SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.WK Afstanden: tegenwoordig iets eerder in het schaatsseizoen. Donderdag begint het toernooi om de mondiale afstandstitels met de 3k bij de dames en 10k bij de heren. Nieuw op het WK is de massastart.
Game On.
Jack does it in real time...
Ja.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 15:44 schreef Montov het volgende:
Mooie uitleg van de NOS over de fotofinish.
"Hij houdt zijn topsnelheid!!" jaquote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:04 schreef marcodej het volgende:
En Herbie ziet gewoon niet dat Groothuis enorm veel snelheid verloor in die bocht.
Echt extreem kut. Alsof je livescores van darten kijkt op internet ofzo, verpest echt alles ook.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die verschillen in beeld zijn behoorlijk kut
Yep, net zo erg als die tyfusstreepquote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die verschillen in beeld zijn behoorlijk kut
Ik heb Tijntje al getweet, hopelijk neemt ie het mee naar achterenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:08 schreef TheVulture het volgende:
Het zal vast al gezegd zijn maar die vergelijkingen zijn echt zaaddodend voor de spanning
Leuk, een ereplaats voor Mollema. Die had hij nog niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:09 schreef marcodej het volgende:
Taaramae verslaat Mollema in Murcia.
Idem voor de vrouwenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:10 schreef Montov het volgende:
Had Davis dit pak maar aan gehad in Sochi...
Maatje kleiner danquote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Zou het pak van Davis die vrouwen gepast hebben?
Die Rus, ik zeg niet dat de rest brandschoon is maar van hem weten we in ieder geval zeker dat ie al eens in de verboden snoeppot heeft gezetenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Welke pakhaas? Graag iets specifieker zijn.
Die mag wel eens met een sportpsycholoog gaan praten ja... doodzondequote:
Hij is de Squeaky Voice Teen van de Simpsons wanneer Tuitert met veel passie praat.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:24 schreef Max23 het volgende:
Tuitert probeert ineens weer lager te praten
Kon ik maar in Dione komen. Het liefst achterlangs.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:26 schreef TheVulture het volgende:
Ik verbaas me er altijd over hoeveel onzinvragen er uit Dione kunnen komen
Hij heeft gehuild.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:30 schreef wimderon het volgende:
Hij huilt bijna, waar is Bert als je hem nodig hebt,
Wat mis je aan één tiendequote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:30 schreef Montov het volgende:
Nuis supertijd in het begin van het seizoen, en nu met superomstandigheden komt het er niet uit...
Thialf. Het baanrecord. WR laagland.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:37 schreef tong80 het volgende:
Op welke baan reed ie die halve seconde sneller ?
Jillert heeft magische handen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:54 schreef DeeBee het volgende:
Bowe en Richardson vergeleken met vorig jaar.![]()
Toch sympathiek van ons Nederlanders om de concurrentie in het zadel te helpenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:54 schreef DeeBee het volgende:
Bowe en Richardson vergeleken met vorig jaar.![]()
Erg interessant onderzoek.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 16:27 schreef DeeBee het volgende:
Kwam zojuist nog een leuk artikel tegen in een vakblad, statistische analyse die laat zien welke vorm voor een allroundtoernooi het meest 'eerlijk' is op basis van de PR's van bijna 2500 schaatsers:
Artikel PCA allroundtoernooi
Uitkomst is dat in de huidige opzet van het toernooi de correlatie tussen puntenaantal en het algemene niveau ('talent') van de schaatser 96% is en de correlatie met het type 'stayer' 24%. Mocht de 10.000 meter door de 1000 meter vervangen worden dan schiet deze balans door en is de correlatie met het type 'sprinter' 23% (en 97% met het niveau).
Het schrappen van de 10.000 meter óf het vervangen voor een 3000 meter zorgt ervoor dat de correlatie met het type schaatser eigenlijk compleet verdwijnt en alle correlatie door het niveau van de schaatser veroorzaakt zal worden. Dus 10.000 meter vervangen voor de 3.000 meter is de eerlijkste oplossing!
Erben op de radioquote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:39 schreef Montov het volgende:
Wust laten starten is toch dom?
Joling in de problemen.
En ook nog achteraan laten bungelenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:42 schreef Montov het volgende:
Te snel starten, Joling kon dat niet bijhouden en vervolgens haar teveel kopwerk te laten doen.
Wat een grote blunders. Ongelooflijk.
Fout van de bondscoach.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:44 schreef Sked het volgende:
Als we in Noord-Korea hadden gezeten was Joling geëxecuteerd
Een gouden medaille blijft een gouden medaillequote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:44 schreef Mani89 het volgende:
Nou hier zal nog lang over nagepraat worden! Hopelijk stelt de KNSB zo gauw mogelijk een onderzoek in!
Laat gaan joh, die hele team pursuit, wie neemt dat nou serieus?
Dit hadden Arie Koops en Wopke de Vegt nog beter gedaanquote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:44 schreef Mani89 het volgende:
Nou hier zal nog lang over nagepraat worden! Hopelijk stelt de KNSB zo gauw mogelijk een onderzoek in!
Laat gaan joh, die hele team pursuit, wie neemt dat nou serieus?
Nee, want dan rijdt ze het meeste op kop of ben je onnodig veel aan het wisselen. Ze had gewoon moeten afgeven na een halve ronde in plaats van nog een ronde doorgaan op kop met Wüst en Leenstra die aan het afremmen waren om niet tegen Joling aan te rijden.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:42 schreef danos het volgende:
Joling moet gewoon starten als langzaamste.
Het is me allemaal wat.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:46 schreef Max23 het volgende:
Goede discussie op radio 1 met oa Lotte van Beek. Ze geven de schuld aan de snelle start van Wüst en dat Joling te veel op kop reed. Nu interview met de bondscoach.
Joling werd een beetje overschat blijkbaarquote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:47 schreef Max23 het volgende:
Geert Kuiper geeft vooral de schuld aan Joling
Ik ook, smullenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:47 schreef wimderon het volgende:
IK WIL NU EEN HUILENDE JOLING AAN DE MICROFOON.
DIE KUT MOET GEWOON HARDER SCHAATSEN!quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:47 schreef Max23 het volgende:
Volgens mij ging Leenstra wel als laatste over de streep, ook niet per se nodig zou je zeggen.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:46 schreef MiLalaa het volgende:
Leenstra <3 was wel lief. En slim dat zij iig nog wel probeerde te helpen. Had Wüst dat nou helemaal niet door?
Nouja handig is anders.
Tactiek faaldequote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat is er gebeurd? Joling faalde?
hoe kan je de schuld krijgen als je niet harder kan?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 17:47 schreef Max23 het volgende:
Zekers, eerste dag was een beetje faal, maar vandaag en gisteren is ouderwets genieten! Mooie tijden en verrassende uitslagen.quote:
Vooral goed dat veel landen hier plakken halen, dat komt de mondialiteit ten goede en bovendien houdt het Nederland scherp...quote:
Terecht gezien de WB wedstrijden die Bowe/Richardson ook redenquote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:25 schreef Roceco het volgende:
Sow, Unibet heeft weinig vertrouwen in Wust en Leenstra: Bowe 2.00, Richardson 2.50, Wust 5.00, Leenstra 15.00.
En gezien het WK afstanden tot nog toe.quote:Op zaterdag 14 februari 2015 18:50 schreef Max23 het volgende:
[..]
Terecht gezien de WB wedstrijden die Bowe/Richardson ook reden
Eerste dag was echt vreselijk, deze twee dagen primaquote:
Ja, staat me ook bij. OS?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:04 schreef Wombcat het volgende:
Is het niet al eens eerder gebeurd dat Wust de boel kapot trok door een versnelling? Kan me iig wel zoiets herinneren, maar weet niet meer wanneer dat was.
Denk OS 2010, maar weet niet zeker.quote:
Idd. Als ze een seconde langzamer waren gestart, was er niets aan de hand geweest. Ik vind het ook een beetje stom om een snelle starter te laten beginnen. Daarmee loop je het risico dat die iemand opblaast.quote:Op zondag 15 februari 2015 00:07 schreef wimderon het volgende:
Dat tempo (een echte versnelling was het niet eens) was gewoon nodig omdat ze anders de tijd van Japan sowieso niet gingen halen. Joling reed in die fase de langzaamste (op China na) rondetijden van het hele veld.
Ik vind het redelijk onbegrijpelijk dat ze meteen volle bak doorgaan zonder te checken of ze compleet zijn. en gezien de rondetijden reed Wust meteen volle bak.quote:De fouten lagen er vandaag in dat er niet even ingehouden is na de start toen Joling niet direct aansluiting had (taak van de coach als de schaatsters het niet zien) en dat Joling veel te lang op kop bleef terwijl ze al kapot was (taak van Joling).
WR (2:55) na 3 van de 6 ronden: 1:28.26quote:Op zondag 15 februari 2015 00:07 schreef wimderon het volgende:
Dat tempo (een echte versnelling was het niet eens) was gewoon nodig omdat ze anders de tijd van Japan sowieso niet gingen halen. Joling reed in die fase de langzaamste (op China na) rondetijden van het hele veld.
De fouten lagen er vandaag in dat er niet even ingehouden is na de start toen Joling niet direct aansluiting had (taak van de coach als de schaatsters het niet zien) en dat Joling veel te lang op kop bleef terwijl ze al kapot was (taak van Joling).
Met Valkenburg volgens mij?quote:Op zaterdag 14 februari 2015 19:04 schreef Wombcat het volgende:
Is het niet al eens eerder gebeurd dat Wust de boel kapot trok door een versnelling? Kan me iig wel zoiets herinneren, maar weet niet meer wanneer dat was.
Het is vooral jammer dat de commentatoren verkeerd afrondenquote:Op zondag 15 februari 2015 13:20 schreef Van_Poppel het volgende:
De (tussen)tijden in duizendsten aangeven is beetje flauwekul.
De rondetijden in honderdsten nog meer.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:20 schreef Van_Poppel het volgende:
De (tussen)tijden in duizendsten aangeven is beetje flauwekul.
Ja Hersman net toen Hospes on 9,599 opende, "Normaal opent ie rond 9,6, nu 9,5"quote:Op zondag 15 februari 2015 13:23 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Het is vooral jammer dat de commentatoren verkeerd afronden
35,989 werd altijd al als 35,98 afgerond (ook door de tijdsregistratie)...quote:Op zondag 15 februari 2015 13:23 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Het is vooral jammer dat de commentatoren verkeerd afronden
wel in gevallen dat het om duizendsten gaat, zoals bij de Spelen paar keer geval wasquote:Op zondag 15 februari 2015 13:27 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
35,989 werd altijd al als 35,98 afgerond (ook door de tijdsregistratie)...
Maargoed, nu wordt er teveel info getoond. Hiermee maak je de sport niet aantrekkelijker.
33,01quote:Op zondag 15 februari 2015 13:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
Kulizhnikov gaat voor de 33er dus.
Nogal ja.quote:
quote:Op zondag 15 februari 2015 08:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Denk OS 2010, maar weet niet zeker.
[..]
Idd. Als ze een seconde langzamer waren gestart, was er niets aan de hand geweest. Ik vind het ook een beetje stom om een snelle starter te laten beginnen. Daarmee loop je het risico dat die iemand opblaast.
En als je die laat beginnen, zorg dan dat die niet vol gaat en dat ze goed checken of iedereen bij is.
[..]
Ik vind het redelijk onbegrijpelijk dat ze meteen volle bak doorgaan zonder te checken of ze compleet zijn. en gezien de rondetijden reed Wust meteen volle bak.
Wüst is niet volle bak gestart, dat is achteraf aangegeven. Ze opende in 18,5 en dat was volledig in lijn met de twee eerdere World Cups dit seizoen waarin ze in dezelfde samenstelling reden en Joling geen probleem had om te volgen. Toen Joling overnam waren ze een seconde sneller dan tijdens de World Cup in Berlijn, gezien de betere omstandigheden ten opzichte van toen logisch en ook in lijn met snellere tussentijden van andere teams die in vergelijkbare opstellingen reden.quote:Op zondag 15 februari 2015 09:27 schreef Montov het volgende:
[..]
WR (2:55) na 3 van de 6 ronden: 1:28.26
Nu na 3 van de 6 ronden: 1:28.62
De problemen bij de start was het grootste probleem, maar die eerste 3 ronden waren te hoogmoedig. Ze zaten toen al 2 seconden onder het schema BR.
Kulizhnikov is van het niveau Mulder/Mulder/Smeekens vorig seizoen. Niks vreemds aan...quote:
Ben benieuwd hoe het volgend seizoen zal gaan, Mulder was natuurlijk vrij laat dit jaar door het inlineskaten en Smeekens wellicht een after-OS dipquote:Op zondag 15 februari 2015 13:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Kulizhnikov is van het niveau Mulder/Mulder/Smeekens vorig seizoen. Niks vreemds aan...
Iig mooi dat er weer een buitenlandse topper bij is.
Smeekens begon dit seizoen wel goed...daarna is hij helemaal weggezakt.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:56 schreef franklop het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het volgend seizoen zal gaan, Mulder was natuurlijk vrij laat dit jaar door het inlineskaten en Smeekens wellicht een after-OS dip
Op alles wat zij zegt volstaat een ferme, bedankt Paulien.quote:
Ze herhaalt wat gevraagd wordt, loopt dan vast in haar verder nietszeggende antwoord en kijkt vervolgens Erben smekend aan of hij haar uit haar lijden wil verlossen.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:00 schreef Mani89 het volgende:
Op alles wat zij zegt volstaat een ferme, bedankt Paulien.
Heeft twee jaar in de luwte kunnen trainen, ook wel lekker.quote:Op zondag 15 februari 2015 13:49 schreef marcodej het volgende:
"Dit is talent, dit is heel goed trainen."
Hij heeft idd gelijk, want als de duizendsten niet getoond waren, dan had er 9.59 gestaan, niet 9.60. En zonder hondersten had er 9.5 gestaan, niet 9.6quote:Op zondag 15 februari 2015 13:24 schreef franklop het volgende:
[..]
Ja Hersman net toen Hospes on 9,599 opende, "Normaal opent ie rond 9,6, nu 9,5"
Heeft wel gelijk natuurlijk
Ik denk dat dit toch helaas niet gaat gebeuren met deze tijd, maar ze gaat voor nu naar de leiding.quote:
Zoals gezegd, ik had meer verwacht na die goede 1000 meter. Jammerquote:Op zondag 15 februari 2015 14:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik denk dat dit toch helaas niet gaat gebeuren met deze tijd, maar ze gaat voor nu naar de leiding.
Mwah, vrij matige kritiek. Dit seizoen wat ongelukkig ingedeeld, want overall best wel goed. 1:54.2 rijdt Wüst gewoon niet zo makkelijk, het niveau van die Amerikaanse vrouwen is 3 klassen beter dan een jaar terug...quote:
Wust had wel betere vorm vorig jaar. En uiteindelijk heeft ze hier zilver, toch netjes. Dat had ze vorig jaar natuurlijk ook.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:33 schreef DeeBee het volgende:
Een 29'er als slotronde verwachten, ja tuurlijk, lekker Herbert.
[..]
Mwah, vrij matige kritiek. Dit seizoen wat ongelukkig ingedeeld, want overall best wel goed. 1:54.2 rijdt Wüst gewoon niet zo makkelijk, het niveau van die Amerikaanse vrouwen is 3 klassen beter dan een jaar terug...
mwah, vond hem wel spannende omdat strijd tussen Bowe/Wust ipv strijd tussen wat Nederlanders. Daarnaast de verrassing van Sablikova, jammer dat ze geen brons haalde.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:37 schreef heywoodu het volgende:
Dit was al net zo'n saaie 1500m als die op de Spelen
eerlijk gezegd is vrouwenschaatsen sowieso nogal saaiquote:Op zondag 15 februari 2015 14:37 schreef heywoodu het volgende:
Dit was al net zo'n saaie 1500m als die op de Spelen
Mwah toch liever dit dan dat hoekige fascistoïde gezwieper van Gunda Kleeman.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:36 schreef DeeBee het volgende:
Echt, die stijl van Richardson, Gunda Niemann is een stylist erbij vergeleken.
Welk niveau had Christ 2 jaar geleden?quote:Op zondag 15 februari 2015 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zoals gezegd, ik had meer verwacht na die goede 1000 meter. JammerToch nog lang niet op het niveau van 2 jaar terug
Halve seconde achter zilver op de 1500 meter, WK afstanden.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Welk niveau had Christ 2 jaar geleden?
Ah, ok.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Halve seconde achter zilver op de 1500 meter, WK afstanden.
Al is de concurrentie natuurlijk groter, indertijd werd Valkenburg vierde
Jullie denken wel dat jullie goed kunnen schaatsen maar als ik de concurrentie ga trainen dan zijn jullie nowhere near as good, man!quote:Op zondag 15 februari 2015 14:49 schreef wimderon het volgende:
Bert Maaldergod had nu allang Jillert voor de camera's gehad om naar de vorm van Richardson te vragen.
Mwah, toen was het niveau laag maar de baan ook bepaald niet snel, Wust in zeer goede doen reed maar 1.55.quote:Op zondag 15 februari 2015 14:50 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ah, ok.
In een spetterende 1:58,69 zie ik.
Straks kun je er gewoon 7 minuten naar kijkenquote:Op zondag 15 februari 2015 14:37 schreef Kenny_v_Hummel het volgende:
2 minuten naar een schaatsende Richardson kijken is geen pleziertje zeg. Allemachtig wat een techniek
Dione moet niet teveel denken.quote:Op zondag 15 februari 2015 15:01 schreef franklop het volgende:
dione denkt dat ze de rus nog gaan inhalen
Och man genieten. Gelukkig maakt Pavel alles goedquote:Op zondag 15 februari 2015 14:57 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Straks kun je er gewoon 7 minuten naar kijken
Knieblessure nog steeds dacht ik.quote:
Ja ik dacht exact hetzelfde.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |