abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 april 2015 @ 11:50:35 #276
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_151737740
Ik heb een suggestie voor Nova Launcher :). Kunnen jullie het upvoten? Linkje:
different background and status bar behavior and options for each home screen page
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 11:47 schreef static het volgende:
Ik ben op zoek naar de app die in dit artikel gebruikt wordt:
http://computerworld.nl/m(...)ntwoord-is-schokkend
https://www.cmu.edu/news/(...)h/privacy-nudge.html

Gewoon uit nieuwsgierigheid; Google kan me niet helpen (of ik ben gewoon te dom om te zoeken); iemand enig idee welke dat is?
Er staat 'location provided by AppOps' in die afbeelding. Misschien is dat het.
When all else fails, you always have delusion.
  vrijdag 17 april 2015 @ 20:20:21 #277
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_151783267
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2015 07:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Nee maar ik gebruik het niet en de bellogo's nemen onnodig veel ruimte in op mijn scherm.
quote:
99s.gif Op donderdag 16 april 2015 08:47 schreef Juup© het volgende:

[..]

Te vaak i.i.g., en ik ben zo onhandig (gehaast) dat ik nogal eens geregeld per ongeluk op het bel icoon druk :X
Ah ja, ja ik ben blij dat mijn contacten vrijwel allemaal Telegram gebruiken.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_151789537
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2015 09:32 schreef Mirel het volgende:
Ik vind het eigenlijk een oplossing voor een probleem die je niet zou moeten hebben. Op een telefoon met zo weinig opslag zou je niet zoveel apps moeten installeren (of dat ding uberhaupt kopen). Bedoel je met phone storage trouwens niet je eigen sd kaart?
32gb storage is weinig? Die is nieuw voor mij... :)

Er zit een bijna lege 16gb sd kaart in, maar daar kunnen standaard geen apps geïnstalleerd worden.

Standaard installatie locatie staat op phone storage i.p.v internal Storage

[ Bericht 6% gewijzigd door mschol op 17-04-2015 22:54:17 ]
  zaterdag 18 april 2015 @ 13:48:38 #279
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_151799724
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2015 22:47 schreef mschol het volgende:

[..]

32gb storage is weinig? Die is nieuw voor mij... :)

Er zit een bijna lege 16gb sd kaart in, maar daar kunnen standaard geen apps geïnstalleerd worden.

Standaard installatie locatie staat op phone storage i.p.v internal Storage
Ik las dat die G4 advanced 2 gb ruimte heeft. Dat bedoelde ik.
When all else fails, you always have delusion.
pi_151801555
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 13:48 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik las dat die G4 advanced 2 gb ruimte heeft. Dat bedoelde ik.
hij heeft 2gb ram/werkgeheugen en 32gb opslag

Alleen zit er dus in android een splitsing van de totale opslag, en is die imho wat vreemd.

Achja, met ccleaner 600mb aan cache verwijderd.., dat scheelt iets
  zaterdag 18 april 2015 @ 17:33:43 #281
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_151803738
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 15:41 schreef mschol het volgende:

[..]

hij heeft 2gb ram/werkgeheugen en 32gb opslag

Alleen zit er dus in android een splitsing van de totale opslag, en is die imho wat vreemd.

Achja, met ccleaner 600mb aan cache verwijderd.., dat scheelt iets
Ik heb een beetje moeite met voorstellen hoe je opslag nu opgedeeld is, volg het niet echt. Wat voor splitsing? Je noemt phone storage en internal storage. Dat is toch hetzelfde?

In principe heb je gewoon een interne sd kaart waar android en je persoonlijke shit op staat (aparte partitie dat wel), en externe sd kaart is dus eentje die je er zelf in duwt.

Hoe kan je 32 gb vol hebben gemaakt dan?
When all else fails, you always have delusion.
pi_151803845
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 17:33 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik heb een beetje moeite met voorstellen hoe je opslag nu opgedeeld is, volg het niet echt. Wat voor splitsing? Je noemt phone storage en internal storage. Dat is toch hetzelfde?

In principe heb je gewoon een interne sd kaart waar android en je persoonlijke shit op staat (aparte partitie dat wel), en externe sd kaart is dus eentje die je er zelf in duwt.
ik heb een internal storage van 2 GB, daar lijken alle systeem bestanden van android op te staan.. (iets minder als 1GB vrij)
tevens is er een phone storage van 21-22GB (zoiets) (en die is bijna leeg dus)
plus eventueel external storage... (16GB SD kaart bijna leeg)

wat ik mij bedenk: mijn telefoon is geroot, wellicht dat die internal storage normaal gesproken niet zichtbaar is.. :) (dan is het wellicht wel verklaarbaar hoe het inelkaar steekt)

veel apps komen alleen op de kleine partitie te staan, terwijl ik dat dus vaak niet kan wijzigen
  zaterdag 18 april 2015 @ 17:45:21 #283
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_151803948
Is wat bij jou phone storage heet de folder waar de mappen Android, DCIM, documents, Download, Pictures, Ringtones etc staan?
When all else fails, you always have delusion.
pi_151804059
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 april 2015 17:45 schreef Mirel het volgende:
Is wat bij jou phone storage heet de folder waar de mappen Android, DCIM, documents, Download, Pictures, Ringtones etc staan?
yep..
pi_151830637
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 april 2015 15:41 schreef mschol het volgende:

[..]

hij heeft 2gb ram/werkgeheugen en 32gb opslag

Alleen zit er dus in android een splitsing van de totale opslag, en is die imho wat vreemd.

Achja, met ccleaner 600mb aan cache verwijderd.., dat scheelt iets
Dat doen de chinese fabrikanten. Die splitsen de opslag zodat je hem nog als USB schijf kan gebruiken. Dat kan niet als de opslag gedeeld is.
pi_151851352
Even een vraagje, ik heb per ongeluk CM12.1 geflasht. Dit was echter niet de bedoeling. Kan ik gewoon downgraden naar de laatste versie van CM12? Of gaat dit problemen opleveren? XDA maakt me niet wijzer en het lijkt me geen grote stap.

[ Bericht 14% gewijzigd door dimmak op 20-04-2015 09:59:57 ]
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 20 april 2015 @ 10:15:23 #287
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151851760
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 09:54 schreef dimmak het volgende:
Even een vraagje, ik heb per ongeluk CM12.1 geflasht. Dit was echter niet de bedoeling. Kan ik gewoon downgraden naar de laatste versie van CM12? Of gaat dit problemen opleveren? XDA maakt me niet wijzer en het lijkt me geen grote stap.
Als je de boel even leegpleurt kan dat prima.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_151851830
quote:
11s.gif Op maandag 20 april 2015 10:15 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Als je de boel even leegpleurt kan dat prima.
Dat sowieso natuurlijk. Maar ik raak liever niks kwijt. Heb net alles weer goed ingesteld. _O- Maar anders moet het maar.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 20 april 2015 @ 10:29:38 #289
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151852107
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:18 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dat sowieso natuurlijk. Maar ik raak liever niks kwijt. Heb net alles weer goed ingesteld. _O- Maar anders moet het maar.
Je kan het proberen en het alsnog op de nette manier doen als het niet werkt... Maar de ervaring leert dat dirty flashen niet altijd even goed werkt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 20 april 2015 @ 11:39:26 #290
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_151854020
Dirty flashen is toch ook van de oudere build updaten naar de volgende? Dat gaat soms ook fout. Zo deed ik dat een keer en kreeg ik problemen dat WiFi niet werkte en de boel crashtte als ik een theme wilde veranderen. Dan maar gewiped en schone install gedaan, werkte het wel gewoon.

Nu heb ik trouwens een schone install gedaan van een build waarvan bij mij de WiFi niet automatisch verbindt. En bij andere mensen werkt het dan weer wel. Vaag gedoe.

quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 10:18 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dat sowieso natuurlijk. Maar ik raak liever niks kwijt. Heb net alles weer goed ingesteld. _O- Maar anders moet het maar.
Ach, ik ben er een uur of 2 mee bezig, alles opnieuw instellen. Het is vooral het automatisch terugdownloaden van apps wat lang duurt. Als het scherm uitgaat dan vergeet Play Store verder te downloaden -O- Homescreens zijn gebackupped in een launcher. Toetsenbord app zou ik ook kunnen backuppen maar vergeet ik wel. En Titanium Backup Pro snap ik niet zo. Wat moet je backuppen? Alleen 3rd party apps of ook de bij de ROM geleverde apps? Lijkt me niet van die, toch?

[ Bericht 29% gewijzigd door Mirel op 20-04-2015 11:46:02 ]
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 20 april 2015 @ 11:50:43 #291
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_151854361
Ik heb met CM11S alles zelf opnieuw ingesteld. Wifi-settings kwamen niet terug, dat was kak. Maar ik download nieuwe apps pas als ik ze nodig heb, houdt de boel ook weer schoon.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_151854857
Ik maak nergens een backup van. Zo zorg ik dat mijn toestel lekker leeg is aan het begin. GEL Settings wil ik wel graag backuppen, maar dat werkt helaas niet helemaal. ;(
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 20 april 2015 @ 12:56:26 #293
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_151856090
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:10 schreef dimmak het volgende:
Ik maak nergens een backup van. Zo zorg ik dat mijn toestel lekker leeg is aan het begin. GEL Settings wil ik wel graag backuppen, maar dat werkt helaas niet helemaal. ;(
Waar gebruik je GEL settings eigenlijk voor? Al die opties lijken me gewoon in launchers en custom ROMs zelf te zitten. Ik dacht dat die module is voor mensen die wel geroote smartphones hebben maar nog wel de originele ROM.
When all else fails, you always have delusion.
pi_151856205
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 12:56 schreef Mirel het volgende:

[..]

Waar gebruik je GEL settings eigenlijk voor? Al die opties lijken me gewoon in launchers en custom ROMs zelf te zitten. Ik dacht dat die module is voor mensen die wel geroote smartphones hebben maar nog wel de originele ROM.
Ik gebruik de standaard laucher van CM12. Met GEL Settings verwijder ik de app drawer button en zorg ik ervoor dat ik met de home knop op de home page de app drawer open. Ook verberg ik apps ermee in de appdrawer, voeg gestures toe, verander ik sommige icons en meer van dat soort kleine dingen.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 20 april 2015 @ 13:14:37 #295
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_151856392
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 13:03 schreef dimmak het volgende:

[..]

Ik gebruik de standaard laucher van CM12. Met GEL Settings verwijder ik de app drawer button en zorg ik ervoor dat ik met de home knop op de home page de app drawer open. Ook verberg ik apps ermee in de appdrawer, voeg gestures toe, verander ik sommige icons en meer van dat soort kleine dingen.
Al die dingen kan je gewoon met Nova doen. De backup onthoudt ook gestures en homeknopgedrag zover ik weet.

Ik heb bijv. ook zelf custom icons (geen pack), bepaalde grootte van fonts, inrichting van app drawer, hidden apps, grid, grootte/afmetingen, plaatsing en padding van widgets en icons. Dat allemaal bij een nieuwe ROM install haal ik terug door de backup te laden die ik met Nova gemaakt heb.
When all else fails, you always have delusion.
pi_151864111
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 13:14 schreef Mirel het volgende:

[..]

Al die dingen kan je gewoon met Nova doen. De backup onthoudt ook gestures en homeknopgedrag zover ik weet.

Ik heb bijv. ook zelf custom icons (geen pack), bepaalde grootte van fonts, inrichting van app drawer, hidden apps, grid, grootte/afmetingen, plaatsing en padding van widgets en icons. Dat allemaal bij een nieuwe ROM install haal ik terug door de backup te laden die ik met Nova gemaakt heb.
GEL Settings works for me:)

Nieuwe update van XPrivacy veroorzaakt een bootloop bij mij. Oppassen dus. Ik ben al de hele middag bezig. :')
Uitvinder van de biersmiley.
  dinsdag 21 april 2015 @ 00:09:44 #297
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_151880216
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2015 11:39 schreef Mirel het volgende:

Ach, ik ben er een uur of 2 mee bezig, alles opnieuw instellen. Het is vooral het automatisch terugdownloaden van apps wat lang duurt. Als het scherm uitgaat dan vergeet Play Store verder te downloaden -O- Homescreens zijn gebackupped in een launcher. Toetsenbord app zou ik ook kunnen backuppen maar vergeet ik wel. En Titanium Backup Pro snap ik niet zo. Wat moet je backuppen? Alleen 3rd party apps of ook de bij de ROM geleverde apps? Lijkt me niet van die, toch?
Nee, alleen apps van de market. Scheelt wel wat gedoe hoor. Maar het is vooral handig als je regelmatig een nieuwe rom erop zet of als je regelmatig updatet.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_151885203
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 00:09 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Nee, alleen apps van de market. Scheelt wel wat gedoe hoor. Maar het is vooral handig als je regelmatig een nieuwe rom erop zet of als je regelmatig updatet.
Idd maar nu had ik gister dat een betaalde app het zag als piracy. Cache legen, verwijderen en weer downloaden uit de Play store en het was opgelost. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_151885636
iemand nog een tip voor een goede launcher? de launcher die ik gebruikte (GO! launcher) heeft een update gehad waardoor ik continue de melding krijg dat hij niet reageert :X
pi_151886169
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 10:55 schreef mschol het volgende:
iemand nog een tip voor een goede launcher? de launcher die ik gebruikte (GO! launcher) heeft een update gehad waardoor ik continue de melding krijg dat hij niet reageert :X
Iedereen lijkt hier lyrisch te zijn over de Nova launcher.
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')