abonnement Unibet Coolblue
pi_149686446
Dit jaar ga ik door Europa reizen en zie dan ook een mogelijkheid om (eindelijk :+ ) mijn rijbewijs te halen. Uiteraard bij voorkeur tegen een lagere prijs dan in Nederland. Iemand die een idee heeft van de prijzen voor rijlessen in het (Europese) buitenland? En hoe zit 't met het theorie-examen, heb je daar in elk land Engelstalige versies van (in Nederland heb je dat wel geloof ik)? Iemand een idee? w/
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_149686515
En iemand trouwens ook een idee of het halen van een rijbewijs overal even 'moeilijk' is? :+ Van mijn moeder (Duitse) weet ik dat zij haar rijbewijs destijds (pakweg 40 jaar geleden) in Oost-Duitsland praktisch kreeg voor het verschil zien tussen het gas- en rempedaal :'). Zou 't in Oost-Europa nu nog makkelijker zijn om een rijbewijs te halen? :)
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_149686555
Gebruik google en lees je heel even in..... :+
Hier staat niets.
pi_149686641
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 09:59 schreef Prospos het volgende:
Gebruik google en lees je heel even in..... :+
Heb al gegoogled, maar geen prijzen o.i.d. kunnen vinden.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_149686664
Wel dit soort geinige berichten gevonden:

quote:
Het Duitse reisbureau Exploar met een dependence in roes organiseert zogenaamde ijbewijsreizen naar de Nedermdse Antillen. Een eerste trip iet elf deelnemers leverde verigens maar twee rijbewijsn op. De overige negen kanidaten zakten op het examen at, zo blijkt uit hun reacties, eel moeilijker was dan aanankelijk werd verondersteld.

http://www.digibron.nl/se(...)grote-teleurstelling
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_149686682
http://www.rijles.nl/index.php?tab=home&item=nieuws&artikel=253

quote:
Goedkoop Pools rijbewijs toch niet zo goedkoop

26-07-2006 - Bron: BOVAG

--------------------------------------------------------------------------------

Een rijschool in Polen die ogenschijnlijk goedkope rijbewijzen aanbiedt aan Nederlanders past op verzoek van BOVAG-afdeling Verkeersopleidingen de onjuiste informatie op zijn website aan.

Via de website www.rijbewijs.inpolen.nl werft een Poolse rijschool cursisten in Nederland om ze in Polen aan een goedkoop rijbewijs te helpen. Nadat ze zijn geslaagd voor het rijexamen in Polen ontvangen de Nederlandse kandidaten een verblijfsvergunning van dertig dagen, waarna een rijbewijs kan worden aangevraagd. Maar een verblijfsvergunning in een EU-land is bij een verblijfsduur van minder dan 90 dagen helemaal niet nodig. Bovendien mag een EU-land pas tot de afgifte van een eerste rijbewijs overgaan als de aanvrager heeft aangetoond dat hij in de voorafgaande periode van een jaar minimaal 185 dagen in dat land heeft gewoond. Dit betekent dat de informatie op de website van de rijschoolhouder niet juist is en dat Polen als EU-land mogelijk in overtreding is. Bij een vergelijkbare zaak werd EU-lid Tsjechië in 2005 door de Europese Commissie tot de orde geroepen.

Inmiddels heeft de rijschoolhouder aan BOVAG laten weten dat bij de afgifte van het rijbewijs rekening wordt gehouden met de 185-dagen regeling en dat de informatie op de website wordt aangepast. 'Het is dan niet meer interessant om tegen betaling van de langdurige verblijfskosten in Polen een goedkoop rijbewijs te halen', stelt Leo Schreuders, beleidsmedewerker van BOVAG-afdeling Verkeersopleidingen.
pi_149686722
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:09 schreef CarltonBanks het volgende:
Bovendien mag een EU-land pas tot de afgifte van een eerste rijbewijs overgaan als de aanvrager heeft aangetoond dat hij in de voorafgaande periode van een jaar minimaal 185 dagen in dat land heeft gewoond.
Ah, dat wist ik niet. Maar toch benieuwd naar de prijsverschillen, ook gewoon uit algemene interesse :).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 15 februari 2015 @ 10:20:59 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149686850
Je kan niet zomaar in een ander land rijlessen nemen.

In Bulgarije kost het zo'n 175 - 250 euro voor je theorielessen (40 uur) en praktijklessen (30 uur). Al met al ben je van begin tot eind zo'n 200 - 275 euro kwijt voor je rijbewijs. Ben je lui en koop je hem liever direct dan kost het zo'n 750 - 1000 euro.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_149686975
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:20 schreef Dven het volgende:
Je kan niet zomaar in een ander land rijlessen nemen.
Dat wel toch? Zoals ik 't lees kan je alleen niet je rijbewijs halen, maar wel bv. lessen volgen in het buitenland en dan in NL je rijbewijs halen.
quote:
In Bulgarije kost het zo'n 175 - 250 euro voor je theorielessen (40 uur) en praktijklessen (30 uur). Al met al ben je van begin tot eind zo'n 200 - 275 euro kwijt voor je rijbewijs. Ben je lui en koop je hem liever direct dan kost het zo'n 750 - 1000 euro.
Wat bedoel je met die laatste zin? Corruptie neem ik aan?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 15 februari 2015 @ 10:33:58 #10
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149687015
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:30 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dat wel toch? Zoals ik 't lees kan je alleen niet je rijbewijs halen, maar wel bv. lessen volgen in het buitenland en dan in NL je rijbewijs halen.

In veel landen verlangen ze veel zaken vooraleer je aan lessen kan beginnen.

quote:
Wat bedoel je met die laatste zin? Corruptie neem ik aan?
Alles is te koop, of je nu in Nederland, Bulgarije of Korea zit.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 15 februari 2015 @ 10:37:00 #11
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_149687061
quote:
1s.gif Op zondag 15 februari 2015 09:59 schreef Prospos het volgende:
Gebruik google en lees je heel even in..... :+
We zijn geen tweakers.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 15 februari 2015 @ 10:37:11 #12
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_149687065
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:33 schreef Dven het volgende:

[..]

In veel landen verlangen ze veel zaken vooraleer je aan lessen kan beginnen.
Oké, zal eens wat googlen voor Bulgarije, dat is 't land waar ik het langst zal verblijven. Jij woont in Bulgarije? :)

quote:
Alles is te koop, of je nu in Nederland, Bulgarije of Korea zit.
Snap ik, maar was verbaasd over je precieze prijsinschatting :P.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 15 februari 2015 @ 10:37:46 #13
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149687075
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:37 schreef 2thmx het volgende:

[..]

[..]

Oké, zal eens wat googlen voor Bulgarije, dat is 't land waar ik het langst zal verblijven. Jij woont in Bulgarije? :)
http://bulgaria.angloinfo(...)cences/driving-test/

[..]

Alles is te koop, of je nu in Nederland, Bulgarije of Korea zit.
Snap ik, maar was verbaasd over je precieze prijsinschatting :P.
[/quote]

Ik ben bekend met het wereldje :+

En woon inderdaad in Bulgarije.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_149687098
In Belgie kun je alleen rijlessen volgen en examen doen als je er woont, dus ingeschreven staat bij de gemeente. Daar betaal je rond de 50 euro voor 2 uur les.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 15 februari 2015 @ 10:39:48 #15
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_149687101
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:37 schreef Dven het volgende:


Ik ben bekend met het wereldje :+

En woon inderdaad in Bulgarije.
Aha :) In Sofia?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 15 februari 2015 @ 10:40:22 #16
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149687113
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:39 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Aha :) In Sofia?
Gelukkig niet :D Afschuwelijke stad.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 15 februari 2015 @ 10:42:51 #17
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_149687152
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:40 schreef Dven het volgende:

[..]

Gelukkig niet :D Afschuwelijke stad.
Wat is er mis met Sofia? :P De Bulgaren die ik (online) spreek zijn juist alleen een beetje te spreken over Sofia (de rest van hun land vinden ze vrijwel allemaal verschrikkelijk :'), een erg positief volk zijn Bulgaren volgens mij niet :+ ).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 15 februari 2015 @ 10:48:42 #18
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149687236
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:42 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Wat is er mis met Sofia? :P De Bulgaren die ik (online) spreek zijn juist alleen een beetje te spreken over Sofia (de rest van hun land vinden ze vrijwel allemaal verschrikkelijk :'), een erg positief volk zijn Bulgaren volgens mij niet :+ ).
Nou, mijn ervaring leert dat niemand Sofia fantastisch vindt. Maar wel het gemakkelijkst om een degelijk betaalde baan te vinden. Vandaar dat iedereen daar naartoe vertrekt.

Het is een zielloze stad met naar Bulgaarse begrippen een afschuwelijk klimaat.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 15 februari 2015 @ 11:06:59 #19
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_149687495
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Nou, mijn ervaring leert dat niemand Sofia fantastisch vindt. Maar wel het gemakkelijkst om een degelijk betaalde baan te vinden. Vandaar dat iedereen daar naartoe vertrekt.

Het is een zielloze stad met naar Bulgaarse begrippen een afschuwelijk klimaat.
Jij woont aan de kust? Las dat 't daar in de winter juist heel koud en stormachtig kan zijn en iedereen die het kan betalen het land in 'vlucht' :P.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_149687637
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:37 schreef static het volgende:

[..]

We zijn geen tweakers.
De lat hoger leggen zou geen slecht idee zijn :)
Hier staat niets.
  zondag 15 februari 2015 @ 11:17:26 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149687664
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 11:06 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Jij woont aan de kust? Las dat 't daar in de winter juist heel koud en stormachtig kan zijn en iedereen die het kan betalen het land in 'vlucht' :P.
De kust is vaak de warmste regio in de winter. Maar het kan inderdaad winderig zijn. Daarentegen kan je vaak zat in je t-shirtje op het strand chillen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 15 februari 2015 @ 18:11:15 #22
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149700062
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 10:48 schreef Dven het volgende:

[..]

Nou, mijn ervaring leert dat niemand Sofia fantastisch vindt. Maar wel het gemakkelijkst om een degelijk betaalde baan te vinden. Vandaar dat iedereen daar naartoe vertrekt.

Het is een zielloze stad met naar Bulgaarse begrippen een afschuwelijk klimaat.
Al eerder over gediscussieerd.
Er zijn zat Bulgaren die Sofia prachtig vinden en ik vind dat ook.
Het klimaat? Ach net als overal elders heb je minnen en plussen.
Maar wat Sofia heeft is wat elke grote hoofdstad heeft: de grootste variatie aan winkels en restaurants, de beste ziekenhuizen en fantastische uitgaansgelegenheden.
Bovendien vind je de meest moderne Bulgaren in Sofia, nameijk de Universiteits studenten. En dat zijn hele aardige moderne jonge mensen waar je prima mee kan discussieren en drinken. :Y
  zondag 15 februari 2015 @ 18:29:27 #23
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_149700671
Kijk eens naar de topictitel.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 15 februari 2015 @ 18:55:54 #24
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_149701325
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:11 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Al eerder over gediscussieerd.
Er zijn zat Bulgaren die Sofia prachtig vinden en ik vind dat ook.
Het klimaat? Ach net als overal elders heb je minnen en plussen.
Maar wat Sofia heeft is wat elke grote hoofdstad heeft: de grootste variatie aan winkels en restaurants, de beste ziekenhuizen en fantastische uitgaansgelegenheden.
Bovendien vind je de meest moderne Bulgaren in Sofia, nameijk de Universiteits studenten. En dat zijn hele aardige moderne jonge mensen waar je prima mee kan discussieren en drinken. :Y
ok
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zondag 15 februari 2015 @ 20:10:51 #25
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_149703951
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 18:29 schreef static het volgende:
Kijk eens naar de topictitel.
Oh ja sorry, ik vergat er bij te vermelden dat je prima je rijbewijs kan kopen in Bulgarije... :Y
  woensdag 18 februari 2015 @ 18:21:52 #26
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_149800400
Minimaal een half jaar wonen in een ander land en dan kun je afrijden. Dit betekent ingeschreven staan in het land waar je je rijbewijs wilt halen...

Daarna opnieuw inschrijven in NL en het rijbewijs binnen een jaar omruilen. Wanneer je je niet uitschrijft in NL en dan inenen met een buitenlands rijbewijs aan komt zetten gaat dat veel problemen opleveren voor je.

Uitschrijven uit NL is gemakkelijk, sta stil bij de consequenties zoals AOW gat, ziektekosten verandering en meer van dat soort dingen.

Al met al klinkt het mooier dan het is. Als je echter daadwerkelijk in een ander land gaat wonen, dan wordt het een ander verhaal en kan het een voordeel zijn (goedkoper, sneller) om aldaar je rijbewijs te halen.

Hou er ook mee dat elk land zijn eigen specifieke regels heeft. Ondanks de Europese eenwording wil het niet zeggen dat de verkeersregels en borden overal hetzelfde zijn.
Neerkomen wel!
pi_149888190
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2015 09:55 schreef 2thmx het volgende:
En iemand trouwens ook een idee of het halen van een rijbewijs overal even 'moeilijk' is? :+ Van mijn moeder (Duitse) weet ik dat zij haar rijbewijs destijds (pakweg 40 jaar geleden) in Oost-Duitsland praktisch kreeg voor het verschil zien tussen het gas- en rempedaal :'). Zou 't in Oost-Europa nu nog makkelijker zijn om een rijbewijs te halen? :)
Ik weet iig dat het in Polen minstens net zo moeilijk is als in Nederland. Nieuwe EU-regels. Bovendien worden alle praktijkexamens vastgelegd op camera, en slaag je pas nadat een andere examinator de tape bekeken heeft en ook geconcludeerd heeft dat je het examen goed afgelegd hebt. Is om corruptie tegen te gaan. Ookal is het niet makkelijker, (veel) goedkoper is het wel :)
pi_149892829
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2015 15:09 schreef tomatenrood het volgende:

[..]

Ik weet iig dat het in Polen minstens net zo moeilijk is als in Nederland. Nieuwe EU-regels. Bovendien worden alle praktijkexamens vastgelegd op camera, en slaag je pas nadat een andere examinator de tape bekeken heeft en ook geconcludeerd heeft dat je het examen goed afgelegd hebt. Is om corruptie tegen te gaan. Ookal is het niet makkelijker, (veel) goedkoper is het wel :)
Zo ziet zo'n Pools examen eruit.

Vooral even afkijken. Gezakt, gek genoeg. :P
Je raekt an de dinge geweun.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')