ja en? ik ken meiden die met 13 jaar al zwanger waren. Tegenwoordig echt niet bijzonder meer hoorquote:Op zondag 15 februari 2015 12:32 schreef Toto69 het volgende:
what the fuck manvroeger ging ik nog met een kameraad van de basisschool om en die ging dan weer met een meisje om dat 'nogal' tokkie was, kind is nu 17 en zwanger en getrouwd
![]()
![]()
Mokkakindjequote:Op zondag 15 februari 2015 12:32 schreef Toto69 het volgende:
what the fuck manvroeger ging ik nog met een kameraad van de basisschool om en die ging dan weer met een meisje om dat 'nogal' tokkie was, kind is nu 17 en zwanger en getrouwd
![]()
![]()
ja of met 11, maakt het allemaal niet minder treurigquote:Op zondag 15 februari 2015 12:34 schreef remi1986 het volgende:
[..]
ja en? ik ken meiden die met 13 jaar al zwanger waren. Tegenwoordig echt niet bijzonder meer hoor
quote:Op zondag 15 februari 2015 12:31 schreef -supergirl- het volgende:
Wat ik me nou altijd al heb afgevraagd; wat betekent alaaf?
zo donders, heb je weer wat geleerd op de zondagmiddagquote:De term alaaf is een carnavals-groet afkomstig uit de Keulse carnavalstraditie. Het bijbehorend handgebaar bestaat er uit de vingertoppen van de rechterhand naar de linker slaap te brengen.
De oudste schriftelijke vermelding van het woord is te vinden in een petitie van Vorst Metternich aan de Keulse Keurvorst in het jaar 1635. Oorspronkelijk is het een uitroep bij het uitbrengen van een dronk. Sinds het begin van het moderne carnaval in 1823 wordt "Kölle Alaaf" in Keulen gebruikt als begroeting tussen carnavalsvierders. In veel andere Duitse steden luidt de carnavalsgroet: helau.
Over de herkomst van het woord Alaaf bestaan twee lezingen. Sommigen zeggen dat Alaaf een verbastering is van het woord elf. Elf is immers het "gekkengetal", denk aan de "Raad van Elf". Anderen zeggen dat Alaaf afkomstig is uit het oud-Keulse dialect; "all af", hetgeen zou betekenen "alles weg"; Dit is gegrond op de oorsprong van de carnaval, namelijk dat voor de vastentijd al het goed spijs en drank op moest; "Kölle Alaaf" ("Keulen Alaaf") zou verder ook kunnen betekenen "(behalve) Keulen, alles weg" of "Keulen voor alles". Het gebruik van het woord Alaaf komt voor in veel carnavalstradities, voornamelijk op de linkeroever van de Rijn.
Ook tijdens Belgische en Nederlandse carnavalsvieringen gebruikt men de term. In grote carnavals zoals Ninove en Halle begroeten vierders elkaar steevast met alaaf. In Nederlandse carnavalstradities wordt de term in vele Brabantse en Limburgse plaatsen gebruikt. In Bergen op Zoom en 's-Hertogenbosch wordt het woord absoluut niet gebruikt. In Eindhoven wordt de term "Salaai" gebruikt.
Niks mis met een beetje extra kennis op zondag.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:35 schreef remi1986 het volgende:
[..]
[..]
zo donders, heb je weer wat geleerd op de zondagmiddag
Ik bevind mijzelf niet in dezelfde sociale kringen als jij.quote:Op zondag 15 februari 2015 12:34 schreef remi1986 het volgende:
ja en? ik ken meiden die met 13 jaar al zwanger waren. Tegenwoordig echt niet bijzonder meer hoor
wowquote:Op zondag 15 februari 2015 12:51 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik bevind mijzelf niet in dezelfde sociale kringen als jij.
dit ja.quote:
Lijkt me ook niet echt wenselijkquote:
Die ken ik wel, andersom was het pedo geweestquote:
Wel grappig dat je echt meteen kunt zien dat het Britten zijn.quote:
neequote:Op zondag 15 februari 2015 13:01 schreef eend112 het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet echt wenselijk![]()
Hebben ze dat niet eens weggehaald dan?
Echt ehquote:Op zondag 15 februari 2015 13:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wel grappig dat je echt meteen kunt zien dat het Britten zijn.
ewa tootquote:
quote:Op zondag 15 februari 2015 12:51 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ik bevind mijzelf niet in dezelfde sociale kringen als jij.
Volgens mij was zij 14 en hij 13.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:02 schreef eend112 het volgende:
[..]
Die ken ik wel, andersom was het pedo geweest
quote:Op zondag 15 februari 2015 13:02 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wel grappig dat je echt meteen kunt zien dat het Britten zijn.
zie ze op de PS3 spelen met de d-pad dan, wie doet dat nou in hemelsnaam? ALS JE NIET ECHT GAAT SPELEN OP DE FOTO DAN DOE JE HET TOCH LEKKER HELEMAAL NIET, STELLETJE HOMO'Squote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |