik...
Op woensdag 6 november 2002 09:54 schreef Kreator het volgende:[..]
Ik vroeg je net in het andere topic:
Hoeveel vermogen heeft zo'n Lancia Y nou? Die zijn toch lekker pittig of niet?
D-Devil, kun je ook een pic voor me plaatsen met een lanciaY uit 1998? als het kan een ferrari rode?
quote:Ja dat kan
Op woensdag 6 november 2002 12:07 schreef poep het volgende:[..]
pittig zeker! net als ik...
en heel sportief! net als ik...
D-Devil, kun je ook een pic voor me plaatsen met een lanciaY uit 1998? als het kan een ferrari rode?
En getuned ziet het er als volgt uit:
quote:allemaal niet?
Op woensdag 6 november 2002 12:17 schreef F1908 het volgende:
ik vind ze nou niet zo bijzonder eigenlijk
smaken verschillen gelukkig nog steeds
quote:Ik vind de belijning van het apparaat bijzonder lelijk.
Op woensdag 6 november 2002 12:15 schreef poep het volgende:
wat is ie mooi hè......
quote:tja de binnenkant staat er niet bij!
Op woensdag 6 november 2002 12:17 schreef F1908 het volgende:
ik vind ze nou niet zo bijzonder eigenlijk
smaken verschillen gelukkig nog steeds
quote:Het belangrijkste is dat ik hem mooi vind!!
Op woensdag 6 november 2002 12:19 schreef Kreator het volgende:[..]
Ik vind de belijning van het apparaat bijzonder lelijk.
quote:Als het interieur okay is en hij rijdt lekker, dan boeit het niet of ik hem lelijk vind. Origineel is het wel en dat zijn ook pluspunten!
Op woensdag 6 november 2002 12:20 schreef poep het volgende:[..]
Het belangrijkste is dat ik hem mooi vind!!
quote:Ik heb lekker een delta
Op woensdag 6 november 2002 12:24 schreef Kreator het volgende:[..]
Als het interieur okay is en hij rijdt lekker, dan boeit het niet of ik hem lelijk vind. Origineel is het wel en dat zijn ook pluspunten!
quote:DAt vind ik wel een mooie wagen...
Op woensdag 6 november 2002 12:25 schreef D-Devil het volgende:[..]
Ik heb lekker een delta
quote:net als de eigenaresse...
Op woensdag 6 november 2002 12:24 schreef Kreator het volgende:[..]
Als het interieur okay is en hij rijdt lekker, dan boeit het niet of ik hem lelijk vind. Origineel is het wel en dat zijn ook pluspunten!
Jawel, ook ik ben in het bezit van een prachtige rode Delta 2.0 HPE 16v HF! Maar die staat weer eens bij de garage. Er is pas een tuner mee aan de slag geweest en nu loopt hij stationair tussen de 1000 en de 2500 toeren... of helemaal niet!
Het is echt een prachtige auto waarmee je de GTI-tjes een rotdag kunt bezorgen maar hou wel rekening met behoorlijke onderhoudskosten ( als je hem tenminste een beetje "gebruikt" ) en electronisch gezien hebben ze nogal wat steekjes laten vallen.
En zelfs dan blijf ik bij mijn mening dat het een SUPER auto is.
quote:Eigenlijk best wel een lelijk ding.
Op woensdag 6 november 2002 18:33 schreef Public Enemy het volgende:
[afbeelding]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Doe mij maar een Delta HF Integrale
quote:Dan liever een Delta S4, in 2,3sec naar de 100 op gravel
Op donderdag 7 november 2002 13:34 schreef Threepio het volgende:[..]
Eigenlijk best wel een lelijk ding.
Doe mij maar een Delta HF Integrale
quote:2,3 sec
Op donderdag 7 november 2002 14:19 schreef Public Enemy het volgende:[..]
Dan liever een Delta S4, in 2,3sec naar de 100 op gravel
tering da's snel hee
quote:1 woordje + letter: Group B
Op donderdag 7 november 2002 16:24 schreef Threepio het volgende:[..]
2,3 sec
quote:beetje comfortabel van A naar B komen lukt zeker niet daarmee?
Op donderdag 7 november 2002 16:58 schreef Public Enemy het volgende:[..]
1 woordje + letter: Group B
Iets langzamer, maar 450 pk met een 1.8 is stoer !
En open is ie
quote:But there was a time when rallying was very different. The early 1980s saw a category created specifically for manufacturers who wanted to show off their engineering capabilities; Group B was born. The Group B rally supercars quickly evolved into 500+ horsepower, four-wheel-drive chest-thumping beasts with space frames, kevlar bodywork, and many other high-tech pieces. The cars reached a point where many wondered if the cars had reached a point where the drivers could not fully control them. For instance, the Lancia Delta S4 could accelerate from 0 to 100 km/h in 2.3 seconds on a gravel road. Henri Toivonen drove an S4 around Estoril, the Portuguese Grand Prix circuit, so quickly that he would have qualified sixth for the 1986 Portuguese Grand Prix. Nigel Mansell sampled a Peugeot 205 T16 and said it could out-accelerate his F1 car. And, perhaps most impressive (frightening?), the driver's reaction times were cut in half compared with previous rally cars. The Group B rally cars and their pilots were the stuff of which legends are made
Op donderdag 7 november 2002 19:20 schreef D-Devil het volgende:
The S4 was built on a mid-engine, tubular space frame equipped with a lightweight, full-time AWD drivetrain with a viscous LSD coupling that sent 30% of the power up front and 70% to the rear. It rolled out factory custom with a 1.8 liter, DOHC, 16 valve liter four-banger cranking out at least 470 poniesIve seen estimates ranging up to 600 horse; an equine stampede of sufficient force to drive the S4 from nil to 60 in 2.9 secondson gravel.Iets langzamer, maar 450 pk met een 1.8 is stoer !
&
The first official Group B rally car was the Lancia 037, introduced in 1983, to take advantage of the liberal rules permitted by the new Group B category. The 037 was designed as a rear-wheel-drive car, because of the uncertainty surrounding Audi's four-wheel-drive experiment. The 325-horsepower 037 was a superb tarmac car, and it was more reliable than the Quattro, so drivers Walter Röhrl and Markku Alen brought Lancia the constructor's crown in its debut season. However, advancing technology rapidly rendered the 037 obsolete; in 1984, it was already showing its age, and by 1985 it was really just an also-ran.
The Lancia team was pinning their hopes on the new Delta S4, which was set to make its introduction late in the 1985 season. The team was not to be disappointed. The S4, one of the most advanced cars ever built, was the only car ever built with a turbo- and supercharged engine, in order to provide maximum boost at all RPM ranges. The complex system, developed in association with Abarth, used a supercharger to provide most of the boost at lower RPM (because a turbo suffers from lag at lower engine speeds), and a turbocharger pressurized the engine at higher RPMs (because a supercharger is less efficient at higher RPMs). The 500+ hp engine took time to perfect, but the results were worth waiting for. Lancia and Abarth managed to successfully synchronize the turbo- and supercharger, so there was a smooth transition from one to the other, and Markku Alen and Henri Toivonen were bestowed with the honour of driving for the Lancia factory during the 1986 season.
The first rally contested by the S4, the 1985 RAC rally, was a very convincing 1-2 finish for the team, with young Toivonen receiving the first place trophy. Lancia started the 1986 season in the same fashion as they concluded the 1985 season, but the death of Toivonen in Corsica was a devastation to the team, and to the entire rally community. Lancia lost the 1986 titles after a hard-fought battle with Peugeot, but the S4 did win the 1986 European championship in the hands of Fabrizio Tabaton. It was, however, a hollow victory following Toivonen's death
quote:HIER vind je wat mensen die een Delta bezitten, vraag eens rond zou ik zeggen...
Op dinsdag 12 november 2002 10:17 schreef Metro2005 het volgende:
hoe betrouwbaar zijn de lancia delta's?
wat zijn de meest voorkomende problemen ermee?
wil er namelijk ook een aanschaffen
vind ze echt onwijs
quote:Ze zijn onwijs
Op dinsdag 12 november 2002 10:17 schreef Metro2005 het volgende:
hoe betrouwbaar zijn de lancia delta's?
wat zijn de meest voorkomende problemen ermee?
wil er namelijk ook een aanschaffen
vind ze echt onwijs
* Jaloers
quote:Heb je daar geen foto's van ??
Op zaterdag 16 november 2002 21:59 schreef Oosthoek het volgende:
Huisgenoot van m'n broer heeft 2 Integrale Evo's.* Jaloers
Iemand met 2 Evo's heeftgeen huisgenoten.
quote:Zal 'ns vragen aan m'n broer. Wil mezelf anders ook wel opofferen voor 'n ritje met hem mee, maak ik zelf wel wat foto's
Op maandag 30 december 2002 00:08 schreef D-Devil het volgende:
Heb je daar geen foto's van ??.
quote:Klopt hij heeft ook een Peu 205 1.9 GTI.
Op maandag 30 december 2002 02:05 schreef Argento het volgende:
Toedeloe...Iemand met 2 Evo's heeftgeen huisgenoten.
mijn voorkeur gaat uit naar een EVOII met cat (ook wel EVOIII genoemd)
weet iemand nog een betrouwbare adresje, ik heb wel eens van die garage in emmer-compascium gehoor is dat wat?
Beeldschone,soepele auto met veel trekkracht onderin en een soepele motor. Je merkt echt dat je iets speciaals onder je kont hebt!
Ik was al heel lang verliefd op dit beestje.
quote:
Op donderdag 10 april 2003 21:25 schreef qbus het volgende:
Ik rijd sinds anderhalve week in een zwarte Delta. 1.8 16v.Beeldschone,soepele auto met veel trekkracht onderin en een soepele motor. Je merkt echt dat je iets speciaals onder je kont hebt!
quote:Wat is er, wil je tandenstokers lenen ?
Op vrijdag 11 april 2003 08:50 schreef wunderbaum het volgende:[..]
quote:Zorg jij maar dat je je spanningszoeker vindt, je zult hem nog nodig hebben.
Op vrijdag 11 april 2003 18:17 schreef wunderbaum het volgende:
Nee dankje.Rijdt dat nog een beetje, zo'n veredelde Fiat TIPO?
quote:Jij hebt geen recht van spreken met dat oude lijk van je.
Op vrijdag 11 april 2003 18:21 schreef slashme het volgende:[..]
Zorg jij maar dat je je spanningszoeker vindt, je zult hem nog nodig hebben.
Gelukkig is de kabelboom dezelfde als in de Lancia Thema, dus helemaal offtopic ben ik niet.
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 18:17 schreef wunderbaum het volgende:
Nee dankje.Rijdt dat nog een beetje, zo'n veredelde Fiat TIPO?
quote:Je hebt maar mazzel met zo'n gulle apk-boer!
Op vrijdag 11 april 2003 18:17 schreef wunderbaum het volgende:
Nee dankje.
quote:Kewl! Ik rij in een Delta 2.0 16V, hij rijd idd super en trekt goed op bij het verkeerslicht.. Stond laatst achter een CRX. Die gast zat al de hele tijd zijn toerenteller te testen en in z'n achteruitkijk spiegel naar me te kijken en toen het groen werd zat ik na een paar meter al bijna met mijn voorkant bij hem binnen
Op donderdag 10 april 2003 21:25 schreef qbus het volgende:
Ik rijd sinds anderhalve week in een zwarte Delta. 1.8 16v.Beeldschone,soepele auto met veel trekkracht onderin en een soepele motor. Je merkt echt dat je iets speciaals onder je kont hebt!
Ik was al heel lang verliefd op dit beestje.
![]()
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 21:15 schreef hoe-die-nie het volgende:[..]
Kewl! Ik rij in een Delta 2.0 16V,
Tja, ik heb geen smaak, maar dit vind ik toch wel het mooiste dat Lancia in de afgelopen jaren op de weg heeft gezet... De Lancia Thesis. Zijn er meer mensen die er zo over denken of sta ik weer alleen in mijn mening?
quote:Wat mij betreft sta je alleen... het is iig wel een eigen design enzo, maar imo lelijk....
Op zaterdag 12 april 2003 22:08 schreef LordAnger het volgende:
[afbeelding]Tja, ik heb geen smaak, maar dit vind ik toch wel het mooiste dat Lancia in de afgelopen jaren op de weg heeft gezet... De Lancia Thesis. Zijn er meer mensen die er zo over denken of sta ik weer alleen in mijn mening?
quote:Eens!
Op zaterdag 12 april 2003 22:19 schreef Xtreem het volgende:
of, en hier sta ik waarschijnlijk alleen: zo'n kappa coupe
De kappa coupe is stijlvol, exclusief en herkenbaar lancia... top coupe dus!
quote:Ik vind hem niet zo, ik begrijp dat ze hiermee proberen aan te haken bij een duurder segment maar mooi vind ik het niet echt. Maar goed, ik vond de Kappa ook ooit niet mooi en nu heb ik er zelf een.
Op zaterdag 12 april 2003 22:08 schreef LordAnger het volgende:
[afbeelding]Tja, ik heb geen smaak, maar dit vind ik toch wel het mooiste dat Lancia in de afgelopen jaren op de weg heeft gezet... De Lancia Thesis. Zijn er meer mensen die er zo over denken of sta ik weer alleen in mijn mening?
Een Lancia is een Italiaanse auto en als ik me niet vergis staan die niet bekend om hun geweldige electronica. Dat geldt voor Fiat, Alfa en Lancia. Over de reputatie van Alfa's wil ik het hier niet hebben, maar gaan soortgelijke verhalen ook rond over Lancia? Wat zijn de zwakke punten?
Ik ben aan het rondkijken voor een auto en kwam een Lancia Lybra tegen, hoewel ik eigenlijk nooit over Lancia had nagedacht werd ik toch wel aangenaam verrast:
quote:Van voren vind ik um lelijk.
Op zaterdag 12 april 2003 22:08 schreef LordAnger het volgende:
[afbeelding]
quote:Een hele gave bak. Heel stijlvol. En zal jammergenoeg wel een flinke duit kosten.
Op zaterdag 12 april 2003 22:08 schreef LordAnger het volgende:
[afbeelding]Tja, ik heb geen smaak, maar dit vind ik toch wel het mooiste dat Lancia in de afgelopen jaren op de weg heeft gezet... De Lancia Thesis. Zijn er meer mensen die er zo over denken of sta ik weer alleen in mijn mening?
quote:Een hele mooie verschijning, zeker als ie opeen komt langsrollen
Op zaterdag 12 april 2003 22:08 schreef LordAnger het volgende:
[afbeelding]Tja, ik heb geen smaak, maar dit vind ik toch wel het mooiste dat Lancia in de afgelopen jaren op de weg heeft gezet... De Lancia Thesis. Zijn er meer mensen die er zo over denken of sta ik weer alleen in mijn mening?
Zelf hebben we een Lancia Beta 2000 en een net nieuwe Lancia Lybra Emblema
De 2.4 JTD versie
Kwaliteit is niet erg hoog (ingescannde foto's )
quote:* half jaar erna *
Op maandag 16 juni 2003 17:56 schreef Oosthoek het volgende:
Ik vind de Thesis wel zo'n on-wijs mooie bak, snap niet dat je er nooit een ziet rijdenAls ik de knaken had zou ik er echt onmiddellijk een aanschaffen.
Ik heb er 1x een zien rijden In het echt issie veel mooier als op foto's
quote:replica, wat wil dat zeggen? nep?
Op donderdag 5 februari 2004 18:24 schreef sdk het volgende:
Delta Integrale rally replica, enige in Nederland[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Reputatie van Lancia? tjah het blijft een italiaanse auto en heeft dus de reputatie dat ze snel roesten en qua electronica niet denderend zijn. Of dit echt zo is weet ik niet, keb zelf het geld nog niet bij elkaar kunnen sprokkelen om een EVO II + cat te halen.
Op maandag 16 juni 2003 20:45 schreef TripleM het volgende:
Niemand die meer kan vertellen over de reputatie van Lancia?
quote:Er zijn Intergrales gebouwd toen ze 5x achter elkaar kampioen waren en 6x als 't goed is (in ieder geval toen met 6x). Die zijn echter niet lijkend op de originele rally van toen (alleen de blauwe lijn etc).
Op maandag 9 februari 2004 12:45 schreef kareltje_de_grote het volgende:[..]
replica, wat wil dat zeggen? nep?
Volgens mij stond er een jaartje geleden eentje in de autotrader voor 3000,- euro. Ik vond dit destijds wel erg goedkoop dus vertrouwde het niet echt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |