Heerlijke serie, leuke humor, maffe mensen...! Zijn er nog meer Seinfeld-fans onder jullie?
* DuchessX is helemaal weg van Kramer...
Prachtig hoe ze een alledaagse situatie kunnen gebruiken om er een aflevering mee te vullen. En zo nu en dan de Amerikaanse cultuur op de hak zetten, vooral met dmv die zwarte advocaat van Kramer.
De afleveringen zijn los al zeer te genieten maar er zit zowaar een rode draad in.
Alleen jammer dat Jerry Seinfeld niet kan acteren
MAar ja, wat doe je eraan? Verander de winnende formule niet.
Zag trouwens Elain en Jerry laatst (paar maanden geleden alweer) bij Letterman.. samen aan het zingen. Het klonk nog best aardig..
Natuurlijk zijn sommige gegevens wederkerend (Jerry's niet aflatende schare vriendinnen, bijvoorbeeld), maar de situaties en bizarre onderwerpjes zijn altijd hilarisch, vergezocht, en uniek. En er zit geen enkel zwak personage tussen.
quote:Dat is juist de kracht van de hele serie. Soms zie je zelf dat Jerry z'n lachen niet kan inhouden en ook dat maakt het wel weer gaaf!
Op 30 oktober 2000 22:07 schreef Herald het volgende:Alleen jammer dat Jerry Seinfeld niet kan acteren
Verder vind ik de serie top!
quote:Hellooooooooowwwwwwwww Newman!
Op 31 oktober 2000 19:33 schreef Marty het volgende:
Ik vind het altijd schitterend hoe Jerry "Hello Newman.." op een enorm sarcastische manier zegt als Newman binnenkomt.
* DuchessX ziet dit helemaal voor zich...
quote:Het leuke was ook dat toen Jerry's moeder een keertje bij Jerry logeerde ofzo, en ze voor Newman open deed, dat het weer precies hetzelfde ging.
Op 31 oktober 2000 19:33 schreef Marty het volgende:
En we moeten natuurlijk Newman ook niet vergeten.
Ik vind het altijd schitterend hoe Jerry "Hello Newman.." op een enorm sarcastische manier zegt als Newman binnenkomt.
Die laatste twee afleveringen (inmiddels ook 2 x gezien) waren overigens ook fantastisch, alles kwam er zo'n beetje in terug.
quote:* DuchessX favo aflevering is die waarin Kramer een oud theater heeft opgeknapt en Jerry om de een of andere reden een bril uit het jaar kruik op moet - ziet niks...whahahaha!
Op 31 oktober 2000 20:46 schreef Joepsta het volgende:
Maar de meest geweldige aflevering vind ik die waarin ze met elkaar wedden zo lang mogelijk niet te masturberen, nadat george ontdekt is door zijn moeder.
Doe mij dan Tim 'home-improvement' Allen maar
quote:Home Improvement vond ik in de beginjaren ook leuk, maar de moraal wordt er iets te dik opgelegd. Tim doet iets fout, praat met zijn buurman, verdraaid zijn woorden en geeft een lesje in Tool Time. Einde episode.
Op 31 oktober 2000 20:52 schreef Danny het volgende:
Doe mij dan Tim 'home-improvement' Allen maar
quote:Ja.. ik vond het al zo 'Bob Saget' achtig worden... De meest niet-grappige stand-up comedian ooit! (ik geloof dat ie dat ook was)
Op 31 oktober 2000 23:18 schreef Herald het volgende:
Home Improvement vond ik in de beginjaren ook leuk, maar de moraal wordt er iets te dik opgelegd. Tim doet iets fout, praat met zijn buurman, verdraaid zijn woorden en geeft een lesje in Tool Time. Einde episode.
Geeft zo'n naar Full house gevoel waar elke aflevering een wijze les in zat![]()
quote:Hahaha.. ja, die is echt goed. Die was laatst nog (geen idee welke zender)... Ik vind ook die ene met dat Kramer gaat golfen op het strand en dan op het einde met die potvis waar het golfballetje inzit en dat George zich voordoet als zeebioloog en hem eruit moet halen... haha.. Je moet hem echt een zien!
Op 31 oktober 2000 20:51 schreef DuchessX het volgende:
* DuchessX favo aflevering is die waarin Kramer een oud theater heeft opgeknapt en Jerry om de een of andere reden een bril uit het jaar kruik op moet - ziet niks...whahahaha!
quote:Helemaal eens met het eerste gedeelte, ik vind eigenlijk de meeste Amerikaanse comedy's een beetje te moraliserend. De enigste serie die dat niet heeft is Friends en, wat een toeval, dat vind ik toevallig de leukste comedy.
Op 31 oktober 2000 20:52 schreef Danny het volgende:
Heb de hele heisa rond Seinfeld nooit begrepen. De enige grappige persoon in de hele serie is Kramer. Seinfeld zelf heeft de humor van een baksteen.Doe mij dan Tim 'home-improvement' Allen maar
quote:enige
Op 03 november 2000 19:07 schreef Bug het volgende:
Helemaal eens met het eerste gedeelte, ik vind eigenlijk de meeste Amerikaanse comedy's een beetje te moraliserend. De enigste serie die dat niet heeft is Friends en, wat een toeval, dat vind ik toevallig de leukste comedy.
Seinfeld heeft geen moraal
Newsradio is ook erg leuk btw
quote:Die was nog niet zo heel lang geleden op de BRT (belgie dus)
Op 03 november 2000 19:07 schreef Bug het volgende:
Helemaal eens met het eerste gedeelte, ik vind eigenlijk de meeste Amerikaanse comedy's een beetje te moraliserend. De enigste serie die dat niet heeft is Friends en, wat een toeval, dat vind ik toevallig de leukste comedy.
En op BRT kijk ik ook iedere avond braaf, vooral voor Kramer, en George.... Sinfeld zelf vind ik niet zo heel grappig eigelijk...
* beurdy vindt het nog iedere keer prachtig zoals Kramer een deur opendoet
quote:Full-house was anders een erg leuke serie voor verveelde basisscholiertjes!
Op 31 oktober 2000 23:18 schreef Herald het volgende:
Geeft zo'n naar Full house gevoel waar elke aflevering een wijze les in zat![]()
Er zijn al meer topics over Seinfeld geweest. Ik weet zeker dat ik ook daar de loftrompet liet schallen.
De lijst waarop ik aflevering afstreep heeft nog slechts twee lege vakjes, de rest heb ik allemaal gezien. Ik kan het ook altijd zien. De meesten heb ik, door de herhalingen en mijn videobanden, al vijf keer gezien maar het blijft gewoon geniaal. Ik kan er geen ander woord voor bedenken.
quote:Wie was de SOUPNAZI??? Blasfemie!!!
Op 05 november 2000 21:22 schreef Killer_Mom het volgende:
'wie was dat?
quote:Ja, die heb ik gezien! Die was erg goed.. hehe toffe afl.
Op 06 november 2000 12:07 schreef Kipman het volgende:
Hebben jullie de aflevering van vrijdag op Fox gezien? Zulke afleveringen van Seinfeld vind ik nou briljant. Een hele aflevering uitgeweid aan het halen van een cadeau voor een etentje. Net zoals die aflevering dat ze op een tafel wachten in bij dew Chinees.
hebben jullie laatst ook die aflevering gezien waar' ie onder de zonnebank in slaap was gevallen? die was ook erg goed.
quote:gister (eergister) op belgie was ie ook goed. Hij wou Jerry's kamer binnenkomen, alleen zat de deur op slot, plok!!!
Op 10 november 2000 11:16 schreef Kipman het volgende:
Ik moest het meest lachen toen ie zijn kop stootte tegen de zonnebank!
[Dit bericht is gewijzigd door Kipman op 10-11-2000 12:06]
doet kramer z'n eigen stunts?
wanneer komt seinfeld nou nog meer?
want ik kijk alleen op FOX8
[FOX8]
maandag: 22:30
woensdag: 22:30 & 23:00
vrijdag: 22:30
wie kan hier nog iets aan toevoegen?
(nee, ik heb geen TV-guide)
quote:Altijd rond de klok van middernacht op BRT1. Ervoor komt 'Man bijt hond' een superwazig programma.
Op 10 november 2000 12:45 schreef Kipman het volgende:
Volgens mij komt het ook op Belgie, rond middernacht. BRT 1 of 2, dat weet ik niet. Voor mij is dat een beetje laat.
quote:Dat vind ik idd ook werelds. Zo'n aflevering was ook die waarin ze de hele aflevering in de parkeergarage rondliepen omdat ze de auto niet meer konden vinden. En Jerry moest pissen enzovoorts. Echt lachen.
Op 06 november 2000 12:07 schreef Kipman het volgende:
Hebben jullie de aflevering van vrijdag op Fox gezien? Zulke afleveringen van Seinfeld vind ik nou briljant. Een hele aflevering uitgeweid aan het halen van een cadeau voor een etentje. Net zoals die aflevering dat ze op een tafel wachten in bij dew Chinees.
Maar alle afleveringen zijn werelds. Ze maken zo goed humoristisch gebruik van de normale sociale trucjes en wensen van de meeste mensen dat je gewoon nog wat leert over het menselijk gedrag ook.
[Dit bericht is gewijzigd door aa op 12-11-2000 19:20]
kijken jullie ook allemaal Sex and the City?
ook zeer leuk en vermakelijk
dat nummer dat ze bij david letterman deden heette trouwens I am sixteen going on seventeen, volgens mij was dat origineel uit een of andere musical, the sound of music ofzo
quote:Thanks, die heb ik helaas gemist
Op 17 november 2000 23:33 schreef Stranger het volgende:
de soupnazi deed trouwens 2 afleveringen mee, ook nog in de allerlaatste.. die dubbelaflevering waarin ze berecht werden..
quote:*SUPER*
Op 08 december 2000 09:43 schreef Flat© het volgende:
iedereen gisteren gekeken?
die aflevering van gisteren was ook briliant...
quote:Op Fox of België? En waar ging die over?
Op 08 december 2000 09:43 schreef Flat© het volgende:
iedereen gisteren gekeken?
die aflevering van gisteren was ook briliant...
quote:DVD & Seinfeld rule
Op 11 december 2000 16:17 schreef MeNTaL_TO het volgende:
Helaas zijn de 9 jaren seinfeld niet op dvd
zit er zelf ook nog steeds op te wachten.... dus fox schiet ff op.....
"Believe it or not, George isn't at home.
Please leave a message after the tone."
quote:LOL!
Op 11 december 2000 23:26 schreef DiEr het volgende:
Er blijft een liedje in mijn hoofd zitten:"Believe it or not, George isn't at home.
typo: Georgie, ik was nog in BB sferen
[Dit bericht is gewijzigd door Smike op 12-12-2000 10:19]
Newman is ook wel lachen. Ik herriner me nog die aflevering met die vetvrije yoghert-ijs. Zitten Nweman en zijn collega's in die tent alsof ze de belangrijkste personen op aarde zijn. LACHEN!
quote:"I must be out, or i pick up the phone.
Op 11 december 2000 23:26 schreef DiEr het volgende:
Er blijft een liedje in mijn hoofd zitten:"Believe it or not, George isn't at home.
ik moest daar echt zo om lachen!
quote:Ik ook!
Op 12 december 2000 12:55 schreef Apoc het volgende:
"I must be out, or i pick up the phone.
"Where could I be?. Believe it or not, i'm not home!"ik moest daar echt zo om lachen!
Dat was toch omdat ie niet wilde dat zijn vriendin het uitmaakte omdat ie naar een gala ging? Da's echt George!
[Dit bericht is gewijzigd door Kipman op 12-12-2000 13:18]
quote:Bedankt voor de link. Een geinig wavje.
Op 13 december 2000 13:43 schreef MeNTaL_TO het volgende:
dan maar zo.... hier staat ie
http://www.answer.ip3.com/tv/george.wavvan http://www.answeringmachine.co.uk
Aan de andere kant, de meeste zijn toch zo goed dat je ze wel vaker wilt zien.
George:"What's a Holland?"
Jerry:"It's a country next to Belgium"
George:"I thought that was The Netherlands"
Jerry:"Holland & The Netherlands are the same thing "
George:"Then who are the Dutch?"
Haha
quote:Prachtig! Seinfeld in een notedop.
Op 19 december 2000 11:00 schreef Kipman het volgende:
Ook grappig, wanneer George & Jerry praten over Nederland!George:"What's a Holland?"
George:"Then who are the Dutch?"Haha
quote:Ja, die is goed... toevallig had ik laatst nog zo'n gesprek. Helemaal uitleggen wat het verschil is enzo... terwijl ik zelf maar het halve verhaal weet..
Op 19 december 2000 11:00 schreef Kipman het volgende:
Ook grappig, wanneer George & Jerry praten over Nederland!George:"What's a Holland?"
George:"Then who are the Dutch?"Haha
ik heb die antwoordapparaatdinges van george nu op mn voicemail!
haha
thnx voor de link!
SEINFELD MARATHON
op Fox8
(ik kan trouwens niet iets van een linkje geven want de Fox8 website is out)
quote:VIDEOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!
Op 26 december 2000 14:27 schreef aa het volgende:
31 december:
19.30 uur tot 23.00 uur:SEINFELD MARATHON
op Fox8
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Beter!
31 december:
op Fox8
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vond de 'Short Stop' van Kramer bij de moeder van George of Jerry wel cool, en laatst nog 'Serenity Now'
quote:Hoochie Mamma!
Op 27 december 2000 03:32 schreef beelzebub het volgende:en laatst nog 'Serenity Now'
Of Jerry laatst na het uitmaken van zijn vriendin:"Oh no, I care!"
quote:
31 december:
op Fox8
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
DAN BEN IK DR NIET
"leuk" op vakantie, naar weetikveel waar ZONDER TV of COMP AAAAAAAAAAAAAAAAH
GEEN seinfeld, GEEN FOK!, GEEN ICQ, GEEN comp
quote:Balen joh! Maar heb je geen videorecorder die je kan instellen? Dan hoef je niks te missen.
Op 27 december 2000 23:05 schreef iroQuai het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
DAN BEN IK DR NIET
"leuk" op vakantie, naar weetikveel waar ZONDER TV of COMPAAAAAAAAAAAAAAAAH
GEEN seinfeld, GEEN FOK!, GEEN ICQ, GEEN comp![]()
De beste aflevering zat er wel tussen, The contest! Die is gewoon briljant.
WAAROM zend Fox dan HERHALINGEN uit man? er zijn zat afleveringen. (ik bedoel dat ze steeds dezelfde 20 a 30 afleveringen uitzonden tussen augustus en nu.
Die aflevering met die antieke kast van Elain vind ik ook perfect!!
Hoe alles echt in elkaar past!
En Kramer met die strepen op de weg, die hij wegverft, vervolgens jerry iets van zn auto af laat vallen, haalt Kramer de verf weg met brandbaar spul, en waar Newman vervolgens door het verloren voorwerp van Jerry heen rijdt en de auto in de brand vliegt!!
WERELDS!!!!!!!!
quote:Er bestaan 180 afleveringen. En ik geloof dat Fox8 die allemaal heeft laten zien. Sommige weken lieten ze zelfs 7 afleveringen zien, dus.
Op 01 januari 2001 21:50 schreef kwanten het volgende:
alleen ze zeggen dat ze 9 jaar seinfeld hebben gemaakt?WAAROM zend Fox dan HERHALINGEN uit man? er zijn zat afleveringen. (ik bedoel dat ze steeds dezelfde 20 a 30 afleveringen uitzonden tussen augustus en nu.
quote:Waarna Newman begint te roep 'The humanity'
Op 01 januari 2001 22:56 schreef Faithy het volgende:
En Kramer met die strepen op de weg, die hij wegverft, vervolgens jerry iets van zn auto af laat vallen, haalt Kramer de verf weg met brandbaar spul, en waar Newman vervolgens door het verloren voorwerp van Jerry heen rijdt en de auto in de brand vliegt!!
WERELDS!!!!!!!!![]()
Effe wat achtergrondinfo voor de onwetenden onder jullie. Seindfeld is dus opgezet door Jerry en Larry David. George is gebaseerd op Larry David. Elaine is een combinatie van diverse exen van Seinfeld en Kramer is gebaseerd op een ex-buurman van Larry David.
Die 'echte Kramer' geeft trouwens rondleidingen door New York, langs de plekken die in de serie voorkomen (de scenes binnen worden overigens in LA opgenomen). Wel duur die rondleidingen, dus ik heb het niet gedaan. Wat weer doet denken aan de aflevering waarin Kramer claimt 'the real Peterman' te zijn en rondleidingen in een oude schoolbus geeft. Wat weer doet denken aan het eerste beroep dat de acteur die Kramer speelt had: chauffeur van een schoolbus. Wat weer doet denken aan de aflevering waarin Kramer verteld dat hij een overvaller in een bus overmeesterde (Jerry: 'you kept making all the stops?!' Kramer: 'well people kept pushing the button!')
De soupnazi bestaat ook echt. Hij was not amused, en dreigde met een rechtzaak.
[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 03-01-2001 17:46]
quote:Graag gedaan. Jammer dat de serie kennelijk in het nieuwe jaar niet meer door Fox wordt uitgezonden. Nu hebben we alleen de BRT nog over, en daar komt het nogal laat.
Op 03 januari 2001 18:53 schreef aa het volgende:
tnx voor de info K-man
quote:ja toen heb ik ook dubbel gelegen NIET NORMAAL. hoe verzinnen ze het... en het past inderdaad altijd perfect in elkaar. Er is echt over nagedacht, alleen K-man, waarom zijn ze gestopt weet jij dat ook? omdat er te weinig mensen keken of omdat ze op het hoogte punt wilde stoppen of zo?
Op 01 januari 2001 22:56 schreef Faithy het volgende:
Seinfeld rulezzzDie aflevering met die antieke kast van Elain vind ik ook perfect!!
Hoe alles echt in elkaar past!En Kramer met die strepen op de weg, die hij wegverft, vervolgens jerry iets van zn auto af laat vallen, haalt Kramer de verf weg met brandbaar spul, en waar Newman vervolgens door het verloren voorwerp van Jerry heen rijdt en de auto in de brand vliegt!!
WERELDS!!!!!!!!![]()
quote:Waarschijnlijk omdat ze het na negen seizoenen wel mooi vonden geweest. Kweet 't niet precies
Op 04 januari 2001 11:41 schreef kwanten het volgende:
alleen K-man, waarom zijn ze gestopt weet jij dat ook? omdat er te weinig mensen keken of omdat ze op het hoogte punt wilde stoppen of zo?
ik snap m ineens helemaal, Tnkx to the k_man!!!!
Ik heb echt alle afleveringen al meerdere malen gezien....en die 6 afleveringen die Fox met oud en nieuw uitzende was echt toppie
Hopelijk komen ze ooit weer terug op een nederlandse zender.....howel ik blij ben dat het op de belg nog steeds te bekijken is.
quote:JAAA die is vet
Op 06 januari 2001 02:25 schreef Reticulin het volgende:
Die aflevering met de bruiloft van dat mens die nooit een bh draagt was ook vet! de hele aflevering achterstevoren echt superstoer gedaan!
dan zeggen ze ook:
"Bless you"
1 second before
"hatsjoe"
echt briljant, seinfeld
en dankzij alles heb ik trouwens niet echt een goede officiele Seinfeld site kunnen vinden www.seinfeld.com bestaat nog niet eens
quote:Die site bestond wel, maar is opgeheven nadat de serie in Amerika stopte.
Op 06 januari 2001 11:19 schreef kwanten het volgende:
en dankzij alles heb ik trouwens niet echt een goede officiele Seinfeld site kunnen vinden www.seinfeld.com bestaat nog niet eens
quote:Schitterende aflevering, vooral ook door de dronken Elaine.
Op 06 januari 2001 11:19 schreef kwanten het volgende:
"Bless you"
1 second before
"hatsjoe"
Elaine; 'what time is it?'
Jerry; 'you just asked me that two minutes ago!'
two minutes ago
Elaine; 'what time is it?'
Jerry; 'I don't know, I'm not wearing a watch'
PS. 'Jerry Seinfeld is a funny guy!!'
quote:Afgelopen vrijdag dus niet. Is kennelijk net als de andere populaire series van Fox geplukt.
Op 04 januari 2001 11:25 schreef Kipman het volgende:
Seinfeld komt nog gewoon op vrijdag, hoor.
Misschien gaat Veronica nog wel door met het herhalen van het seizoen waarin George verloofd is. Ze waren daar dit seizoen al mee bezig, maar waren er halverwege mee gestopt.
Het ga jullie goed!
quote:Op Belgie was gisteren de laatste aflevering, dus daar kan het niet meer gekeken worden....
Op 26 januari 2001 11:31 schreef Kipman het volgende:
Even omhoog, want Seinfeld was gister weer te zien op FOX.
quote:
Op 26 januari 2001 11:34 schreef Smike het volgende:
Op Belgie was gisteren de laatste aflevering, dus daar kan het niet meer gekeken worden....
Maar ja, eigenlijk keek ik nooit naar belgie. Dat kwam er veel te laat op voor mij. En als ik dan nog wakker was, dan keek ik David Letterman.
quote:Seinfeld is ZEKER BACK
Op 26 januari 2001 11:31 schreef Kipman het volgende:
Even omhoog, want Seinfeld was gister weer te zien op FOX.
vanavond 22:25 FOX 8
gisteren was het ook al op tv!
zeker wel beters, heb hem gisteren dus zeker wel gezien!.
dus iedereen vanavond om 22:25 op FOX! kijken allemaal!!!
[Dit bericht is gewijzigd door kwanten op 26-01-2001 17:45]
quote:Precies, FOX herhaalt de afleveringen die een paar maanden geleden ook al uitgezonden waren. Terwijl ik van het eerste seizoen volgens mij helemaal niks gezien heb (was er te laat bij
Op 29 januari 2001 13:44 schreef Kipman het volgende:
Ik hoop dat ze gauw weer beginnen met afleveringen uit vorige seizoenen. de laatste ken ik nu wel.
Ik wil Seinfeld als slaapmutsje!!!
Daar verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |